Milloin ensimmäiset hankinnat tulevalle vauvalle

nep

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs jokainen teistä varmasti tietää tunteen kun nyt jo himottaisi ostaa edes jotain, mutta sitten järki huutaa takaraivossa, että vielä on liian aikaista! Keskenmeno voi tulla rv 12 jälkeenkin, mutta meinaatteko kaikki odottaa tuonne ja sitten antaa itsellenne luvan tehdä jotain pieni hankintoja ?
Minä en ainakaan ole niin roopeankka että voisin ostaa kaiken yhdellä kerralla, ja rattaan meinaan hankkia käytettynä jne. Eli pikkuhiljaa olisi tarkoitus ostella vaatteita ja tarvikkeita.
 
Esikoisesta oli lastenhuone vaippoineen valmiina about 4 kk ennen laskettua aikaa... Pikkusen lähti valmistelumopo käsistä! Tosin 90% tavaroista saatiin lahjoituksena/ ostettiin käytettynä, niin kaikkiin hankintoihin ei menny kun muutama satanen. Siinä oli siis pinnasänky, hoitopöytä, vaunut, vaatteet, lelut, jne.

Nyt jos tyttöä povataan niin muutamat tyttövaatteet saatan ostaa viimeistään kesällä! Kaikki muut on olemassa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kovasti tekisi mieli jo ostaa jotain, mutta järki sanoo vielä vastaan... Ehkä sitten ultrien jälkeen jo uskaltaa alkaa pikku hiljaa hommailemaan kamppeita. Mun serkku saa vauvan toukokuun lopulla, joten on hänen kanssaan tehty alustavasti diili, että kaikki käyttökelpoinen mitä heiltä jää, tulee sitten meille. Käytettynä ja kirpputoreilta yritetään ostaa niin paljon kuin mahdollista. Kaupassa käydessä on kyllä ihana hypistellä vauvanvaatteita, kun ne on niin pieniä ja suloisia... :rolleyes: *huokaus*
 
Itse uskaltauduin innostuksissani jo ostamaan pienen myssyn, tossut ja sukat :rolleyes: niin ja kyltin vauvan huoneen oveen.. ne oli niin suloiset, etten voinut vain kävellä niistä ohi.. kovasti jo käynyt hipelemässä vaatteita kaupassa ja netistä etsinyt mieleisiä vaunuja yms.. nyt vaan pitäisi sitten isompien hankintojen kanssa odotella ainakin sinne kesään tai alkusyksyyn...:smiley-ashamed005 mekin saadaan varmasti paljon tavaraa sukulaisilta sitten, kun homma varmistuu ja asiasta uskaltautuu muille kertomaan. Nyt vielä mun ja miehen välinen salaisuus :wink
 
meillä on lähes kaikki poikien jäljiltä valmiina, mut vaunut pitää ostaa. Käytetyt oon meinannu ostaa sitte pari kk enne laskettuu aikaa. Tietenki tyttö jos tulee niin pitää vaatteita ostaa. (Ei meinata ottaa selville sukupuolta.) Onneks on paljon sellasia vaatteita että menee molemmille. :)
 
Oishan tuo kiva jo käyä hypistelemässä mut jos nyt malttais ees eka neuvolaan.. (10+0) Uskon että osa saahaan sukulaisilta, esim. veljen pojilta pieneksi jääneitä yms. :) huomenna varhaisultra ja oishan tuo kiva jos kehtais jo perheillemme ilmoittaa.. mies ainaki jo kovasti tahtois.. jos huomena kaikki on hyvin. :)
 
Mä en ole millään malttanut odottaa, joten olen kirpparilta ostanut muutaman vaatteen :) Jos nyt kovin ikävästi sattuukin käymään, olen ajatellut, että kyllä niitä sitten aikanaan tarvitsee.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itse en ole vielä mitään hankkinut , paljon saa ystäviltä joilla pieniä lapsia joten odottelee nyt pidemmälle ja sitten alkaa ostelemaan kirppareilta ja ystäviltä vaatteita yms. Isommat hankinnat tahdon uutena ja muutamat vaunu vaihtoehdot jo mielessä !:)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Vaunut tuli ostettua laivareissulla Tukholman puolelta :P tyhmänä myytiin esikoisen yhdistelmät tammikuussa, kun kuvittelin etten enempää lapsia halua.. Niin muuttui mieli, mutta onneksi löytyi uudet saman tapaiset :)
Muuten ajattelin kyllä siirtää hankintoja myöhemmäksi. Sen jälkeen jos ja kun (toivottavasti) saa tietää tulokkaan sukupuolen niin luulen, että hankinnat lähtee lapasesta, mut ei se mitään :wink


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Olen tiennyt (tästä ensimmäisestä) raskaudestani vasta kuusi päivää ja tekisi jo mieli hankkia kaikkea! Eilen kiertelin lastenvaateosastoja kaupassa ja netissä. Mies ei anna vielä lupaa ostella. Mutta tilasin Vauva-lehden heti plussan jälkeen. Mutta pikku hiljaa kun ostelee tulee halvemmaksi... :wink
 
Esikoista alkaessa odottaan meillä oli kaikki isot hankinnat jo tehty. Olimme päättäneet vauvaa yrittää ja saadakin ja siksi ajattelimme talouttakin ajatellen hankkia haluamiamme asioita jo etukäteen. Kyllä niitä aina voi myydä ja vaihtaakin jos mieli muuttuu :D Samalla tavalla ennen pikkukakkosen plussausta olen hankkinut lisää pientä vaatetta molemmille sukupuolille :D Lahjaksi voi aina antaa jos tuleekin toinen tyttö :) Mutta joo, on täysin ymmärrettävää odottaa hanintoja sinne rakenneultraan tai pidemmällekin. Kukin tavallaan :) Värimaailmaltaan tietysti unisexiä on hommattava jollei sukupuolta tiedä :)
 
mä oon ostanut ensimmäiset jutut jo vauvalle, ennen ku se on ees ollu tulossa :D mä oon ehkä sekasin xD ostin semmosen vaunuun suojan :D ku ulkoilee :D
 
Mä sain ison kassillisen vaatteita viime syksynä yhdestä lahjoituskuormasta; kyseessä siis äitiyspakkausten vaatteita. Otin ne vastaan, vaikka oma vauva ei ollut suunnitteilla, ajattelin josko jolle kulle ne vaikka sitten annan kun on noita vauvoja lähipiirissä. Ne kuitenkin jäivät hyllyn päälle kauniisti viikattuna kahteen laatikkoon. Nyt en niitä pois annakaan (enkä välttämättä ota sitä äitiyspakkausta tavarana) :wink

Olen kova tekemään käsitöitä, ja lastensairaalahaasteen myötä olen tehnyt vauvantossuja ja sukkia aika paljon. Nyt kuitenkin tekaisin sitten jo yhdet villahousut ja myssy on tekeillä - huomenna alkaa 8. viikko. Kirpputoreilla kieltäydyn katsomasta mitään vauvatavaroita tai kotona googlettelemaan vaunuja, mutta odotan sitä kun nyt vain saisi alkaa tehdö hankintoja... :p
 
Vaikka mieli tekisi, yritän olla ostamatta mitään ennen np ultraa o_O Poikien jäljiltä meillä ei ole juurikaan mitään vaatteita vauvalle. Muutama sellainen mitä halusin säästää. Jostain kumman syystä olen säilyttänyt poikien sitterin :rolleyes: Se onkin ainoa mitä on jäljellä. Kaikki muut on myyty tai laitettu kiertoon. Paljon on siis hankittavaa ennen talvea :p
 
Kaverit teki sitten kevätsiivousta ja meillä on nyt kotona: 6 kassillista vaatteita ja harsoja, leluja, sitteri, mobile, kylpytuki ja muuta sekalaista sälää.. Ennemmin tai myöhemmin se vauva sieltä tulee, joten kai niitä tavaroita voi jo vähän haalia :grin

Muoks: niin ja viikkoja 7+4
 
Hirveesti tekis mieli jo jotain pientä ostaa.. suuremmat hankinnat sitte kesällä! Ens viikolla eka neuvola.. jos sitte sen jälkeen jo jotain tohtisi ostaa.. ihan vaan vaikka sukat. :love017 :rolleyes: :smiley-ashamed005
 
Ensimmäinen virallinen hankinta vaaville tehty! Pikkuinen yöpuku tarttui mukaan MLL:n kirpparilta äitiysvaatekassillisen lisäksi. :)

Niin ja oon aika varma että tulokas on tyttö, mutta jos tuleekin poitsu niin sitten tuo väri ei taida kyllä sopia...
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    234.5 KB · Katsottu: 36
Takaisin
Top