Millaisia raskausoireita sinulla on?

@Riekko mä taas eilen vedin innolla lastenkin jättämät parsakaalit🙊🙊 mutta tuttu tunne kyllä, että jotkut ruuat ällöttää 😂
 
Nyt on oireet vaihdellu jonkin verran. Rinnat on välillä vähemmän, välillä enemmän kipeet. Mahaa turvottaa. Pahoinvointia ei oo ollu. Muutaman kerran ehkä aavistuksen etonu. Melko lievillä oireilla siis mennään😊
 
@Helinä84 liitoskivut näin alussa taitaa olla aika harvinaisia vaikka voivat kyllä aikaisinkin alkaa. Kohdun kasvukivut sitten yleisempiä.

Mulla on nyt uutena oireena nukahtamisvaikeudet. Lisäksi Oura jaksaa valittaa siitä, että kehon lämpötila ja leposyke ovat koholla. Voisipa sille jotenkin ilmoittaa että nää on nyt ihan normaaleja asioita. 😅
@jalei
Mä laitoin Ouran (gen3) tilauksen nyt tauolle tosta syystä, että eivät ole kehittäneet pregnancy modea.🙄 Laitoin vielä palautetta perään, josta tuli sekunnissa automaattivastaus (eli varmaan tuhannet valittaneet), että pyrkivät kehittämään pregnancy moden mahd pian, mutta valitettavasti sitä ei vielä ole.

Kun siis mulla Oura valitteli lämmöistä ja kohonneesta leposykkeistä jo maaliskuun puolivälistä alkaen! Kun ensin oli korona ja sit heti perään samaan aikaan alkoi raskaus! Raskaushan nostaa peruslämpöä ja sykkeitä. Ja sit kun Oura adaptoituu sun raskauden aikaisiin paskalukemiin, ni sit synnytyksen jälkeen se alkaa huutaa hoosiannaa taas, kun sun normaaliarvot onkin sit sen mukaan epänormaalit…
 
@jalei
Mä laitoin Ouran (gen3) tilauksen nyt tauolle tosta syystä, että eivät ole kehittäneet pregnancy modea.🙄 Laitoin vielä palautetta perään, josta tuli sekunnissa automaattivastaus (eli varmaan tuhannet valittaneet), että pyrkivät kehittämään pregnancy moden mahd pian, mutta valitettavasti sitä ei vielä ole.

Kun siis mulla Oura valitteli lämmöistä ja kohonneesta leposykkeistä jo maaliskuun puolivälistä alkaen! Kun ensin oli korona ja sit heti perään samaan aikaan alkoi raskaus! Raskaushan nostaa peruslämpöä ja sykkeitä. Ja sit kun Oura adaptoituu sun raskauden aikaisiin paskalukemiin, ni sit synnytyksen jälkeen se alkaa huutaa hoosiannaa taas, kun sun normaaliarvot onkin sit sen mukaan epänormaalit…

Rupesin miettimään että varmaan aika valtava laajennus tuo pregnancy mode tollaseen, vaatii pitkän seurannan ensin vähintään sadoilta käyttäjiltä, että miten raskaus vaikuttaa noihin arvoihin ja sit suhteuttaa se yleinen moodi reagoimaan niihin vaihteluihin. Aikamoista koodia tarvii syötellä 😄
 
Rupesin miettimään että varmaan aika valtava laajennus tuo pregnancy mode tollaseen, vaatii pitkän seurannan ensin vähintään sadoilta käyttäjiltä, että miten raskaus vaikuttaa noihin arvoihin ja sit suhteuttaa se yleinen moodi reagoimaan niihin vaihteluihin. Aikamoista koodia tarvii syötellä 😄
if (pregnant) {
anythingGoes();
}
 
Kaikille vähäisiä oireitaan stressaaville: mäkin ajoittain stressasin vähiä oireita aikaisemmin, jotka myös aaltoili… mikä nyt naurattaa, kun nyt nää kaikki oireet vituttaa! Eli 7-8 viikoilla merisairas ja huono olo koko ajan + väsyttää 24/7 niin, ettei pysty tekemään yhtään mitään. Eli nauttikaa hyvistä oloistanne, kohta se muuttuu!
Mä viime viikolla manasin ton merisairaan oloni alimpaan helvettiin ja olin ihan kypsä — kunnes tajusin, että kalkkitabut aiheuttaa mulle sen pahoinvoinnin! Olen siis aina ennen raskauttakin joutunut aina ottamaan kaikki vitamiinitabut ennen nukkumaan menoa, koska muuten tulee paha olo. Noh ekalla neuvolakäynnillä neuvolatäti ohjeisti, etten saa ottaa kalkkitabuja nukkumaan mennessä samaan aikaan raskausmonivitamiinin kanssa, koska silloin raskausmonivitamiinin rauta ei imeydy. -> Joten aloin ottamaan kalkkitabut ruoan yhteydessä aikaisemmin päivällä ja kärsin kaameesta pahoinvoinnista! Sitku tajusin jättää kalkkitabut pois, ni pahoinvointi loppui kuin seinään. Ja nyt on sit taas semmonen kunnon huijarisyndrooma olo, että ollaanko täs raskaana enää ollenkaan 🤷‍♀️
 
Mä en enää tiedä onko mulla mitään oireita. Ei oo rinnat enää kipeät. Väsyttää joo mut varmaa oli raskaana tai ei ni väsyttäis. Jotenkin vaa tulee se olo että tämäkin on merkki siitä että menny kesken.
Mua palelee joka päivä, mut en erota sitä normaalista ku oon ennenkin palellut.
 
Mä en enää tiedä onko mulla mitään oireita. Ei oo rinnat enää kipeät. Väsyttää joo mut varmaa oli raskaana tai ei ni väsyttäis. Jotenkin vaa tulee se olo että tämäkin on merkki siitä että menny kesken.
Mua palelee joka päivä, mut en erota sitä normaalista ku oon ennenkin palellut.
Eksä pääsis kunnalliseen johonki ultraan ton vuotamisenkin takia jo, jos et yksityiselle halua mennä?? Mä oon käsittänyt et vuoto on peruste tutkimuksille julkisellakin puolella! Paljon voimahaleja❤️
 
Eksä pääsis kunnalliseen johonki ultraan ton vuotamisenkin takia jo, jos et yksityiselle halua mennä?? Mä oon käsittänyt et vuoto on peruste tutkimuksille julkisellakin puolella! Paljon voimahaleja❤️
Oon menossa ens viikolla koska ne ei ota ku vasta 7+ alkaen ku ennen sitä ei kuulema näy mitään ja saa vaan arvailla. Sanoivat että jos viikkoja on alle 7 ni ei ultra laite nää mitään. Ni tossa sit ku menen jos ei mitää näy ni se kertookin sit aika selkeesti et on kesken. Mut ku ei oo kipuja vielä ni kuulema kannattaa vaan odottaa nyt rauhassa tonne torstaille asti.
 
Oon menossa ens viikolla koska ne ei ota ku vasta 7+ alkaen ku ennen sitä ei kuulema näy mitään ja saa vaan arvailla. Sanoivat että jos viikkoja on alle 7 ni ei ultra laite nää mitään. Ni tossa sit ku menen jos ei mitää näy ni se kertookin sit aika selkeesti et on kesken. Mut ku ei oo kipuja vielä ni kuulema kannattaa vaan odottaa nyt rauhassa tonne torstaille asti.
Voin kuvitella, että on kamalaa elää limbossa ultraan asti. Toivotaan kovasti, että kaikki on hyvin ja että siellä näkyy pieni tulokas jonka sydän sykkii :red-heart:
 
Onko täällä muita joilla ei kohdunkasvu tunnu? Nyt 8+6 ja muistan että ekassa raskaudessa oli näilläviikoilla ihan älyttömät kohdunkasvukivut🫣 tällä hetkellä on tunne että kaikki eioo ok.
 
Onko täällä muita joilla ei kohdunkasvu tunnu? Nyt 8+6 ja muistan että ekassa raskaudessa oli näilläviikoilla ihan älyttömät kohdunkasvukivut🫣 tällä hetkellä on tunne että kaikki eioo ok.
Mulla ei ekasta raskaudesta alkuraskaudessa tullu mitään tuntemuksia tai kramppeja kohuun.
 
Mulla ei alkuraskaudessa oo yleensä tuntunu juurikaan mitään kipuja kohdun kasvamisesta. Tainnut tuntua aina sit vasta myöhemmin.

Mä oon palellut monta päivää ihan kamalasti. Tänään istuin päivän viltti kiedottuna ympärille. Miehen kans katottiin leffaa ja vedin kolme vilttiä päälleni et tarkenen makoilla sohvalla 😶
 
Mulla ei alkuraskaudessa oo yleensä tuntunu juurikaan mitään kipuja kohdun kasvamisesta. Tainnut tuntua aina sit vasta myöhemmin.

Mä oon palellut monta päivää ihan kamalasti. Tänään istuin päivän viltti kiedottuna ympärille. Miehen kans katottiin leffaa ja vedin kolme vilttiä päälleni et tarkenen makoilla sohvalla 😶
Muakin paleltaa ja lämmitän jatkuvasti kauratyynyä
 
Mulla on näköjään päänsärky nyt uutena oireena. Perjantaina alkoi illalla migreenin kaltainen, joka ajattelin että johtui liian vähästä juomisesta. Meni ohi vasta eilen aamulla Panadolilla ja kylmällä kääreellä.

Nyt sitten on heti herätessä pää kipeä, mutta vähän eri tavalla, ei tunnu migreeniltä vaan tavis-päänsäryltä

10+2
 
Ollut pahoinvointia plussaamisesta asti (semmosen 3 viikkoa) ja järkyttävä väsymys että voisi nukahtaa seisaalteen ja tänään uutuutena ilmeni hajuherkkyys että meinas laatta lentää kun esikoiselle syötin pilttiä :Face Without Mouth: Ja ruokahaluttomuus :sad-face: 7+0 tai 7+1
 
Ja aivan järkky ummetus on. Ei oo moneen päivään tullu mitää ulos ja suolisto on kirjaimellisesti ääriään myöten täynnä paskaa.
 
Ja aivan järkky ummetus on. Ei oo moneen päivään tullu mitää ulos ja suolisto on kirjaimellisesti ääriään myöten täynnä paskaa.
Käytä makrogolia. "Hyvänmakuinen" jauhejuoma, apteekista saa. Saa käyttää raskaana. Aika alusta saakka oon joutunu silloin tällöin käyttää. Esim Orion Pegorion
 
Mulla on näköjään päänsärky nyt uutena oireena. Perjantaina alkoi illalla migreenin kaltainen, joka ajattelin että johtui liian vähästä juomisesta. Meni ohi vasta eilen aamulla Panadolilla ja kylmällä kääreellä.

Nyt sitten on heti herätessä pää kipeä, mutta vähän eri tavalla, ei tunnu migreeniltä vaan tavis-päänsäryltä

10+2
Keltarauhashormoni aiheuttaa. Mulla ollu semmosta kivistystä/pientä jomotusta säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman viikon, mut en oo joutunu mitään särkylääkettä ottaa kumminkaan.
 
Tää ummetus on jäätävä viikon ollu suoli täysin tukossa nyt 5pv ottanu ulostuslääkettä mut mitään ei tapahdu.. 🤷‍♀️🥴💩
 
Takaisin
Top