Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä tänään todella oireeton päivä! Heti miettii että onkohan siellä edes ketään... Toisaalta muistelen kyllä että näitä on ollut aiemmissakin raskauksissa.
 
Tämä aamuyön heräily ja unettomuus on kyllä mukavaa. Tänään heräsin tunti sitten, neljältä ja sen jälkeen ei unta. Viikko heräilyä ja tosiaan mulla vasta se 6+3 😅
 
Minulla ei oo viel muita oireita kun rintojen arkuus ja väsymys, pakko päivällä ottaa aina pienet unet.
 
Voiko jo 9+4 olla jonkinlaisia liitoskipuja?

Ei siis varmaa tietoa miltä ne edes tuntuu, mutta eilisestä lähtien on nivusissa ja häpyluun kohdalla tuntunut ihmeellistä jomotusta.

Iltapäivällä oli alavatsalla nippailuja jotka rauhottuivat levossa oikeastaan samantien, mutta tosiaan illemmalla alkoi nämä nivusten alueen tuntemukset. Kipu ei ihan ole oikea sana, ehkä just jomotusta enemmän. Mikään asento ei tunnu helpottavan.
 
@Helinä84 liitoskivut näin alussa taitaa olla aika harvinaisia vaikka voivat kyllä aikaisinkin alkaa. Kohdun kasvukivut sitten yleisempiä.

Mulla on nyt uutena oireena nukahtamisvaikeudet. Lisäksi Oura jaksaa valittaa siitä, että kehon lämpötila ja leposyke ovat koholla. Voisipa sille jotenkin ilmoittaa että nää on nyt ihan normaaleja asioita. 😅
 
Voiko jo 9+4 olla jonkinlaisia liitoskipuja?

Ei siis varmaa tietoa miltä ne edes tuntuu, mutta eilisestä lähtien on nivusissa ja häpyluun kohdalla tuntunut ihmeellistä jomotusta.

Iltapäivällä oli alavatsalla nippailuja jotka rauhottuivat levossa oikeastaan samantien, mutta tosiaan illemmalla alkoi nämä nivusten alueen tuntemukset. Kipu ei ihan ole oikea sana, ehkä just jomotusta enemmän. Mikään asento ei tunnu helpottavan.
Mulla tuntu häpyluun kohalla kanssa kipua tuossa pari päivää sitten mutta oli vain sen yhden illan, liitoskipuja itekin mietin vaikka hassulta tuntuukin😅
 
Mulla ei oo liitoskipuja, mutta sukkapuikkokipuja on 😭 ihan hirveetä kun veitsellä viiltäis tuolta kohdunsuulta..ei oo ikinä ennen ollut ku ihan lopussa vasta onkohan tää ihakn normaalia :D
 
Mulla tää tuntuu just nivusissa, ja kohdun kasvukipuja on myös ollut, mutta ne tuntuu erilaiselta ja eri kohdassa.

Ihan liian aikaista olisi liitoskivuille, mutta en tiedä mitä muuta tämä vois olla. Täytyy seurailla, mitenkään paljon ei satu mutta ihmetyttää vaan
 
Soitin kuitenkin neuvolaan, ja hoitaja ei ainakaan ollut huolissaan 😊

Enkä siis kyllä minäkään, ei oo mitään vuotoa, oireet on samat kuin aiemmin eikä tää kipu tunnu alavatsalla, jonka yhdistäisin siihen että jotain on vialla, vaan nivusissa ja häpyluun kohdalla. Kai siellä paikat vaan muotoutuu 😊
 
Kai sen voisi ajatella jossain voivan tuntua kun kudokset kuitenkin löystyy raskaushormonien vaikutuksesta:Slightly Smiling Face:
 
Mulla meni yön aikana oikeastaan kokonaan pois tuo eilen mainitsemani kipu/jomotus. Tänään tuntuu ainakin nyt olevan suht oireeton päivä, ja energiaakin on tehdä jotain vs. eilen kun koko päivä meni vaan makoillessa. Nälän tunne tosiaan on tänään kateissa, kun eilen taas etovan olon lomassa kyllä oli nälkäkin.

Tietty heti alkaa vähän pelkäämään mutta haluan uskoa että jos ei oo kipuja eikä vuotoja niin kaikki on hyvin, ja oireiden vaihtelu on ihan normaalia.

Kolme viikkoa olis vielä nt-ultraan, tuntuu hurjalta että se on ensimmäinen virallinen ja jos ei olis mahdollisuutta käydä omakustanteisesti varhaisultrassa niin sinne asti pitäisi elää epävarmuudessa.

Tänään 9+5
 
Aamulla oli ihan karmea pahoinvointi, ja yritin pelastaa tilanteen syömällä vähän. Aamiainen tuli nopeasti takaisin, mutta onneksi olo koheni sen jälkeen hieman. Aamut ovat olleet ok aikaa tähän asti, eli olen saanut pari tuntia "normaalia" elämää ennen kuin pahoinvointi on hiljalleen ilmoitellut tulostaan ennen puoltapäivää. Nyt kun viikkoja on kasassa tasan 9, tuntuu että tämä olisi kääntymässä huonompaan päin.
 
Vatsan jomottelua on iltaisin. Aamuisin nälkä, mutta ei tee mieli syödä. Oikein mikään ei maistu. Pahaolo odotuttaa vielä itseään, esikoisen aikaan tässä kohtaa se alkoi hiipiä kuvioon mukaan, joskin myös silloin oli todella lievää.
 
Mulla meni yön aikana oikeastaan kokonaan pois tuo eilen mainitsemani kipu/jomotus. Tänään tuntuu ainakin nyt olevan suht oireeton päivä, ja energiaakin on tehdä jotain vs. eilen kun koko päivä meni vaan makoillessa. Nälän tunne tosiaan on tänään kateissa, kun eilen taas etovan olon lomassa kyllä oli nälkäkin.

Tietty heti alkaa vähän pelkäämään mutta haluan uskoa että jos ei oo kipuja eikä vuotoja niin kaikki on hyvin, ja oireiden vaihtelu on ihan normaalia.

Kolme viikkoa olis vielä nt-ultraan, tuntuu hurjalta että se on ensimmäinen virallinen ja jos ei olis mahdollisuutta käydä omakustanteisesti varhaisultrassa niin sinne asti pitäisi elää epävarmuudessa.

Tänään 9+5
Noilla viikoillahan usein alkaakin pahoinvointi jo helpottaa:Hugging Face:
 
Mä oon ihan sairaan väsyny! Oon ihan kuollut töiden jälkeen ja hermot repee ihan pienestäkin asiasta. Eilen hermostuin miehelle ihan vaan siitä että oli olemassa mun näkökentässä 😅 Rinnat kipeet, iltapäivisin pahoinvointia/satunnaista oksentelua. Maha niin turvoksissa että lapsetkin on jo sitä mieltä että äitin mahassa on ihan varmasti vauva 😅
 
Täällä myös väsymys vaivaa.. haukottelen koko ajan ja tuntuu ettei jaksa tehdä mitään. Ja sit kuitenkin pitää huolehtia neljästä lapsesta 😂ehkä tää tästä helpottaa, jos nyt vielä jaksais .
 
Voiko jo 9+4 olla jonkinlaisia liitoskipuja?

Ei siis varmaa tietoa miltä ne edes tuntuu, mutta eilisestä lähtien on nivusissa ja häpyluun kohdalla tuntunut ihmeellistä jomotusta.

Iltapäivällä oli alavatsalla nippailuja jotka rauhottuivat levossa oikeastaan samantien, mutta tosiaan illemmalla alkoi nämä nivusten alueen tuntemukset. Kipu ei ihan ole oikea sana, ehkä just jomotusta enemmän. Mikään asento ei tunnu helpottavan.
Tuli tästä mieleen, että eilen ultrassa lääkäri kertoi, miten noilla sun viikoilla keltarauhanen sammuu ja raskaushormonit ylläpitävät hormonitoimintaa. Tällöin voi verta tiputella sisäisesti (en muista tarkemmin), mikä aiheuttaa kipua tuolla sun kuvailemalla tai terövämmällä tavalla :)
 
Pinna on huomattavasti lyhyempi täälläkin kuin aikaisemmin 🙊 Palelee jatkuvasti, ja kun nälkä tulee, on NÄLKÄ. Ja sitten kun syö, niin ei kuitenkaan oikein pysty syömään paljoa kun tulee stoppi. Jotkut ruoat selvästi ällöttää, tänään jäi esimerkiksi parsakaalit lautaselle..
Viikot 7+0
 
Takaisin
Top