Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on näköjään päänsärky nyt uutena oireena. Perjantaina alkoi illalla migreenin kaltainen, joka ajattelin että johtui liian vähästä juomisesta. Meni ohi vasta eilen aamulla Panadolilla ja kylmällä kääreellä.

Nyt sitten on heti herätessä pää kipeä, mutta vähän eri tavalla, ei tunnu migreeniltä vaan tavis-päänsäryltä

10+2

Mulla on myös ollut viime päivinä päänsärkyä 😑
 
Pahoinvointi alkanut ja ensimmäinen päivä kun en töihin päässyt. Mikään ei maistu ja päivällinen tuli melkein ulos 🙊
 
Ummetuskerho kokoontuu. Jestas että alkaa jo tuntuu epämukavalta tää olo🙈
Juu samma här. Kontrasti normaaliin on kuin yö ja päivä, en ymmärrä tällaista ollenkaan. Ja luumu ei todellakaan auta. Eikä vesi 😁
 
Epäsuorasti raskausoireisiin liittyvä kysymys: onko muilla ensimmäistä odottavilla alkanut vatsa jo pyöristyä?


Minusta on vaikeaa nähdä vielä mitään, niinä harvoina hetkinä kun vatsa ei ole muutoin turvoksissa. Ummetuskerhoon kuulun ajoittain itsekin, mutta täytyy myöntää että kaasun tuotanto puolestaan on sellaista tasoa, että maatalouden päästöt kalpenee sen rinnalla :No Evil Monkey: Eli useimmiten vatsa on superturvoksissa, mutta muutoin en vielä näe mitään.
 
Ostin pitkästä aikaa euroviisuja varten sipsejä ja dippiä. Vähä maistelin jo kun lapset nukahti ja sit meinas itku päästä kun oksensin kaikki mitä söinkin 🤢 Mies saa siis nauttia pussillisen sipsiä..
 
Täällä hyvin samanlaisia oloja kun monilla... Ummettaa, päätä särkee, iltapäivisin iskee kamalan huono olo, joka helpottaa iltaa kohden. Mietin kyllä voisko rautatabletit olla syy huonoon oloon, mutta on suht huono ferritiini niin en uskaltaisi olla syömättäkään :/
 
@lunni Ota ihmeessä rautatabut just ennem nukkumaanmenoa! Siis kaikki nuo hiton pillerit oksettaa mua ilman raskauttakin, ni ehdottomasti just ennen unia! Rautaa en tosin itse syö, mutta just yks mammakamu sanoi, että hän ottaa aina raudat ennen unia, koska ne tabletit kuulemma väsyttääkin.
 
@Toukkis81 täytyy kyllä kokeilla, kiitti vinkistä! Hankalaa vaan kun otan mm. Kalsiumia ja se pitää ottaa eri aikaan raudan kanssa.. mutta siitä ei mulle oo tietoisesti ainakaan tullut oireita,että ehkä se kannattaa ajoittaa aamuun ja vähentää illasta kaikki maitotuotteet sitten.. jos se toimisi 😊
 
Mulla on iskenyt aivan hirveät väsymykset, yöllä nukkuu hyvin 10h ja päivällä vielä 3h😅 rv 9+4
 
Mä oon kans nukkunu tällä viikolla järjestäin joka päivä päiväunet, aivan järkyttävää väsymystä! 😂

Rv7+0
 
Täällä kans hirvee tuo väsymys.. Tuntuu et nukahtaa pystyyn. Yöllä onneksi saa sen 7-8h nukuttua aika hyvin. Aamupäivät ja sit iltapäivällä on pahimmat väsymys hetket.
 
Aluksi oli valtavaa väsymystä ja ruokahalu muuttui aivan päinvastaiseksi kuin tavallisesti (yleensä syön harvoin ja paljon, yhtäkkiä söin jatkuvasti vähän). Rintojen arkuutta, juilimista munasarjoissa ja kohdussa. Koko tunne kehossa oli erilainen. Olen nukkunut huonosti, heräilen monta kertaa yössä vessaan. Yönälkäkin alkoi jossain vaiheessa. Ehdottomasti pahin oire on ollut se ääretön väsymys.
Nyt menossa 11+4. Viikko sitten alkoi oireet vähetä ja noin 5 päivää sitten hävisi täysin. Keho ei enää tuntunut siltä miltä se oli koko raskausajan tuntunut, en ollut enää nälkäinen, päiväväsymys hävisi, rintojen arkuus hävisi, housut mahtuivat taas hyvin. Ei minkäänlaista pienintäkään tunnetta että olisin ollut raskaana. Oli pakko varata aika varhaisultraan, sillä olin 100% varma keskenmenosta. Aamulla oli ultra, siellä kaikki hyvin.
Olo on outo, sillä en tunne minkäänlaista eroa oloon ennen raskautta.
 
Epäsuorasti raskausoireisiin liittyvä kysymys: onko muilla ensimmäistä odottavilla alkanut vatsa jo pyöristyä?


Minusta on vaikeaa nähdä vielä mitään, niinä harvoina hetkinä kun vatsa ei ole muutoin turvoksissa. Ummetuskerhoon kuulun ajoittain itsekin, mutta täytyy myöntää että kaasun tuotanto puolestaan on sellaista tasoa, että maatalouden päästöt kalpenee sen rinnalla :No Evil Monkey: Eli useimmiten vatsa on superturvoksissa, mutta muutoin en vielä näe mitään.
Alussa oli mullakin tätä:tears: Kaasun tuotanto kyllä sellaista luokkaa, ettei kukaan halunnut olla lähellä :tears:
 
Aluksi oli valtavaa väsymystä ja ruokahalu muuttui aivan päinvastaiseksi kuin tavallisesti (yleensä syön harvoin ja paljon, yhtäkkiä söin jatkuvasti vähän). Rintojen arkuutta, juilimista munasarjoissa ja kohdussa. Koko tunne kehossa oli erilainen. Olen nukkunut huonosti, heräilen monta kertaa yössä vessaan. Yönälkäkin alkoi jossain vaiheessa. Ehdottomasti pahin oire on ollut se ääretön väsymys.
Nyt menossa 11+4. Viikko sitten alkoi oireet vähetä ja noin 5 päivää sitten hävisi täysin. Keho ei enää tuntunut siltä miltä se oli koko raskausajan tuntunut, en ollut enää nälkäinen, päiväväsymys hävisi, rintojen arkuus hävisi, housut mahtuivat taas hyvin. Ei minkäänlaista pienintäkään tunnetta että olisin ollut raskaana. Oli pakko varata aika varhaisultraan, sillä olin 100% varma keskenmenosta. Aamulla oli ultra, siellä kaikki hyvin.
Olo on outo, sillä en tunne minkäänlaista eroa oloon ennen raskautta.
Minullakin on ollut totuttelua uuteen ruokailurytmiin. Olin itse asiassa aiemmin noudattanut intermittent fasting, eli olin tottunut olemaan nälässä pitkiäkin aikoja ja syömään kunnon aterioita. Nyt on pakko syödä aamiaista ja joskus on nälkä vielä 11 aikaan illallakin. Minulle tosin riittää vaikka banaani tai pieni jogurtti.

Pahoinvointi ja hirveä väsymys ovat pääasiassa tiessään, joten olen jo alkanut hermoilemaan että onko taas mennyt kesken... Ensi perjantaina ultra. Ei voi mitään sille, että kun on kahdesti saanut ultrassa huonoja uutisia, pelottaa että entä jos nyt käy taas samoin. Pitkä viikko edessä, ei voi mitään. Kunpa pahoinvointi tulisi takaisin edes hetkeksi tai vatsa kasvaisi äkkiseltään. :No Evil Monkey:
 
Pahoinvointi on aika paljon helpottanut (kuten näillä viikoilla tavallisesti helpottaa), mutta eilen pitkän huliviliviikonlopun jälkeen oli kyl tosi paha olla 😅 Tällä hetkellä kuumuus tuntuu tosi pahalta, ja vähän haaveilen että vatsan seutu olisi hieman pyöristynyt, mutta rauhassa mennään.
 
Takaisin
Top