Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on kovin aikaiset päivät vielä (4+1 tai 4+0), ja ei siis kauheasti oloja vielä. Esikoisesta etominen alkoi joskus rv6 eteenpäin, joten sen puolesta en ole vielä huolissani. Rinnat ovat olleet hieman arat ja turpeat, mutta mulla ei kummassakaan aiemmassa raskaudessa ole hirveesti ollut rinnoissa mitään oiretta. Mun varhaisin oire on yöheräily ja palelu. Noita on luteaalissa muutenkin, mutta ne jää sit vaan päälle alkuraskaudessa. Tällä kertaa ennen plussaa jo tuntui, että vatsa toimi vähän tavallista hitaammin (kuten muistan esikoisen odotuksesta käyneen myöhemmillä viikoilla). Nyt viime päivinä olen kuullostellut, että vatsa on toiminut taas ihan ok, enkä yölläkään ole valvonut aivan yhtä paljon kuin alkuviikosta, ja onko mua nyt enää paleltanutkaan ihan niin paljoa, joten sekin tietenkin huolestuttaa. Mutta muistan esikoisen raskaudesta, että olot tuli ja meni, joten niistä ei voi mitään päätellä, pitää vaan odotella...

Mulla on aika meidän perhelääkärille ensi torstaina ultra- ja labralähetteitä varten (asun siis ulkomailla, joten täällä homma toimii vähän eri tavalla kuin Suomessa), ja aion pyytää, että voisko hcg:n kehitystä seurata verikokeilla, jos se tois jotain mielenrauhaa. Tai mahdollisesti pääsis nopeammin tutkimuksiin, jos niissä jotain häikkää näkyy. Viime kesän km raskaudessa kävin Suomessa varhaisultrassa niin, että piti olla 6+4, mutta alkio vastas ultrassa 6+0, tosin sydän löi vahvasti. Seuraava ultra oli takaisin kotiin palattua muistaakseni 9+6, ja siellä todettiin alkion kehityksen loppuneen 6+4. Spontaani km vuoto alkoi siitä seuraavana päivänä. Täällä ultraan pääsee ekan kerran vasta rv9, mikä on tosi pitkä aika odottaa jos onkin km/kkm/tuulimuna.
 
Kyllä mä laskisin etovan olon pahoinvoinniksi. Mä oksensin esikoista odottaessa ekan kerran rv10, ja itseasiassa vasta rv10-12 oli ne kaikkein pahimmat olot. Sen jälkeen oksensin vielä satunnaisesti 1-2 krt/viikko jonnekin rv16 asti. Ja jotkut ei oksenna missään vaiheessa, voi olla vaan sitä etovaa oloa tai sitten ei mitään. Eli vielä se ehtii pahentua :Grimacing Face:
Huh, yllättävän myöhään nuo oireet sulla alkoivat! Kaipa se vain on niin yksilöllistä. Yleensä kun tulee luettua että tyyliin rv6-8 ovat niitä pahimpia. Ei kyllä tee mieli oksennella ollenkaan missään vaiheessa koska se yksinkertaisesti on niin hirveetä... kunpa sen voisi päättää! :Face With Tears Of Joy: Tässä tapauksessa täytynee seurata jännityksensekaisella kauhulla että mitä seuraavat viikot tuo tullessaan mikäli minipupunen pysyy matkassa mukana
 
Huh, yllättävän myöhään nuo oireet sulla alkoivat! Kaipa se vain on niin yksilöllistä. Yleensä kun tulee luettua että tyyliin rv6-8 ovat niitä pahimpia. Ei kyllä tee mieli oksennella ollenkaan missään vaiheessa koska se yksinkertaisesti on niin hirveetä... kunpa sen voisi päättää! :Face With Tears Of Joy: Tässä tapauksessa täytynee seurata jännityksensekaisella kauhulla että mitä seuraavat viikot tuo tullessaan mikäli minipupunen pysyy matkassa mukana
Mäkin laskisin etovan olon pahoinvoinniksi. Mä kuuluin ainakin esikoisen raskaudessa vähän pahoinvoivaan porukkaan, enkä esim. oksentanut kertaakaan. Nyt vaikuttaa tähän mennessä aika samalta. Etova olo/pahoinvointi alkoi 7. viikolla, muistaakseni 9.-10. viikolla oli pahin. Toisen kerran ”kunnon” pahoinvointi iski hetkellisesti jossain 16. viikolla, jolloin googlasin, että siihenkin kohtaan taisi osua joku piikki hormoneissa.

Ja ainakin Terveyskirjasto kertoo, että pahoinvointi alkaa yleensä 5.–7. viikolla, on pahimmillaan 8.–12. viikolla.
 
Mäkin laskisin etovan olon pahoinvoinniksi. Mä kuuluin ainakin esikoisen raskaudessa vähän pahoinvoivaan porukkaan, enkä esim. oksentanut kertaakaan. Nyt vaikuttaa tähän mennessä aika samalta. Etova olo/pahoinvointi alkoi 7. viikolla, muistaakseni 9.-10. viikolla oli pahin. Toisen kerran ”kunnon” pahoinvointi iski hetkellisesti jossain 16. viikolla, jolloin googlasin, että siihenkin kohtaan taisi osua joku piikki hormoneissa.

Ja ainakin Terveyskirjasto kertoo, että pahoinvointi alkaa yleensä 5.–7. viikolla, on pahimmillaan 8.–12. viikolla.
Itsekin lasken etovanolon pahoinvoinniksi. Olen jokaisessa aiemmassa kolmessa raskaudessa kärsinyt pahoinvoinnista. Mutta ensimmäinen aikaan vaan oksensin. Sanoisin että kuopuksen raskausoahoinvointi oli pahin. Kesti monia viikkoja, mutta en oksentanut. Aivan järkkyolo oli. Toivottavasti ei nyt tule samaa pahoinvointia. 😇
 
Täällä oireet edelleen aika olemattomia 4+5, pientä jomottelua ollut ja eilen aristi ihan lievästi välillä rinnat. Pahin jomottelu jäänyt pois, mutta pieniä tuikkauksia tulee edelleen. Se aamuyön heräily jatkuu edelleen ja tuntuu että se osaltaan aiheuttaa sit päiväväsymystä. Nyt ei oo pariin päivään migreeni oireillut, joten optimistisesti toivon että lähtee helpottumaan.. olihan sitä tossa viime viikolla useampi päivä taas putkeen..
 
Mua huolestuttaa vähän se stereotyyppinen pahoinvoinnin puute (nyt pitäisi olla 8+0 menossa) mutta ei auta muu kuin uskoa että ehkä olen yksi onnekkaista ja säästynyt tuolta ikävyydeltä. Ainoat isommat oireet taitavat olla kova väsymys (vaikka nukunkin paljon) ja jäätävä nälän tunne. Aika tiheeseen tahtiin on jotain popsittava, muuten etova olo iskee kyllä tosi nopeasti :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla oli esikoisesta oksentelua ja sitten taas seuraavassa raskaudessa ei ollut kuin etovaa oloa. Tässä nyt saanut taas sen sijaan oksennella😑
 
Huh, yllättävän myöhään nuo oireet sulla alkoivat! Kaipa se vain on niin yksilöllistä. Yleensä kun tulee luettua että tyyliin rv6-8 ovat niitä pahimpia. Ei kyllä tee mieli oksennella ollenkaan missään vaiheessa koska se yksinkertaisesti on niin hirveetä... kunpa sen voisi päättää! :Face With Tears Of Joy: Tässä tapauksessa täytynee seurata jännityksensekaisella kauhulla että mitä seuraavat viikot tuo tullessaan mikäli minipupunen pysyy matkassa mukana
Kyllä tää yökkäily on järkyttävää! Sitä miettii aina kun syö millaistahan tämäkin nyt on oksentaa jos tarve vaatii😵‍💫
 
Mulla alkoi pahoinvointi 4+4 ja nyt menossa 7+. Yks ilta tällä aikavälillä ollut että pahoinvointia ei ollut ja heti hörppäsin pikku pussin sipsejä innoissaan, ja huono olo palasi. 😂 Broadwayt ei vissiin kuulunut katkaravun kasvuympäristön lähelle. 😂
 
Mulla alkoi pahoinvointi 4+4 ja nyt menossa 7+. Yks ilta tällä aikavälillä ollut että pahoinvointia ei ollut ja heti hörppäsin pikku pussin sipsejä innoissaan, ja huono olo palasi. 😂 Broadwayt ei vissiin kuulunut katkaravun kasvuympäristön lähelle. 😂
Mäkin söin toissailtana pikkuisen Broadwayta, ja vatsa meni sekaisin :tears:. Mutta ehkä se oli vain sattumaa, mulla oli juuri ollut ummetusta ja joskus sen jälkeen vatsa tuntuu menevän sekaisin. Onhan se hyvä, että kropassa on balanssi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Onnea plussanneille!

Täällä tosiaan eilen tehty positiivinen testi. Testiä aloin tekemään sen vuoksi, kun olo oli kovin etova muutaman päivän. Raskautta en oikein osannut ajatella, kun menkkojen pitäis alkaa vasta viikonloppuna ja tallettelut meni vähän huonosti. Tein varmuuden vuoksi ja hämmästys olikin melkoinen kun kaksi selvää punaista viivaa piirtyi testiin 😍 muuten en oo huomannut muita oireita, pientä jomottelua alamahassa, minkäänlaista vuotoa ei oo ollut.
 
Täällä menossa 5+5 ja oireita ei nimeksikään 😲 kokoajan kova pelko ollut muutenkin siitä, että jos meneekin kesken eikä pysykään mukana, vaikka eihän sille itse mitään voi, niin käy jos on käydäkseen.
Ainoat oireet on tähän mennessä ollut rintojen arkuus ja väsymys 🤔
 
Täällä oireet edelleen aika olemattomia 4+5, pientä jomottelua ollut ja eilen aristi ihan lievästi välillä rinnat. Pahin jomottelu jäänyt pois, mutta pieniä tuikkauksia tulee edelleen. Se aamuyön heräily jatkuu edelleen ja tuntuu että se osaltaan aiheuttaa sit päiväväsymystä. Nyt ei oo pariin päivään migreeni oireillut, joten optimistisesti toivon että lähtee helpottumaan.. olihan sitä tossa viime viikolla useampi päivä taas putkeen..
Täällä hyvin samankuuloista, mut ilman migreeniä. Aaltolee itsellä paljon. Tissit tuntuu ehkä aamuisin kipeimmiltä.
Turvotus on aivan järkkyä kun on vielä sitä punktion jälkeistä turvotusta ja alkuraskauden turvotusta. 4+3 täällä tänään.
Ummetusta ei vielä näy.
 
Juuri olin kysymässä turvottaako ketään muuta? Mulla nyt jo ahdistaa ensimmäiset farkut vaikka mennään vasta 7+2 lukemilla. Tuntuu ihan jäätävältä pallolta joka vaan pyörii paikasta toiseen.
 
Juuri olin kysymässä turvottaako ketään muuta? Mulla nyt jo ahdistaa ensimmäiset farkut vaikka mennään vasta 7+2 lukemilla. Tuntuu ihan jäätävältä pallolta joka vaan pyörii paikasta toiseen.
Täällä sama, trikoot on ollu mun paras kaveri jo pari viikkoo kun etenkin farkut painaa, täällä menossa 8+0. Tuntuu et välillä jopa trikoot painaa jos vähänkin pääsee rullaantumaan vatsan kohdalta😅
 
Juuri olin kysymässä turvottaako ketään muuta? Mulla nyt jo ahdistaa ensimmäiset farkut vaikka mennään vasta 7+2 lukemilla. Tuntuu ihan jäätävältä pallolta joka vaan pyörii paikasta toiseen.
Turvottaa ihan jäätävästi ja tuntuu et ihan sama mitä syö tai on syömättä niin maha on ilmaa vaan täynnä 🤣
 
Turvottaa kyllä, ja lisäksi kun trikoot painaa väärästä kohtaa niin sekin aiheuttaa lisää pahoinvointia. 😂
 
Mulle iski heti ekana tää turvotus päälle jo viikko sitte ja tissit on nii turpeat (ja kipeät ) ettei liivit mahdu enää ois pakko mennä ostamaan tänään uudet kun tietäis kui suuret ottais koska alkumetreillä ollaan 😞😅 oisko kellään vinkkejä millaiset ois parhaat kun on valmiiks jo d kuppi että mitkä ei puristais ja ahdistais koko ajan mut tukis vähä?? 🙊
 
Täällä myös turvotus vahvasti läsnä! Teen etätöitä kotona, niin trikoot ja löysäpaita ILMAN rintaliivejä on paras! :tears: Farkut on ihan tuskaa vaikka vasta 5+ viikoilla mennään, samoin rintaliivit puristaa. Ajattelin josko voisi alkaa käyttämään urheiluliivejä tai sitten täytyy käydä ostamassa isommat liivit. :Grinning Face:

Mulla on nyt pari päivää ollut kummallisia kipuja alavatsalla/kohdussa, jotka on ehkä vähän herättäneet huolta, mutta ajattelin kuitenkin että seuraan tilannetta ja otan sitten tarvittaessa yhteyttä lääkäriin.
 
4+1 ja tänään ollut etovaa oloa ja pieniä tuntemuksia vatsassa ja rinnoissa. Eilen oli jäätävä ummetus, jota en muista esikoisen ajoilta olleen. Vettä pitää myös muistaa juoda usein.
 
Takaisin
Top