Millaisia raskausoireita sinulla on?

Pahoinvointi/oksentelu tällä hetkellä ainoa oire ,mutta ihan riittävä😩
 
Soitin tänään neuvolaan jatkuvan pahoinvoinnin takia, tuntuu että voimat on ihan loppu monen päivän oksentamisesta ja tuntuu ettei nestettä ehdi imeytyä tarpeeks.. päätä ja niveliä särkee, enkä jaksa kun nukkua ja maata, mieli on tosi maassa. Terveydenhoitaja sanoi että varaa ajan lääkärille, että kuulostaa että tarvii jo nesteytystä tipan avulla.

Vastassa oli kuitenkin päivystyksen ulkomaalaistaustainen tk-lääkäri, jota ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään. Itkut pääsi kun sieltä lähdin, määräsi Primperan lääkettä ja sanoi että tule takaisin, jos ei helpota.

Taksilla sairaalalle ja takaisin ja piti odotellessa maata pitkin penkkejä, niin heikko vointi on. Hain lääkkeen ja otin yhden, mutta jotenkin pelottaa mitään lääkettä syödä.. ja tulee myös olo et olenko mä näin heikko, etten jotain raskauspahoinvointia kestä. Mies on työmatkalla koko viikon ja mua vaan itkettää tää yksin olo pahassa olossa.😢
Et todellakaan ole heikko!
Vois auttaa jos siellä sairaalalla ois joku mukana vaatimassa että katsotaan ne nestearvot, ja pääsis sitten nesteytykseen. Sun ei todellakaan tarvi kestää tuota pahaa oloa varsinkaan jos se vie kaikki voimat. Ärsyttää että osa hoitohenkilökunnasta sivuuttaa raskauspahoinvoinnin olankohautuksella. 😠
 
@Oljenkorsi Mulla on näköjään mennyt ihan ohi sun eilinen viesti. Onko phv-lääkkeestä ollut mitään apua? Mäkin rohkaisisin ottamaan uudestaan yhteyttä ja pyytämään eri lääkäriä.

Vihastuttaa niin paljon tommonen kohtelu, kun toinen heikkovointisena tarvii apua, mutta ei saa sitä 🤬
 
@Oljenkorsi Mulla on näköjään mennyt ihan ohi sun eilinen viesti. Onko phv-lääkkeestä ollut mitään apua? Mäkin rohkaisisin ottamaan uudestaan yhteyttä ja pyytämään eri lääkäriä.

Vihastuttaa niin paljon tommonen kohtelu, kun toinen heikkovointisena tarvii apua, mutta ei saa sitä 🤬
Joo, onneksi pientä helpotusta on tullut, pahoinvointi ei ole lääkkeiden avulla ollut ihan niin pahaa kokoajan, vaan on helpompiakin hetkiä. Tänään olen käynyt vain kerran kakomassa pöntöllä oksentamatta, mutta syöminen on tosi haastava kun olo on niin huono ja kaikki etoo. Smoothieta olen saanut vähän alas ja pari lusikallista keitettyä makaroonia, sit urheilujuomia nesteiksi 🙌

Jospa tämä tästä. Nukuin 11h yöunet, nukkuessa on ainoot hetket kun ei oo paha olo.. ja 2h päikkärit. Ei paljoo muuhun pysty kun makaamaan sängyssä, sohvalla tai keittiön lattialla, kun hakee syötävää tai juotavaa. On kyllä ihan hirveetä. En toivo tällasta oloa kellekään.😞😮‍💨
 
Joo, onneksi pientä helpotusta on tullut, pahoinvointi ei ole lääkkeiden avulla ollut ihan niin pahaa kokoajan, vaan on helpompiakin hetkiä. Tänään olen käynyt vain kerran kakomassa pöntöllä oksentamatta, mutta syöminen on tosi haastava kun olo on niin huono ja kaikki etoo. Smoothieta olen saanut vähän alas ja pari lusikallista keitettyä makaroonia, sit urheilujuomia nesteiksi 🙌

Jospa tämä tästä. Nukuin 11h yöunet, nukkuessa on ainoot hetket kun ei oo paha olo.. ja 2h päikkärit. Ei paljoo muuhun pysty kun makaamaan sängyssä, sohvalla tai keittiön lattialla, kun hakee syötävää tai juotavaa. On kyllä ihan hirveetä. En toivo tällasta oloa kellekään.😞😮‍💨
Huh, kuulostaa kyllä tosi kauhealta ja raskaalta ☹️ hyvä, jos lääkkeistä on edes pientä apua!
 
Oireita ei ole kovin paljoa tai voimakkaana. Ihan alkuun oli voimakkaampaa väsymystä, nyt se on hieman laantunut, Yöt olen nukkunut hyvin (esikoisen alkuraskaudessa oli levottomampaa), vaikka aamuyöstä meinaa uni katketa. Silloin laitan napit korviin ja kuuntelen satuja, niin uni jatkuu pian. Etova olo on lisääntynyt, mutta sekin on lievää. Tissitkään ei ole kipeänä, mutta rintaliivit vähän puristaa.
 
Soitin tänään neuvolaan jatkuvan pahoinvoinnin takia, tuntuu että voimat on ihan loppu monen päivän oksentamisesta ja tuntuu ettei nestettä ehdi imeytyä tarpeeks.. päätä ja niveliä särkee, enkä jaksa kun nukkua ja maata, mieli on tosi maassa. Terveydenhoitaja sanoi että varaa ajan lääkärille, että kuulostaa että tarvii jo nesteytystä tipan avulla.

Vastassa oli kuitenkin päivystyksen ulkomaalaistaustainen tk-lääkäri, jota ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään. Itkut pääsi kun sieltä lähdin, määräsi Primperan lääkettä ja sanoi että tule takaisin, jos ei helpota.

Taksilla sairaalalle ja takaisin ja piti odotellessa maata pitkin penkkejä, niin heikko vointi on. Hain lääkkeen ja otin yhden, mutta jotenkin pelottaa mitään lääkettä syödä.. ja tulee myös olo et olenko mä näin heikko, etten jotain raskauspahoinvointia kestä. Mies on työmatkalla koko viikon ja mua vaan itkettää tää yksin olo pahassa olossa.😢
Aiemmin kerroin pahoinvoinnistani joka jatkui rajuna viikon, toissa päivänä onneksi lääkäri ohjasi päivystykseen (koska täällä ei pysty enään vaan menemään tk seen ja siellä ei kaikkia kokeita edes tehdä ja soitin myös päivystysapuun joka sanoi että sinne vaan). Meinasin itkua vääntää kun vastaanottava mieshoitaja ei meinannut uskoa ja meinasi lähettää vaan katsomaan pääseekö tk:seen, onneks soitti sinne ja varmisti asian ja pääsin päivystykseen nesteytykseen ja lääkitykseen sekä sain pahoinvointilääkettä. Se onneksi hieman helpotti jotta olen nyt saanut syötyä. Täällä myös toinen jonka mies reissuhommissa ja kyllä yksin kotona jatkuvasti itkun kanssa oksentaessa oli epätoivoinen olo. Tsemppiä sulle❤️
 
Itellä kyllä suht lieväoireista enimmäkseen. Toi tissiem vaihteleva arkuus taas mietityttää vaikka vaihteli ja aaltoili esikoisestakin.

Ja viime yönä nukuin pitkästä aikaa ihan hyvinkin, kerran muistan heränneeni. Nyt pelki persiissä mietin, et onko huono juttu/merkki.

Muutenkin niin epävarma olo kun km taustalla ja uuden plussan saaminen kesti vuoden ja sekin hoitojen avulla.

Esikoisen alkuraskaudessa oli reipasta valkovuotoa jo varhain ja ummetuskin vaivas. Nyt ei oo noita.
 
Aiemmin kerroin pahoinvoinnistani joka jatkui rajuna viikon, toissa päivänä onneksi lääkäri ohjasi päivystykseen (koska täällä ei pysty enään vaan menemään tk seen ja siellä ei kaikkia kokeita edes tehdä ja soitin myös päivystysapuun joka sanoi että sinne vaan). Meinasin itkua vääntää kun vastaanottava mieshoitaja ei meinannut uskoa ja meinasi lähettää vaan katsomaan pääseekö tk:seen, onneks soitti sinne ja varmisti asian ja pääsin päivystykseen nesteytykseen ja lääkitykseen sekä sain pahoinvointilääkettä. Se onneksi hieman helpotti jotta olen nyt saanut syötyä. Täällä myös toinen jonka mies reissuhommissa ja kyllä yksin kotona jatkuvasti itkun kanssa oksentaessa oli epätoivoinen olo. Tsemppiä sulle❤️
Kiitos, isot tsempit myös sinulle❤️ Jatkuva raju pahoinvointi on kyllä niin syvältä, ei kykene yhtään mihinkään.😞 Mulle lääkkeet on onneks tuoneet vähän helpotusta ja olo aaltoilee ja on välillä jopa lähes normaali🙌 Sunnuntai-iltana saa onneksi miehen hetkeksi kotiin🥰
 
Huh, mikä olo. Voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua, kamalasti etoo, oksentanut olen jo pari kertaa ja palelee😵‍💫 Onko sielunsiskoja?!
Samaa täällä😣 ei jaksa eikä kykene tekee mitään kun kuvotus niin kova. Pelkkiä vatsahappoja oksennelluja se vasta kivaa onki… esikoisesta oli aivan tuskalliset ekat neljä kuukautta. Vaikuttais samalta meiningiltä.
 
Moi kaikille, ja valtavat tsempit huonovointisille!

Pahoinvointi onkin ”lempi”aiheeni esikoisen ajoilta… sitä kesti 8kk ja parhaimpina viikkoina pääsin vain miehen taluttamana suihkuun jakkaralla istuen. En saanut neuvolasta th:lta tai lääkäriltä muuta kuin, että koita jaksaa… Pahoinvointilääkettä ei kuulemma ollut raskaana oleville.

Nyt meille on tulossa siis toinen, tänään 5+6. Ei vielä ainakaan pahoinvointia, rintojen arkuutta vain ollut. Edellisessä oksentelu taisi alkaakin viikolla 6, joten ensi viikko odotellessa. :Upside Down Face: Nyt osaan kyllä vaatia tippaa tai jotain, jos sama toistuu! Perehdyin hyperemeesiin vasta edellisen raskauden loppupuolella, siitä ei kukaan maininnut minulle neuvolassa tai sairaalassa.
 
Voimia kaikille huonovointisille! Miten silloin käytännössä, oletteko olleet sairaslomalla viikosta toiseen? Varmasti raskasta 😐
 
Täällä yllättävän vähä oireista, mikä ”stressaa” koska ei tunnu siltä, että olisi raskaana… Mulla ainoastaan huimaa paljon, väsyttää ja turvottaa. 😬 Ja repäisykipuja/menkkajomoja on.
Toivon että tulisi jotain kunnon oireita, että tulisi konkreettisesti se olo, että on raskaana. Kuulostaa ehkä vähän hullulta, mutta joo. 😅
 
Täällä yllättävän vähä oireista, mikä ”stressaa” koska ei tunnu siltä, että olisi raskaana… Mulla ainoastaan huimaa paljon, väsyttää ja turvottaa. 😬 Ja repäisykipuja/menkkajomoja on.
Toivon että tulisi jotain kunnon oireita, että tulisi konkreettisesti se olo, että on raskaana. Kuulostaa ehkä vähän hullulta, mutta joo. 😅
Mikä rv sulla on nyt? Mulla 4+1 eikä oikeastaan mitään oireita.. Vähän stressaa täälläkin, vaikka kai niitä ehtii vielä ilmaantua..
 
Mikä rv sulla on nyt? Mulla 4+1 eikä oikeastaan mitään oireita.. Vähän stressaa täälläkin, vaikka kai niitä ehtii vielä ilmaantua..
Yleensä se pahoinvointi alkaa siinä viikolla 6
Voimia kaikille huonovointisille! Miten silloin käytännössä, oletteko olleet sairaslomalla viikosta toiseen? Varmasti raskasta 😐
Minun ei työelämässä tarvitse nyt taistella tämän huonon -olon kanssa ,koska olen vielä hoitovapaalla ,mutta ei tämäkään helppoa ole yrittää jaksaa viihdyttää 2 pientä kotona😞 Toinen varsinkin vaatisi kovasti leikkiseuraa ym. Esikoisesta jouduin olla välillä sairaslomalla.
 
Mua huolestuttaa vähän se stereotyyppinen pahoinvoinnin puute (nyt pitäisi olla 8+0 menossa) mutta ei auta muu kuin uskoa että ehkä olen yksi onnekkaista ja säästynyt tuolta ikävyydeltä. Ainoat isommat oireet taitavat olla kova väsymys (vaikka nukunkin paljon) ja jäätävä nälän tunne. Aika tiheeseen tahtiin on jotain popsittava, muuten etova olo iskee kyllä tosi nopeasti :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
:Grimacing Face: Mua huolestuttaa vähän se stereotyyppinen pahoinvoinnin puute (nyt pitäisi olla 8+0 menossa) mutta ei auta muu kuin uskoa että ehkä olen yksi onnekkaista ja säästynyt tuolta ikävyydeltä. Ainoat isommat oireet taitavat olla kova väsymys (vaikka nukunkin paljon) ja jäätävä nälän tunne. Aika tiheeseen tahtiin on jotain popsittava, muuten etova olo iskee kyllä tosi nopeasti :Grimacing Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kyllä mä laskisin etovan olon pahoinvoinniksi. Mä oksensin esikoista odottaessa ekan kerran rv10, ja itseasiassa vasta rv10-12 oli ne kaikkein pahimmat olot. Sen jälkeen oksensin vielä satunnaisesti 1-2 krt/viikko jonnekin rv16 asti. Ja jotkut ei oksenna missään vaiheessa, voi olla vaan sitä etovaa oloa tai sitten ei mitään. Eli vielä se ehtii pahentua :Grimacing Face:
 
Takaisin
Top