Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ainiin noista hajuista piti vielä sanoa. Ite en oo vielä huomannu erityistä herkistymistä muuten ku et tällä viikolla oon alkanu haistaa jonku hajun tääl meillä kotona, enkä tiiä mistä se tulee. Se vähän kuvottaa mua. Heitin jo kukkakimpunki pois ku aattelin et se tuli siitä, mut ei auttanu 😅 Häiritsee ku haistan sen vaan ihan hetkittäin ja tosi mietona, mut vaivaa ku en tiiä mikä se on! Onko kellään muulla vastaavaa?
 
Jonkin verran on oireita, mutta melko helpolla olen vielä päässyt. Alkuviikosta erityisesti alavatsassa oli normaalista poikkeavia tuntemuksia ja ne olivat todella erityyppisiä kuin menkkoja edeltävät oireet. Samoihin aikoihin rinnat alkoivat kipuilla. Sitä kipua on kyllä vaikea kuvata... se tuntui eniten rinnan alaosassa ja tuntui, kuin olisi kipeä salamanisku edennyt rinnoissa. Tällä hetkellä nuo alavatsa- ja rintaoireet on vaimentuneet. Tosin rinnat on nyt hieman turvonneet (mies huomasi tämän myös 😅). Tänään on ollut myös hieman ällö olo ja farkut ahdistaa vyötäisiltä 🤔
 
Ainiin noista hajuista piti vielä sanoa. Ite en oo vielä huomannu erityistä herkistymistä muuten ku et tällä viikolla oon alkanu haistaa jonku hajun tääl meillä kotona, enkä tiiä mistä se tulee. Se vähän kuvottaa mua. Heitin jo kukkakimpunki pois ku aattelin et se tuli siitä, mut ei auttanu 😅 Häiritsee ku haistan sen vaan ihan hetkittäin ja tosi mietona, mut vaivaa ku en tiiä mikä se on! Onko kellään muulla vastaavaa?
Me muutettiin heinäkuun lopulla uuteen asuntoon joka tuoksu voimakkaasti niille vanhoille asukkaille, sit totuihin siihen. Nyt yhtäkkiä haistan sen selvästi taas joka huoneessa 🤣🤣
 
Me muutettiin heinäkuun lopulla uuteen asuntoon joka tuoksu voimakkaasti niille vanhoille asukkaille, sit totuihin siihen. Nyt yhtäkkiä haistan sen selvästi taas joka huoneessa 🤣🤣
Joo!! Helpottavaa kuulla. Tunnen itteni iha luulosairaaks tän hajujutun kans 😂 toivottavasti menis ohi vai kestääköhän tää koko raskausajan
 
Joo, roi hajuaisti on kyllä jännästi tosi tarkka 😅 varsinkin, kun sairastin koronan hetki si ja sillon meni täysin haju- ja makuaisti, niin nyt kun haistaa aivan kaiken ja tosi voimakkaasti 😅
 
-Alavatsassa kipua, ajoittaisia ja lyhyitä kestoltaan, lähinnä ehkä tuntuu kun nousee istumasta tai makuulta ylös ja lähtee kävelemään.
-Tissit on mahottoman kipeet, en oo tienny että näin kipeet voi olla 😂
-Ramppaan koko ajan pissalla
-Väsymys, nyt viikon ajan joka ikinen päivä klo 14-15 tulee niin kova väsymys, ihan ko joku kävis halolla lyömässä sillon päähän
-Ajoittainen paha olo, kuvottava olo. Kaks kertaa oon oksentanu
-Jatkuva palelu

Ja viikkoja on 6+2 tällä hetkellä ❤️
 
Aamuoksentelu tai ainakin vessaa vaativa yökkäily on taas joka-aamuinen seura. Päiväajan pahoinvointiin on toistaiseksi auttanut syöminen parin tunnin välein, mutta huh tämä väsymys… lepohetkiä kesken päivän ja silti pakko mennä nukkumaan jo 21.30. Silti energiatasot on missä on. Palelu on myös vanha tuttu täälläkin.
 
Mun ensimmäinen oire oli se, että oltiin toissa viikonloppuna yksissä juhlissa, jossa ilman varsinaista syystä yhtäkkiä liikutuin niin paljon, että rupesin ihan kyynelehtimään. Seuraavana aamuna puolestaan mieliala oli ihan musta. Hämmästyin mielialanvaihteluita.

Heräilen aamuyöstä pirteänä, enkä saa enää unta, päivällä taas väsyttää ja pää tuntuu raskaalta. Nännejä on pistellyt. Esikoisen raskaudesta poiketen nyt on ollut äklömpi olo ja kova päänsärky. Olen aloittamassa uudessa työpaikassa ensi viikolla, joten odotan mielenkiinnolla, että kuinka skarpin mielikuvan onnistun itsestäni luomaan, jos olo jatkuu tämmöisenä :tears:
 
Ainiin noista hajuista piti vielä sanoa. Ite en oo vielä huomannu erityistä herkistymistä muuten ku et tällä viikolla oon alkanu haistaa jonku hajun tääl meillä kotona, enkä tiiä mistä se tulee. Se vähän kuvottaa mua. Heitin jo kukkakimpunki pois ku aattelin et se tuli siitä, mut ei auttanu 😅 Häiritsee ku haistan sen vaan ihan hetkittäin ja tosi mietona, mut vaivaa ku en tiiä mikä se on! Onko kellään muulla vastaavaa?
Pakko kommentoida tätä omaa hajujuttua, ni hajun lähde onneks löytyi, oli mökiltä tullu esine 😂 mieskin huomas se hajun. Thank god päästiin siit eroon nyt 😁
 
Täällä väsymys vain pahenee, aivan ultimaattista tämä väsymyksen taso 😵 hampaiden pesusta on tullut aivan horroria, oon aivan pulasaa varsinkin aamulla kun harjaan hampaita, oksentaisin mutta mitään ei ulos tuu kun tyhjä vatsa 🤢

aikaisemmasta viestistäni puuttui, että koiran käytös on muuttunu mua kohtaan, se olikin eka hälytysmerkki että nyt saattais olla tärpänny 😂
 
Mä olen vähän kateellinen teidän kaikkien oireille!! :D Tuntuu niin uskomattomalta, että itsellä aika mitättömät oireet; Vähän rinnat aristaa (ei oikeasti paljoa), pientä nippailua ollut, mutta ei mitään isompaa. Hyvä fiilis, hyvä olo, tuntuu, että kaikki enemmän kuin jees! Toisaalta toivoisin jotain suurta oksennus kongretiaa, että tietäisi olevansa raskaana. Toisaalta juhlan paikka, että saa olla suht oireeton.
 
Mä olen vähän kateellinen teidän kaikkien oireille!! :D Tuntuu niin uskomattomalta, että itsellä aika mitättömät oireet; Vähän rinnat aristaa (ei oikeasti paljoa), pientä nippailua ollut, mutta ei mitään isompaa. Hyvä fiilis, hyvä olo, tuntuu, että kaikki enemmän kuin jees! Toisaalta toivoisin jotain suurta oksennus kongretiaa, että tietäisi olevansa raskaana. Toisaalta juhlan paikka, että saa olla suht oireeton.
Täällä aivan sama homma! 🙋‍♀️
 
Täällä väsymys vain pahenee, aivan ultimaattista tämä väsymyksen taso 😵 hampaiden pesusta on tullut aivan horroria, oon aivan pulasaa varsinkin aamulla kun harjaan hampaita, oksentaisin mutta mitään ei ulos tuu kun tyhjä vatsa 🤢

aikaisemmasta viestistäni puuttui, että koiran käytös on muuttunu mua kohtaan, se olikin eka hälytysmerkki että nyt saattais olla tärpänny 😂
Millä tavalla koiran käytös muuttunut? Mielenkiinnosta kysyn 😍
 
Mä oon ollut vaan tosi väsynyt, ja pelkään et tää väsymys vaan pahenee ja oon kohta ihan zombi. Hetkittäin tuntemuksia alavatsalla, eniten iltaisin. Tissit kans kipeet varsinkin aina kun menee nukkuu. Eilen ja tänään tullu muutama sellainen ”kuvotusaalto” mut tosi ohimenevää. Ja ruoka mitä himoitsin vielä viikonloppuna ällöttää nyt. Pelottaa jopa miten tää tästä alkaa kehittymään 😅 mut hetkittäin täysin normi olo ja unohtaa koko asian.
 
Millä tavalla koiran käytös muuttunut? Mielenkiinnosta kysyn 😍
Ihan ensimmäisenä sen suojeluvaistot mua kohtaan heräs, esim. tuli mun ja mun miehen väliin ja haukku kun mies vähän kiusoitteli. Nyt se on alkanu olemaan entistä enemmän mun vieressä tai ainakim näköyhteyden päässä ja havahtuu aina kun nousen tai liikun asunnossa ja tulee katsomaan mihin meen.
 
Ihan ensimmäisenä sen suojeluvaistot mua kohtaan heräs, esim. tuli mun ja mun miehen väliin ja haukku kun mies vähän kiusoitteli. Nyt se on alkanu olemaan entistä enemmän mun vieressä tai ainakim näköyhteyden päässä ja havahtuu aina kun nousen tai liikun asunnossa ja tulee katsomaan mihin meen.
Koskettavaa 🥲❣️
 
Mä olen vähän kateellinen teidän kaikkien oireille!! :D Tuntuu niin uskomattomalta, että itsellä aika mitättömät oireet; Vähän rinnat aristaa (ei oikeasti paljoa), pientä nippailua ollut, mutta ei mitään isompaa. Hyvä fiilis, hyvä olo, tuntuu, että kaikki enemmän kuin jees! Toisaalta toivoisin jotain suurta oksennus kongretiaa, että tietäisi olevansa raskaana. Toisaalta juhlan paikka, että saa olla suht oireeton.
Niin jotenkin sama kuin @heidokka :lla. Hyvä fiilis myös täällä. Tosin mulla lääkkeet tukena niin niistä oireilen kyllä rintojen ja alavatsakipujen suhteen ja oon aika turvonneen oloinen. Mutta ne oli jo ennen alkion siirtoakin.

Ehkä ruokahaluttomuutta havaittavissa ja parina päivänä ollut järkyttävän kylmä. Tänään meinasin ihan oikeesti nukahtaa ruokatunnin jälkeen tietsikan ääreen. En meinannut saada itteäni millään lopettaan sitä unetusta. Olis ollut vaan niin ihanaa sulkea silmänsä...aah...😄
 
Tänään tuli ihan ensimmäinen kunnon pahoinvointi. Olin kaupassa enkä keksinyt pahassa olossa oikein mitään ostettavaa, mitä pystyisin syömään. 🙈 Smoothiepullo oli ainut mikä vähän houkutteli. 6+0 tänään😊
 
Takaisin
Top