Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Mulla alkoi siis etova olo ja lisääntynyt väsymys ennen plussaa. Sama oli aikanaan esikoisesta. Lisäksi oon juossut vessassa omalle mittapuulleni jatkuvasti.
 
Mulla alkoi siis etova olo ja lisääntynyt väsymys ennen plussaa. Sama oli aikanaan esikoisesta. Lisäksi oon juossut vessassa omalle mittapuulleni jatkuvasti.
Noi vessaviikot... ja niiden yöjuoksut syö kyllä reippaanpaakin naista. Toisaalta erään uskomuksen mukaan ne pitävät muut rasksusoireet maltillisia, tapahtukoon sulle nyt siis niin! 🍀
 
Noi vessaviikot... ja niiden yöjuoksut syö kyllä reippaanpaakin naista. Toisaalta erään uskomuksen mukaan ne pitävät muut rasksusoireet maltillisia, tapahtukoon sulle nyt siis niin! 🍀
Mä en ollut tuota kuullutkaan, niin toivottavasti pitää paikkansa! Olo on nimittäin jo melko kaamea, mutta en oo oksentaja, niin tää vaan on tämmöstä etovaa. Pitäisi keksiä taas, että mikä naposteltava maistuisi.
 
Saatko tarpeeksi/ syötkö jotain magnesiumin lisää?
Helmikuisista opittu: Rennie sisältää magnesiumia... ilmeisesti sitä saat myös odotusaikana käyttää... En ole apteekista / neuvolalääkäriltä kysynyt.

Itselle jo talvella "lupa tulla vaiheessa" luottogyne neuvoi:
diasporal suurakeet aamulla ennen mitään muuta ruokaa/ juomaa. (ovat ärtsyn hinnakkaita,saa apteekin lisäksi esim S-market/ k-kaupat/ Tokmanni huom! hintavertailu kannattaa)
ja illalla joku vahva magnesium tab (aluksi oli gardio magnesium sis.B6 matkaostos Latvia apteek, nyt vuoro illoin vire 375mg tai bmultivita 150mg sis B6; 2 kpl).
Haju/ tuoksuherkkyyttä ei raskauden alkuvaiheessa poistanut, mutta etominen oli suht lievää, oksentamiselta 98% vältyin. (Verraten aiempi km-raskaus)
Olen miettinyt että jos rakeiden sijaan ottaisi noi multivitat aamun illoin, mutta kun ne imeytyvät vasta mahassa... Ja eikös rennietä imeskellä myös? jopa olla useampi kertoja päivässä....
Äklötyksistä huolimatta mukavaa viikkoa ! 🌸🌸🌸
 
Muokattu viimeksi:
Aika pian oletetun oviksen jälkeen nännit kipeytyi, mikä on epätavallista. Sit pikkuhiljaa se kipu laajeni koko tisseihin, on tosi arat ja turvonneet, aristaa varsinkin sivuilta. 2 viikkoa ollu jo kipeät siis. Lisäksi väsymystä, vilua, turvotusta ja vessassa ravaamista on myös.
 
Rinnat olleet pinkeät ja nännit arat jo parisen viikkoa ainakin, nyt on vajaan viikon saanut juosta pissillä tiuhaan. Tuntuu että nännit myös kasvaneet aiempaan nähden. Ensimmäinen raskaus. Valtava epäusko vallitsee, sillä jätimme ehkäisyn pois syyskuun alulla ja 8.10. oli testitulos plussaa :Weary Cat Face:
 
Tää ällötys jatkuvasti, en tiedä mitä söisi kun etoo ruoka jota eilen tein yms. Leipää menisi paljon, se ei ällötä 😄 Pelkkä vesi yököttää, halusin vaan jotain raikasta kuplilla tai teetä. Kahvin jätin viikkositten kun alkoi närästää niin että meinasi aina aamupala tulla ylös.
Näiden lisäksi pakko ottaa päikkäreitä lounas-aikaan ja kerrospukeutua kun on niin vilu. 👌🏼
 
Alavatsaa nipistelee ja välillä ihan polttelee. Tämä alkoi jo ennen plussatestiä ja oli ensimmäinen oire myös edellisessä raskaudessa. Muuten on oireiden suhteen vielä hyvin hiljaista.
 
Rinnat on pinkeet ja arat. Ei pahoinvointia eikä pahoja ällötyksiä mutta sellaista lievää että jotain ruokaa vaan ei tee mieli ja lievä etominen. Öisin oon käynyt muutenkin vessassa yleensä kerran, nyt saattaa joutua parikin kertaa käymään tai useemminkin varsinkin jos on urheillut päivällä. Vasempaan nivusern vihlasee pari kertaa päivässä, sellaista hermovihlontaa, ei tällasta ennen raskautta ollut.
 
Näin alkuun lähinnä rintojen aristusta sekä palvelua, jota en kylläkään esikoisesta muista lainkaan..🤔
Lisäksi pari viime yötä tullut nukuttua äärimmäisen levottomasti ja katkonaisesti, en kyllä tiedä onko niinkään oire raskaudesta vai jostain muusta. 😅
 
Muokattu viimeksi:
Mielenkiintoisena raskausoireena mulla on nyt oikea rinta kipeä, mutta vasen ei. Mitähän tämä sitten tarkoittaisi. 😀
 
Rinnat tosi arat, eri tavalla kuin aiemmissa kemiallisissa oli. Myös alavatsalla nippailua, paineen- ja lämmöntunnetta (on välillä jopa miellyttävä), runsaasti valkovuotoa ja pieni kuvotus aamulla, mutta ei mihinkään tiettyyn asiaan kohdistuen. Väsyneempi olen sillä tavalla, että väsähdän nopeammin työpäivän jälkeisistä menoista. Oon myös alkanut heräilemään aamuyöstä miettimään kaikkea enemmän ja vähemmän järkevää :D Eipä muuta juurikaan.
 
Huono olo, etenkin jos en ole syönyt. Väsyttää normaalia enemmän.
 
Täällä oireilu alkanut aaltoilla..toivottavasti normaalia. Väsymys kohtauksia tulee monesti päivässä, ihan kuin joku ottaisi töpselin seinästä :D Lisäksi nyt olen katsonut lämpöjä ja sekin vaihtelee yli alle 37, normi lämpö mulla n. 36. Tänään ekaa kertaa rinnat ei ole kipeänä tai pinkeät -> pieni huoli nousee tästä :O
 
Mulla (rv 5 + 4) on kohta pari viikkoa ollut rinnat kipeinä ja turvonneina, päänsärky, jäätävä väsymys ja kirsikkana kakun päällä jatkuva ripuli. 😅 Sit alavatsaa nippailee ajoittain, mutta se ei kauheasti häiritse onneksi.
 
Mulla (rv 5 + 4) on kohta pari viikkoa ollut rinnat kipeinä ja turvonneina, päänsärky, jäätävä väsymys ja kirsikkana kakun päällä jatkuva ripuli. 😅 Sit alavatsaa nippailee ajoittain, mutta se ei kauheasti häiritse onneksi.
He! Ripuliin hiilitabletteja apteekista, saa ilman reseptiä. Suosittelen ☺
Matala hemoglobiini aiheuttaa väsymystä ja jopa päänsärkyä kun aivot ei saa tarpeeksi veren mukana happea... Jos kotipaikkakunnallasi on avoneuvola niin siellä sen saa helposti mittautettua.
Jaksamista 🌸🌸🌸🌸
 
Väsyttää, vähän sellainen öllö olo lähes koko ajan. Jotkut ruuat on jo etoneet vähän.

N. vko sitten oli rinnat tosi kipeät mutta se loppui kun tuli muita oireita tilalle 🙄
 
Takaisin
Top