Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo, just miehelle avauduin, että on tää yksi mind f*ck tää raskaus, kun toisaalta toivoo selkeitä oireita, niin tietää, että asiat on hyvin, mutta toisaalta toiset oireet (esim. alavatsatuntemukset) on jopa vähän pelottavia ja toiset (esim. pahoinvointi) on vaan muuten pyllystä :D Ja kun kaiken päälle on väsynyt ja huolestunut, niin olo ei ole mitenkään hehkeä. Ja sitten jos on ns. helpompi päivä, niin siitäkin vaikea iloita, kun pelkää, että tässäkö se nyt oli :D
 
Joo, just miehelle avauduin, että on tää yksi mind f*ck tää raskaus, kun toisaalta toivoo selkeitä oireita, niin tietää, että asiat on hyvin, mutta toisaalta toiset oireet (esim. alavatsatuntemukset) on jopa vähän pelottavia ja toiset (esim. pahoinvointi) on vaan muuten pyllystä :D Ja kun kaiken päälle on väsynyt ja huolestunut, niin olo ei ole mitenkään hehkeä. Ja sitten jos on ns. helpompi päivä, niin siitäkin vaikea iloita, kun pelkää, että tässäkö se nyt oli :D
Sinä sen kaiken tiivistit! Juuri tuo!
 
Mulla on nyt todella paha väsymys päällä. Käyn monesti jo klo 21 nukkumaan, mutta silti aamuisin väsyttää. Olen huomannut, että jaksan paremmin kun teen töitä toimistolla - etätöitä tehdessä väsymys iskee paljon pahemmin.
 
Joo tää kotitoimisto on väsyttävä, toisaalta toimisto vie kyllä enemmän mehuja ja sitten on illalla väsyneempi.
Mulla oli työreissu tänään ja kun pääsin kotiin oon vaan ollut sohvalla ja katsonut telkkaria…. Ja itkenyt PALJON, enkö yleensä oo näin herkkä Netflix sarjoille. Mitkä hormonit?! 😂🫣
 
Mua ei närästä, vaan palelee ja väsyttää. Ja lähes kaikki ruoka ällöttää. Ainoa, mitä tekee mieli syödä on klementiinit. 😆
 
Mua ei närästä, vaan palelee ja väsyttää. Ja lähes kaikki ruoka ällöttää. Ainoa, mitä tekee mieli syödä on klementiinit. 😆
Mulla oli sama vko 5-8 suunnilleen. Nyt vilu onneks poissa ja väsyttääkin nyt jo vähän vähemmän. Kyl se siitä ☺️
 
Tänään ekan kerran aamulla hampaita pestessä yökötti. Huomaan myös jos ei säännöllisesti syö ni heikko olo.. Närästystä ei vielä oo ollu.
 
Mites tää ummetus?!🫣😫
Onks mitään vinkkejä? Ruokavalio on mitä on joten varmaan apteekkiin pitää mennä😑
 
Mites tää ummetus?!🫣😫
Onks mitään vinkkejä? Ruokavalio on mitä on joten varmaan apteekkiin pitää mennä😑
Täällä myös yksi ummetuksesta kärsivä kohtalon toveri! 🙋 Ihana yhdistelmä pahoinvoinnin kanssa, kun molemmat vaivat tuntuvat vain buustaavan toisiaan. 😅

Muistathan juoda tarpeeksi? Ja ennen apteekin hyllylle siirtymistä suosittelen kokeilemaan luumuja, esim. kuivattuna tai vaikka jogurtin kanssa.
 
Täällä myös yksi ummetuksesta kärsivä kohtalon toveri! 🙋 Ihana yhdistelmä pahoinvoinnin kanssa, kun molemmat vaivat tuntuvat vain buustaavan toisiaan. 😅

Muistathan juoda tarpeeksi? Ja ennen apteekin hyllylle siirtymistä suosittelen kokeilemaan luumuja, esim. kuivattuna tai vaikka jogurtin kanssa.
Joo, erittäin kiva tän olon kanssa ja sit närästys sekä ilmavaivat siihen päälle 🤯
Tunnen itseni erittäin hehkeäksi😂
Mä inhoan luumuja ja jogurttia en voi syödä kun se alkaa närästää vielä enemmän ☹️
Saispa vetää pussillisen lakuja…
 
Mua ei närästä, vaan palelee ja väsyttää. Ja lähes kaikki ruoka ällöttää. Ainoa, mitä tekee mieli syödä on klementiinit. 😆
Mua myös palelee joka ilta. Väsymys helpotti hieman kun tukilääkitys loppui, ounastelen että se omalta osaltaan lisäs väsymystä.
 
Mites tää ummetus?!🫣😫
Onks mitään vinkkejä? Ruokavalio on mitä on joten varmaan apteekkiin pitää mennä😑
Jep, ummetusta on ollut täälläkin. En tiennyt yhtään, miten yleinen vaiva tää on raskaana olevilla, niin olin vähän ihmeissäni kun normaalisti en tästä vaivasta kärsi lähes koskaan.

Mä oon nyt satunnaisesti käyttänyt (jos tuntuu, että tavara ei liiku) Vi-Siblin -nimistä kuitulisää, toimii! Tuo on siis täysin luonnonmukainen valmiste. Musta tuntuu, että vaikka kuinka söin kuitupitosta ravintoa, niin ei pelkästään se ei ummetukseen auttanut.
 
Muokattu viimeksi:
Mä suosittelen kanssa luumuja ummetukseen. Jos viittii liottaa niitä niin ne on mukavampi syödäkin 😁
 
Luumut on hyviä, mut olkaa varovaisia niiden kanssa - itse tykkään niistä tosi paljon ja sitten niitä tulee syötyä liikaa, ja lopputuloksen voikin arvata :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Ummetusta myös täällä! Ei oo kivaa, mut pärjään.

Unet on myös sekaisin. Heräilen yöllä ja välillä saatan valvoa tunnin tai pari, kun uni ei vaan tuu. Kuuntelen sit äänikirjaa ja nukahdan yleensä siihen jossain kohtaa. Ja sit seuraavana yönä pitää koittaa löytää kohta, jonka muistan kuulleeni. Tulee kuunneltua kirjat useampaan kertaan. 😆
 
Ummetusta myös täällä! Ei oo kivaa, mut pärjään.

Unet on myös sekaisin. Heräilen yöllä ja välillä saatan valvoa tunnin tai pari, kun uni ei vaan tuu. Kuuntelen sit äänikirjaa ja nukahdan yleensä siihen jossain kohtaa. Ja sit seuraavana yönä pitää koittaa löytää kohta, jonka muistan kuulleeni. Tulee kuunneltua kirjat useampaan kertaan. 😆
Siis tämä. Mun oli pakko lopettaa äänikirjat koska ihan sama mihin vuorokauden aikaan niitä kuuntelin niin torkahdin aina kesken. Kauhee homma kelata kirjaa takasin päin siihen kohtaan missä oli vielä tajuissaan. Mulla meni valehtelematta kaks kuukautta Aarniosta kertovan kirjan kuunteluun em. syystä 😂
 
Siis tämä. Mun oli pakko lopettaa äänikirjat koska ihan sama mihin vuorokauden aikaan niitä kuuntelin niin torkahdin aina kesken. Kauhee homma kelata kirjaa takasin päin siihen kohtaan missä oli vielä tajuissaan. Mulla meni valehtelematta kaks kuukautta Aarniosta kertovan kirjan kuunteluun em. syystä 😂
Mä kuuntelen "kevyttä hömppää" nimenomaan unilääkkeenä, joten ei haittaa, vaikka joku osa jäi kuulematta. Joskus luin pari kk päästä kirjan, jonka olin aiemmin kuunnellut. Osa jutuista oli ihan uusia. 🤣 Välillä autoillessa pitää kans laittaa äänikirja pois, kun alkaa nukuttaa.
 
Takaisin
Top