Millaisia raskausoireita sinulla on?

Viikko ennen plussaa oli rinnat arat ja tuntui menkkamaisia kipuja. Paria päivää ennen plussaa alkoi jatkuva vessahädän tunne. Päivänä, jolloin tein testin, oli aamusta asti ollut etova ja hieman kipeä olo. Testin päädyin tekemään illalla kun googletellessani syytä pissan imelälle hajulle, löysin useamman kommentin raskaana olemisesta🙈 noin viikon ajan vatsaa nipisteli ja kourusteli melko paljonkin, mutta nyt alkanut rauhoittumaan. Enää välillä tuntuu pientä nipistelyä ja paineen tunnetta. Enää ei myöskään tunnu pissattavan niin usein.
 
Ensioireena oli todella arat rinnat ja kasvaneet nipukat, joka onneksi on nyt alkanut vähän helpottamaan. Lisäksi mulla oli kovasti nuhaa! Tällä hetkellä satunnaista etovaa oloa, väsymystä iltaisin, pissalla juoksemista ja viluisuutta nyt uusimpana. Ja välillä koviakin kramppeja 😅 mutta muuten jopa parempi olo kuin normaalisti, tosi virkeä ja reipas vointi, olotila kulkee hyvinkin aalloittain.
 
Lievähköillä oireilla (lievä kuvotus, alavatsatuntemukset, turvonneet ja arat rinnat) menty alkuviikot, mutta eilen sitten, kuudennen rv:n kynnyksellä, keho tuntui ikään kuin tajuavan, että herrajestas, tässähän ollaan raskaana :D Ihan hirveä pahoinvointi koko päivän ja sellaiset ilmavaivat ja turvotus, että oksat pois... Hiilihapotettuja juomia en uskalla enää juoda ollenkaan, kun tuntuu että suolenmutkat räjähtää :D
 
Ompa helpottavaa kuulla että muillaki on turvotusta. Mulla vatsa ollut turvoksissa yli viikon ja löysimmätkin housut puristaa. Eilen vatsa oli myös kipeä koko päivän turvotuksen vuoksi. Tuntui kuin olisi ollut koko päivän ähkyssä, mutta samaan aikaan oli nälkä, mutta ei tehnyt mieli syödä kun kipristeli niin paljon vatsaa. Tänään turvotusta ei ole ollut (vielä), mutta en ole kyllä syönytkään kuin mandariineja😅
 
Mulla kouristelee alavatsaa, ärsyttävän menkkamaisia tuntemuksia. Tissit oli kipeät pari päivää ja sit se meni ohi. Jostain syystä mulla on semmonen keskipäivän kuvotushetki ollut nyt jo viikon että puolenpäivän maissa heikottaa jonkun tunnin ja se siitä 😅
 
Maistuu inhottavalle suussa kokoajan, ei oo metalli vaan sellainen hapan. Tää ollut jo pari viikkoa mutta tänään jotenkin erityisen voimakas. Purkkaa menee 😅
 
Rinnat olleet alusta asti pinkeät, se oli eka oire. Nyt rv 6+1, alavatsaan sattuu päivittäin mutta ei jatkuvasti tai kovaa. Lyhyitä aikoja. Teen seisomatyötä opettajana.
 
Mulla kouristelee alavatsaa, ärsyttävän menkkamaisia tuntemuksia. Tissit oli kipeät pari päivää ja sit se meni ohi. Jostain syystä mulla on semmonen keskipäivän kuvotushetki ollut nyt jo viikon että puolenpäivän maissa heikottaa jonkun tunnin ja se siitä 😅
Hei mulla ihan sama! Ei aamupahoinvointia niinkään, vaan puoliltapäivin kauhea kuvotus ja sitten usein vielä illalla/alkuyöstä. Mulla oli kanssa ihan alkuun noita menkkamaisia tuntemuksia tosi paljon, mutta kun pahoinvointi alkoi, niin ne loppui :D viikkoja nyt huikeat 6+0. :D
 
Onko muilla aaltoilleet oireet? tuntuu että nyt parina päivänä ei oo ollut niin paljoa etovaa oloa kuin muina päivinä😳 mulla tänään 6+2
 
Onko muilla aaltoilleet oireet? tuntuu että nyt parina päivänä ei oo ollut niin paljoa etovaa oloa kuin muina päivinä😳 mulla tänään 6+2
Mulla ainakin aaltoilee päivittäin. Tuntuu että ei tämä ole aamupahoinvointia ollenkaan, kun aamuisin on yleensä ihan hyvä olo ja iltaa kohti alkaa etomaan. Parina iltana sekin on jäänyt puuttumaan, mutta sitten seuraava päivänä on taas paha olo.
 
Mulla ainakin aaltoilee päivittäin. Tuntuu että ei tämä ole aamupahoinvointia ollenkaan, kun aamuisin on yleensä ihan hyvä olo ja iltaa kohti alkaa etomaan. Parina iltana sekin on jäänyt puuttumaan, mutta sitten seuraava päivänä on taas paha olo.
Joo mä voin pahoin yleensä aamupäivisin, joka helpottaa iltaan mennessä. Nyt kahtena aamupäivänä ei oo ollut mitään 😳
 
Onko muilla aaltoilleet oireet? tuntuu että nyt parina päivänä ei oo ollut niin paljoa etovaa oloa kuin muina päivinä😳 mulla tänään 6+2
Todella aaltoilevat ovat kyllä olleet täälläkin! Oli viikolla jo oireettomia päiviä ja tänään taas superpaha olo kaiken aikaa. 🤢
 
  • Tykkään
Reaktiot: AAK
Todella aaltoilevat ovat kyllä olleet täälläkin! Oli viikolla jo oireettomia päiviä ja tänään taas superpaha olo kaiken aikaa. 🤢
Ihana kuulla etten oo ainut🙏🏼 tässä kun ensimmäinen kyseessä niin nostaa heti pelko päätään. Perjantaina olis varhaisultra ja jännittää niin paljon😩
 
Ihana kuulla etten oo ainut🙏🏼 tässä kun ensimmäinen kyseessä niin nostaa heti pelko päätään. Perjantaina olis varhaisultra ja jännittää niin paljon😩
Voin lohduttaa, että sama jännitys se on aina ❤️
 
  • Sympatiaa
Reaktiot: AAK
Nyt on taas oireeksi noussut kauhea päänsärky. Iskee pahiten yleensä kun on ollut hetken liikkeellä, esim. Kauppareissulla. Äsken piti vähän kaupassa äksyillä miehelle kun en meinannut jaksaa olla enää kun alkoi taas särkeä päätä ja samalla tulee vähän sellainen yököttävä maku suuhun 🫣
 
Nyt on taas oireeksi noussut kauhea päänsärky. Iskee pahiten yleensä kun on ollut hetken liikkeellä, esim. Kauppareissulla. Äsken piti vähän kaupassa äksyillä miehelle kun en meinannut jaksaa olla enää kun alkoi taas särkeä päätä ja samalla tulee vähän sellainen yököttävä maku suuhun 🫣
Mulla kans ollut nyt päänsärkyä, yölläkin tuntui kun heräsin pissalle ja aamulla jomotti niin ettei meinannut päästä ylös. Ja suussa jatkuvasti ällö maku, vähän hapan 🤢
 
Onko kenelläkään muulla näkö huonontunut? Minulta tuntuu toisesta silmästä näkö huonontuneen aika paljonkin, silmälasit kyllä ennestään löytyy mutta tämä sumentuminen on jotain ihan uutta.

Ja väsymys, musta tuntuu että en jaksa enään mitään. Esikoinen onneks osaa viihdyttää itse itseään kun minä teen välikuolemaa sohvalla.
 
Onko kenelläkään muulla näkö huonontunut? Minulta tuntuu toisesta silmästä näkö huonontuneen aika paljonkin, silmälasit kyllä ennestään löytyy mutta tämä sumentuminen on jotain ihan uutta.

Ja väsymys, musta tuntuu että en jaksa enään mitään. Esikoinen onneks osaa viihdyttää itse itseään kun minä teen välikuolemaa sohvalla.
Kävin vuosi sitten näöntarkastuksessa kun huomasin että vasemmassa silmässä kaukonäkö on huonontunut mutta nyt tosiaan tuntuu että viime aikoina on vaan kiihtynyt toi huononeminen. Kaikista pahinta on koittaa tiirata telkkaria jos on valkoista tekstiä mustalla pohjalla, oikein pahaa tekee. Tiiä sitten onko raskauden syytä vai ei.
 
Minä en myöskään ole ihan varma voinko pelkkää raskautta syyttää. Imetän vielä esikoistakin tähän päälle joten jos tähän tyyliin jatkuu niin minä olen sokea synnärillä. Mulle pahinta on autossa, ja varsinkin hämärällä. Mietinkin että pitää käydä tarkistamassa näkö.
 
Huoh,nyt alkaa ällöolot pahentua. Rautakaupassa tuntui eilen että pitäisi päästä lattialle makaamaan kun etoi niin kovasti ja tänä aamuna oli lähellä ettei laatta lentänyt kun piti esikoisen kakkavaippaa vaihtaa 😂

Hyvä merkkihän se on jos voi pahoin mutta hyh kun kuvottaa!
 
Takaisin
Top