Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei, tunnistan niin tuon ajatuksen!! 😫 Neuvolassa juuri sanoin, että ei ole elämäniloa kyllä viime viikkoina näkynyt. Pakko vaan yrittää selviytyä ❤️ Itse oksensin eilen neljä kertaa, mutta tänään pieni valonpilkahdus tapahtui, kun huono olo ei ole vaivannut koko päivänä. Tsemppiä meille pöntön halailijoille ja toivotaan että paremmat päivät olisi edessä ❣️
Ikävä tilanne sielläkin, mutta jotenkin lohduttaa etten ole ainoa 😭 mitkä viikot sulla nyt? Mulla siis 9+0 ultran mukaan. Mut yhtä selviytymistä tää on, koitan ajatella että jos tämä tuossa muutamien viikkojen kuluessa helpottais 🤞🏼 en kyllä tiedä miten jaksan, jos ei helpota

Musta tuntuu että menetän kaiken elämänilon tästä pahoinvoinnista 😭 mikään ei pysy sisällä ja jo useampaan kertaan käynyt päivystyksessä vähän voimia hakemassa. Saikulla oon ollut mut ei sekään auta ku kaikki aika menee vessassa oksentaen 😭 oon jotenki henkisesti nyt jo ihan loppu tähän tilanteeseen ja koko raskauteen, että voiko tää tästä edes kivaksi muuttua. Tosi toivoton olo

Tunnistan tän! En ehtinyt lomien jälkeen töihin ollenkaan ennen kuin pahoinvointi alkoi ja on niin infernaalinen että kolmatta viikkoa kotona sohvan vankina. Yrjööminen loppui kun sain omepratzolit , toivoin jo että elämä voittaa mutta sitä onnea kesti 3 päivää ja taas on hirvittävä pahoinvointi 😪😪 yrjö on yhä pysynyt ton lääkkeen voimin poissa mutta en silti kykene oikein mihinkään 😭😭😭

Pahoinvoinnin taso on LAMAANNUTTAVA! sitä ei oikein edes tajua ennenkuin sen kokee 😪

Musta tuntuu että menetän kaiken elämänilon tästä pahoinvoinnista 😭 mikään ei pysy sisällä ja jo useampaan kertaan käynyt päivystyksessä vähän voimia hakemassa. Saikulla oon ollut mut ei sekään auta ku kaikki aika menee vessassa oksentaen 😭 oon jotenki henkisesti nyt jo ihan loppu tähän tilanteeseen ja koko raskauteen, että voiko tää tästä edes kivaksi muuttua. Tosi toivoton olo
Ole ehdottomasti yhteydessä neuvolaan hyperemeesi on todella inhottava vaiva ja voi jatkua rajuna pitkäänkin. Jolloin tietysti itselle tulee lohduton olo. Neuvolasta voi ja kannattaa repiä irti kaikki mahdollinen apu niin fyysiseen, kuin henkiseenkin hyvinvointiin. Sitä vartenhan koko järjestelmä on olemassa. Mä pidän täällä peukkuja, että sullakin olo helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Itsellä onneksi hieman helpotti neuvolalääkärin määräämä pahoinvointilääke, vaikka kaikille ei siitäkään ole mitään hyötyä. Nyt pystyn jokseenkin toimimaan päivisin, vaikka edelleen oksentelen pari-kolme kertaa per vrk...

Mä sain myös pahoinvointilääkettä ja oon nyt sitä tämän viikon napsinut, se on hieman helpottanut. Mutta heti kun vaikutus alkaa hiipua, niin yrjö lentää. Apteekkari sanoi, että lääkettä saisi käyttää vain n. 5pv kuureina, ei jatkuvasti. En tajunnut kysyä, että millaisia taukoja tuossa olisi hyvä pitää. 🤔 Samaistun myös tuohon, että pahoinvointi vetää mielialaakin matalaksi.. Kurjaa olla koko ajan puolikuntoinen tai toimintakyvytön. Voimia kaikille! 🧡 Oon kyllä tyytyväinen meidän neuvolaan ja lääkäriin (joka tuon pahoinvointilääkkeen määräsi), kuulemma herkästi nesteyttävät, koska se voi oikeasti helpottaa ja katkaista ainakin hetkeksi oksentelukierrettä. Ei ole hyvä päästää kehoa kuivumaan.

Ikävä tilanne sielläkin, mutta jotenkin lohduttaa etten ole ainoa 😭 mitkä viikot sulla nyt? Mulla siis 9+0 ultran mukaan. Mut yhtä selviytymistä tää on, koitan ajatella että jos tämä tuossa muutamien viikkojen kuluessa helpottais 🤞🏼 en kyllä tiedä miten jaksan, jos ei helpota
Me mennään aika samoissa päivissä, täällä 9+3 😊 Siis mulla on jälleen tänään ollut vain vähän etovaa oloa, mutta oksennus ei ole lentänyt. Toinen päivä jo putkeen!! Mietin että pitääkö olla onnellinen vai huolissaan. Olisipa kaikki hyvin ja tuo pahoinvointi alkaisi nyt vaan väistymään 🙏🏻

Mä oon voinut todella huonosti viime aikoina, varsinkin aamut/aamupäivät. Ihan lamaantunut olo kyllä, kun jatkuvasti oksettaa ja on ihan jäätävä väsymys. :sad-face: Toivon niin kovasti et tätä ei kauhean kauaa jatkuisi.

Mä kävin tänään päivystyksessä tiputuksessa ku meni vointi niin huonoksi 😭 olisivat osastopaikkaa tarjonnut, mutta lähdin nyt kokeilemaan kotona vielä... Ihan hirveää tää 😭
Voi, paljon voimia sinne! Kunpa sulla olo helpottaisi pian!

Kurjaa, kun täällä tosi moni potee lamauttavaa pahoinvointia. 😔 Mulla nimittäin sama homma, tällä hetkellä on viikot 10+4 ja oon viikoista 5+6 ollut pää pöntössä. Satunnaisia päiviä on ollut et oon voinu OK ja sit taas se pahoinvointi palaa ja oksennan monta kymmentä kertaa päivässä. Pahin on se, ettei se oksentaminen mitään auta, vaan se jatkuva etova olo on ja pysyy. Tuntuu kurjalta kun mies on joutunut tekemään kaiken, kun mä vaan makaan. Esikoisen kanssa leikkimistä on ollut ihan kamala ikävä, tuntuu ihan kamalalta etten oo oikein pystynyt mitään kivaa hänen kanssaan tekemään. Sain pienen väännön kautta pahoinvointilääkkeet, jotka ei auttaneet mua ollenkaan. Toivottavasti ei kestä tämä koko raskautta, alkaa käydä tosi raskaaksi tämä. Ja harmittaa, etten oikein oo edes päässyt iloitsemaan raskaudesta kun olo on niin järkyttävä!

Ja tietenkin voimia myös kaikille muille, jotka kärsivät pahoinvoinnista! Mulla pahoinvointi on vähän hellittänyt. Ruoat etovat, mutta ei okseta koko ajan.

Täällä rinnat turvonnut ja arat ( ovat sitä tosin aina olleet myös ennen menkkoja ja niiden aikana). Yö heräilyt ja pissalla ravaamiset tullut tutuksi ja päivällä meinaa nukahtaa pystyyn. viikonloppuna huomasi, että paistamisen käry ei tee hyvää :D

Just kun ehdin iloita siitä, että paha olo on vähän hellittänyt, niin eiköhän se iskenyt entistä pahempana. Miten te muut, pystyttekö hoitamaan normaalisti arkiasiat, kuten työt jne.?

Just kun ehdin iloita siitä, että paha olo on vähän hellittänyt, niin eiköhän se iskenyt entistä pahempana. Miten te muut, pystyttekö hoitamaan normaalisti arkiasiat, kuten työt jne.?
Mulla sama juttu, nyt joka päiväinen oksentaminen jatkuu 😅 Se hyvä puoli tässä onneksi on, että aamuisin ja päivisin voin ihan ok, joten töissä käyminen onnistuu. Kuitenkin iltapäivästä alkaa paha olo hiipimään ja esim. tänään lähdin tuntia aiemmin pois töistä. Olen kertonut töissä meidän vastaavalle ja hän on sanonut, että mennään tietenkin mun voinnin mukaan ja ilmoitus vaan aina kun pitää olla poissa töistä. Toistaiseksi ei ole näitä päiviä vielä tullut.

Mä en oo pystynyt edes suihkussa käymään, kun laatta vaan lentää. Oon kotona esikoisen kanssa ja jotenkin oon vaan saanut itsestäni sen irti, että pojalle oon ruuat saanu syötettyä ja sit leikitään niin et makaan lattialla ja sit esikoisen kanssa jotain leikitään. Mies joutuu hoitamaan kaiken muun, en vaan pysty enkä kykene ja se tuntuu pahalle. Tiedän et mieskin on omien töidensä jälkeen väsynyt ja harmittaa et hänen tarvii sit aina vielä kotihommia jaksaa. Mä toivon et hän tietää sen kuinka paljon mulle merkitsee se, miten paljon hän tekee ja hoivaa mua kun oon huonona. Hän on ihan huippu ❤️

Oon ollut tämän viikon töissä. Viime viikolla olin alkuviikon pois töistä kun oli oksentelua rajummin. Mutta sitten taas sunnuntaina olo paheni ja lähes kaikki tuli ulos mitä sain syötyä/juotua. Eilen oli päivällä ihan hyvä olo ja pahoinvointi palasi vasta illalla. Nyt taas sama homma ja itseasiassa on jopa huolestuttavan vähän pahoinvointia just tällä hetkellä. On tämäkin piinaavaa.. Kun on pahoinvointia, niin toivoo että se helpottaisi ja jos se välillä helpottaa, niin pelottaa että on mennyt kesken. Kotihommia en ole kauheasti jaksanut tehdä, ne tuntuu välillä ihan ylitsepääsemättömiltä ponnistuksilta. 😵‍💫

Mä oon nyt sairauslomalla, eilen yritin aamulla tehdä edes etänä töitä ja sit totesin, että ei vain onnistu. Meillä on tosi vaikea tilanne nyt, kun mä oon aika lailla pois pelistä, ja mies hoitaa lähes kaiken. Hän on flunssassa ja lisäksi sai juuri huonoja uutisia läheisen sairaudesta. 😔 Mulla on huono omatunto kun hän joutuu ottamaan vastuun kaikesta, ja siitä että en juuri jaksa olla esikoisen kanssa. Makaan vaan sohvalla katsomassa ja kommentoimassa leikkejä. Mieli on maassa, en kestä jos tätä jatkuu kuukausia. 😭

Esimiehen ja työterveyslöäkärin kanssa sovittu, että niin kauan, ku pahoinvointi jatkuu, ni soitan työterveyteen ja saan aina viikon kerrallaan saikkua, mut teen töitä oman jaksamisen mukaan, etänä tai toimistolla. Eli aika joustavasti. Arkiaskareet, kuten siivoilut ja kokkailut on kyllä pääasiassa miehen kontolla tällä hetkellä, kun ei vaan jaksa tai kykene

Takaisin