Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esimiehen ja työterveyslöäkärin kanssa sovittu, että niin kauan, ku pahoinvointi jatkuu, ni soitan työterveyteen ja saan aina viikon kerrallaan saikkua, mut teen töitä oman jaksamisen mukaan, etänä tai toimistolla. Eli aika joustavasti. Arkiaskareet, kuten siivoilut ja kokkailut on kyllä pääasiassa miehen kontolla tällä hetkellä, kun ei vaan jaksa tai kykene
Onpa hyvä, että saitte työnantajan ja työterveyslääkärin kanssa sovittua työssäolosta noin joustavasti! Toivotaan, että pahoinvointi pian helpottaisi 🙏

Mä en oo pystynyt edes suihkussa käymään, kun laatta vaan lentää. Oon kotona esikoisen kanssa ja jotenkin oon vaan saanut itsestäni sen irti, että pojalle oon ruuat saanu syötettyä ja sit leikitään niin et makaan lattialla ja sit esikoisen kanssa jotain leikitään. Mies joutuu hoitamaan kaiken muun, en vaan pysty enkä kykene ja se tuntuu pahalle. Tiedän et mieskin on omien töidensä jälkeen väsynyt ja harmittaa et hänen tarvii sit aina vielä kotihommia jaksaa. Mä toivon et hän tietää sen kuinka paljon mulle merkitsee se, miten paljon hän tekee ja hoivaa mua kun oon huonona. Hän on ihan huippu ❤️
Mulla on ollut huono omatunto samasta asiasta, mutta sitten täytyy taas miettiä niin, että me ollaan tässä nyt kärsijän roolissa pahoinvoinnin osalta, niin miehet joutuu kärsimään vähän sitten lisäkotitöistä pienen hetken. Kyllä se aurinko paistaa taas risukasaan jossakin vaiheessa ja sitten kotityötkin alkaa taas jakautumaan tasapuolisemmin 😊👍🏻 Tsemppiä ❣️

Uutena oireena huimaus, nyt jo toista viikkoa huimaa. En voi edes kuvitella lähteväni esim. salille, kun pahoinvoinnin lisäksi heikottaa ja huimaa tällä tavalla. Esikoisen odotusaikana salilla käynti auttoi pahaan oloon, mutta toisaalta pahoinvointi ei ollut mitään tähän verrattuna.

Mahtavana, ei yhtään mieluisana oireena olen saanut peräpukaman 😅😂🙈 vatsa on ollut kovilla kuiduista ja vedestä huolimatta, joten eihän tämä varsinaisesti yllätys ole. Mutta voi ärsytys, miten kurjaa vessassa käynti on tuon pukaman kanssa 🚽💩 pitänee lähteä suppo-ostoksille 😅

Täällä pahin oire on väsymys ja unettomuus, joiden takia olenkin nyt lyhyellä sairaslomalla. Huomenna työterveyteen arvioimaan tilanne uudestaan. Pahoinvointia on, mutta sen kanssa pärjäilen joten kuten, oksennan aamuisin ja välillä iltaisin.

Täällä pahin oire on väsymys ja unettomuus, joiden takia olenkin nyt lyhyellä sairaslomalla. Huomenna työterveyteen arvioimaan tilanne uudestaan. Pahoinvointia on, mutta sen kanssa pärjäilen joten kuten, oksennan aamuisin ja välillä iltaisin.
Tämä on varmasti heti järjettömän pahoinvoinnin jälkeen yksi kauheimmista oirekomboista. Väsyttää, mutta silti ei saa unta 😬 hyvä, että olet saanut töistä pienen lepohetken. Saa sitten nukkua silloin, kun uni tulee.

Täällä pahoinvointia enää ruokailujen jälkeen ja rintojen arkuus ja kevyt turvotus. Toivottavasti nuo pahoinvoinnin rippeetkin pian tuosta kaikkoavat 😊

Tämä on varmasti heti järjettömän pahoinvoinnin jälkeen yksi kauheimmista oirekomboista. Väsyttää, mutta silti ei saa unta 😬 hyvä, että olet saanut töistä pienen lepohetken. Saa sitten nukkua silloin, kun uni tulee.

Täällä pahoinvointia enää ruokailujen jälkeen ja rintojen arkuus ja kevyt turvotus. Toivottavasti nuo pahoinvoinnin rippeetkin pian tuosta kaikkoavat 😊
Joo täällä kanssa odotetaan kuin kuuta nousevaa, että nämä oireet helpottaisi. Nyt on 11+2 ja keskimäärin tällä tai ensi viikolla pitäisi helpottaa. Tosin joillainhan ne kestää koko raskauden. 😂

Mulla oksettava olo on onneksi helpottanut, nyt ainoastaan etoo eikä sopivaa ruokaa meinaa löytyä. Mutta tämä väsymys, nukuin viime yönä 11h ja silti väsyttää. Tällä hetkellä elämä on täysin "on hold", kun työpäivän just ja just jaksaa olla hereillä ja sit pitkälti makoilen loppupäivän sohvalla ja sit kun esikoinen on laitettu nukkumaan n. klo 19-19:30, niin minäkin olen jo valmis painumaan pehkuihin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mahtavana, ei yhtään mieluisana oireena olen saanut peräpukaman 😅😂🙈 vatsa on ollut kovilla kuiduista ja vedestä huolimatta, joten eihän tämä varsinaisesti yllätys ole. Mutta voi ärsytys, miten kurjaa vessassa käynti on tuon pukaman kanssa 🚽💩 pitänee lähteä suppo-ostoksille 😅
Mulla myös vatsa nyt kovalla. Ärsyttävä vaiva 😅 ei tunnu pahoinvoinnin kanssa hyvältä. Onneksi en oo oksentanut. Paitsi joka aamu kun harjaan hampaita meinaan oksentaa tai oksennan limaa.

Mulla oksettava olo on onneksi helpottanut, nyt ainoastaan etoo eikä sopivaa ruokaa meinaa löytyä. Mutta tämä väsymys, nukuin viime yönä 11h ja silti väsyttää. Tällä hetkellä elämä on täysin "on hold", kun työpäivän just ja just jaksaa olla hereillä ja sit pitkälti makoilen loppupäivän sohvalla ja sit kun esikoinen on laitettu nukkumaan n. klo 19-19:30, niin minäkin olen jo valmis painumaan pehkuihin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla myös tää väsymys on aivan jotain uskomatonta 😅 ei riitä vaikka kuinka öisin nukkuu nii päivät menee päikkäreillä!

Onko jollain kohdun kasvukipuja? Kohtua on jomotellut eilen ja tänään jonkin verran ja mietin, olisiko se kuitenkin vain harmitonta kasvukipuilua.. 🤔 Tänään 11+6

Onko jollain kohdun kasvukipuja? Kohtua on jomotellut eilen ja tänään jonkin verran ja mietin, olisiko se kuitenkin vain harmitonta kasvukipuilua.. 🤔 Tänään 11+6
Mulla eilen tuli jonkinmoinen viiltokipu kävellessä ja oli parempi pysähtyä hetkeks. Enempi tuntu tosin jossain kohdun alaosassa. Rupes kanssa mietityttämään mikähän oli kun n. tunti sen jälkeen tuli taas vaaleanpunaista valkovuotoa, mikä tosin tuli vaan yhdellä vessakäynnillä ja sen jälkeen ei taas mitään.
Sen jälkeen myös tuntui enempi nippailua kohdun alueella joten tuntui paremmalta vaan ottaa rennosti.

Jostain ainakin luin että näillä viikoilla voi tuntua pelottavalta tuntuvia kipuja just kohdun alueella ja pääosin on ihan normaaleja. Ilmeisesti kohtu kasvaa nyt aika reilusti. Koitan ite ainakin ajatella että kai se vaan kuuluu asiaan, parin päivän päästä onneks ultra niin pääsee varmistamaan onko kaikki ok. Mulla nyt viikkoja 10+1.

Mulla eilen tuli jonkinmoinen viiltokipu kävellessä ja oli parempi pysähtyä hetkeks. Enempi tuntu tosin jossain kohdun alaosassa. Rupes kanssa mietityttämään mikähän oli kun n. tunti sen jälkeen tuli taas vaaleanpunaista valkovuotoa, mikä tosin tuli vaan yhdellä vessakäynnillä ja sen jälkeen ei taas mitään.
Sen jälkeen myös tuntui enempi nippailua kohdun alueella joten tuntui paremmalta vaan ottaa rennosti.

Jostain ainakin luin että näillä viikoilla voi tuntua pelottavalta tuntuvia kipuja just kohdun alueella ja pääosin on ihan normaaleja. Ilmeisesti kohtu kasvaa nyt aika reilusti. Koitan ite ainakin ajatella että kai se vaan kuuluu asiaan, parin päivän päästä onneks ultra niin pääsee varmistamaan onko kaikki ok. Mulla nyt viikkoja 10+1.
Sitä on hurjan vaikea jotenkin arvioida, mikä on kasvukipua ja mistä pitäisi huolestua. Nämä omat jomot tulee ja menee, joten eivät onneksi jää ns. päälle. Tänään aamusta kuuntelin sykkeet, ja ne kyllä kuului ihan normaalisti. Silti kaikki tympeät tunteet herättää pientä jännitystä.

Onpa kiva, että pääset kurkkaamaan parin päivän päästä ultralla tilanteen. Uskon, että sieltä löytyy syy myös tuolle pienelle vuotelulle 😊 onneksi vuotelu on useimmiten harmitonta, vaikka ymmärrettävästi saattaa herättää pientä huolta.

Sitä on hurjan vaikea jotenkin arvioida, mikä on kasvukipua ja mistä pitäisi huolestua. Nämä omat jomot tulee ja menee, joten eivät onneksi jää ns. päälle. Tänään aamusta kuuntelin sykkeet, ja ne kyllä kuului ihan normaalisti. Silti kaikki tympeät tunteet herättää pientä jännitystä.

Onpa kiva, että pääset kurkkaamaan parin päivän päästä ultralla tilanteen. Uskon, että sieltä löytyy syy myös tuolle pienelle vuotelulle 😊 onneksi vuotelu on useimmiten harmitonta, vaikka ymmärrettävästi saattaa herättää pientä huolta.
Uskoisin tosiaan että jos sykkeet kuuluu niin varmaan kuuluu asiaan noi pienet kasvukivut :) joten en sinua olisi kovin huolissaan.

Mulla oli ekoilla viikoilla myös hyvin pientä tiputtelua niin oon aikalailla tottunut jo siihen ja pystyn aika hyvin ajattelemaan että kunhan ei seuraa kunnon verenvuotoa niin kaikki todennäköisesti ok. Siitä ne myös neuvolassa sanoi että on ihan normaalia ja todennäköisesti johtuu istukan/kohdun kasvusta. Nyt vaan tuli mukaan toi kipu, mutta toivotaan että se myös ihan harmitonta. Hirveesti kaikkia sekalaisia oireita tai oireettomuutta mistä voi saada itsensä huolestumaan 😁

Mulla vaan oireet vähenee, käytännössä tuntuu kuin ei olis yhtään mitään. Jotenkin musta tuntuu ettei kaikki ole hyvin ja kaipais jotain lohdutuksen sanoja 😅 Viikko vielä ekaan ultraan, jolloin sitten toivottavasti saan mielenrauhan edes päiväksi. Tänään 11+2. Mulla ei oo ollu yhtään verenvuotoa koko aikana, mikä lienee tällä hetkellä se ainoa lohtu. Yritän vaan etsiä jotain tilastoja tai faktaa et millä todennäköisyydellä ens viikolla ei löydy sykettä. Tuntuu käsittämättömältä et kunnallisella puolella pakko odottaa näin kauan, ennen kuin saa mitään varmaa.

Tuun huutelee tuolta kesäkuisista, nyt 7+5 ja v-punaista ja rusehtavaa vuotoa tänään 😟 Oliko täällä ollut samaa?
Oletko käynyt varhaisultrassa että raskaus on varmistettu kohdunsisäiseksi? Voi toki olla ihan normaalia jos ei kipuja mutta varsinkin jos sua ei oo vielä ultrattu, soittaisin ja kysyisin neuvolasta olisko mahdollista päästä. Tsemppiä. ❤

Oletko käynyt varhaisultrassa että raskaus on varmistettu kohdunsisäiseksi? Voi toki olla ihan normaalia jos ei kipuja mutta varsinkin jos sua ei oo vielä ultrattu, soittaisin ja kysyisin neuvolasta olisko mahdollista päästä. Tsemppiä. ❤
Viimeviikolla oltiin ja kaikki oli hyvin ja löytyi vahva syke.

Takaisin