Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ymmärtääkseni vain nuoret (alle 25) odottajat, joilla ei oo sukurasitetta välttyvät sokerirasitukselta. Kaikille muille tulee vähintään kerran suunnilleen keskiraskaudessa ja jos on sukurasitetta tai edellisessä raskaudessa ollu radi, ni sit pääsee jo tässä alkuraskaudessa ekan kerran.
Joo lähinnä ihmetytti just toi että miks se on niin alussa, kun tosiaan normisti huomattavasti myöhemmillä viikoilla. Mut onpa inhaa että siihen voi joutua monta kertaa...
 
Ai kauhee, sympatiat teille, jotka näillä varhaisilla viikoilla joudutte rasitukseen!

Mä jouduin viimeksi kolmesti, kun virtsanäytteessä oli sokeri koholla, mut rasitustestissä ei sitten mittarit hievahtaneet. Olin muuten aika valmis testeihin.. :P
 
Onko mullla vatsan kutinaa? Mulla on ja luulen että johtuu ihan ihon venymisestä.. 😅 vatsa on nyt alkanut kasvamaan.
 
Onko mullla vatsan kutinaa? Mulla on ja luulen että johtuu ihan ihon venymisestä.. 😅 vatsa on nyt alkanut kasvamaan.
Vatsan alueella ei vielä, mutta rintoja kutittaa melko usein ja juurikin tuota venymistä oletan. Mietin että pitää varmaan käydä ostamassa jotain bio-oilia ja alkaa hölväämään pikkuhiljaa.
 
Onko mullla vatsan kutinaa? Mulla on ja luulen että johtuu ihan ihon venymisestä.. 😅 vatsa on nyt alkanut kasvamaan.
Mullakaan ei varsinaisesti vatsa kutise, mut toisaalta ei varsinaisesti rinnatkaan, niin ku @Lorena lla. Vaan siitä väliltä tosta rintalastan kohtaa ja tissien alta. Ihan siis järkyttävää kutinaa päivittäin. Sama oli viime raskaudessa ja lopulta jopa epäiltiin raskaushepatoosia. Verikokeissa arvot oli koholla, muttei kuitenkaan hälytysrajan yli, joten en sit tiiä... Hydrokortisonia aina pahinmpina päivinä ja muuten oon antanu vaan olla. Neuvolassa aattelin kyllä seuraavalla käynnillä mainita asiasta, nyt kun haluavat tuota hepatoosimahdollisuutta seurata tarkemmin.
 
Ai kauhee, sympatiat teille, jotka näillä varhaisilla viikoilla joudutte rasitukseen!

Mä jouduin viimeksi kolmesti, kun virtsanäytteessä oli sokeri koholla, mut rasitustestissä ei sitten mittarit hievahtaneet. Olin muuten aika valmis testeihin.. :P
Onpa kurja, että rasitus jouduttiin toistamaan kolmesti 😵‍💫 Uskoisi, että olisi helpompi ollut antaa neuvolasta se oma verensokerin mittauslaite, jolla olisi voinut seurata vs-arvoja 🤔

Täällä lusittu sokerirasitusta jo reilu tunti. Pieni tärinä päällä, mutta paha olo ei onneksi ole ollut vielä. Olisi pitänyt syödä proteiinipitoisempi iltapala, koska ennen kuin ehdin lähteä edes kotoa, nälkä kurni jo vatsassa 😂

Täällä ei iho kutise muuta kuin toisinaan rinnoista. Toisaalta en muista vatsan seudun kutinaa aiemmistakaan raskauksista aivan viimeisiä viikkoja lukuunottamatta. Mä edelleen ihmettelen, missä mun raskausvatsa on. Housut kyllä kiristää, joten ne on pitänyt jättää pois, mutta vatsa ei näytä yhtään isommalta Voiko etuseinämään kiinnittynyt istukka vaikuttaa vatsan pyöristymisvauhtiin? Ei siinä, en varsinaisesti kaipaa vielä isoa vatsaa, kun yritetään pitää raskaus rakenneultraan asti omana tietona mutta silti ihmetyttää, miksi vatsa ei kasva.
 
Täällä olisi myös ensi viikolla sokerirasitus edessä. Suuresti yllätyn, jos ei tule radi dg, kun taustalla jo yksi dieettihoitoinen radi ja pcos.
 
Mulla 17+0 napsahti tänään, ja keskiraskauden helppo ja kiva olo. Liitos- tai mitä lihasten asettumisesta johtuvia kipuja on kyllä jo, kolmas raskaus menossa joten johtuisko siitä 😳 ns. paikat natisee liitoksissaan. Muuten kiva ja vahva olo, joten eiköhän tää tästä!
 
Takaisin
Top