Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää pelkäsin, kun oireita ei alkanut aluksi kuulumaan, vaan sittenhän ne pamahti kerralla päälle kun viikkoja oli tasan 7+0. Nyt oireet vaihdelleet päivästä toiseen. Eilen huuto-oksensin illalla, tänään on ollut energinen ja hyvä olo. Vatsatuntemuksia oli jo ennen plussaa paljon, tällä viikolla nämä loppuneet. Turvotus oli alkuciikkoon asti suurta, nyt maha johonkin kadonnut. Vähän jännittää taas ensi viikon ultra (pitäisi olla 9+1 tuolloin), vaikka varhaisultrassa sydämen syke jo nähtiin. Eipä näistä oireista mitään voi päätellä, kun viimeksikin oli mennyt kesken ja oksentaminen vain jatkui 😣

Täällä on iskenyt pahoinvointi ja väsy oikein kunnolla. En ole oksentanut niin kuin en edellisissäkään raskauksissa, mut olo on kuin onkimadolla 🤭
Voi ei! Mitkä viikot sulla on? Itse odotan kans, että tuleeko se kaiken kattava etova olo taas. :Weary Cat Face: Silloin piti syödä jotain kasviksia parin tunnin välein tai sai mennä maate:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä mahassa nippaisuja, vihlaisuja, vähän väsymystä eilen tänään ollut jo, ja aamulla nukuin liian pitkään, enkä ollut syönyt iltapalaa, niin oli niin heikko ja pahoinvoiva olo :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: oppiipahan syömään ennen nukkumaan menoa taas.

Mulla on nyt varmaan 6+1, tai jotain sinnepäin. Perjantaina tosiaan alkoi jatkuva pahoinvoiva olo. Ekat raskausoireet jo ennen plussaa mulla olivat närästys ja hikoilukohtaukset, näistä epäilin jo olevani raskaana koska oli samanlaista kuin esikoisesta. Sit oli välillä alavatsa- ja alaselkäkipuja, mutta pääasiassa aika oireetonta tähän asti. Nyt sit vissiin alkaakin tämä paha osuus. Ainakin esikoisesta mulla jatkui etova olo ja väsymys aika pitkään. Sit vasta viimeinen kolmannes oli helppoa ja kivaa aikaa (mulla ei tullut mitään loppuraskauden kipuja tms., ja toimntakyky säilyi hyvänä loppuun asti). Saa nähdä miten tässä käy.

Mulla nyt 5+4 vasta, eli ehkä täällä kans kohta pahoinvointi kunnolla alkaa.. harmi kun ei iPhonelle ole enää sitä Vau.fi appista. :( Se oli hirmu näppärä. Latasin Pregnancy+:n, mut se ei näköjään näytä tarkalleen viikkoja, vain että 6. rv.

Mulla on nyt varmaan 6+1, tai jotain sinnepäin. Perjantaina tosiaan alkoi jatkuva pahoinvoiva olo. Ekat raskausoireet jo ennen plussaa mulla olivat närästys ja hikoilukohtaukset, näistä epäilin jo olevani raskaana koska oli samanlaista kuin esikoisesta. Sit oli välillä alavatsa- ja alaselkäkipuja, mutta pääasiassa aika oireetonta tähän asti. Nyt sit vissiin alkaakin tämä paha osuus. Ainakin esikoisesta mulla jatkui etova olo ja väsymys aika pitkään. Sit vasta viimeinen kolmannes oli helppoa ja kivaa aikaa (mulla ei tullut mitään loppuraskauden kipuja tms., ja toimntakyky säilyi hyvänä loppuun asti). Saa nähdä miten tässä käy.
Voi ei että kesti noin pitkään pahoinvointi! Mulla ne viimeksi loppui kuin seinään, kun alkoi 2. kolmannes. Muista ihmetelleeni, että voiko olla näin hyvä ja energinen olo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :No Evil Monkey:

Voi ei että kesti noin pitkään pahoinvointi! Mulla ne viimeksi loppui kuin seinään, kun alkoi 2. kolmannes. Muista ihmetelleeni, että voiko olla näin hyvä ja energinen olo :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :No Evil Monkey:

Joo siis muistan, kuinka katkerana valitin miehelle, että KAIKKI SANOI että kyllä se helpottaa toisella kolmanneksella, MIKSI EI HELPOTA?? :No Evil Monkey: Toivottavasti nyt ei jatkuisi yhtä pitkään!

Joo siis muistan, kuinka katkerana valitin miehelle, että KAIKKI SANOI että kyllä se helpottaa toisella kolmanneksella, MIKSI EI HELPOTA?? :No Evil Monkey: Toivottavasti nyt ei jatkuisi yhtä pitkään!
Toivotaan :Person With Folded Hands:

Voi ei! Mitkä viikot sulla on? Itse odotan kans, että tuleeko se kaiken kattava etova olo taas. :Weary Cat Face: Silloin piti syödä jotain kasviksia parin tunnin välein tai sai mennä maate:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä mahassa nippaisuja, vihlaisuja, vähän väsymystä eilen tänään ollut jo, ja aamulla nukuin liian pitkään, enkä ollut syönyt iltapalaa, niin oli niin heikko ja pahoinvoiva olo :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: oppiipahan syömään ennen nukkumaan menoa taas.
Tänään on 6+2 eli oireet alko aikalailla just 6+0… ja näin oli viime kerrallakin 🙈 syöminen onneks täälläkin vähän jeesaa. Ostin kaappiin semmosta juotavaa jogurttia, mitä on helppo ekana aamusta hörpätä, ettei se pahin ällotys ehdi tulla 😁 ja muuten just kaikkea raikasta tekee mieli, mut ei mitään kunnon ruokaa

Väsymykselle usein syynä ferritiinivarastojen vähyys ja/tai hemoglobiinin mataluus. Onko niitä mitattu?
Äidin verimäärän tilavuuden kasvaessa se herkästi "laimenee", jollei rauta-apuja anneta. Kun veren hemoglobiini kuljettaa happea ja jos happi ei kulje, niin väsyttää. Niin kävi ainakin mulle.
Mulla käytössä rautalisä joka toinen vrk 200 ja otan sen sen Cvitamiini poretabletti veden kera mahd tyhjään vatsaan, usein aamuyöllä vessareissun yhteydessä. Alussa otin 💯 joka yö, mutta tutkimukset tukevat tuota vahvasti joka toinen yö, sen NT ultrassa lääkäri osasi kertoa.

Raudan imeytymistä ja hemoglobiinin muodostumista estää kofeiini (kahvi/tee)ja kalsium ( maitotuotteet), joten pikapaasto 2h ennen ja jälkeen rautalisää on noiden osalta välttämätön.

Olethan muistanut/ tiennyt raskauden aikana tarvittavat Dvitamiinin (rasvaliukoinen imeytyy parhaiten ruokailun yhdessä) ja foolihappolisän (vesiliukoinen)?
Mulla nyt:
aamupalalla Diasporal magnesium poreet, D3, kalsium ilman B6, mama-monivitamiini.
Foolihappo oli RV 14 saakka.
Iltapalan yhteydessä piimax-c (sininen etiketti) ja vahva magnesim sis B6 tabl.ja kalaöljykapseli.

Kaikki noi on neuvola+ja ultralääkärit hyväksyneet. Kalaöljyt pitää lopettaa RV 35, kun liian notkea veri lisää verenvuotoriskiä synnytyksessä.
Ferritiiniä ei oo mitattu, mut hemoglobiini on normaali/hyvä.

Itseasiassa mulla on oireet vähän vähentyneet, väsymys etenkin. Etovaa oloa kyllä esiintyy edelleen varsinkin jos ruokaväli kasvaa liian pitkäksi.

Foolihappo, D-vitamiini ja kalsium on otettu lisäksi, mut kiitos vinkistä muiden osalta, täytyy ehkä täydentää vitamiinivarastoja vielä.

Täällä on pahoinvointi pahentunut, koko viikonlopun oksentelin rajusti, lähes kaiken mitä saan syötyä. Illemmalla saan yleensä jotain pysymään sisällä. Nyt olen sairaslomalla ainakin muutaman päivän ja sain pahoinvointilääkettä kokeiluun, katsotaan auttaako!

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Itsellä tänään oli ensimmäisen kerran olo et oksennus tulee. Mut tätä kesti vain vartin. Ajoittain oli etova olo, Eikä oikein tehnyt mitään mieli. Mut kuitenkin napostelin pitkin päivää. 😅
Muuten edelleen flunssan kourissa.

Siis huh tätä hajuherkkyyttä.. Keskustassa kun käy asioilla, niin se hajujen maailma on ihan pökerryttävä. 😅 Tää on niin hassua, kun yleensä en ole yhtään herkkä pahoillekaan hajuille. Ruokakaupassa tuli vastaan niin monta epämiellyttävää hajua, että aloin yökkiä siellä. Onneksi en sinne kuitenkaan oksentanut. Ja sellaisen olen huomannut, kun yleensä rakastan kaikkia mangon makuisia juttuja ja nyt yksi lemppari mangojuomani maistui aivan kauhealle. On se jännä mitä kaikkea yksi pikkuruinen tyyppi saa aikaan. 🤪

Täällä myös alkanut etominen, jos tulee yhtään nälkä. Energiatasot myös laskeneet.

Niin on jännä kyllä tuo, miten maku ja ruokahalut muuttuvat @Indi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla ei yhtään tee cola-juomia mieli :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Marjamehu on hyvää. Tänään en voinut enää syödä kolmatta kertaa makaronilaatikkoa, oksetti ajatus. Sen sijaan soin purkillisen kaalisilppua…

Viime raskaudessa mun piti vaihtaa meidän käsisaippuat hajuttomiin, deodorantit. En voinut syödä intialaista ruokaa.

Mulla on nyt vajaan viikon verran tullut huono olo sen jälkeen kun olen syönyt vähänkin enemmän kerralla. Välillä siis yksi leipäkin tuntuu olevan liikaa. Huono olo onneksi pysyy kurissa maatessa tai istuessa, mutta pystyssä tai liikkuessa voimistuu. Eilen söin innoissani pakastepizzasta vähän yli puolet, koska se maistui tosi hyvältä, mutta sitten ihan alkoi sattumaan vatsaan ja huono olo seurasi perästä. En onneksi vielä ole oksentanut, vaikka pari kertaa jo ollut lähellä.

Mulla on nyt vajaan viikon verran tullut huono olo sen jälkeen kun olen syönyt vähänkin enemmän kerralla. Välillä siis yksi leipäkin tuntuu olevan liikaa. Huono olo onneksi pysyy kurissa maatessa tai istuessa, mutta pystyssä tai liikkuessa voimistuu. Eilen söin innoissani pakastepizzasta vähän yli puolet, koska se maistui tosi hyvältä, mutta sitten ihan alkoi sattumaan vatsaan ja huono olo seurasi perästä. En onneksi vielä ole oksentanut, vaikka pari kertaa jo ollut lähellä.
Täällä myös vieraaksi tullut nopeasti syttyvä hirmuinen nälkä, ja nooeasti täyttyvä maha. Liian tyhjänä paha olo, liian täynnä samoin. Annoskokoja oon pienentänyt.

Sitä näköjään saa mitä tilaa, kun halusin oireita. Sunnuntaina 6+0 alkoi jäätävä pahoinvointi, joka vaivaa yötä päivää. Koko ajan oksettaa, mutta mitään ei tule ulos. Nälkä koko ajan, mutta vaikea löytää mieluista syötävää.

Musta tuntuu että menetän kaiken elämänilon tästä pahoinvoinnista 😭 mikään ei pysy sisällä ja jo useampaan kertaan käynyt päivystyksessä vähän voimia hakemassa. Saikulla oon ollut mut ei sekään auta ku kaikki aika menee vessassa oksentaen 😭 oon jotenki henkisesti nyt jo ihan loppu tähän tilanteeseen ja koko raskauteen, että voiko tää tästä edes kivaksi muuttua. Tosi toivoton olo

Täällä myös vieraaksi tullut nopeasti syttyvä hirmuinen nälkä, ja nooeasti täyttyvä maha. Liian tyhjänä paha olo, liian täynnä samoin. Annoskokoja oon pienentänyt.
Täällä vähän samaa ongelmaa, että jäätävä nälkä iskee aina ihan yhtäkkiä odottamatta. Ja samanlailla liian kauan syömättä tulee huono olo ja jos yhtään syö liikaa, niin on taas huono olo. Oireet ei onneksi ole mitenkään radikaalit ja lasken edelleen pääseväni aika helpolla, mutta on joutunut opettelemaan vähän uutta rutiinia ruokailuihin.

Musta tuntuu että menetän kaiken elämänilon tästä pahoinvoinnista 😭 mikään ei pysy sisällä ja jo useampaan kertaan käynyt päivystyksessä vähän voimia hakemassa. Saikulla oon ollut mut ei sekään auta ku kaikki aika menee vessassa oksentaen 😭 oon jotenki henkisesti nyt jo ihan loppu tähän tilanteeseen ja koko raskauteen, että voiko tää tästä edes kivaksi muuttua. Tosi toivoton olo
Voi ei, tunnistan niin tuon ajatuksen!! 😫 Neuvolassa juuri sanoin, että ei ole elämäniloa kyllä viime viikkoina näkynyt. Pakko vaan yrittää selviytyä ❤️ Itse oksensin eilen neljä kertaa, mutta tänään pieni valonpilkahdus tapahtui, kun huono olo ei ole vaivannut koko päivänä. Tsemppiä meille pöntön halailijoille ja toivotaan että paremmat päivät olisi edessä ❣️

Takaisin