Mulla oireet on vaihdellut. Nyt alavatsanippailuja sekä vaihtelevaa alavatsa- ja selkäkipua.
Hassuin oire on herätä yöllä siihen et kääntyessä sattuu rintoihin.
Hassuin oire on herätä yöllä siihen et kääntyessä sattuu rintoihin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Väsymykselle usein syynä ferritiinivarastojen vähyys ja/tai hemoglobiinin mataluus. Onko niitä mitattu?Ketkä ootte aiemmin olleet jo raskaana, jatkuuko tää väsymys koko raskauden ajan vai onko odotettavissa palautumista edes vähän toimintakykyisemmäksi?![]()
Ei ole kokemusta, mutta jos ei vuotoa ole niin se lienee hyvä asia! Alkuraskaus (No joo koko raskauskin) on ahdistavaakin aikaa, kun joka tuntemusta samalla pelkää ja toivoo, että se olisi normaaliaItsellä on ollut tällä viikolla neljä kertaa, joista kaksi viimeistä viime iltana/yöllä tunnin erolla, todella kovia alavatsakipukohtauksia. Kipu kestää kerrallaan noin 10 minuuttia. Kipu on kovaa, menkkamaista, johon kuuluu vihlontaa keskelle alavatsaa. Ehkä sellaista aaltomaista, mutta koko ajan on kipua. Kipu säikäyttää. Viimeisin meni ohi viidessä minuutissa, kun tajusin mennä lämpimään suihkuun. Tämän jälkeen kipua ei ole ollut, vaan normaalia menkkamaista jonotusta.
Lisäksi on ollut koko ajan silloin tällöin menkkamaista alaselkäsärkyä. Tänään on ollut melko voimakasta, mutta nyt on alkanut helpottamaan.
Nyt menossa vasta 4+5. Vuotoja ei ole, eikä nuo pahimmat selkä- ja alavatsakivut ole olleet ainakaan vielä samaan aikaan. Huolestuin tosissaan asiasta vasta edellisillan takia.
Onko kellään vastaavasta kokemusta tai tietoa? Voiko pelottavuudestaan huolimatta olla osa normaalia raskautta?
Minulla on myös normaalisti selkäkipuja esim. aina kuumeen/lämmön yhteydessä alaselkä tulee kipeäksi.
Voisiko kipukohtaukset tulla suolistosta? Minulla etenkin juuri noilla viikoilla suolisto kipuili reilummin ja toisinaan tuntui, että kipu olisi ihan kohdussa asti.Itsellä on ollut tällä viikolla neljä kertaa, joista kaksi viimeistä viime iltana/yöllä tunnin erolla, todella kovia alavatsakipukohtauksia. Kipu kestää kerrallaan noin 10 minuuttia. Kipu on kovaa, menkkamaista, johon kuuluu vihlontaa keskelle alavatsaa. Ehkä sellaista aaltomaista, mutta koko ajan on kipua. Kipu säikäyttää. Viimeisin meni ohi viidessä minuutissa, kun tajusin mennä lämpimään suihkuun. Tämän jälkeen kipua ei ole ollut, vaan normaalia menkkamaista jonotusta.
Lisäksi on ollut koko ajan silloin tällöin menkkamaista alaselkäsärkyä. Tänään on ollut melko voimakasta, mutta nyt on alkanut helpottamaan.
Nyt menossa vasta 4+5. Vuotoja ei ole, eikä nuo pahimmat selkä- ja alavatsakivut ole olleet ainakaan vielä samaan aikaan. Huolestuin tosissaan asiasta vasta edellisillan takia.
Onko kellään vastaavasta kokemusta tai tietoa? Voiko pelottavuudestaan huolimatta olla osa normaalia raskautta?
Minulla on myös normaalisti selkäkipuja esim. aina kuumeen/lämmön yhteydessä alaselkä tulee kipeäksi.
Kiitos!Ei ole kokemusta, mutta jos ei vuotoa ole niin se lienee hyvä asia! Alkuraskaus (No joo koko raskauskin) on ahdistavaakin aikaa, kun joka tuntemusta samalla pelkää ja toivoo, että se olisi normaaliaTsemppiä
![]()
Voisiko kipukohtaukset tulla suolistosta? Minulla etenkin juuri noilla viikoilla suolisto kipuili reilummin ja toisinaan tuntui, että kipu olisi ihan kohdussa asti.
Tsemppiä työpäivään! Mulla ei ainakaan vielä ole tätä, ehkä joskus aavistuksen etovaa oloa. Millä viikoilla sulla alkoi?Hellooouuu morning sickness!! Ei ollu ikävä... Aamuyöstä 3:30 eka oksennusyritys, mutta tyhjästä vatsasta ei ollut mitä oksentaa. Lasi vettä ja parin tunnin päästä sitte menestyksekkäämpi yritys... Nyt natustan työpisteellä pringlesejä, jotta selviän työpäivästä
No mulla siitä kinkkinen tilanne, että laskujen mukaan nyt olis 7+1, mutta varhaisultrassa viime perjantaina ei näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi, joten kehitys on ainakin viikon, ellei enemmän, jäljessä. Oletuksena siis tällä hetkellä pitkästä kierrosta johtuva myöhäinen ovulaatio ennemmin, kuin kehityksen pysähtyminen. Joten jos pitäis veikata, ni oon todellisuudessa ehkä rv 6 kieppeillä.Tsemppiä työpäivään! Mulla ei ainakaan vielä ole tätä, ehkä joskus aavistuksen etovaa oloa. Millä viikoilla sulla alkoi?
Ja tätä ennen siis on jo etonut jatkuvasti pidemmän aikaa...No mulla siitä kinkkinen tilanne, että laskujen mukaan nyt olis 7+1, mutta varhaisultrassa viime perjantaina ei näkynyt kuin pelkkä ruskuaispussi, joten kehitys on ainakin viikon, ellei enemmän, jäljessä. Oletuksena siis tällä hetkellä pitkästä kierrosta johtuva myöhäinen ovulaatio ennemmin, kuin kehityksen pysähtyminen. Joten jos pitäis veikata, ni oon todellisuudessa ehkä rv 6 kieppeillä.
Tänään pitäisi omien laskujen mukaan olla 5+2. Tiedän, että ei pitäisi hätäillä, koska on vielä tosi aikaista, mutta esikoisen kanssa oli saman tien rinnat tosi kipeät ja raskaat ja pahoinvointikin ilmestyi näihin aikoihin. Silloin olin todella onnellinen ja kiitollinen kaikista mahdollisista oireista, jotka johtuivat raskaudesta.Jos yhtään lohduttaa, niin meillä on kaksi lasta, joissa raskausoireet olivat lähes täydellisesti samat. Nyt tätä raskautta kun vertaa niihin raskauksiin, niin kaikki on erilaista. En olisi uskonut, että raskaudet voi todella erota näin paljon, kun odottaja on kuitenkin sama. Meillä kuitenkin 1,5 viikkoa sitten kaikki oli ar-ultrassa kunnossa ja tänäänkin kuuntelin sykkeitä kotona dopplerillaMulla ei ole oireen oiretta.Tänään pitäisi omien laskujen mukaan olla 5+2. Tiedän, että ei pitäisi hätäillä, koska on vielä tosi aikaista, mutta esikoisen kanssa oli saman tien rinnat tosi kipeät ja raskaat ja pahoinvointikin ilmestyi näihin aikoihin. Silloin olin todella onnellinen ja kiitollinen kaikista mahdollisista oireista, jotka johtuivat raskaudesta.
Ainoa mahdollinen oire on väsymys, mutta sekin voi olla syysväsymystä ja huonoista öistä johtuvaa väsymystä. Lisäksi polvet reistailevat, mikä on uutta. En tiedä, voiko relaksiini alkaa vaikuttaa jo näin aikaisessa vaiheessa ja löyhentää polvien niveliä?
Viime yönä tuli vielä, mutta ei enää niin kipeänä eli ainakin nyt on helpottamaan päin. Sain jopa nukuttua.@Pöllöliini miten vatsakipujen kanssa on mennyt? Onko niitä vielä ollut vai rauhoittuiko tilanne jo? Tulit mieleen, kun äsken kärvistelin taas suolistoperäisten vatsakramppien kanssa![]()
Juttelin eilen mun ystävän kanssa, joka on raskaana. Hän kertoi, että nykyisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi aikaisin voimakkaana, mutta ensimmäisessä sitä ei ollut oikeastaan ollenkaan ja se vähäinenkin ilmaantui vasta viikolla 8-9. Eli uskoisin, että raskaudet voi olla erilaisia. Tsemppiä!Mulla ei ole oireen oiretta.Tänään pitäisi omien laskujen mukaan olla 5+2. Tiedän, että ei pitäisi hätäillä, koska on vielä tosi aikaista, mutta esikoisen kanssa oli saman tien rinnat tosi kipeät ja raskaat ja pahoinvointikin ilmestyi näihin aikoihin. Silloin olin todella onnellinen ja kiitollinen kaikista mahdollisista oireista, jotka johtuivat raskaudesta.
Ainoa mahdollinen oire on väsymys, mutta sekin voi olla syysväsymystä ja huonoista öistä johtuvaa väsymystä. Lisäksi polvet reistailevat, mikä on uutta. En tiedä, voiko relaksiini alkaa vaikuttaa jo näin aikaisessa vaiheessa ja löyhentää polvien niveliä?
Mullakin tosi oireetonta ja silti eilen ultrassa kaikki niin hyvin kuin olla ja voi ja sydän sykki. ❤ ymmärrän huolen mutta voi noilla päivälläkin olla ihan tavallista.Mulla ei ole oireen oiretta.Tänään pitäisi omien laskujen mukaan olla 5+2. Tiedän, että ei pitäisi hätäillä, koska on vielä tosi aikaista, mutta esikoisen kanssa oli saman tien rinnat tosi kipeät ja raskaat ja pahoinvointikin ilmestyi näihin aikoihin. Silloin olin todella onnellinen ja kiitollinen kaikista mahdollisista oireista, jotka johtuivat raskaudesta.
Olipa asiaton lääkäri. Nuo pelot kuulostavat todella tutuilta, mutta ammattilaisen suhtautuminen noin nuivasti ei todellakaan ole oikein. Itse soitin paniikissa hoitopaikkaan, ja sain sielä rauhoittelua. Sanottiin, että nauti. Olet raskaana. Mikäli jotain ikävää tapahtuu, käsitellään sitten sitä yhdessä.Mulla on oireet aika vaihtelevia, mikä on hermoja raastavaa.. Jo 4+2 alkoi pahoinvointi, sitten oli kolme päivää ihmeen hyvä olo ja sekös alkoi huolestuttaa. Vaan taas tänään 5+6 vietin aamun pää pöntössä.
Lasken nyt viikot edelleen oviksesta, vaikka itseasiassa kävin jo paniikkiultrassa viime perjantaina ja silloin raskauspussin koko vastasi 5+3. Alkiota tai ruskuaispussia ei vielä näkynyt, joten nyt sydän sykkyrällä odottelen, että osuuko tällä kertaa tuulimuna kohdalle vai löytyykö 3.10 ultrassa viikkoja vastaava pieni. En muuten olisi halunnut mennä vielä noin aikaisin ultraan, mutta mulla oli aika traumatisoiva puhelu erään yksityisen lapsettomuuslääkärin kanssa viime viikolla, jonka jälkeen lietsoin itseni paniikin valtaan ja siksi halusin ainakin käydä kohdunulkoisen poissulkemassa. Tästä puhelusta avauduin tuolla km-puolella tällä foorumilla, mutta lyhykäisyydessään: lääkäri oli jo ihan kuoppaamassa tätä raskautta, vaikka mitään hälyttävää ei ole tapahtunut. Soittoaika oli siis varattuna tukilääkityksistä keskusteluun ja hän vain luennoikin minulle mitä tehdään jos tulee seuraava keskenmeno, jota pitää hyvin todennäköisenä kohdallamme.. Todella kannustavaa.
Tuon puhelun jälkeen on ahdistus ollut aika tapissa. Henkinen oireilu paljon tukalampaa kuin fyysinen, vaikka ei tuo aamuinen oksentelukaan kivaa ole. Mulla se onneksi helpottuu päivisin.![]()