Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi luoja mikä päänsärky! Olin jo unohtanu, et tällanenki vaiva kuulu tähän hommaan. Ja mulla ei panadol auta tähän mitään. Voipi olla, et napsin buranaakin, vaikkei sitä niin suositellakaan....

Voi luoja mikä päänsärky! Olin jo unohtanu, et tällanenki vaiva kuulu tähän hommaan. Ja mulla ei panadol auta tähän mitään. Voipi olla, et napsin buranaakin, vaikkei sitä niin suositellakaan....
Auts, ikävä ettei särkylääkkeetkään auta..

Täällä yövuoron jälkeen iski ensimmäinen pahoinvointi, mutta tyyntyi onneksi heti kun sain syödyksi. Maha on kyllä turvonnut ihan palloksi..

Päänsärky on kyllä kurjinta ikinä. 😣 Toivottavasti sulla helpottaa ne. Panadol ei mullakaan ole koskaan auttanut päänsärkyyn…

Mulla on migreeni ja sitä saattoi ennen raskautta olla monta päivää putkeen. Nyt kohtaukset ovat kokonaan hävinneet, mikä on valtava helpotus kun tilalle on tullut muita vaivoja. Sikiöturvallisen lääkearsenaalin olen kuitenkin saanut siihen, mikäli se alkaa vaivata.

Moni kirjoitti levottomista öistä. Mulla kans, mikä on ihan tosi turhauttavaa kun normaalisti nukun kuin tukki. Muutenkin väsyttää ihan koko ajan eikä jaksais tehdä mitään. 😫
Käykö sitä sit aivot vaan niin kierroksilla vai mikä homma?

Rinnat myös kipeät ja turvonneet, alavatsaa nipistelee ja etova olo on alkanut lisääntyä.

Täälläkin väsymystä, rintojen arkuutta ja monenmoisia tuntemuksia alavastalla. Sanoisin että enemmän on alavatsatuntemuksia, kuin aiemmissa raskauksissa (kaikki siis kesken menneitä). Viimeksi alavastakipu oli sellaista tasaisempaa menkkamaista jomotusta, nyt on enemmän teräviä tuikkasuja ja repäisykipuja, sekä välillä paineen tunnetta alavatsalla.

Pahoinvointi alkoi jo 4+2 ja tänään siis 4+5. Ei vielä ole oksennus lentänyt, mutta lähellä oli viikonloppuna muutamankin kerran. Hieman jännittää, miten pahoinvoinnin osalta tässä tilanne etenee.. Viimeksi oli aika paljonkin oksentelua. Silloin pahoinvointi alkoi 6+ viikolla. Koitan ajatella, että pahoinvointi on ihan hyvä merkki, vaikka toisaalta viimeksi ei siitä huolimatta käynyt hyvin. Mutta täytyy koittaa pitää toivoa yllä vielä.:folded:

Mulla on kummallisesti pahentunut tuulipukukangasällötys 😂 nyt on ehkä viikko ollut ihan mahdotonta ripustaa esim. ulkohousuja henkariin, kun alkaa heti tuntua tosi ikävältä kankaan kahistessa.

Tänään siis 6+5, ja onneksi muuten ei ole vielä ollut pahoinvointia. Ihan pienen pientä etovaa oloa, muttei vaikuta mihinkään. Alavatsassa tuntuu välillä nipistelyä, ja välillä on epäilyttänyt treenata vatsalihaksia sellaisen venymistä vastustavan kivun takia, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi vielä turvallisesti voida treenata 🤷‍♀️

Mulla on nyt kaksi päivää ollu tosi voimakkaita vilun tuntemuksia, kokoajan vähän palelee. Tämä on mulle hyvin poikkeuksellista, oon yleensä se hikoilija, jolla on aina ennemmin liian kuuma.

Ripuli. Jestas mikä ripuli ollut seurana parisen viikkoa 😩 Ei tässä oikein uskalla mihinkään mennä edes, kun ei tiedä milloin on kahden minuutin varoajalla päästävä pöntölle tai käy köpelösti 🙈
Täällä nyt kohta viikon ajan samaa. Oksennusta olen siis pidätellyt ja välillä mietin loppuisiko tuo jos antaisi vaan yläkautta tulla..

Täällä nyt kohta viikon ajan samaa. Oksennusta olen siis pidätellyt ja välillä mietin loppuisiko tuo jos antaisi vaan yläkautta tulla..
Mulla on niin jäätävä kammo oksentamiseen, että istun mielummin kuukauden putkeen pöntöllä kuin oksennan kerran 🤣

Ei ole onneksi ollut oksettavaa oloa! Välillä on vähän huonovointisuutta, mutta onneksi todella lievää. Ensimmäisessä raskaudessa oli samalla tavalla eli toivottavasti nytkin selviän ilman oksentamista 🤭 Ylihuomenna tulee 8+0 eli voisi ainakin olettaa että selviän tästäkin raskaudesta ilman oksentamista 😁

Mulla on nyt kaksi päivää ollu tosi voimakkaita vilun tuntemuksia, kokoajan vähän palelee. Tämä on mulle hyvin poikkeuksellista, oon yleensä se hikoilija, jolla on aina ennemmin liian kuuma.
Siis mä oon palellu nyt kans eilisestä lähtien. Ihan hirvee horkka, vaikka olis kuinka toppautunu vaatekerroksiin. Se kylmyys puskee jostain sisältä päin

Ripuli. Jestas mikä ripuli ollut seurana parisen viikkoa 😩 Ei tässä oikein uskalla mihinkään mennä edes, kun ei tiedä milloin on kahden minuutin varoajalla päästävä pöntölle tai käy köpelösti 🙈
En tiennyt että sekin on raskausoire mutta ilmeisesti mulla ollut nyt sama oire 😅 Toissapäivänä kanssa tuli tosi huono olo kävelylle lähtiessä että oli pakko kääntyä takaisin kotiin, ei tiennyt kummasta päästä tulee ulos 🙈 mulla näyttäisi loppuneen lyhyeen se oire ja toivottavasti sullakin, ei kovin kiva jos ei uskalla tosiaan minnekään lähteä.

Tänään eka oksennus. 🤮 Ja vasta 4+6. Apua.

Mulla on myös välillä vatsa ihan sekaisin. Sama ollut joka plussakierrossa. Ja lueskelinkin joskus, että ripuli on yhtä yleinen vaiva raskaudessa kuin ummetus. 🙈

Oletkos kokeillut hiilitabletteja... Voisivat helpottaa edes hieman.
Itse kysyisin myös neuvolan mielipidettä asiasta, jatkuva ripulointi noin pitkän aikaa voi olla myös oire muustakin kuin raskaudesta.
Varmuuden vuoksi lähetän sullekin sangollisen vauvaliimaa, hiilitabl oli satunnaisoireisiin käytettyinä nyt loppu.

Muokattu viimeksi:
Mulla on kanssa ollut muutamana päivänä ripulia, mutta tosiaan mieluummin se kuin oksentaminen. Aamuisin etoo niin, että pystyy vain syömään jotain pientä. Vasta joskus klo 14-15 alkaen pystyy tai uskaltaa syödä paremmin. Nyt on menossa 6+2 ja vähän hirvittää, jos nää tästä vielä pahenee. :Grimacing Face:

Äh... Onkohan tää selkäkipu oire? Ei oikeen tahdo löytyä hyvää asentoa olla missään muussa asennossa, ku maaten... Onneks työpäivä on vaan 4h, ni ehkä tän kärvistelee jontenki hammasta purren.
Etominen on onneks vielä maltillista ekaan raskauteen verrattuna. Siinä muistaakseni makasin ekat 2,5kk kylppärin lattialla tyynyn kanssa aina aamupäivät ja elämä alko voittaa suunnilleen 2 aikoihin iltapäivällä. Kunnes taas seuraavana aamuna olin ihan oksenteleva raato. Toivon syvästi välttäväni sen kohtalon tässä raskaudessa, vaikka itellä ei nyt sinäänsä oo mitään kammoa oksentelua kohtaan. Vaikeuttaa vaan normaalia elämää tollanen kestokrapula.

Ainii... Ja imetys on varmaan pakko kohtapuoliin lopetella, ku nännit niin herkillä, et itkettää... En vaan toisaalta millään malttais, ku poika niin innokkaasti vielä tissin kelpuuttaa...

Lauantaina oli pahoinvointia, sellaista etomista vain. Muuten lähinnä koko ajan kylmä ja hirvittävä väsymys. Voisin nukkua vuorokauden ympäri. Syödä pitää myös vähän väliä. Rinnat välillä aremmat ja välillä tuntuvat ihan normaalilta.

Tänään eka oksennus. 🤮 Ja vasta 4+6. Apua.

Mulla on myös välillä vatsa ihan sekaisin. Sama ollut joka plussakierrossa. Ja lueskelinkin joskus, että ripuli on yhtä yleinen vaiva raskaudessa kuin ummetus. 🙈
Mulla ei oo ollu varsinaista ripulia, mutta maha oli pari päivää nimenomaan ihan sekaisin. Käyn normaalisti 2-3päivän vessassa isommalla hädällä, nyt tuntu että sai käydä 5-7krt päivän aikana ja kokoajan oli sellainen olo, että taas mennään. Luojan kiitos meni ohi.

Takaisin