Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jestas näitä pahoja oloja. Oon pariin otteeseen itkenyt miehellekin sitä, kun on niin kurja olo. Vielä en tosin ole oksentanut.

@NoHau nippailut kuuluu asiaan! Mulla ne on tosi vaihtelevia, välillä menkkamaisia, välillä särkee, välillä juilii jne.
 
Samaa mieltä nippailuista, oli välillä hetkittäin jopa pelottavan kipeitä. Koska eivät kestäneet pitkään, pääsin huolesta yli 🙏

Ja jepandeerus sentään, täälläki tänään ihan pirun huono olo! Ei auta enää syöminenkään kuin max 5min ja taas tulee paha olo 😭😭
 
Ja mulla on häipyny nyt aikalailla kaikki oireet. Näin kyllä tapahtu esikoistakin oottaessa, mutta silti aina yhtä hämmentävää.
 
@NoHau Mulla on tässä raskaudessa ollut jos jonkinmoista menkkajomoa, vihlaisuja ja nippailuja alavatsalla. Esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia, niin vähän pelästytti et mitä tää on. 😁

Mä oon ihmetellyt, ettei oo oikein ollut mitään kummoisempia oireita, noita jomotteluja ja nännien arkuutta kummosempaa ei oikein oo ollut. Kunnes eilen alkoi jo aika järkyttävä pahoinvointi. Ja tänään aamulla ei enää voinut erehtyä, kyllä tää raskauspahoinvointia on. 🤢 Ei tee mieli nousta sängystä, ihan järkyttävä olo. Onneks on Pipsa Possu esikoiselle ja mehujäitä mulle, jos tästä kohta pääsisi jo ylös.
 
@NoHau Mulla on tässä raskaudessa ollut jos jonkinmoista menkkajomoa, vihlaisuja ja nippailuja alavatsalla. Esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia, niin vähän pelästytti et mitä tää on. 😁

Mä oon ihmetellyt, ettei oo oikein ollut mitään kummoisempia oireita, noita jomotteluja ja nännien arkuutta kummosempaa ei oikein oo ollut. Kunnes eilen alkoi jo aika järkyttävä pahoinvointi. Ja tänään aamulla ei enää voinut erehtyä, kyllä tää raskauspahoinvointia on. 🤢 Ei tee mieli nousta sängystä, ihan järkyttävä olo. Onneks on Pipsa Possu esikoiselle ja mehujäitä mulle, jos tästä kohta pääsisi jo ylös.
Toivottavasti pian helpottaa olot!

Pakko sanoa että kun luin tän niin nyt tuli sit itelle hirvee himo mehujäihin 😂 Täytyy varmaan tänään illalla käydä ostamassa, on sit kans valmiina jos jossain vaiheessa menee olot tosi pahaksi.
 
Toivottavasti pian helpottaa olot!

Pakko sanoa että kun luin tän niin nyt tuli sit itelle hirvee himo mehujäihin 😂 Täytyy varmaan tänään illalla käydä ostamassa, on sit kans valmiina jos jossain vaiheessa menee olot tosi pahaksi.

Mehujäät on kyllä ollu pelastus! 😁 Ne saa aika iisisti alas, kun olo on pahin ja vähän helpottaa oloa. Ja onneks ne on vielä hyviäkin. 😜
 
Jostain luin, että jos odottaa tyttöä niin on ihan kunnolla pahoinvointia ja jos taas odottaa poikaa niin pääsee helpommalla. Onko tämä teillä pitänyt aiemmissa raskauksissa paikkansa? 😄 Itsellä esikoinen tyttö, ja podin todella pahaa oloa aina viikolle 20 asti 🤢 lähipiirin raskaana olevat taas kokivat pientä etomista ja kaikille tuli poikia 🧐
 
Jostain luin, että jos odottaa tyttöä niin on ihan kunnolla pahoinvointia ja jos taas odottaa poikaa niin pääsee helpommalla. Onko tämä teillä pitänyt aiemmissa raskauksissa paikkansa? 😄 Itsellä esikoinen tyttö, ja podin todella pahaa oloa aina viikolle 20 asti 🤢 lähipiirin raskaana olevat taas kokivat pientä etomista ja kaikille tuli poikia 🧐
Esikoisesta piti paikkaansa, mulla oli ehkä max 5 päivänä lievästi etova olo ja poika tuli. Samanlaiset olot on ollu nyt tässä toisessakin raskaudessa, että saapa nähdä tuleeko nytkin poika 😄
 
Esikoisesta piti paikkaansa, mulla oli ehkä max 5 päivänä lievästi etova olo ja poika tuli. Samanlaiset olot on ollu nyt tässä toisessakin raskaudessa, että saapa nähdä tuleeko nytkin poika 😄
Itsellä täällä hetkellä vain silloin tällöin etovaa oloa niin pohdin onko sieltä poika tulossa 😄
 
Jostain luin, että jos odottaa tyttöä niin on ihan kunnolla pahoinvointia ja jos taas odottaa poikaa niin pääsee helpommalla. Onko tämä teillä pitänyt aiemmissa raskauksissa paikkansa? 😄 Itsellä esikoinen tyttö, ja podin todella pahaa oloa aina viikolle 20 asti 🤢 lähipiirin raskaana olevat taas kokivat pientä etomista ja kaikille tuli poikia 🧐

Mulla ei pitänyt paikkansa, oksentelin esikoisesta pitkälle loppuraskauteen ja poika sieltä tuli. 😁
 
Heräsin tänään ihan hiestä märkänä. Sekin ilmeisesti yksi alkuraskauden merkki. Myös etova olo on lisääntynyt. Koko ajan melkein jano - ja sen myötä tulee ravattua vessassa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Itselläni ei ekassa raskaudessa ollut kuin ihan parin viikon ajan välillä vähän huonovointinen olo, tyttö tuli 😅
 
Toivottavasti pian helpottaa olot!

Pakko sanoa että kun luin tän niin nyt tuli sit itelle hirvee himo mehujäihin 😂 Täytyy varmaan tänään illalla käydä ostamassa, on sit kans valmiina jos jossain vaiheessa menee olot tosi pahaksi.
Mun täytyy varmaan kans käydä hakemassa. 😂 sain appiukolla mehujään muuten vaan viikonloppuna ja teki erittäin hyvää!
 
Mä suosittelen myös viinirypäleitä 😄

Mä olen niin väsynyt, ettei mitään rajaa. Voisin vaan nukkua. Sitten tähän väsymyksen kylkeen tullut vilunväristykset. Yöllä nukuin kahdella peitolla 🥶
 
Mä suosittelen myös viinirypäleitä 😄

Mä olen niin väsynyt, ettei mitään rajaa. Voisin vaan nukkua. Sitten tähän väsymyksen kylkeen tullut vilunväristykset. Yöllä nukuin kahdella peitolla 🥶
Mulla oli kans noita vilunväreitä, mutta tais mennä ohi jo. Viime raskaudessa oli ihan jäätävä väsymys, nyt siitä ei oo tietoakaan. ☹️

Jotenkin kaipaa niitä oireita, että muka tietäis jotenki paremmin, että kaikki etenee ja on kohillaan. Vaikka ei nekään sitä takaa. Vitsi että ihmisen aivot on monimutkaisia ajatuskapistuksia välillä. Huomaan tarkkailevani kaikkia oireita usein, että onko vai eikö oo 🙈🤦‍♀️ tyhmää, tiedän..
 
Mulla oli kans noita vilunväreitä, mutta tais mennä ohi jo. Viime raskaudessa oli ihan jäätävä väsymys, nyt siitä ei oo tietoakaan. ☹️

Jotenkin kaipaa niitä oireita, että muka tietäis jotenki paremmin, että kaikki etenee ja on kohillaan. Vaikka ei nekään sitä takaa. Vitsi että ihmisen aivot on monimutkaisia ajatuskapistuksia välillä. Huomaan tarkkailevani kaikkia oireita usein, että onko vai eikö oo 🙈🤦‍♀️ tyhmää, tiedän..
Omat ajatukset on kyllä joskus pahimpia vihollisia. Helposti itsekin saatan alkaa odottaa pahinta ja tavallaan valmistautua siihen niiden ajatusten kautta. Aivot keksii kyllä kans kaikenlaista ihan kaikesta. Tärkeintä on ehkä just tiedostaa, että ne on vaan ajatuksia eikä todellisuutta. Itsellä ei vielä ole tämän raskauden vuoksi tullut sellaisia, mutta varmasti tulee vielä. Olen ehkä vaan niin "pihalla" vielä. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ja mulla on kans ollut vilunväristyksiä! Eilen illalla jouduin ottaa just kaksi peittoa päälle ja villasukat. Sit ku sain oloni mukavan lämpimäksi, niin olikin jo vessahätä. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:
 
Mulla oli kans noita vilunväreitä, mutta tais mennä ohi jo. Viime raskaudessa oli ihan jäätävä väsymys, nyt siitä ei oo tietoakaan. ☹️

Jotenkin kaipaa niitä oireita, että muka tietäis jotenki paremmin, että kaikki etenee ja on kohillaan. Vaikka ei nekään sitä takaa. Vitsi että ihmisen aivot on monimutkaisia ajatuskapistuksia välillä. Huomaan tarkkailevani kaikkia oireita usein, että onko vai eikö oo 🙈🤦‍♀️ tyhmää, tiedän..
Itsellä yhdessä raskaudessa jäätävä pahoinvointi niin että jouduin olemaan saikulla pidempäänkin. Oltiin jo nähty pikku papu sykkeinenn varhaisultrassa mutta pari viikkoa myöhemmin ultrassa kasvu oli tyssännyt. Pahoinvointi jatkui siihen asti kunnes tyhjennyslääkkeet alkoivat toimimaan. Oli raskasta potea koko pitkä viikko raskausoireita tietäen että alkio ei ole enää elossa 😞

Nyt tässä raskaudessa ei oireita ole nimeksikään niin paljon kuin tuolloin ja olen ihan tyytyväinen. Ymmärrän kuitenkin tuon olotilan tarkkailun ja stressin kun jokaista tuntemusta ylianalysoi 😂
 
Täällä on päästy tähän asti helpolla, ei oikeastaan mitään mainittavia oireita, vähän normaalia väsyneempi olo, mut ei mitään radikaalia. Tänä aamuna alkoi viimein se etova olo.. oon yrittänyt napostella kaikenlaista, mutta ei oikein auta. aamukahville varaamani maitorahka ällöttää jo pelkkänä ajatuksena.
Sellanen kannettava pakastin olis kiva, niin saisi mehujäät mukaan töihin:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: (tänään 5+5)
 
Täällä myös rupee syömisen kanssa olemaan vähän ongelmia. Aamuisin etenkin täytyy etsiä se vähiten ällöttävä ruoka mitä syödä 😅 en oo vielä ehtinyt käydä mehujäitä hakemassa kun ollut kiireinen viikko, mutta ehkä ne tosiaan tulee olemaan hyvä aamupala tästä lähtien.
Jostain syystä myös näläntunne ei tuu niin kovana ja jos syö niin tuntuu että tulee tosi äkkiä täyteen, johtuen ehkä siitä että maha on niin turvoksissa jo valmiiksi 😂
 
Takaisin
Top