Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä myös rupee syömisen kanssa olemaan vähän ongelmia. Aamuisin etenkin täytyy etsiä se vähiten ällöttävä ruoka mitä syödä 😅 en oo vielä ehtinyt käydä mehujäitä hakemassa kun ollut kiireinen viikko, mutta ehkä ne tosiaan tulee olemaan hyvä aamupala tästä lähtien.
Jostain syystä myös näläntunne ei tuu niin kovana ja jos syö niin tuntuu että tulee tosi äkkiä täyteen, johtuen ehkä siitä että maha on niin turvoksissa jo valmiiksi 😂
Täällä kans etoo kaikki ihan kunnolla. Kaupassa sai kyllä kunnolla miettiä, että mitä tässä nyt tekee ees mieli syödä viikonloppuna. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sit jos syö vähänkin liikaa, niin kuvottaa kahta kauheammin. :Grimacing Face:
 
Täällä ei sitten minkäänlaisia oireita 🤔 niin omituista kun aiemmissa raskauksissa alkanut heti plussasta vessassa juokseminen
 
Väsymys on kova, pahaolo vaihtelee näköjään päivästä toiseen, tänään pääosin hyvä olo :) Nyt on ilmeisesti sen verran onnekkaassa vaiheessa että rinnat rupee olemaan aika turvonneet, mutta kipuja ei onneks oo vielä tullut. Uskoisin että nekin saadaan kuvioihin mukaan ens viikon aikana ja sit varmaan taas loppuu mahalla nukkuminen 😅
 
Satunnaista etovaa oloa, mutta huomattavasti vähemmän kuin edellisellä tärppikierroksella. Rinnat ja etenkin nännit alkaa olla aika herkät/kipeät ja tuntuu välillä ikävältä mahallaan nukkuessa. Väsymys itsessään ei ole mitenkään ylitsepääsemätöntä, mutta nukkua voisi silti vaikka miten paljon.
 
Siis mistä aamupahoinvointi on oikein saanu nimensä? Mulla alkoi eilen ja tänään tuntuu jatkuvan ILTApahoinvointi. 🤢 Vielä ei oo tarvinnu ykätä mutta aika huono olo tulee kyllä. Aamun ja päivän olo on ku ei raskaana oliskaan (väsymystä lukuunottamatta ja tänään alkanutta lounasruoan vierastusta).
 
Siis mistä aamupahoinvointi on oikein saanu nimensä? Mulla alkoi eilen ja tänään tuntuu jatkuvan ILTApahoinvointi. 🤢 Vielä ei oo tarvinnu ykätä mutta aika huono olo tulee kyllä. Aamun ja päivän olo on ku ei raskaana oliskaan (väsymystä lukuunottamatta ja tänään alkanutta lounasruoan vierastusta).
Mulla kanssa tuntuu että pahoinvointi on pahimmillaan kaikkina muina aikoina paitsi aamulla 😅 Iltaisin kunnon ruoan syöminen ja sen ajatteleminen tuntuu tosin pahentavan oloa. Täytyy jostain keksiä jotain muutakin ruokaa kun ne mehujäät mitkä menis helposti alas.
 
Tuntuu ettei ole juuri mitään oireita (paitsi vatsakipua, nippailua ym välillä), mikä vähän tuntuu pelottavalta, sillä esikoisesta oli vaikea pahoinvointi noin viikolle 20 asti (toki jos ei nyt tule niin olen onnellinen!) Saa nähdä, tuleeko pahoinvointi taas. Noita vatsan nippailuja en taas muista esikoisesta, tai ainakaan näin voimakkaina.
 
Nyt on se pahoinvointi ilmeisesti jo sitten alkoikin. Jostain klo 9 eteenpäin on olo mennyt koko ajan huonommaksi ja välillä jo miettinyt pitäisikö vaan luovuttaa ja käydä oksentamssa niin olo vähäksi aikaa helpottaisi.

Ja mulla myös aiemmin aamut ollut parasta aikaa ja alkuillasta huonoin olo.
 
En eilen oksentanut, ja ihan hyvä olo nyt aamusta taas, kahvia voi juoda. Mutta ripuli on nyt sitten uutena ilmeisesti raskausoireena. Ilmoitin jo töihinkin olevani tänään ja huomenna pois
Täällä samoissa vesissä, lisäksi oksettaa läpi vuorokauden 🤢
 
Sukupuoli/pahoinvoinnin taso pitänyt mun kohdalla paikkaansa ( 2 tyttöä) ja sen perusteella ois myös tyttö nyt tulossa 😅😂

Luen esikoiselle iltaisin satua mahallaan hänen vieressä, eilen huomasin että ei siitä noustakkaan enää samanlailla kuin ennen, että nostaa käsillä selän ihan notkolle (vatsan alue venyy) , hirrrvee kramppi iski vasemmalle puolelle vatsaa , melkein kylkeen 😅

Te joilla on ollut voimakasta pahoinvointia tyyliin puoleen väliin asti, miten ootte selvinny töissä?? Mä en vois KUVITELLAKAAN että kykenisin töihin kun en kotonakaan kykene kuin ihan pakolliseen 😭😭😭🤢🤢🤮🤮
 
Sukupuoli/pahoinvoinnin taso pitänyt mun kohdalla paikkaansa ( 2 tyttöä) ja sen perusteella ois myös tyttö nyt tulossa 😅😂

Luen esikoiselle iltaisin satua mahallaan hänen vieressä, eilen huomasin että ei siitä noustakkaan enää samanlailla kuin ennen, että nostaa käsillä selän ihan notkolle (vatsan alue venyy) , hirrrvee kramppi iski vasemmalle puolelle vatsaa , melkein kylkeen 😅

Te joilla on ollut voimakasta pahoinvointia tyyliin puoleen väliin asti, miten ootte selvinny töissä?? Mä en vois KUVITELLAKAAN että kykenisin töihin kun en kotonakaan kykene kuin ihan pakolliseen 😭😭😭🤢🤢🤮🤮
Hain saikkua vähän väliä yksittäisiä päiviä ja lähdin kesken päivän aina välillä pois jos olo meni liian huonoksi. Oksentaminen kuitenkin itsellä helpottaa edes hetkeksi oloa, kunnes tulee taas takaisin. Jäin myös ennen puoliväliä erityisäitiysvapaalle, raskaana olevalle sopivia töitä olisi kyllä oikesti saanut järjestettyä, mutta pahoinvointi oli suurin syy jäädä pois kokonaan.
Viimeksi myös kuljetin ämpäriä töissä mukana siltä varalta etten kerkeä vessaan (oli 5 kerrosta lähimpään).
 
Mietin kans tota ämpärin roudaamista, mutta siis ihan oikeesti, miltä työkavereista tuntuu istua yrjöävän työtoverin kanssa samassa valvomossa😅 itsellä saattais heikkona hetkenä (olematta raskaana) tulla itselläkin yrjö jos vieressä kaveri oksentaa 🤮😅😂

Tää ämpäriajatus lähti siitä aikanaan (2014 , odotin esikoista), kun entinen työtoveri nyrpisti nokkaansa toiselle työkaverilleen joka oli sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. Hän itse ylpeänä kertoi olleensa alusta loppuun asti töissä ja kantoi yrjöämpäriä vaan mukana 😅😅
 
Täällä kans melkein 247 pahoinvointi. Ei vaikuta enää syöminenkään. Saattaa olla paha olo tai sitten ei, oli nälkä tai ei. Vielä(kään) en ole oksentanut. Mahakin on välillä sekaisin 😵‍💫
Lisäksi nukun ihan järjettömiä määriä, 9,5-11h yössä.
 
Nyt on sit vihdoin rinnatkin mukavan kipeenä 😂 Saa ruveta varomaan mahalla nukkumista ja täytyy löytää super tukevat liivit jos meinaa vielä käydä juoksemassa..
 
Mulla on kans rinnat ihan tosi kipeet, ei pysty edes vatsalla nukkuun ja piti kaarituelliset rintsikat laittaa kaapin perälle. Lisäksi ihan järkyttävä väsymys, en oo koskaan ollu päikkäreiden nukkuja mut nyt oon nukkunut lähes joka päivä 💤
 
Repäisykivut, pohjaton väsymys ja leukaan räjähtänyt akne. Vielä ei yökötä, mutta eiköhän sekin kohta iske päälle...
 
Mulla on kans rinnat ihan tosi kipeet, ei pysty edes vatsalla nukkuun ja piti kaarituelliset rintsikat laittaa kaapin perälle. Lisäksi ihan järkyttävä väsymys, en oo koskaan ollu päikkäreiden nukkuja mut nyt oon nukkunut lähes joka päivä 💤
Mä luovuin kanssa kaarituellisista liiveistä. Rinnat olleet tosi arat. 😣 Päikkäreitä oon saattanut nukkua kahdetkin päivässä. Nukun niitä muutenkin ja mietin millaisessa horroksessa tuun olemaan tän alkuraskauden ajan. 🙈

Suonenvetoja ollut kanssa ihan kiitettävästi. Meillä on suvussa taipumusta suonikohjuille, joten kävin hakemassa tukisukat ehkäistäkseni niitä. 😬
 
Takaisin
Top