Millaisia raskausoireita sinulla on?

Rv 6+, ultra 22.9. niin sitten selvinnee onko kaikki kunnossa 🙏🏼

Kiinnitin huomiota jo ennen menkkojen poisjääntiä siihen, että huimasi joka kerta kun nousin ylös seisomaan ja toisena siihen, että etenkin otsani iho oli ja on edelleen todella huonossa kunnossa ja pienillä näpyillä (mulla aina ollut hyvä iho), luulin tämän johtuvan kesäloman laiskuudesta ihon hoidossa.

Vatsallaan on epämukava olla. Ehkä parina kolmena aamuna tuntunut etova olo hetken aikaa. Jatkuva nälkä ja väsyttää.

Sitä ihmettelen, kun rinnat ei ole yhtään kipeät eikä niissä ole minkäänlaista muutosta.. Onko muilla kipeytynyt vasta myöhemmin tai kenties ei ollenkaan?
Mulla on ollu alusta asti täyteläiset ja vähän kipeät rinnat, mutta nyt kun on menossa rv8+1 tuntuu että on vaan pahempaan suuntaan menny. 😅
 
Rv 6+, ultra 22.9. niin sitten selvinnee onko kaikki kunnossa 🙏🏼

Kiinnitin huomiota jo ennen menkkojen poisjääntiä siihen, että huimasi joka kerta kun nousin ylös seisomaan ja toisena siihen, että etenkin otsani iho oli ja on edelleen todella huonossa kunnossa ja pienillä näpyillä (mulla aina ollut hyvä iho), luulin tämän johtuvan kesäloman laiskuudesta ihon hoidossa.

Vatsallaan on epämukava olla. Ehkä parina kolmena aamuna tuntunut etova olo hetken aikaa. Jatkuva nälkä ja väsyttää.

Sitä ihmettelen, kun rinnat ei ole yhtään kipeät eikä niissä ole minkäänlaista muutosta.. Onko muilla kipeytynyt vasta myöhemmin tai kenties ei ollenkaan?
Mulla oli rv6 rinnat hellinä ja sitten loppui. Sen jälkeen on ollut vaan silloin tällöin jotain ihan pientä hellyyttä eikä mitään muuta.
 
Paleltaako ketään muuta? Mä oon viimeset kaks viikkoo ollu ihan jäässä 🥶 yölläkin oltava kaks peittoa. Sauna ainut millon helpottaa, muuten kokoajan vähintään vilun väristyksiä.
 
Hei kaikki, täällä ekan lapsen odotus aloillaan ja nyt mennään jossain rv 7+1 tienoilla. Ensi viikolla on ensikäynti neuvolassa, mutta täällä ei tietääkseni ekalla käynnillä ole tarjolla mitään ultraa tai sydänäänien kuuntelua tai muuta. Vähän on epäuskoinen olo koko raskaudesta (toki raskaustestien perusteella ihan oikea raskaus eikä kuviteltu juttu :D), kun ei ole juuri mitään oireita. Vähän on tisseissä arkuutta ja alavatsalla on kyllä paljon tuntemuksia, mutta ei mitään perinteisiä pahoinvointeja, hajuherkkyyttä tms. Väsyttää kyllä, mutta siihen voi vaikuttaa elämäntilannekin. Olen varmasti onnekas kun ei ole paha olo, mutta vähän kyllä ahdistaakin, ettei ole "todisteita" raskaudesta.
 
Aiemmista ei ole juurikaan ollut pahoinvointia, mutta tästä oli aika paljonkin. En onneksi oksentanut, mutta usein olin jo vessassa sitä odottamassa. Nyt on mennyt jo ohi, lähinnä tulee takaisin, jos olen auton kyydissä tai jos ehtii tulla kova nälkä. Muita oireita ei oikeastaan ole ollut.
 
Moikka kaikille! Minulla myös esikoinen tuloillaan ja Rv 9+1. Raskauden kesto varmennettiin ylimääräisessä ultrassa, josta olin kiitollinen jo siksikin että teki asiasta todellista ja sain tietää että kaikki oli ainakin vielä silloin kunnossa. Itsellä oli alkuun todella kovia alavatsakramppeja ja ummetusta. Nämä meni onneksi ohi ja nyt onneksi todella lieviä oireita, kuten väsymystä ja lievää pahoinvointia päivinä jolloin olen rehkinyt liikaa. Lisäksi monesti jotenkin oudosti vatsa tuntuu siltä, kuin olisin ahminut itseni ähkyyn. Turvotus on aika villiä, ensimmäiset random onnittelut annettiin äidilleni jo kolmisen viikkoa sitten. Olen hoikka ja vähän jännittää että laskeeko tämä tästä enää, koska en voi peittää raskautta töissä kovinkaan uskottavasti jos mahan koko on tämä.. :D
 
Mulla ollut tosi vähän oireita pl. jäätävä väsymys ja äärimmäisen satunnainen pahoinvointi (erityisesti hampaita pestessä). Nyt tullut jotenkin hajuherkäksi, niin sitä kautta moni ruoka voi yököttää.

Rv 9+0
 
Mites muiden oireet, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuntuu vaan pahenevan 🙄 kummasti sitä vaan sinnittelee vaikka töissäkin joutuu oksentamaan.
Pitäisi yrittää reipastua tän kirjottelun kanssa, niin pääsisin minäkin salaiselle puolelle. 😊
 
Mites muiden oireet, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuntuu vaan pahenevan 🙄 kummasti sitä vaan sinnittelee vaikka töissäkin joutuu oksentamaan.
Pitäisi yrittää reipastua tän kirjottelun kanssa, niin pääsisin minäkin salaiselle puolelle. 😊
Alkaa onneks pahin olemaan jo takana, ja säännöllisellä ruokailulla olo pysyy hyvänä. Väsymys tuntuu vaan pysyvän.
 
Mites muiden oireet, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuntuu vaan pahenevan 🙄 kummasti sitä vaan sinnittelee vaikka töissäkin joutuu oksentamaan.
Pitäisi yrittää reipastua tän kirjottelun kanssa, niin pääsisin minäkin salaiselle puolelle. 😊
Mullakin on jo vähän lievempiä. Rv 10+3 menossa. Rinnat edelleen arat ja väsyttää. Nokka on ihan tukossa joka päivä ja saa kyllä puuskuttaa kävellessäkin menemään. 😅
 
Mä en oo onneks hetkeen enää oksentanut, vaikka monta kertaa se on ollut päivittäin lähellä. Ylävatsa ei siedä yhtään painetta. Silti outoa kun useimmissa raskauksissa oon oksentanut melkein puoliväliin saakka. Esikoisesta kaikkein vähiten, muutaman kerran kokonaisuudessaan. Puuskuttaa jo ihan pienetkin kävelylenkit ja ylämäet on hirveitä. Väsymys on tosi raadollista, ei jaksais tehdä yhtään mitään.
 
Paha olo ja oksentelu on alkanut helpottaa. Aaltoilevana edelleen et välillä oksentaa kaiken mut on hyviäkin päiviä, eikä enää 24/7 krapula oloa mikä kesti 6viikkoa putkeen niin tämä muutos on oikein tervetullut.
Tänään viikkoja 11+5.
 
Mites muiden oireet, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuntuu vaan pahenevan 🙄 kummasti sitä vaan sinnittelee vaikka töissäkin joutuu oksentamaan.
Pitäisi yrittää reipastua tän kirjottelun kanssa, niin pääsisin minäkin salaiselle puolelle. 😊
Oon edelleen yhtä oireeton kuin pari viikkoa sitten kirjoittaessani. Välillä on tullut huono olo kahvista tai vaikka liian pitkästä ruokavälistä, mutta todella satunnaisesti. Stressaa, kun ultraan vielä kolme viikkoa, että onkohan tuolla mahassa mitään kasvamassa.
 
Heippa kaikille 😊 esikoista täällä odotellaan, ja tänään käytiin nt-ultrassa, viikoiksi varmistui 12+5.
Alusta asti ollut rinnat tosi kipeet, menkkakivun tyylisiä kipuja, hiusten rasvoittuminen, etominen ja paha olo (nämä tosin jo hiipuneet). Kaikista pahimpana ehkä nää hormonimyrskyt 😳 alkuun olin ihan onneni kukkuloilla ja nyt saa taistella ahdistusta vastaan. Välillä itkettää niin paljon ettei sitä saa loppumaan ja sitten taas on melko normaali olo 😅 onko muilla ollut mielen kanssa myrskyisää?
 
Oon edelleen yhtä oireeton kuin pari viikkoa sitten kirjoittaessani. Välillä on tullut huono olo kahvista tai vaikka liian pitkästä ruokavälistä, mutta todella satunnaisesti. Stressaa, kun ultraan vielä kolme viikkoa, että onkohan tuolla mahassa mitään kasvamassa.
Tiedän tunteen 😞 mulla on vajaa viikko nt-ultraan ja on ollu jo melko normi olo tässä jo varmaan pari viikkoa. Mulla ei oo mitään turvotusta ja ummetusta lukuunottamatta. Ei siis mitään. En oo huomannut rinnoissakaan mitään muutoksia. Kyllä stressaa odottaa ultraa..
 
Tiedän tunteen 😞 mulla on vajaa viikko nt-ultraan ja on ollu jo melko normi olo tässä jo varmaan pari viikkoa. Mulla ei oo mitään turvotusta ja ummetusta lukuunottamatta. Ei siis mitään. En oo huomannut rinnoissakaan mitään muutoksia. Kyllä stressaa odottaa ultraa..
Mut enää viikko odotusta, kyllä se aika kuluu ja sit saa tietää, missä mennään! 😊

Harmi kun tuo nt-ultra on niin myöhään, aika pitkä aika plussan jälkeen monta kuukautta odotella lisätietoja. Täällä päin maksaa yksityisellä varhaisultra lähemmäksi 300 e, niin ei oikein ole varaa.
 
Mut enää viikko odotusta, kyllä se aika kuluu ja sit saa tietää, missä mennään! 😊

Harmi kun tuo nt-ultra on niin myöhään, aika pitkä aika plussan jälkeen monta kuukautta odotella lisätietoja. Täällä päin maksaa yksityisellä varhaisultra lähemmäksi 300 e, niin ei oikein ole varaa.
No joo, odottavan aika on PITKÄ..On nää ekat 3kk kyl aika piinaavia varsinkin jos ei oo selkeitä oireita. Itse kävin varhaisultrassa mut siitä on jo se 4viikkoa. Täällä pk-seudulla on onneksi melko edullinen. Mut en kyllä itsekkään käynyt kahdessa aiemmassa raskaudessa, jotenkin vaan luotin että kaikki on hyvin. Tällä kertaa kun ikää on jo 40v. oli jotenkin pakko käydä mielenrauhan takia.
Koitetaan jaksaa jotenkin vaan odottaa 😊
 
Mut enää viikko odotusta, kyllä se aika kuluu ja sit saa tietää, missä mennään! 😊

Harmi kun tuo nt-ultra on niin myöhään, aika pitkä aika plussan jälkeen monta kuukautta odotella lisätietoja. Täällä päin maksaa yksityisellä varhaisultra lähemmäksi 300 e, niin ei oikein ole varaa.
Niin se maksaa täälläkin, jos menee lääkäriasemalle ja lääkärille. ... nää välimatkat nykyisine polttoainehintoineen eriarvoistavat kyllä hieman kun kauempana kasvukeskuksista asuvia.
Noi perhearte, kaunis odotus jne ultrantekijänä on käsitykseni mukaan kätilö...
Jaksamista piinaviikkoihin! 🍀
 
Mites muiden oireet, joko alkaa helpottamaan? Mulla tuntuu vaan pahenevan 🙄 kummasti sitä vaan sinnittelee vaikka töissäkin joutuu oksentamaan.
Pitäisi yrittää reipastua tän kirjottelun kanssa, niin pääsisin minäkin salaiselle puolelle. 😊
Täällä on onneksi helpottanut jo tosi paljon. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Viikkoon ei ole onneksi enää juuri yhtään ollut pahoinvointia, kun aiemmin se oli tosi epämiellyttävää ja melkein päivittäin sai käydä oksentamassa. Huh, olen tosi helpottunut, että tästä päästiin - toivottavasti ei palaa. Myös alun väsymys on helpottanut tosi paljon. Tällä hetkellä ei oikeastaan ole muuta kuin rinnat vähän arat ja nälkä iskee paljon nopeammin kuin ennen raskautta.

Neuvolahoitaja varoitteli kamalasti mielialanvaihteluista ja piti isällekin niistä kunnon saarnan. Ei saa kuulemma hermostua, jos vaimo muuttuu ihan tuntemattomaksi raskauden aikana. :rolling: Sellaisia ei kyllä ole toistaiseksi ollut, joten saa nähdä, jääkö turhaksi pelotteluksi.
 
Pahin oksetus tulee, jos olen auton kyydissä nälkäisenä. :rolling: Nälkäisyys tai autokyyti yksistään ei ole paha, eikä autolla ajaminen nälkäisenä, mutta auton kyytiin en voi mennä, jos on uhka, että matkalla tulee nälkä.
 
Takaisin
Top