Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellään kauheaa ylävatsan turvotusta? Minulla on nyt pari viikkoa ollut, enkä mielestäni ole muuttanut ruokavaliota tms., joten voisiko liittyä raskauteen? Vatsan pyöreys alkaa heti tissien alta ja vatsa tuntuu pinkeältä, ei kuitenkaan ole mitään vatsavaivoja. Tosi tukala olo, maha on kuin yhdeksännellä kuulla. Inhottaa olo omassa kropassa.
 
Onko kellään kauheaa ylävatsan turvotusta? Minulla on nyt pari viikkoa ollut, enkä mielestäni ole muuttanut ruokavaliota tms., joten voisiko liittyä raskauteen? Vatsan pyöreys alkaa heti tissien alta ja vatsa tuntuu pinkeältä, ei kuitenkaan ole mitään vatsavaivoja. Tosi tukala olo, maha on kuin yhdeksännellä kuulla. Inhottaa olo omassa kropassa.
Mulla ihan sama! En usko että maha enää tästä pienenee tai turvotus laskisi, eiköhän ole tullut jäädäkseen. Edelleen joka päivä oksennan ja pieniä annoksia syön, mutta maha on kyllä vauhdilla kasvanut. Mulla oli tämmönen maha esikoisesta varmaan joskus yli puolen välin, nyt viikkoja 11+2 🤔😅
 
Onko kellään kauheaa ylävatsan turvotusta? Minulla on nyt pari viikkoa ollut, enkä mielestäni ole muuttanut ruokavaliota tms., joten voisiko liittyä raskauteen? Vatsan pyöreys alkaa heti tissien alta ja vatsa tuntuu pinkeältä, ei kuitenkaan ole mitään vatsavaivoja. Tosi tukala olo, maha on kuin yhdeksännellä kuulla. Inhottaa olo omassa kropassa.
Täällä kans! tuntuu, etä kaikki syöty ruoka jää tuohon ylävatsaan :Grinning Face:
 
Lohdullista, että on muitakin pallomahoja 😅 ehkä tämä ei sitten enää ahdista niin paljoa, kun raskaus on pidemmällä ja on julkisesti raskaana.
 
Onko kellään kauheaa ylävatsan turvotusta? Minulla on nyt pari viikkoa ollut, enkä mielestäni ole muuttanut ruokavaliota tms., joten voisiko liittyä raskauteen? Vatsan pyöreys alkaa heti tissien alta ja vatsa tuntuu pinkeältä, ei kuitenkaan ole mitään vatsavaivoja. Tosi tukala olo, maha on kuin yhdeksännellä kuulla. Inhottaa olo omassa kropassa.
Sama juttu täällä! Viikoilla 7-10 oli kovaa turvotusta koko vatsassa,mut nyt se on silleen erillisenä tuolla ylävatsassa ja alhaalla tuntuu enemmän vauvamahalta. Ja oksentelua on ollut tuon yläturvotuksen myötä enemmän 😕
 
Mulle on näköjään tullut tähän raskauteen riesaksi nenäverenvuotoherkkyys. Useemman kerran viikossa joutuu niistää verta. Eipä ole tällaista ollut yhdessäkään edellisessä raskaudessa. Mistä voi johtua ja oisko mitään millä sais tän loppumaan? Seuraava neuvola vasta marraskuun alkupuolella. Ja tulee muuten aina samasta sieraimesta.
 
Mulle on näköjään tullut tähän raskauteen riesaksi nenäverenvuotoherkkyys. Useemman kerran viikossa joutuu niistää verta. Eipä ole tällaista ollut yhdessäkään edellisessä raskaudessa. Mistä voi johtua ja oisko mitään millä sais tän loppumaan? Seuraava neuvola vasta marraskuun alkupuolella. Ja tulee muuten aina samasta sieraimesta.
Onko sulla taipumusta nenän limakalvojen kuivumiseen? Saattaa johtua ainakin osittain siiitäkin. Nythän alkaa taas ilmat viiletä. Kannattaa käyttää kosteuttavaa nenäöljyä, niin kuivuus ja todennäköisesti myös nenäverenvuoto helpottaa.
 
No toihan on totta. Etenkin raskaana tuntuu että nenä on aina ihan tukkonen ja kuiva. Täytyy kokeilla, jos toi auttaisi.
Onko sulla taipumusta nenän limakalvojen kuivumiseen? Saattaa johtua ainakin osittain siiitäkin. Nythän alkaa taas ilmat viiletä. Kannattaa käyttää kosteuttavaa nenäöljyä, niin kuivuus ja todennäköisesti myös nenäverenvuoto helpottaa.
 
Onko kellään kauheaa ylävatsan turvotusta? Minulla on nyt pari viikkoa ollut, enkä mielestäni ole muuttanut ruokavaliota tms., joten voisiko liittyä raskauteen? Vatsan pyöreys alkaa heti tissien alta ja vatsa tuntuu pinkeältä, ei kuitenkaan ole mitään vatsavaivoja. Tosi tukala olo, maha on kuin yhdeksännellä kuulla. Inhottaa olo omassa kropassa.

On, ja ihan samaa mieltä! Ärgh! 🙄🙄 rintsikoiden kaaritukikin painaa jo vaikka just päivitin uusiin ja väljempiin 😵‍💫 TODELLA ahdistavaa!
 
Takaisin
Top