Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oletko testannut auttaisiko aamulla otettu magnesiumlisä? AUttaako sulla lämmin tai kylmähoito jalkoihin silloin ku niitä levotuttaa?
Eikö teitä väsytä aamulla otettu magnesium? Mä kerran erehdyin ottamaan aamusta ja olin ihan tokkurassa koko päivän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli mun ainakin on pakko ottaa magnesium iltaisin.
 
Eikö teitä väsytä aamulla otettu magnesium? Mä kerran erehdyin ottamaan aamusta ja olin ihan tokkurassa koko päivän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli mun ainakin on pakko ottaa magnesium iltaisin.

En erota tällaista asiaa tällä hetkellä, koska väsymys on ollut koko raskauden aivan valtava ihan ilmankin magnesiumia :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Vieläkö kärsitte pahoinvoinnista? Mulla edelleen päivittäisenä riesana :sad-face:
Mullakin edelleen vaivaa päivittäin, mutta olo on kyllä selkeästi helpottunut verrattuna kuukauden takaiseen. Nyt on 13+6. Etenkin nälkäisenä kuitenkin saattaa jopa oksennus tulla ja pahoinvoinnin tunnetta on pitkin päivää.
 
On kyllä harmi, että teitä vieläkin vaivaa noin kova pahoinvointi. :Heartred Onko esim. neuvolassa tai lääkäri antanut hyperemeesi diagnoosia? Vai onko se nauvolan mukaan ikäänkuin vielä normaalin rajoissa?
Toivottavasti teillä helpottaisi pahin oli pian :folded:
 
On kyllä harmi, että teitä vieläkin vaivaa noin kova pahoinvointi. :Heartred Onko esim. neuvolassa tai lääkäri antanut hyperemeesi diagnoosia? Vai onko se nauvolan mukaan ikäänkuin vielä normaalin rajoissa?
Toivottavasti teillä helpottaisi pahin oli pian :folded:
En tiiä oliko tää kysymys varsinaisesti tarkotettu miullekin, mutta vastaan silti 😂 Ei siis oo hyperemeesiä diagnosoitu. Tää miun pahoinvointi on ihan normaalin rajoissa, vaikka päivittäin kiusaakin. Oksennuksiakin on tullut vain about kerran viikossa.

Tässä vaiheessa onneksi jo on ihan hyvä fiilis huonovointisuudesta huolimatta, koska se ei enää jatku 24/7. Saa ikään kuin levätä välillä ja sitten jaksaa taas vähän huonovointisempanakin paremmin.
 
Kysymys kaikille, joita pahoinvointi vielä vaivasi :Smiling Face With Smiling Eyes: Kiva kun vastasit ja hyvä, että sinulla on jonkin verran paha olo helpottunut.
Itsellä on ollut kuvotusta joka päivä, mutta ollut sellaisia aaltoja ja ne saan aika hyvin syömällä jotain pientä pois. Mutta sitten tänään aamulla oksensin ensimmäistä kertaa pahaa oloa... Ja se paha olo jäi päälle. En ole vielä mitään syönyt, että josko uskaltaisin jotain keittoa syödä, niin voisi helpottaa.
 
Kysymys kaikille, joita pahoinvointi vielä vaivasi :Smiling Face With Smiling Eyes: Kiva kun vastasit ja hyvä, että sinulla on jonkin verran paha olo helpottunut.
Itsellä on ollut kuvotusta joka päivä, mutta ollut sellaisia aaltoja ja ne saan aika hyvin syömällä jotain pientä pois. Mutta sitten tänään aamulla oksensin ensimmäistä kertaa pahaa oloa... Ja se paha olo jäi päälle. En ole vielä mitään syönyt, että josko uskaltaisin jotain keittoa syödä, niin voisi helpottaa.
Kiva kuulla, että siulla toimii toi syöminen pahoinvoinnin vähentämiseen 😊 Se on helppo keino ja on ihanaa, jos jollakin pystyy omaa oloa helpottamaan. Miulla itsellä meni niin, että oli jatkuvasti aika huono olo ja syömättömyydellä se paheni todella inhottavaksi. Jatkuvalla napostelulla taas pysyi melko siedettävänä, mutta ei poistunut missään vaiheessa. Oliko siulla minkä verran viikkoja nyt? Miullakin alko se oksentelu aika myöhään verrattuna pahoinvoinnin alkamiseen.
 
Eikö teitä väsytä aamulla otettu magnesium? Mä kerran erehdyin ottamaan aamusta ja olin ihan tokkurassa koko päivän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli mun ainakin on pakko ottaa magnesium iltaisin.
Päinvastoin, kun lisäsin diaspora-rakeet (kätevä annospussi) aamuun jo ennen raskautta niin jalkojen krampit ja puutumiset ym loppuivat parin viikon käytön jälkeen. Otan ja olin ottanut lisäksi illalla tabletin gardio mangesiumia.
Satunnainen aamukäyttö saattaa väsyttää, kun solujen välinen vaihdanta pääsee kunnolla käyntiin. Omaa kroppaansa kannattaa aina kuulostella, etenkin raskaana ollessa!
 
Kiva kuulla, että siulla toimii toi syöminen pahoinvoinnin vähentämiseen 😊 Se on helppo keino ja on ihanaa, jos jollakin pystyy omaa oloa helpottamaan. Miulla itsellä meni niin, että oli jatkuvasti aika huono olo ja syömättömyydellä se paheni todella inhottavaksi. Jatkuvalla napostelulla taas pysyi melko siedettävänä, mutta ei poistunut missään vaiheessa. Oliko siulla minkä verran viikkoja nyt? Miullakin alko se oksentelu aika myöhään verrattuna pahoinvoinnin alkamiseen.

Mulla on tänään 14+0. Etominen jatkuu kyllä päivittäin, mutta luulen että tuo ainoa oksennus johtui siitä, että söin liika kerralla. Ei enää mahdu samalla tavalla ruokaa...
 
Mulla alkoi pahoinvointi helpottamaan rv 13-14. En ollut syönyt ns. kunnon ruokaa viikkokausiin ja paino oli pudonnut noin 5% alkuraskaudesta. Kesäloman alkaessa aloin syömään ruokaisia salaatteja ja muita kevyitä aterioita, jotka pysyivät sisällä. Sen sijaan, että olisin oksentanut 1-2 krt/pv, oksensin enää 1-2 päivänä viikossa. Seuraavalla viikolla oksensin enää vain kerran, kun ruokailuihin tuli ihan liian pitkä väli. Juuri alkoi rv 16 ja en ole oksentanut viikkoon ja paino on palautunut lähes alkuraskauden tasolle :)

Uutena oireena tossa rv 14 tienoilla tuli todella voimakas toispuoleinen kipu lantion alueella. Kipu oli pari kertaa niin kova, etten meinannut pystyä liikkumaan. Panadolilla ja hetken levolla nämä kivut menivät ohi. Neuvolasta arveltiin, että kyse on liitoskivuista. Näiden ensimmäisten kipukohtausten jäljeen kipuja on esiintynyt huomattavasti lievempinä ja ne ovat onneksi menneet nopeasti ohi. Onko muilla ollut jo liitoskipuja?
 
Mulla alkoi pahoinvointi helpottamaan rv 13-14. En ollut syönyt ns. kunnon ruokaa viikkokausiin ja paino oli pudonnut noin 5% alkuraskaudesta. Kesäloman alkaessa aloin syömään ruokaisia salaatteja ja muita kevyitä aterioita, jotka pysyivät sisällä. Sen sijaan, että olisin oksentanut 1-2 krt/pv, oksensin enää 1-2 päivänä viikossa. Seuraavalla viikolla oksensin enää vain kerran, kun ruokailuihin tuli ihan liian pitkä väli. Juuri alkoi rv 16 ja en ole oksentanut viikkoon ja paino on palautunut lähes alkuraskauden tasolle :)

Uutena oireena tossa rv 14 tienoilla tuli todella voimakas toispuoleinen kipu lantion alueella. Kipu oli pari kertaa niin kova, etten meinannut pystyä liikkumaan. Panadolilla ja hetken levolla nämä kivut menivät ohi. Neuvolasta arveltiin, että kyse on liitoskivuista. Näiden ensimmäisten kipukohtausten jäljeen kipuja on esiintynyt huomattavasti lievempinä ja ne ovat onneksi menneet nopeasti ohi. Onko muilla ollut jo liitoskipuja?
kuulostaa joo liitoskivuista. mulla ei oo tässä raskaudessa vielä ollut, mutta edellisessä oli just niin kovia ettei hetkeen voinut liikkua ja särkylääkettä piti kipuihin ottaa..
 
Mulla alkoi pahoinvointi helpottamaan rv 13-14. En ollut syönyt ns. kunnon ruokaa viikkokausiin ja paino oli pudonnut noin 5% alkuraskaudesta. Kesäloman alkaessa aloin syömään ruokaisia salaatteja ja muita kevyitä aterioita, jotka pysyivät sisällä. Sen sijaan, että olisin oksentanut 1-2 krt/pv, oksensin enää 1-2 päivänä viikossa. Seuraavalla viikolla oksensin enää vain kerran, kun ruokailuihin tuli ihan liian pitkä väli. Juuri alkoi rv 16 ja en ole oksentanut viikkoon ja paino on palautunut lähes alkuraskauden tasolle :)

Uutena oireena tossa rv 14 tienoilla tuli todella voimakas toispuoleinen kipu lantion alueella. Kipu oli pari kertaa niin kova, etten meinannut pystyä liikkumaan. Panadolilla ja hetken levolla nämä kivut menivät ohi. Neuvolasta arveltiin, että kyse on liitoskivuista. Näiden ensimmäisten kipukohtausten jäljeen kipuja on esiintynyt huomattavasti lievempinä ja ne ovat onneksi menneet nopeasti ohi. Onko muilla ollut jo liitoskipuja?
Kyllä. Ja joka raskaudessa ollut, mulla niin liikkuvat nivelet että lantio liikkuu herkästi mahan kasvun myötä.

Kannattaa muistaa lepuuttaa selkää mahdollisimman usein, selälle makaamaan ja jalat ylös jonkun päälle rennoksi. Tärkeää myös jumpata ja venytellä päivittäin. Uinti toimii hyvin👌
 
Varovasti uskaltaisin väittää, että pahoinvointi ja oksentelu ovat vihdoin takanapäin. Tosin tilalle on tullut ajoittainen ummetus, mistä en myöskään oikein nauti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Jotain liitoskipujen tapaistakin taitaa olla.

Mulla on myös käsien puutuminen etenkin öisin pahentunut viimeisen noin viikon aikana. Tämä on siis ollut ongelma jo ennen raskautta, mutta nyt sormien lisäksi puutuu koko kämmen ja puutumista tapahtuu myös esimerkiksi kyljellään ja rennosti selällään nukkuessa, vrt. aikaisemmin puutumista tapahtui lähinnä vain, jos piti kättä pään takana tai ranne oli miten sattuu mutkalla. Toki voi olla että oon vaan jumiuttanut hartiat tms töissä, teen melko fyysistä työtä ja todennäköisesti tulee nyt raskaana ollessa nosteltua ja tehtyä töitä hieman eri tavalla kuin aikaisemmin, kun yrittää olla varovainen. :)
 
Mites te muut pärjäilette helteillä? Tykkään kovasti lämmöstä, mutta huomaan puuskuttavani koiran löntystelylenkillä tosi paljon. Päässä rupeaa myös heittämään aika helposti. Nesteytyksestä oon koittanut pitää huolta, tää on nyt päässyt vähän yllättämään 🥴
 
Sais helteet loppua, suhteellisen haastavaa ollu. Verenvuoto jatkuu edelleen ja tuskin loppuu näillä helteillä 😠 nesteitä juonu minkä kerkee ja nesteyteystablettei lisäks
 
Normaalisti helteet on ihan jees mutta nyt raskaana ei kyllä osaa nauttia.. tein virheen ja poljin yhtenä päivänä töihin keskipäivällä, ihan kamalaa 🙈 ainoa paikka missä viihtyisi olisi järvessä mut sitä ihanuutta saa odotella vielä pari viikkoa että loma alkaa ☀️
 
Takaisin
Top