Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siinä missä eilen oli olo normaali, tänään on ällöttänyt vähän väliä ja tissit taas kipeät.
Ja joo, nyt on tullut väsymys, toki olen töiden jälkeen muutenkin aina puolikuollut, mutta nyt jotenkin extrakuolleempi :rolling:
 
On kyllä tutun kuullosia oireita kaikilla :smiling-eyes: Itsellä toinen raskaus ja tuntuu että maha näyttää jo siltä että oltas oltu raskaana jo pidempään:No Evil Monkey: onko muilla ilmennyt tällaista.
Rv 6+2

Mä oon kanssa ihmetellyt tätä turvotuksen määrää, kun ei saa vatsaa yhtään vedettyä sisään. Harmittaa myös jotenkin, kun on inhottavaa liikkua ja harrastaa normaalisti ton turvotuksen takia.. Samalla kun nyt olisi tärkeetä saada ajatuksia muuallekin kun sen pohdintaan mitä vatsassa tapahtuu:Grinning Face:
 
Sanoinkin jo tuosta yöhikoilusta, mutta tänään tajusin herätessäni taas umpimärkänä että ihan kuin hikoilisin öisin aina kaikki raskausoireet pois ! Aamuisin olo tuntuu aivan normaalille ja vasta päivän edetessä rintoja alkaa aristaa jos aristaa ja ällöttää jos ällöttää.

Vähän jo ennestään mahaa omaavana ei huomaa turvottaako raskaus vai syöminen :rolling:
 
Muakin turvottaa ja tuntuu että housut kiristää, samalla tavalla kun ennen menkkoja, mutta nyt tää vaan on kestänyt pidempään :tears: Mulla rintojen arkuus on lähes koko ajan läsnä ja tuntuu että aamulla pahimmillaan, rinnat on muuttunut kyllä melko paljon jo, mikä raskausoireissa yllätti. Muutama hyvä ystävä on ollut tässä lähiaikoina raskaana, eikä heillä ollut ollenkaan rintojen aristusta alkuraskaudessa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mulla on siis epäsäännöllinen kierto ja tosi vaikee arvioida millä viikolla oikeesti oon :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tein testin vasta kun menkat oli tovin ollut ’myöhässä’ mutta en saanut ovulaatiota napattua kiinni ollenkaan, vaikka tikutin 10 päivää putkeen. Ei edes ovulaatio-oireita, joita usein muina kiertoina ollut, eli tosi vaikee arvioida todellisia viikkoja. Itse veikkaan olevani noin 5+1, mutta todellisuudessa voin olla pidemmälläkin.

Onko muilla ns. ’varma’ tieto omasta lasketusta ajasta, vai epäröikö joku muukin viikkojaan? :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Mulla on siis epäsäännöllinen kierto ja tosi vaikee arvioida millä viikolla oikeesti oon :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tein testin vasta kun menkat oli tovin ollut ’myöhässä’ mutta en saanut ovulaatiota napattua kiinni ollenkaan, vaikka tikutin 10 päivää putkeen. Ei edes ovulaatio-oireita, joita usein muina kiertoina ollut, eli tosi vaikee arvioida todellisia viikkoja. Itse veikkaan olevani noin 5+1, mutta todellisuudessa voin olla pidemmälläkin.

Onko muilla ns. ’varma’ tieto omasta lasketusta ajasta, vai epäröikö joku muukin viikkojaan? :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla myös kierto vaihdellut 27-32 viimeisen vuoden ajan, ovis ollut kaikkea kp13-kp21 välillä. Tää kierto josta nappasi, niin en saanut ollenkaan ovisplussaa. Aamulämpöjen perusteella Fertility Friend laittoi oviksen kp14, mutta jos poistin yhden epävarman lämmön, niin ovis siirtyi kp11 jolloin oli liuskassa lähellä ovisplussa, mutta ei vielä ihan plussa. Koska seurasin aamulämpöjä, niin kiinnittymisdippi oli selkeääkin selkeämpi kp21, joten jos ovis oli kuin olikin kp14, niin kyseinen dippi tapahtui dpo7, mikä olisi hyvin looginen ajankohta. Uskon aika vahvasti, että tämä kierto olisi siis jäänyt 28:n päivään, ja olen sillä viikolla mitä laskuritkin näyttää, koska tuo järetön dippi lämmöissä ei voi olla muuta kuin kiinnittymisestä johtuva. Ainakin kiinnittymispäivä on siis satavarma, joten en usko että la siirtyy mihinkään suuntaan :Eyes:
 
Mulla myös kierto vaihdellut 27-32 viimeisen vuoden ajan, ovis ollut kaikkea kp13-kp21 välillä. Tää kierto josta nappasi, niin en saanut ollenkaan ovisplussaa. Aamulämpöjen perusteella Fertility Friend laittoi oviksen kp14, mutta jos poistin yhden epävarman lämmön, niin ovis siirtyi kp11 jolloin oli liuskassa lähellä ovisplussa, mutta ei vielä ihan plussa. Koska seurasin aamulämpöjä, niin kiinnittymisdippi oli selkeääkin selkeämpi kp21, joten jos ovis oli kuin olikin kp14, niin kyseinen dippi tapahtui dpo7, mikä olisi hyvin looginen ajankohta. Uskon aika vahvasti, että tämä kierto olisi siis jäänyt 28:n päivään, ja olen sillä viikolla mitä laskuritkin näyttää, koska tuo järetön dippi lämmöissä ei voi olla muuta kuin kiinnittymisestä johtuva. Ainakin kiinnittymispäivä on siis satavarma, joten en usko että la siirtyy mihinkään suuntaan :Eyes:

Ompa hyvä että havaitsit kiinnittymisen, se kertoo ainakin aika varmasti oikeen la :smiling-eyes: Mulla vähän sama homma, ovis on pääsääntöisesti osunut kp15-21, mutta yhdess pitkässä kierrossa jopa kp25 tai sinnepäin :tears: Ja nyt tosiaan tikutin kp11 lähtien, eikä mitään. Oireiden perusteella voisin jopa olla viikon pidemmällä kun veikkaukseni, koska osuis sopivasti oirekuvauksiin, mutta toisaalta nää on ne viikot millä juurikin oireet rupeaa alkamaan, toisilla vahvemmin ja toisilla kevyemmin :Grinning Face With Smiling Eyes: Sain neuvolasta ajan ultraan helmikuun loppuun, että pari viikkoo jännätään missä vaiheessa sitä todellisuudessa ollaan :Smiling Face With Smiling Eyes: Lokakuisissa joka tapauksessa :Face With Tears Of Joy::Thumbs Up Sign:
 
Mulla on yleensä melko säännöllinen kierto mutta tässä raskautumiskierrossa ilmestyi (tosi selkeät) ovislimat kuvioihin jotain 4 päivää ennen oletettua ovisajankohtaa, joten tein sitten positiivisen testin viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Oon siis päätellyt että vaikka menkoista laskettuna olisi 5+2 niin todellisempi on se 5+5. No eipä tossa ole kyllä kuin 3 päivän heitto mutta tossa alussa sillä tuntui olevan jotenkin merkitystä :tears:
 
Mulla on suht säännöllinen kierto, 32-34pv. Nyt oon kuitenkin laskenut lasketun 35pv kierron mukaan, oli niin haalea viiva kun plussasin kp 35. Neuvolan mukaan laskettu on 27.9 (28pv kierrolla) ja ite veikkaan että laskettu on kaikkea 1.10-5.10. välillä. Mut samapa tuo kun tuskin syntyy laskettuna kuitenkaan :tears:
 
Mulla on kans vähän epäselvää. Kun ei tosiaan ehkäisyn lopetuksen jälkeen tullut ns normimenkkoja ollenkaan. Tyhjennysvuoto siitä, sit alkuraskauden keskenmeno joka ei vuotanut kunnolla.
Mulla oli vatsalla tärähdyskipua ja sit nännit alkoi aristaa niin ajattelin että olisko siinä voinut olla ovulaatio sillä viikolla ja vähän sen mukaan oon viikot laskenut. Tätä puoltanut myös digiviikkotestit ja kotona tehty uä jossa pussi vastasi 5+2 kokoa (tehtiin oletettuna 5+0 päivänä).
Mahdollisia ovistuntemuksia edelsi myös sellainen yhden päivän epäselvä vuoto joka nyt jälkikäteen laskettuna on mahdollisesti ollut kuitenkin menkat. Viikot tarkentunee kuitenkin sitten onneksi varhaisultrassa.

Paljon höpötystä, paljon itselaskettuja ja oletettuja asioita. :tears:
 
En tiedä milloin ovulaatio on tarkalleen ollut, kierto jotain 28-31 välillä. Yleensä 30-31. Laskin 31 mukaan eli ekan testin tein rv 4+0 ja oli todella haamu. Seuraavana päivänä vähän selkeämpi ja parina seuraavana päivänä hieman selkeämpi mutta ei mitään super vahvaa viivaa tullut. Enempää en "uskaltanut " testata. Stressaannuin noista viivoista:)

Nyt olis siis kp31 mukaan menossa 6+5
 
Säännöllinen 28 päivän kierto, joten aika varma olen omasta lasketustani. Esikosta uä näytti 2päivää pidemmälle LA:n kuin menkoista laskettu aika mutta täällä ainakin laskettua aikaa ei muuteta ellei se heitä yli 4 päivää niin sit vasta tarkennetaan uudelleen LA ultran mukaiseksi, muutoin mennään alkuperäsellä.
 
Säännöllinen 28 päivän kierto, joten aika varma olen omasta lasketustani. Esikosta uä näytti 2päivää pidemmälle LA:n kuin menkoista laskettu aika mutta täällä ainakin laskettua aikaa ei muuteta ellei se heitä yli 4 päivää niin sit vasta tarkennetaan uudelleen LA ultran mukaiseksi, muutoin mennään alkuperäsellä.

Mulla muuttui laskettu aika esikoisen kohdalla pari
kertaa. Eka neuvolan arvio, sitten varhaisultra +2 päivää. Nt-ultra olikin +3 tuosta neuvolan arviosta. En tajua miksi piti säätää noin monta kertaa. Niin ja tämä siis 2019. Vauva ei tietenkään syntynyt yhtenäkään mahdollisena laskettuna mitä oltiin laitettu. :smiling-eyes:
 
Mulla muuttui laskettu aika esikoisen kohdalla pari
kertaa. Eka neuvolan arvio, sitten varhaisultra +2 päivää. Nt-ultra olikin +3 tuosta neuvolan arviosta. En tajua miksi piti säätää noin monta kertaa. Niin ja tämä siis 2019. Vauva ei tietenkään syntynyt yhtenäkään mahdollisena laskettuna mitä oltiin laitettu. :smiling-eyes:
Meillä oli synnärille lähtö 40+0 aamuna ja syntyi 40+2. Tavallaan siis molemmat la arviot ajattelin oikeiksi :Grimacing Face:
 
Tuli muuten mieleen näistä oireista, että onko oireilun vaihtelu normaalia. Mulla on koko ajan rinnat kipeät ja turvotus, mutta viime viikon jokapäiväinen pahoinvointi on ollut eilen ja tänään poissa. Rv 6+4 menossa. Mietityttää vain onko pahoinvoinnin aaltoilu normaalia?
 
Tuli muuten mieleen näistä oireista, että onko oireilun vaihtelu normaalia. Mulla on koko ajan rinnat kipeät ja turvotus, mutta viime viikon jokapäiväinen pahoinvointi on ollut eilen ja tänään poissa. Rv 6+4 menossa. Mietityttää vain onko pahoinvoinnin aaltoilu normaalia?
Mulla ainakin esikossa oli hetkittäin hyvääkin aikaa. Mut pahoinvointi enempivähempi kesti ekat 3-4kk.
 
Tuli muuten mieleen näistä oireista, että onko oireilun vaihtelu normaalia. Mulla on koko ajan rinnat kipeät ja turvotus, mutta viime viikon jokapäiväinen pahoinvointi on ollut eilen ja tänään poissa. Rv 6+4 menossa. Mietityttää vain onko pahoinvoinnin aaltoilu normaalia?

Oireilla on tapana aaltoilla. Mäkin heräsin tänään ilman huonoa oloa ja oon nyt ihan sekasin että nytkö kävi huonosti. Täytyisi vaan nauttia paremmasta päivästä. Nännit on edelleen kipeät.

Rv 6+5
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille! Minäkin voisin tänne kirjoitella vihdoin, seuraillut oon plussauksesta asti.

Oon nyt 6+1, meidän maha-asukki sai alkunsa PAS:n kautta, joten päivät on varmasti tiedossa.

Alusta asti ollut arkuutta rinnoissa, välillä vähemmän, välillä enemmän ja aaltoilevasti nyt viikon verran myös etovaa oloa. Vielä ei oo tarvinut oksentaa ja eilen oli itse asiassa aika hyvä päivä.

Nyt on hieman huolestuttanut lievät menkkakivut, jotka on vaivannut eilisen päivän, illan ja yönkin. Nyt aamulla taas parempi, mutta huolestuttaa. Kaks keskenmenoa taustalla, joten pelottaa vähän kaikki. Kuulostelen tosi herkästi oireita ja kolotuksia. Sillon ihan alussa ajattelin niiden kuuluvan asiaan, mutta mahtaakohan olla vielä normaalia? Mulla on taaksepäin kallistuva kohtu, mahtaakohan sillä olla tekemistä..?

Onko kenelläkään muulla edelleen menkkamaisia oloja?

Onnea kaikille odotukseen :)
 
Hei kaikille! Minäkin voisin tänne kirjoitella vihdoin, seuraillut oon plussauksesta asti.

Oon nyt 6+1, meidän maha-asukki sai alkunsa PAS:n kautta, joten päivät on varmasti tiedossa.

Alusta asti ollut arkuutta rinnoissa, välillä vähemmän, välillä enemmän ja aaltoilevasti nyt viikon verran myös etovaa oloa. Vielä ei oo tarvinut oksentaa ja eilen oli itse asiassa aika hyvä päivä.

Nyt on hieman huolestuttanut lievät menkkakivut, jotka on vaivannut eilisen päivän, illan ja yönkin. Nyt aamulla taas parempi, mutta huolestuttaa. Kaks keskenmenoa taustalla, joten pelottaa vähän kaikki. Kuulostelen tosi herkästi oireita ja kolotuksia. Sillon ihan alussa ajattelin niiden kuuluvan asiaan, mutta mahtaakohan olla vielä normaalia? Mulla on taaksepäin kallistuva kohtu, mahtaakohan sillä olla tekemistä..?

Onko kenelläkään muulla edelleen menkkamaisia oloja?

Onnea kaikille odotukseen :)

tervetuloa joukkoon mulla on kans menkkajomotuksia ollut, eilen oli jotenkin tosi hankala päivä, iltaa kohti paheni. Makuuasennossa helpotti, nyt ei ainakaan aamusta ole kipuja tuntunut.
Uskon johtuvan ihan vain verekkyyden lisääntymisestä kohdun alueella, paljon siellä tapahtuu jo näillä alkuviikoilla, joten ei ihme jos jossain vähän tuntuu.
 
Mulla myös koviakin menkkamaisia jomotuksia. Aikaisemmissa raskauksissa ei näin kovia ole ollut, vaikka taaksepäin kallistunut kohtu mullakin. Niin ne raskaudet vaan eroaa toisistaan.
 
Takaisin
Top