Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli esikossa koviakin "menkkajomotuksia" välillä ja kävinkin sillon ultrassa neuvolan suosituksesta. Kaikki oli ok. Nyt myös kipuja mutta lievempiä tai sit niihin osaa suhtautua paljon höllemmin joten en jaksa ressata niistä kun välillä kuitenkin lähes kivuton ja kipeänäkin vielä pystyy oleilla ilman särkylääkkeen tarvetta. :folded:
 
Mulla oli myös edellisessä onnistuneessa raskaudessa kaikenlaisia jomotuksia. Tässä ei pahemmin, mitä nyt tossa alussa oli jotain kummaa, enemmänkin selän/pakaroiden puolella. Mutta, kipu lähti kaurapussihoidolla pois, eikä ole sen jälkeen palannut. Oireet , eli pahoinvointi, nännien arkuus yms. ei loppuneet tuon kipuilun jälkeen, eikä kaverina ole mitään vuotoja, joten yritän olla stressaamatta, vaikka se ei aina helppoa olekkaan.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitoksia vastauksista! Helpottaa kun kuulee, että muillakin on tai ollut samanlaista. :) Tänään onkin ollut jo paljon lievempiä jomotteluja ja raskausoireetkin (etominen ja rintojen kipuilu) jatkuneet ihan normaalisti. Ehkä se kohtu siellä vaan venyy ja paukkuu :)

Myös eiliset kipuilut oli sen verran lieviä, ettei särkylääkkeitä ole tarvinut.
 
Huh huh, kylläpä tänään on taas öklöttänyt ihan urakalla. Eilen illalla nukkumaan mentäessä lenti laatta, makuuasento nostaa heti syljen suuhun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä luulin, että tänään on oireettomampi päivä kun aamu oli rauhallinen. Katin kontit!

Keskellä päivää alkoi oksentelu ja sen jälkeen ei ollakkaan syöty mitään, mikä ei tulisi ylös. En keksi mitään hyviä välipaloja ja kaikki ällöttää. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.
 
Musta taas tuntuu että pitää syödä jotain koko ajan että olo pysyis hyvänä. Saapa nähdä kuinka monta kiloa tässä ehtii kertymään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ei tunnu oikein mikään varsinaisesti etovan.
 
Mua auttaa kanssa se, ettei nälkä ehdi kasvaa liian suureksi. Toisaalta nyt viikonloppuna söin ekaa kertaa mäkkiaterian sitten viime kesän ja eikös sen jälkeen tullut aika huono olo. Tai sellainen etova.
 
Täytyy toivoa että nää pahoinvointiviikot jää siihen rv12 paikkeille, ettei nyt koko raskautta oksentaisi/etoisi. Toi on kyllä hyvä että syö vähän kerrallaan, niin pahoinvointi pysyy paremmin kurissa. Mä en edelleenkään keksi mitä söisin. Toiveena olisi myös ettei sentään 30kg tulisi lisää :Face With Tears Of Joy:
 
Toi on kyllä ikävä jos ei oikein mikään pysy sisällä, toivottavasti menee pian ohi :Grimacing Face:
Mulla nyt alkanut yöllä tulla se etova olo jos herään. Siinä ei oikein jaksais lähtee hakemaan mitään syötävää :Grinning Face:
 
Toi on kyllä ikävä jos ei oikein mikään pysy sisällä, toivottavasti menee pian ohi :Grimacing Face:
Mulla nyt alkanut yöllä tulla se etova olo jos herään. Siinä ei oikein jaksais lähtee hakemaan mitään syötävää :Grinning Face:

Sama! Mulla on voileipäkeksit yöpöydällä tota varten. Joo, tuntuu ällöltä syödä keskellä yötä, mutta jos se on ainoa tapa millä pystyy jatkamaan unia, niin näillä mennään :rolling:

Esikoinen katto vähän pahasti kun söin mangopilttiä aamulla, et mitä mä hänen ruokia syön :rolling: Meillä käytetään välillä noita soseita puurossa tai viilissä, niin niitä löytyy varastosta :thumbs-up:
 
Toi on kyllä ikävä jos ei oikein mikään pysy sisällä, toivottavasti menee pian ohi :Grimacing Face:
Mulla nyt alkanut yöllä tulla se etova olo jos herään. Siinä ei oikein jaksais lähtee hakemaan mitään syötävää :Grinning Face:

Mulla on yleensä ollut jotain mikä maistuu ja on helposti syötävä suupala yöpöydällä. On se sitten ollut hedelmä, voileipäkeksi, pastilli tms.
 
Mulla oli lauantaihin asti ällötystä ja mikään ruoka ei uponnut. Ällötys kuitenkin loppui lauantaina ja sen jälkeen ei ole ollut mitään :Grinning Face With Smiling Eyes: Voin sanoa, että tällaiselle stressiherkälle ihmiselle on kamala paikka, kun tuollainen selkeä oire loppuu yhtäkkiä.

Alusta asti mulla on rinnat olleet arat ja turvonneet. Lisäksi välillä tulee kylmiä väristyksiä. Mahassa on ollut myös menkkakipuja ja muita vihlaisuja ihan alusta asti ja nyt sattuu myös selkään.

Väsyttää myös, mutta tämä nyt voi johtua ihan pelkästä väsymyksestä. Turvotusta on myös.

Esikoisesta mulla oli myös tosi paha olo, mutta en muista millä viikoilla se alkoi. Harmi kun en sillon kirjoittanut oireita ylös :sad-face: Toivottavasti tämä pahan olon poistuminen ei nyt merkkaa mitään huonoa.
 
Mun entuudestaan aktiivinen rakko on vielä aktiivisempi.Nälkä on,mutta mitään ei tee mieli syödä.Kiertää mahassa ajoittain vaan mitään ei tuu pois.Vettä kyllä onneksi menee.Rinnat on kipeät ja unet hyvin katkonaisia.Mahassa tuikkii välillä.
 
Tänään oli työpäivä ja taas on nippailu ihan urakalla, välillä jopa säikähtää miten kovaa. Vieno ällötys vaivaa nyt koko ajan, vähän päätäkin särkee, mutta tissit aika löllöt vaihteeksi.

Tuo "jatkuva syöminen" on hyväksi havaittu keino pitää pahin ällötys poissa, mutta näin ylipainoisena muutenkin pelottaa miten paljon sitä oikein tulee lihoamaan. :loudlycrying::rolling: toivottavasti ällötys ja kakominen häviää jossain vaiheessa kokonaan, että ei tarvitse koko ajan mupeltaa jotain..
 
Tulin taas analysoimaan mahatuntemuksia:
Nämä ei kyllä tällä hetkellä ole ihan varsinaisia menkkakipuja vaan enemmän sellaista paineen tunnetta ja kihelmöintiä alamahassa ja selässä.

Jostain luin, että menkkatuntemuksia alkuraskaudesta saattaa aiheuttaa lisääntynyt verenkierto. Voiskohan tää olla jotain sellaista :Relieved Face: Pitäs varmaan keksiä jotain järkevää tekemistä eikä analysoida kaikkea.
 
Moikka!
Ilmottaudun myös mukaan tänne. Nyt vasta rv 4+1. Ja hirmu varovaisin fiiliksin sillä takana 2 keskenmenoa. Ennestään multa löytyy kaksi tytärtä 8v ja 5v. Pikkusisarusta kovasti toivotaan. :red-heart:Oireina mulla on rintojen herkkyyttä, finnejä, väsymystä, unettomuutta, pissahätää usein.
 
Tulen taas päivittämään aamun olotilaa (osaksi koska yritän saada 30 viestiä täyteen)

Rinnat tosi kihelmöivät joka aiheuttaa kylmiä väristyksiä. Paineen tunne mahassa ja aamukahvin jälkeen vähän etomista (välillä on kyllä ollut muutenkin ihan ilman raskauttakin) Olen huomannut että mahakivut lisääntyvät iltaa kohden. Näin aamulla niitä ei pahemmin taida olla :Eyes:
 
Minä taas googlettelin tuttua "oireiden jojoilu/lieventyminen" :Grimacing Face: Tänä aamuna tuntuu, että rinnat ei ole niin kauhean arat (tämä aika tyypillistä, kipeytyvät iltaa kohden enemmän). On tämä kun ei osaa olla rennosti ja kuulostelematta kaikkea. Eipä ne asiat muuksi muutu, teki mitä hyvänsä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Minä taas googlettelin tuttua "oireiden jojoilu/lieventyminen" :Grimacing Face: Tänä aamuna tuntuu, että rinnat ei ole niin kauhean arat (tämä aika tyypillistä, kipeytyvät iltaa kohden enemmän). On tämä kun ei osaa olla rennosti ja kuulostelematta kaikkea. Eipä ne asiat muuksi muutu, teki mitä hyvänsä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minä myös eilen googlettelin samaa :tears: Mutta tosiaan näin alussa oireet voi aaltoilla hyvinkin paljon. Esikoisesta minulla ei ollu rinnat ollenkaan kipeät ja nyt on ihan älyttömän arat.
 
Minä taas googlettelin tuttua "oireiden jojoilu/lieventyminen" :Grimacing Face: Tänä aamuna tuntuu, että rinnat ei ole niin kauhean arat (tämä aika tyypillistä, kipeytyvät iltaa kohden enemmän). On tämä kun ei osaa olla rennosti ja kuulostelematta kaikkea. Eipä ne asiat muuksi muutu, teki mitä hyvänsä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kuule ihan samaa googletellut täällä. Kun ne vähätkin oireet on kaikonneet lähes kokonaan, on huoli iso :disappointed-face:
 
Takaisin
Top