Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä ollu lähes oireetonta. Tissit oli arat, mut nyt seki on menny ohi. Tänään ollu jotaki tiputtelua, se ja oireeettomuus ahdistaa. Nyt 6+4. Varhaisultrassa ei oo käyty. Ainii ja alussa oli tosi paljon menkkamaisia kipuja, välillä vieläkin. Saa nyt nähdä mihin tuo tiputtelu kehittyy, jotenki vaan semmonen olo et itkettää ja olo epätoivonen. Just kerrottiin jouluna mun vanhemmille ja yllättäen halusin kertoa sisaruksillekin.

Täällä 5+4 ja edelleen melkein oireetonta. Nännit kipeet ja alamahassa välillä jotain tunnetta, väsyttää ja palelee ehkä vähä enemmän ku normaalisti. Siinäpä ne oikeestaan. Pahoinvointia ei oikeestaan voi sanoa ees kertaakaan olleen. En muista yhtää, enkä oo kirjaillut edellisistä et millo silloin alkanu.

8+3 ja melko oireetonta edelleen. Nyt lieviä hengitysoireita joten yritin saada ajan koronatestiin. On niin ruuhkaantunut että pääsee vasta torstai iltana. Huolettaa onko saanut koronatartunnan kun sitä on täällä pääkaupunkiseudulla pahasti liikkeellä, työpaikallakin useampi saanut tartunnan. Huolettaa todella paljon korona ja raskaus, mites teillä muilla?

8+3 ja melko oireetonta edelleen. Nyt lieviä hengitysoireita joten yritin saada ajan koronatestiin. On niin ruuhkaantunut että pääsee vasta torstai iltana. Huolettaa onko saanut koronatartunnan kun sitä on täällä pääkaupunkiseudulla pahasti liikkeellä, työpaikallakin useampi saanut tartunnan. Huolettaa todella paljon korona ja raskaus, mites teillä muilla?

Kyllä huolettaa minuakin. Täällä ei onneksi ihan olla Helsingin tartuntaluvuissa, mutta korkeissa luvuissa kuitenkin. Saksassa rokotetaan raskaana olevia vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, joten en voi saada tehostetta ennen kuin helmikuussa. Olen kyllä etätöissä ja vältän ihmiskontakteja, mutta esikoinen menee ensi viikolla taas päiväkotiin, joten sitä kautta voi kyllä saada tartunnan.

Suhtaudun koronaan kuin mihin tahansa flunssaan. En hysteerisesti mutten täysin välinpitämättömästikään. Taudin kuin taudin voit saada vaikka noudattaisit orjallisesti kaikkia mahdollisia sekä mahdottomia toimia ja vaikka lukittautuisit loppuelämäksi neljän seinän sisään. Liiallinen desinfionti tappaa myös niitä hyviä bakteereja joita ilman ei eläminen onnistu. Ainahan ihmisten keskuudessa on tauteja pyörinyt, myös tulevaisuudessa. Liiallinen hysteria näiden suhteen olisi kuitenkin parempi jättää pois eikä lietsoa enempää paniikkia ihmisiin, tästä voi osaksi syyttää valtamediaa.

Kunnioitan jokaisen päätöstä joka ottaa rokotteen ja kokee koronan uhkaavaksi. Haluaisin kuitenkin että myös heidän jotka syystä tai toisesta jättävät rokotteen ottamatta päätös on saman arvoinen.

Suhtaudun koronaan kuin mihin tahansa flunssaan. En hysteerisesti mutten täysin välinpitämättömästikään. Taudin kuin taudin voit saada vaikka noudattaisit orjallisesti kaikkia mahdollisia sekä mahdottomia toimia ja vaikka lukittautuisit loppuelämäksi neljän seinän sisään. Liiallinen desinfionti tappaa myös niitä hyviä bakteereja joita ilman ei eläminen onnistu. Ainahan ihmisten keskuudessa on tauteja pyörinyt, myös tulevaisuudessa. Liiallinen hysteria näiden suhteen olisi kuitenkin parempi jättää pois eikä lietsoa enempää paniikkia ihmisiin, tästä voi osaksi syyttää valtamediaa.

Kunnioitan jokaisen päätöstä joka ottaa rokotteen ja kokee koronan uhkaavaksi. Haluaisin kuitenkin että myös heidän jotka syystä tai toisesta jättävät rokotteen ottamatta päätös on saman arvoinen.

Täällä täysin samoilla ajatuksilla asian suhteen :folded:

Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi paha koronapelko. Kun tulin raskaaksi, oli korona vielä silloin melko tuntematon eikä rokotuksia ollut. En uskaltanut edes omia vanhempiani tavata ilman maskia, kun pelkäsin niin paljon, että saan koronan ja vauva kuolee kohtuun sen seurauksena. Nyt onneksi vähän helpommat fiilikset :folded:

En nyt halua tästä mitään koronakiistelyä, mutta korona ei ihan objektiivisestikaan tarkasteltuna ole ihan mikä tahansa flunssa. Ei toki kaikkien ole pakko ottaa rokotetta, mutta kannattaa kuitenkin olla tietoinen, että ensinnäkin korona voi olla tosi vakava myös nuorelle ja terveelle, ja lisäksi koronainfektio lisää monia riskejä raskausaikana (mm. kohtukuoleman ja raskausmyrkytyksen riski kasvaa, samoin raskaana olevilla on selvästi suurempi riski joutua tehohoitoon koronan takia kuin ei-raskaana olevilla). Itse en halua noita riskejä ottaa, mutta sen päätöksen toki tehköön jokainen itse.

Miehen isä melkein kuoli koronaan viime keväänä, joten olen valitettavasti saanut nähdä aika lähietäisyydeltä, miten pahaa jälkeä koronainfektio voi saada aikaan.

Apua, rusehtavaa vuotoa tullut nyt päivällä. Kipuja ei ole muuta kuin normaalia vatsan nippailuja. Pelottaa ihan kauheesti että meneekö taas kesken, ensi viikolla vasta varhaisultra.
Kovasti olen googlaillut asiasta ja tiedän että rusehtava niukka vuoto voi olla harmitonta, mutta takana yksi keskenmeno.
Se alkoi selkä- ja vatsasäryllä, sitten tuli punertavaa vuotoa.
Nyt menossa 6+5.

Kiitos paljon kaikille ajatuksista ja peloista koronaan liittyen! On mukva kuulla samassa tilanteessa olevilta miten suhtautuu niin se auttaa minuakin suhteuttamaan omia ajatuksia asiaan liittyen.

Olen yrittänyt löytää tietoa mitä riskejä korona tuo raskaana olevalle, enimmäkseen puhutaan loppuraskaudesta ja riskistä ennenaikaiseen synnytykseen. Itseä kiinnostaisi tietää lisääkö koronatartunta ensimmäisessä kolmanneksessa keskenmenon riskiä vai ei ja vaikuttaako taudin voimakkuus riskiin vai onko yhtä korkea riski lievänäkin tautina.

Muokattu viimeksi:
En nyt halua tästä mitään koronakiistelyä, mutta korona ei ihan objektiivisestikaan tarkasteltuna ole ihan mikä tahansa flunssa. Ei toki kaikkien ole pakko ottaa rokotetta, mutta kannattaa kuitenkin olla tietoinen, että ensinnäkin korona voi olla tosi vakava myös nuorelle ja terveelle, ja lisäksi koronainfektio lisää monia riskejä raskausaikana (mm. kohtukuoleman ja raskausmyrkytyksen riski kasvaa, samoin raskaana olevilla on selvästi suurempi riski joutua tehohoitoon koronan takia kuin ei-raskaana olevilla). Itse en halua noita riskejä ottaa, mutta sen päätöksen toki tehköön jokainen itse.

Miehen isä melkein kuoli koronaan viime keväänä, joten olen valitettavasti saanut nähdä aika lähietäisyydeltä, miten pahaa jälkeä koronainfektio voi saada aikaan.
Ei tietenkään ole kuin mikä tahansa flunssa, kerroin vain oman suhtautumiseni siihen ja se siitä.

Jokaisella on halutessaan mahdollisuus saada käsiinsä kaikki tieto joka koronasta on tarjolla. Toivottavasti ihmiset käyttäisivät myös sitä maalaisjärkeä tämän asian kanssa.
En kuitenkaan osaa pelätä sellaista mihin en ole tämän kahden vuoden aikana vielä kertaakaan törmännyt. Ehkä parempi niin. Ainoat mitkä olen läheltä nähnyt on koronarokotteesta tulleet vakavat haittavaikutukset, harvinaisia mutta osuneet juuri omaan lähipiiriin.

Muokattu viimeksi:
Apua, rusehtavaa vuotoa tullut nyt päivällä. Kipuja ei ole muuta kuin normaalia vatsan nippailuja. Pelottaa ihan kauheesti että meneekö taas kesken, ensi viikolla vasta varhaisultra.
Kovasti olen googlaillut asiasta ja tiedän että rusehtava niukka vuoto voi olla harmitonta, mutta takana yksi keskenmeno.
Se alkoi selkä- ja vatsasäryllä, sitten tuli punertavaa vuotoa.
Nyt menossa 6+5.
Kovasti peukkuja että olisi vain harmitonta :folded::red-heart:

Tänään aamupahoinvointia ja väsymystä lukuunottamatta oireettomampi päivä.
Onko teillä ollut polttavaa/kiristävää/nipistävää tunnetta vatsassa? Onkohan ne niitä kohdun kasvukipuja tai jotain. Tuntuu että kaikki on uutta ja ihmeellistä kun edellisestä kerrasta on niiiin pitkä aika :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Onko teillä ollut polttavaa/kiristävää/nipistävää tunnetta vatsassa? Onkohan ne niitä kohdun kasvukipuja tai jotain. Tuntuu että kaikki on uutta ja ihmeellistä kun edellisestä kerrasta on niiiin pitkä aika :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Välillä asentoa vaihtaessa tai liikkeelle lähtiessä esim. sohvalta noustessa tulee repäisykipuja. Ilkeän tuntuisia mutta onneksi vaarattomia. Toisinaan nipistelee alavatsalla ja välillä menkkamaista jomotusta alaselällä.

Just tänään mietin, että miten onkin niin polttava tunne alavatsalla. Yleensä enemmän lievää menkkamaista tunnetta ja kiristelyä alavatsalla vasenpainotteisesti. Ei mikään näistä kyllä mitenkään voimakas, mutta huomaahan nuo ja aina sitä miettii, että oliko tätä muka viimeksikin.

Mulla on vaikea iltaisin nukahtaa pahoinvoinnin takia :loudlycrying: Vaikuttaakohan se makuuasento siihen? Useamman tunnin kestää ennen ku saan unta, välissä hyppään vessassa ja syömässä...

Ruskeaa tuhruvuotoa tulee jo neljättä päivää. :Face Without Mouth: Vähän kyllä lohduttaa, kun katsoin vanhoista viesteistä, että viimeksi kävi ihan sama juttu melkein päivälleen samaan aikaan (silloin se alkoi 6+4, nyt 6+5).

Täällä ruskea niukka vuoto loppui :folded: nyt onkin sitten ihan hirveä olo pahoinvoinnin takia. Kauhulla odotan tulevia viikkoja kun nyt jo on tällaista. Toisaalta, vaikka tää paha olo on kamalaa, se myös luo turvaa näille ekoille viikoille että on tuntemuksia. Aamulla kun avaa silmät, on paha olo ja jatkuu läpi päivän…
Illalla nukkumaan mennessä on paha olo:Angry Face With Horns: kokoajan on pakko syödä/juoda jotain vaik ei tekisikään mieli. Eilen oli myös kovia repäisykipuja, muistan esikoisesta olleen samoilla viikoilla. Näiden lisäksi palelen ihan sairaasti, rinnat on kipeät ja väsyttää. Viime yönä 10,5h unta. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

5+3, alle kaksi viikkoa ultraan :folded:

Mulla on vaikea iltaisin nukahtaa pahoinvoinnin takia :loudlycrying: Vaikuttaakohan se makuuasento siihen? Useamman tunnin kestää ennen ku saan unta, välissä hyppään vessassa ja syömässä...

Mä oon ainakin huomannut, että joissakin asennoissa tulee huonompi olo, kuin toisissa. Myöskin, että jos ei lepää tarpeeksi, olo on huonompi.

Tänään 7+1 ja heräsin oireettomana.
Nyt iltaa kohden kerran oksennettu melkein kaikki ruoka pois, etova olo ja tissitkin alkaneet kipeytyä. Alavatsalla myös vihlontaa, mutta luin, että tällä viikolla kohtu alkaa kasvamaan nopeammin - tai sitten mulla on vaan kakka jumissa jossain mutkassa, mistäs sitä tietää.

Takaisin