Millaisia raskausoireita sinulla on?

5+2 tänään. Aika oireeton on ollut. Välillä menkkamaista jomottelua silleen ohimennen.
Nännit on arat ja kovat.
Pahoinvointia on ollut sellaista hyvin lievää, että just ja just huomannut sen.
Voiko jo tulla sellainen tyttöolo? Kun eilen miehen kanssa tästä puhuttiin (ja edellisestä tuulimunasta, peloista), niin kesken kaiken mieleen tuli ajatus tytöstä
Ennen plussaamista töissä kans tuli ajatus raskaudesta ja näin yks yö unta plussasta.. sit oliki jo menkat myöhässä ja pakko tehdä testi

Itsellä on ollut ekasta plussatestistä lähtien ajatus että meille tulee poika. Toki ajattelin myös että tulee kaksoset ja se on ainakin jo varmistettu että vain yksi vauva on tulossa. Tulee olemaan ihana nähdä pitääkö omat veikkaukset paikkansa.

Tänään 8+0. Rinnat eivät edelleenkään ole kovin kipeät. Pahoinvointia on hetkittäin, yleensä melko lievänä. Olen väsyneempi mutta ei järkyttävän paljon, pärjää arkisin hyvin ilman päkkäreitä. Tuntuu edelleen epätodelliselta ja tekisi mieli käydä uudestaan ultrassa yhdeksän ja puolen viikon kohdalla kun tukilääkkeet lopetetaan (lääkkeellinen PAS). Huolettaa miten alkio pärjää lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Vähäoireisuus lisää epätodellisuuden tunnetta, voinko todellakin olla raskaana.

Toivottavasti on vain asiaan kuuluvaa ja menee ohi, sormet ja varpaat ristissä ♥️
Eilen ainakaan ei tullu enempää, kun kerran, mutta näytti tosi paljon siltä aamulta, ku menkat alkaa. Toivottavasti nyt vaan selvisin säikähdyksellä

Onko kukaan keksinyt parannuskeinoa jatkuvaan etomiseen?
Ainoa joka itsellä auttaa on syödä, yhtenään. Melkoista pakkopullaa välillä, nälän tunnetta ei ole tullut enää viimeiseen viikkoon. Etova olo sen kun on ja pysyy. Muistelin ettei edellisenkään kanssa mikään auttanut, tätä jatkuu vielä monta kuukautta :loudlycrying:

Ainoa joka itsellä auttaa on syödä, yhtenään. Melkoista pakkopullaa välillä, nälän tunnetta ei ole tullut enää viimeiseen viikkoon. Etova olo sen kun on ja pysyy. Muistelin ettei edellisenkään kanssa mikään auttanut, tätä jatkuu vielä monta kuukautta :loudlycrying:

Jotain nopeaa välipalaa aina saatavilla, sit raitis ilma ja pystyasento. Eikä nekään kauaa toimi, mut hetkellinen apu. Vähän kyllä jännittää töihin paluu vuodenvaihteen jälkeen.. :No Evil Monkey:

Mulla ihan sama juttu, välillä syömisestäkin tulee oksettava olo, välillä se helpottaa vähän. Mutta just tuo on tosi paha kun ei tee mieli syödä mitään, mutta pakko kun muuten tulee vielä huonompi olo.

Täälläkin alkoi aamu verisellä vuodolla. :crying-face: Loppui kyllä sitten nopeasti, eikä sitä verta tainnut olla kuin muutama pisara, mutta kylläpä säikäytti!

Itsellä on ollut ekasta plussatestistä lähtien ajatus että meille tulee poika. Toki ajattelin myös että tulee kaksoset ja se on ainakin jo varmistettu että vain yksi vauva on tulossa. Tulee olemaan ihana nähdä pitääkö omat veikkaukset paikkansa.

Tänään 8+0. Rinnat eivät edelleenkään ole kovin kipeät. Pahoinvointia on hetkittäin, yleensä melko lievänä. Olen väsyneempi mutta ei järkyttävän paljon, pärjää arkisin hyvin ilman päkkäreitä. Tuntuu edelleen epätodelliselta ja tekisi mieli käydä uudestaan ultrassa yhdeksän ja puolen viikon kohdalla kun tukilääkkeet lopetetaan (lääkkeellinen PAS). Huolettaa miten alkio pärjää lääkkeiden lopettamisen jälkeen. Vähäoireisuus lisää epätodellisuuden tunnetta, voinko todellakin olla raskaana.

Muakin jännittää jo nyt tukilääkkeiden lopetus. Mulla loppuu 10+0.
10+1 on eka neuvola, missä ultrataan. Mut lopetuksen vaikutus ei taida vielä silloin näkyä.
Tokikaan mitään vuotoja ei ole ollut. Paitsi silloin 3+ viikolla. Se oli varmaan kiinnittymisvuotoa.

Täällä tänään 7+0.
Olo on väsynyt. Siis todella väsynyt. Jouluaaton iltakin meni sohvalla vaan. En varmaan liikkunu 5h yhtään :tears:
Aatonaatto ja aatto meni oikeastaan ilman huonoa oloa, mutta eilen sitten taas ällötti ja tänään heti ennenkuin nousin sängystä niin etoo ihan huolella.
Ja tissit on edelleen kipeet. Tai nännit. Mut sekin vähän tulee ja menee. Välillä on enemmän ja välillä vähemmän.

Mulla on tukilääkkeestä, cyclogestistä, alapään limakalvot tosi ohuet ja kuivat. Aamulla tuossa vähän heiluteltiin peittoa, niin toosa on niinku ois pannu 5x päivässä :Nerd Face:

Ei täälläkään tiedossa keinoa olon helpottamiseen. Pahoinvointi lääkkeetkin on mutta ei niistä oo oikein mitään hyötyä, oksennus lentää silti :( En oikeesti toivo nyt muuta kun että tää olo jo loppuis pian :loudlycrying: kolme viikkoa tän kourissa mennyt. Jouluruuat jäi tänä vuonna välistä kun ei voi kuvitellakkaan että niitä söisi.

Täälläkin alkoi aamu verisellä vuodolla. :crying-face: Loppui kyllä sitten nopeasti, eikä sitä verta tainnut olla kuin muutama pisara, mutta kylläpä säikäytti!

Täälläkin aamu alkoi rusehtavalla vuodolla. Työpäivän ajan ei tullut mitään mut nyt kotona muuttunut punaiseksi ja näyttäisi jotain muutakin tulevan. Ensimmäinen keskenmeno itselle. Pitääköhän mun olla jonnekin nyt yhteydessä? Pieniä kuukautiskipuja tulee.

Tsemppiä kaikille muille odotukseen :red-heart:

Täälläkin aamu alkoi rusehtavalla vuodolla. Työpäivän ajan ei tullut mitään mut nyt kotona muuttunut punaiseksi ja näyttäisi jotain muutakin tulevan. Ensimmäinen keskenmeno itselle. Pitääköhän mun olla jonnekin nyt yhteydessä? Pieniä kuukautiskipuja tulee.

Olen pahoillani, voimia! Keskenmeno on aina oma prosessinsa :red-heart:

Jos vuoto ei muutu juuri runsaita menkkoja suuremmaksi ja vointi on hyvä voit seurata kotona. Ota tarvittaessa särkylääkettä. Voit soittaa aamulla neuvolaan sieltä ohjeistavat eteenpäin. Kohdun pitäisi tyhjentyä itsestään muutaman päivän aikana. Raskaustesti näyttää positiivista vielä jonkin aikaa keskenmenon jälkeen mutta muuttuu negatiiviseksi kun raskaushormonit on poistuneet.

Muokattu viimeksi:

oletteko muut kokeilleet niitä pahoinvointirannekkeita? En tiedä onko ne ihan huuhaata, mutta itse koin apuja Pari päivää itkin pahaa oloa ja sitten mies tuli niiden kanssa apteekista. Ei tietenkään vie kaikkea etovaa oloa pois, mutta helpotti. En oikein usko niihin itsekään, mutta kerran jotain apuja niistä koen saavani niin olen pitänyt…

oletteko muut kokeilleet niitä pahoinvointirannekkeita? En tiedä onko ne ihan huuhaata, mutta itse koin apuja Pari päivää itkin pahaa oloa ja sitten mies tuli niiden kanssa apteekista. Ei tietenkään vie kaikkea etovaa oloa pois, mutta helpotti. En oikein usko niihin itsekään, mutta kerran jotain apuja niistä koen saavani niin olen pitänyt…
KIITOS!

Minullahan on vessan kaapissa peräti tuplat näitä rannekkeita. En muistanut ollenkaan mokomien olemassaoloa. Eivät itsellä poista kokonaan oloa mutta helpottavat hieman. Täytyykin ottaa heti käyttöön.

Kiitos kiitos kiitos! :red-heart::folded:

Olen pahoillani, jos keskenmeno kyseessä :red-heart:

Onko kukaan keksinyt mitään tähän järkyttävän väsymykseen? Edelleen helposti pystyy nukkumaan 3-4 tunnin päikkäreitä! Mies herätti hetki sitten, kun olin puolituntia nukkunut, ja voi luoja, kun ärsytti - ja ärsyttää vieläkin, enkä tiedä, miten tai mihin purkaa tätä. Yritän raahata itseni nyt tuonne järkyttävään pakkaseen kävelylle, josko se auttaisi.

Onko kukaan keksinyt mitään tähän järkyttävän väsymykseen? Edelleen helposti pystyy nukkumaan 3-4 tunnin päikkäreitä! Mies herätti hetki sitten, kun olin puolituntia nukkunut, ja voi luoja, kun ärsytti - ja ärsyttää vieläkin, enkä tiedä, miten tai mihin purkaa tätä. Yritän raahata itseni nyt tuonne järkyttävään pakkaseen kävelylle, josko se auttaisi.

Mä heräsin aamulla viideltä ja seitsemältä ekat päikkärit, kahdeltatoista rötväsin sohvalla sen aikaa kun makkarooonilaatikko oli uunissa ja syömisen jälkeen vetäsin tunnin päikkärit :tears:

Täällä muillakin noita vuotoja :(

Mä tein keskiviikkona plussatestin ja tänään 5+0. Tänään tuli pyyhkiessä ihan ina rusehtavaa vuotoa paperiin. Ei housuihin asti ja hyvin vähän, mutta on ahdistanut koko päivän… kaksi km takana. Pelottaa ihan sairaasti.

Varhaisultran sain tyksiin, se on kahden viikon päästä. Huomenna on neuvolasta soittoaika. Puhelun kautta varataan ensimmäinen käynti. Mietin saiskohan lähetteen hcg mittaukseen, tois ehkä vähän mielenrauhaa vaikkei tässä nyt kai hätää ole, mutta… tuskin kovin helposti niitä laittavat.
Oireet vaihtelee… rinnat on kipeät. Nälkä on kokoajan, mutta mitään ei oikein tee mieli. Lievää etovaa olo ja pienikin touhuaminen puhisuttaa. Ja todella kylmä kokoajan!

Nyt mua pelottaa OIKEESTI. Tänää tullu kerran sillee enempi verta, et oikee tunsin ko tuli housuun. Mut siitä on jo kohta 4h ja mitään muuta vuotoo ei oo tullu. Edes paperii. Alavatsa on ollu kipee koko päivän sillee koko alalta, ettei vaan toiselta puolelta. Onks tää ny keskenmeno?

Varhaisultran sain tyksiin, se on kahden viikon päästä. Huomenna on neuvolasta soittoaika. Puhelun kautta varataan ensimmäinen käynti. Mietin saiskohan lähetteen hcg mittaukseen, tois ehkä vähän mielenrauhaa vaikkei tässä nyt kai hätää ole, mutta… tuskin kovin helposti niitä laittavat.
Oireet vaihtelee… rinnat on kipeät. Nälkä on kokoajan, mutta mitään ei oikein tee mieli. Lievää etovaa olo ja pienikin touhuaminen puhisuttaa. Ja todella kylmä kokoajan!

Meillä neuvolasta ihan itse ehdotti verikokeella mittausta, kun kerroin huoleni siitä, että ei ole lähes mitään oireita. Kannattaa varmasti ainakin edes kysyä, siinä ei mitään häviä. :smiling-eyes:

Takaisin