Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mikä ihme siinä on, että kun nyt on ollut aamuisin pahoinvointia, ja sitten lähdimme pariksi yöksi sukulaisjoulun viettoon, niin siellä en oksentanut kertaakaan?! Kun pääsimme kotiin, oksensin 2 kertaa nyt illlalla ja toiset vielä isommat oksut... et oonko jotenkin kyläillessä muka pystynyt työntää pahoinvoinnin syrjään :Upside Down Face:

Pelästytti aikalailla kun viime torstaina alkoi yhtäkkiä tulemaan verta, ihan kun ois menkat olleet. Päivystykseen ei ottaneet kun ei ollut kipuja mutta yksi ihana yksityinen otti meidät saman tien ultrattavaksi. Siellä näkyi pikkuinen vastaten täysin viikkoja (6+6) ja sydän sykki jo kovasti :red-heart: vuodon aiheutti kaksi hematoomaa. Oli kyl ihan paras joululahja!

Pelästytti aikalailla kun viime torstaina alkoi yhtäkkiä tulemaan verta, ihan kun ois menkat olleet. Päivystykseen ei ottaneet kun ei ollut kipuja mutta yksi ihana yksityinen otti meidät saman tien ultrattavaksi. Siellä näkyi pikkuinen vastaten täysin viikkoja (6+6) ja sydän sykki jo kovasti :red-heart: vuodon aiheutti kaksi hematoomaa. Oli kyl ihan paras joululahja!

mahtavaa! :smiling face with heart-eyes: Ihana kun vuodoille löytyi syy.

Täällä tiputtelee taas. :sad-face: Yritän nyt rauhoitella itseäni sillä, että edellinen alkuraskaus oli ihan samanlainen: ei ollut pahoinvointia, eikä ollut väsymystä lukuunottamatta oikein mitään muitakaan oireita, paitsi jatkuvaa tiputtelua. Silloin olin varhaisultraan mennessä ihan varma, ettei siellä mitään vauvaa ole tai ettei se ainakaan ole hengissä. Ja silti kaikki meni hyvin.

Viikko pitäisi vielä jaksaa varhaisultraan...

Täällä joulun aikana pahoinvointi ja väsymys on lisääntynyt siinä määrin että voisin vain syödä ja nukkua. Pahaolo tulee kun edellisestä suupalasta on muutama tunti maksimissaan. Mies toi kaupasta hapankorppuja ja tuntuu että ne helpottaa: aina hetkeksi :tears:
Flunssankin iski joulupäivänä ja edelleen jyllää

5+2 tänään. Aika oireeton on ollut. Välillä menkkamaista jomottelua silleen ohimennen.
Nännit on arat ja kovat.
Pahoinvointia on ollut sellaista hyvin lievää, että just ja just huomannut sen.
Voiko jo tulla sellainen tyttöolo? Kun eilen miehen kanssa tästä puhuttiin (ja edellisestä tuulimunasta, peloista), niin kesken kaiken mieleen tuli ajatus tytöstä
Ennen plussaamista töissä kans tuli ajatus raskaudesta ja näin yks yö unta plussasta.. sit oliki jo menkat myöhässä ja pakko tehdä testi

Toi on kyllä jännä: mä oon jostain syystä aina ajatellut, että jos saan lapsen se on tyttö. Mutta nyt on ollut ihan alusta asti sellainen olo että tämä onkin poika. Saa nähdä sitten :smiling-eyes:

Täällä järkky väsymys ja rintojen arkuus jatkuu mut etominen on vähentynyt. Mihin aikaan huonot olot on vähentynyt aiemmin synnyttäneillä? Ite en muista yhtään esikoisista kuin että lievää huonoa oloa oli alkukuukausina. Tekisi mieli kyllä mennä ylimääräiseen ultraan kun en tiedä onko täällä neuvolalla laitteita.

Sama pelko kuin @MyyräMatikainen kun tukilääkkeet pitäisi lopettaa parin viikon päästä. Esikoisista jatkoin lugeja muutaman viikon yli kun niitä oli vielä kaapissa...
8+2

Täällä järkky väsymys ja rintojen arkuus jatkuu mut etominen on vähentynyt. Mihin aikaan huonot olot on vähentynyt aiemmin synnyttäneillä? Ite en muista yhtään esikoisista kuin että lievää huonoa oloa oli alkukuukausina. Tekisi mieli kyllä mennä ylimääräiseen ultraan kun en tiedä onko täällä neuvolalla laitteita.

Sama pelko kuin @MyyräMatikainen kun tukilääkkeet pitäisi lopettaa parin viikon päästä. Esikoisista jatkoin lugeja muutaman viikon yli kun niitä oli vielä kaapissa...
8+2

Mulla kesti viimeksi pahoinvointi raskauden puoleen väliin asti ja muutaman kerran loppuraskaudestakin oksensin. Mutta helpotti kyllä muistaakseni jonkin verran siinä 13-14 viikolla? Aika moni tuttu on sanonut että pahoinvointi on loppunut ekan kolmanneksen jälkeen. Nää on niin raskauskohtaisia asioita. Mulla ainakin nyt vaikuttais olevan lievempänä tämä pahoinvointi kuin edellisessä raskaudessa, tai ainakaan en ole niin paljoa oksennellut. Muistelisin että just näillä viikoilla ois viimeksi ollut niitä päiviä kun mikään ei pysynyt sisällä. Viikot nyt siis 7+5

8+2

Mulla loppui edellisessä raskaudessa kuin seinään 12+0. Oli siinä aiempinakin viikkoina 1-3 päivän pätkiä ettei oireet olleet kovinkaan voimakkaita, mutta palasivat sitten aina takaisin. Pahimmat viikot taisivat olla 6+0 - 9+6.

On tää hullua tää väsymys. Vois vaan nukkua ja nukkua. Miten ihmeessä tän kaa pitäs pystyä tekemään töitä?! Onneksi on tää viikko etänä, mut on tää kyllä tosi tahmeata yrittää mitään saada aikaiseksi...

8+2
Mä oksensin edellisessä raskaudessa viikolle 17 asti. Ekassa en kertaakaan. Nyt tässä kolmannessa oksentaminen alkoi vielä aiemmin kuin tokassa :Grinning Face With Smiling Eyes:

8+2
Joo pitikin mennä valittaan niin heti tuli huonot olot :Grimacing Face:

Täällä edelleen aika oireetonta, tissit on valtavat, kuten myös nännipihat. Nännit arat ja pientä nippailua silloin tällöin alavatsassa. Tänään aamulla taas vähän etova olo, muutama päivä tuossa jo meni ilman.:Upside Down Face: Mietin myös että miten saisin keploteltua itseni ultraan ennen rv 11-12 ultraa?!:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Keskiviikkona eka neuvolakäynti mutta niillä ei siellä ole ultrausvehkeitä.:Grimacing Face: Tänään 8+5.

Mäkin tuossa viime viikon lopulla ihmettelin kun ei suurempia oireita ole, niin eikös eilen pahoinvointi alkanut esiintyä useampia tunteja kerrallaan, ja tuli se väsymyskin sieltä. Pohjalla 11h yöunet ja nyt just nukuttiin esikoisen kanssa samaan aikaan päikkärit. Tänään siis 6+3. Kummasti se alkuraskauden ultra loppuviikosta jännittää silti!

8+2
Viimeksi etova olo kesti rv 32 saakka jonka jälkeen olo oli parempi kuin koskaan, tästä en kuitenkaan saanut nauttia kuin 2 viikkoa kun liitoskivut äityi järkyttäviksi :No Evil Monkey:

Minä en tiedä kuinka pitkällä raskaus tarkalleen on, mutta veikkaan nyt n 7 viikkoa (viime menkoista laskettuna mentäisiin jo yhdeksättä viikkoa). Syynä se, että lokakuun PAS:n jälkeen kierto meni aivan sekaisin, ensin oli superlyhyt kierto ja sitä seuraavaa kiertoa kuvittelin vaan ärsyttävän pitkäksi kun ei menkkoja kuulunut.

Tämän takia ne alkuviikkojen vuodot, joita minulla oli lähes päivittäin, eivät huolestuttaneet minua, päinvastoin, kun tuli kunnolla verta niin olin ihan et "jess, VIHDOINKIN MENKAT", :tears:. Sit ihmettelin kun se vuoto jäikin siihen yhteen päivään ja taas ärsytti.

Viikolla 5+ jotain (kun tein testin) oli etovaa oloa, mut sen jälkeen ei mitään pahoinvointiin viittaavaa. Nännit ovat olleet kipeät tuosta asti ja edelleen. Ihmeellisin oire on täysi ruokahaluttomuus, ei vaan tee mieli mitään. Syöminen ei aiheuta etoamista tms, se vaan ei yhtään kiinnosta. Olen sokerihiiri ja rakastan napostelua, joten tämä on todella outoa. Jouluna minulla menisi normaalisti kokonainen konvehtirasia puolessa tunnissa, nyt söin pari kpl ja loput annoin miehelle. Nälkä minulle kyllä tulee loppujen lopuksi, mutta voi mennä 7h ja on vain sellainen vieno tunne kun normaalisti muutun raivohäräksi heti kun insuliinitaso vähänkin laskee. Ja sit kun syön niin pari haukkua riittää ja muu tuntuu vähän turhalle. Toki yritän silti syödä, mut samalla ajattelen, että koska ylipainoa on, niin ehkä keho vaan viestii, että varastossa riittää kamaa, :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:.

Muuten niin pientä menkkajomon kaltaista tunnetta välillä vatsalla.
Ja AI NIIN. Flunssa. Eka flunssa kahteen vuoteen. Syytän tästä raskautta ja madaltunutta immuunivastetta.

Vähällä olen päässyt.

Muokattu viimeksi:
Takaisin