Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla käytössä vaikeahoitoiseen migreeniin sumatriptan 100mg kohtauslääke ja pahoinvointiin primperan. Viimeksi kun kohtauksen tiimoilta olin sairaalahoidossa niin tuli puheeksi mahdollinen raskaus ja migreenilääkkeet. Minun migreeniä aiemminkin hoitanut tuttu lääkäri kertoi että on turvallista käyttää sumatriptaania raskauden aikana mutta pahoinvointilääke pitää jättää pois. Ja näin tein :smiling-eyes:
Jos vielä tulee migreeniä sinulle niin kannattaa kyllä joltain toiselta lääkäriltä kysellä lääkityksestä. Ei sekään varmasti hyvä ole jos migreeni vaan pitkittyy ja stressitaso kasvaa sen myötä. Mikä lääkitys sinulla on ollut ennen raskautta?

Olen kokeillut useampia kohtauslääkkeitä, mutta niistä on tullut outoja hartiakipuja. Olen siis pärjäillyt pelkällä buranalla ja pandolilla.

Täällä on menossa rv 4+5. Alkuviikosta mulla oli joka päivä kovaa palelua, pieniä vihlaisuja alavatsalla sekä sellaista mahan kuplintaa. Aamusin mulla oli myös hyvin pientä etovaa oloa. Mut nyt eilen ja tänään mulla ei oo ollut enää mitään oireita. Ehkä tissit vähän arat, mutta muuten ei mitään. Jotenkin alko nyt huolestuttamaan, et onkohan kaikki varmasti kunnossa, kun ne oireet mitä on nyt ollut on melkein kaikki hävinneet. :(

Täällä omituiset unet jatkuu. Ja heräilen herkästi aamulla pienimpiinkin ääniin virkeänä vaikka yleensä vapaalla nukun pidempään
Makea ällöttää, tortillat ällöttää, ei tee mieli mitään herkkuja :Face Without Mouth: ja se jos mikä on kummallista!
Vatsassa nippailee ja selässä ajoittain myös. Turvotus on iltaa kohden aivan mahdotonta:Face With Tears Of Joy: Pahoinvointia ei juurikaan, aamulla kun oikein ajattelee niin huomaa että ihan pikkusen saattaa etoa tai sitten ei. En muista yhtään milloin aiemmissa raskauksissa pahoinvointi alkoi.

Täällä on menossa rv 4+5. Alkuviikosta mulla oli joka päivä kovaa palelua, pieniä vihlaisuja alavatsalla sekä sellaista mahan kuplintaa. Aamusin mulla oli myös hyvin pientä etovaa oloa. Mut nyt eilen ja tänään mulla ei oo ollut enää mitään oireita. Ehkä tissit vähän arat, mutta muuten ei mitään. Jotenkin alko nyt huolestuttamaan, et onkohan kaikki varmasti kunnossa, kun ne oireet mitä on nyt ollut on melkein kaikki hävinneet. :sad001

Jospa olisi ihan vaaratonta tuo oireiden vähyys/vaihtelevuus:Hugging Face: Eikös ne voi vaihdella radikaalistikin päivästä riippuen.

Oireet alkoi noin dpo 10 lievällä huonovointisuudella joka on koko ajan kasvanut (nyt dpo 16/ 4+1). Syömisen jälkeen on hetken hyvä olo mut taas viimeistään tunnin päästä huono olo alkaa uudestaan. Öisin käyn parin kolmen tunnin välein vessassa ja samalla pakko syödä jotain. Tuntemuksia alavatsalla :red-heart: Repäisykipuja. Röyhtäyttää. Nännit kipeät. Oon myös tosi herkillä, pienetkin asiat liikuttaa.

Täälä entinen migreenikko myös :Waving Hand Sign:mulla kans loppu migreeni kun seinään tossa about 4 vuotta sitten.. En tiedä minne katosi ja miten mutta nyt pelkään että raskaus saattaa laukaista sen uudestaan päälle:loudlycrying: miten sulla loppui migreeni? Oliko sulla joku lääkitys vai saitko jonku laukasevan tekijän poistettua?

Mä en itseasiassa tiedä. Luulen, että siinä on ollut monta tekijää.
Pelkään minäkin, että tämä raskaus laukaisee migreenikohtaukset uudelleen. Yritän nyt keskittyä niihin ulkoisiin tekijöihin, jotka kohtauksen vois laukaista, jotta pysyisivät kurissa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Tänään aamu alkoi pönttöä halaillessa, jee! :Face With Tears Of Joy: ei muuten jee pahoinvoinnille, mutta tuli taas vähän varmempi olo raskaudesta. Esikoisesta oksentelun lähes loppuun asti, keskiraskaudessa tuli hetkeksi pieni tauko kunnes alkoi uudelleen myöhemmin. :No Evil Monkey:

Flunssa. Jokaisessa raskaudessa olen saanut flunssan joko hieman ennen plussa tai heti sen jälkeen. Kurkkua kutittaa ja nenä vuotaa. Ihania nämä kun nyt kerää itselleen myös lasten pöpöt. Ennen raskautta en juuri sairastellut.
Palelu kuului myös viime viikon oireisiin.

Tää väsymys on ihan käsittämätöntä. Miten nukahtelen kun vaan suljen silmät. Ja pahoinvointi senkun yltyy.

Ei ole ollu yhtään mitään oireita satunnaista nipistelyä ja vatsan turvotusta lukuun ottamatta. Esikoisesta oli kuitenkin pahoinvointia, en tosin muista milloin se alkoi. Nyt 6+5. Vähän alkaa ihmetyttää, jos ei pian tule edes pientä pahoinvointia.

Monen jo mainitsema vähäoireisuus on kyllä omalla tavallaan uuvuttavaa. Tuntuu, että oireita on, mutta seuraavassa hetkessä ei enää olekaan. En ainakaan itse osaa olla vahtaamatta tuntemuksia koko ajan.

Tiedän hyvin, että nyt 5+3 ei huonovointisuutta vielä juuri ollut viime raskaudessakaan, itse asiassa taisin ihan näinä päivinä vielä hiihtää 30km lenkin. Siitä se sitten päivien sisään alkoi, ensin väsymys ja sitten pahoinvointi ja oksentelu. Onhan se hassua miten sitä toivoo, että huono olo kohta taas alkaisi, vaikka olihan se viimekertainenkin alkuraskaus ihan syvältä.

Minulla muuten auttaa (hetkellisesti) urheilu tuohon pahaan oloon. Tällä hetkellä en tee muuta kuin kävelylenkkejä, mutta niiden aikana olo suhteellisen normaali. En yleensä lähde kotoa kävellen kovin pitkälle, koska pelko on, että tilanne muuttuu äkillisesti. Huomasin myös, että olo vähän helpottui vkl aikana. Tiedä sitten, että pahentaako koneella istuminen ja/tai stressi sitten oireita. Vkl saa kuitenkin kaiken tehdä melko rauhallisessa tahdissa, ja jostain syystä esim. en oksennellut silloin. Nyt maanantaina sama ralli alkoi taas ja oksensin aamupäivällä ja kärsin järkyttävästä huonosta olosta non-stop. Odotan todella paljon, että nämä loppuisi. Tänään 7+4.

Voi jee että imetys tekee pahaa! :Face Without Mouth: Joudutaankohan jo lopettelemaan tämä imetystaival jos tällaisena jatkuu.. :/

Täälläkin melkosen vähillä oireilla mennään, tänään taas selkä kipeytyi, kipuilua myös häntäluun tuntumassa ja rintojen arkuus ennallaan. Yöllä heräsin hikisenä vessaakäynnille. Miten sitä malttaa joulun yli odotella varhaisultraa

Tällä hetkellä eniten vaivaa etominen/happamat röyhtäisyt ja väsymys. Neuvolan laskujen mukaan nyt olisi 4+4, mutta pikkasen pidemmällä epäilen olevan lyhyen kierron takia. Ekassa raskaudessa pahoinvointi oli järkyttävää noin puoliväliin asti enkä todellakaan odota toisintoa innolla. Iso minigrip kulkee jo varuiksi käsilaukussa mukana, että on mihin oksentaa, jos yllättää huonossa paikassa. Ainakin ekassa raskaudessa henkisesti helpotti, kun oli varustautunut. Itseasiassa voisi käydä ostamassa jotain pastilleja laukkuun myös, että saa vatsahappojen maun vaimennettua...

Mulla nyt menossa raskauslaskurin mukaan rv 4+3. Toki siis ei ole hirveästi vielä oireita havaittavissa.. mutta jotain pientä kuitenkin. Rintsikat tuntuu pieniltä, pieniä nippailuja vatsassa..
Väsymys on ainakin aivan jäätävä. Iltaisin pitäisi paketoida joululahjoja, mutta ensin täytyy odottaa, että esikoinen nukahtaa.. sitten onkin jo niin kova väsy, että jää lahjat paketoimatta. Ei enää montaa päivää aikaa, täytyy skarpata!
Toivon ettei pahoinvointia tule.. sitä oli ekassa raskaudessa ihan tarpeeksi.

Mulla ei oo mitään muuta oiretta kuin menkkojen puuttuminen. 2 aiemmasta on huono olo alkanut jo nyt. Luulen, et tää kyllä on menossa kesken. Tai yllätyn todella jos ens viikolla kohdusta löytyy elämää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes::folded: ei vaan yhtää kiinnostaisi jos tulee joku pitkällisempi tyhjennysoperaatiokuvio. Et jos menee kesken, niin menisi sit edes silleen sujuvasti...

Takaisin