Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sofialle onnea tuplauutisesta! :dummy1::dummy:

Mulla ei oo vielä ollu mitään järjetöntä pahoinvointia, esikoisesta alkoi 6+ pahoinvointi vasta, niin pyrin siihen etten päättele tämän perusteella yhtään mitään vielä :hilarious: Röyhtäilen sit senkin edestä :facepalm:
Väsymystä on ollu, ja levoton ylivireä olo sit taas iltaisin välillä. Vaihtelee päivästä riippuen :grin

Lieviä jomotteluja alavatsalla välillä on, ja nippailee välillä oikeelle ja välillä vasemmalle :wacky: Vv on niin runsasta et välillä pakko tarkistaa ettei vallan vuotamaan ruvennu. Ärsyynnyn herkemmin selkeesti.

Ja pää on lähes joka päivä kipeä:facepalm:
 
Sofialle onnea tuplauutisesta! :dummy1::dummy:

Mulla ei oo vielä ollu mitään järjetöntä pahoinvointia, esikoisesta alkoi 6+ pahoinvointi vasta, niin pyrin siihen etten päättele tämän perusteella yhtään mitään vielä :hilarious: Röyhtäilen sit senkin edestä :facepalm:
Väsymystä on ollu, ja levoton ylivireä olo sit taas iltaisin välillä. Vaihtelee päivästä riippuen :grin

Lieviä jomotteluja alavatsalla välillä on, ja nippailee välillä oikeelle ja välillä vasemmalle :wacky: Vv on niin runsasta et välillä pakko tarkistaa ettei vallan vuotamaan ruvennu. Ärsyynnyn herkemmin selkeesti.

Ja pää on lähes joka päivä kipeä:facepalm:


Mullakin muuten on toi röyhtäily. Sit kyllä myös pierettää ihan järkyttävästi välillä :hilarious: ja tukka rasvottuu helpommin :troll:
 
Mua ihan tosipaljon on jotenkin vaivannut kans oireiden vähyys. Ei oikeastaan normaalia enempää väsytä, ei ole ollut huono olo, kaikki menee alas, myös kahvi. Alavatsalla päivittäin sellaisia kivistyskipuja, supistuksen kaltaisia. Samanlaisia kuin loppuraskaudessa on ollut. Toisaalta yritän olla luottavainen, mutta sit taas pelko nostaa päätä helposti. :sorry:
 
"ihanaa" kun on muitakin oireettomia. Eilen oli pää kipeä ekaa kertaa raskaana. Toivottavasti ei paha asia. Mutta kai se pääkipu voi tulla muualtakin kuin hormoneista.
Sitten menkkakipuja on aika usein, lieviä, ja usein ne liittyy siihen, että on pissahätä tai juuri käynyt pissalla o_O
Vähän jotain repäisykivun tyylisiä on nyt ollut, mutta enemmän ne on tuntunut, kuin joku lihas kipuilisi tmv, ehkä en tiedä miltä repäisykivut tuntuu tai missä ne tuntuu ..:scratch
Onneksi rintoja kivistää aika paljonkin. Saisivat vielä turvota :p
Ja toivoisin kyllä että tulisi edes pientä pahoinvointia, nyt nämä oireet ovat vähän liian samanlaiset kuin olivat keskenmenneessä..
Vatsa on turvonnut mutta luulen että ainakin osittain liittyy hyperiin, ja osa kivuista myös.
Onneksi ummetusta on, se on mulla yks raskausoire...
 
Mulla tuli toisessa raskaudessa suonikohju pohkeeseen. Se on ollut tämän 14v samanlainen ja nyt yhtäkkiä se on kipeytynyt ja särkee.

Oon ollut vähän hysteerinen sen kanssa, mutta kun on pehmeä, eikä arista tai kuumota, ei taida olla mitään akuuttia hätää. Maanantaina varmaan menen sitten lääkäriin.
 
Mullakin on ollut toistaiseksi yllättävän hyvä olo. Suurin oire on painon tunne kohdussa. Eilen illalla tuli sellasta nipistelevää kipua, minkä miellän jotenkin keskenmenoon (vaikka oikeesti ei varmaan edes siihen liity) kun kaksi kertaa sen kivun jälkeen on mennyt kesken, mutta todennäköisesti vaan ajoittunut samaan aikaan. Luulen että turvotus kiristää sektioarpea ja siitä tulee toi kipu. Joka tapauksessa olin illalla vähän paniikissa meneekö kesken, mutta tänään edelleen painon tunne eikä vuotoa.

Suurin yllätys on toistaiseksi vähäinen pahoinvointi, mutta viime raskaudessa oli koko raskauden pahoinvointi ni en sitä kyllä odota vaan oon tyytyväinen tähän.

Tänään on myös tissit kipeet.
 
Mulla on joitakin oireita vähentynyt tiiä sit mitä ajatella. :sorry: Pääkipu on joka pv ja nyt rinnat on enempi kipeytyneet ja tuntuu niiku ois tehny vatsalihasliikkeitä:hilarious:
 
Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut tälläistä menkkamaista kipua mitä nyt on ollut muutaman päivän... pistää huolettamaan. :sad001

Toki sitä yrittää pitää mielessä, että kaikki raskaudet on erilaisia ja tää kipuilu ei välttämättä tarkoita mitään (pahaa).
 
Mulla tuli toisessa raskaudessa suonikohju pohkeeseen. Se on ollut tämän 14v samanlainen ja nyt yhtäkkiä se on kipeytynyt ja särkee.

Oon ollut vähän hysteerinen sen kanssa, mutta kun on pehmeä, eikä arista tai kuumota, ei taida olla mitään akuuttia hätää. Maanantaina varmaan menen sitten lääkäriin.

Kuulemma tukisukat voi auttaa ettei muodostu niin paljoa suonikohjuja, en sit tiedä miten tapauksessa jos on jo niitä..mutta voi olla että sukat auttaisi kipuiluunkin :)

Mä haluan uskoa että nää menkkakivut on vain kohdun kasvukipuja..edellisissä ei ole ollut mut ne menikin kesken :rolleyes: tai no spontaanissa km oli, mutta silloin alkoi vuotokin..
Mullakin lievästi tunne, et ois tehnyt vatsalihaksia :hilarious:
 
Mulla ei ollut ekassa raskaudessa menkkakipuja mutta muissa on ollut! Ja tokan kohdalla kipujen takia pelkäsinkin että menee kesken :sorry:
Veikkaan että liittyy jotenkin siihen että paikat on jo kerran olleet koetuksella raskauden takia ja sen takia sitten herkemmin jomottelee ja kipuilee seuraavassa raskaudessa o_O

Mulla ei ole pahoinvointia edelleenkään, mutta hoksasimpa että olen koko viikon ollut ruokahaluton, eikä ole tehnyt jäätelöä mieli (normaalisti herkkuttelen jäätelöä pari kertaa viikossa :rolleyes:). Ei vaan tee mieli. Ei varsinkaan mitään makeaa, suolaista enemmänkin. Oon ihan varma että jos vauva saadaan syliin asti niin hän on poika :Heartblue:p
 
Mulla nyt kai 6+2, mutta neuvolasta veikkas et vois olla pari päivää vähemmän kun kierto ollut välillä 28pvä, välillä 30pvä.. Puolentoista viikon päästä varhaisuä jossa sit tarkentuu..

Oireina ollut oikeastaa aika alusta ummetus ja rintojen turvotus ja kipu. Erityisesti nännit ollut ihan super kipeät..alavatsalla on lieviä menkkajomoja ja välillä vaikka sohvalta ylösnoustessa vihlasee kovaa. Ihan muutamana aamuna ollut kuvotusta lyhyen aikaa, muutama yökkäisy ja jo helpottaa :confused: joka päivä maistuisi päikkärit ja iltasin voin nukahtaa jo 21.30 päikkäreistäkin huolimatta :hilarious:

Silti on jotenki epäuskoinen olo et onko siel vatsassa oikeasti jokuo_O välillä on niin oireeton olo et kaipais jotain konkreettisempaa.. muisteltiin miehen kanssa et esikoisestakin kyllä alkoi pahoinvointi kunnolla vasta vähän myöhemmin, et ehkä tääki ehtii viellä..:rolleyes:
 
Mulla oli ensimmäinen raskaus melko lieväoireinen, joten oireiden vähyydestä en olisi huolissaan. :happy: Vaikka tiedän kyllä, että sekin stressaa. Ja sitten taas kun tulee oireita, niin eihän nekään kivoja ole:wtf:

Mulla ollut tähän mennessä lievää etovaa oloa ja väsymystä sekä jotain nippailuja mahassa. Mutta aika oireetonta on toistaiseksi.
 
Täällä on pahaolo nyt iskenyt kunnolla päälle. Ja se on pahinta iltaisin... Illat menee sohvalla viltin alla keskittyessä siihen ettei tarvitse oksentaa. Kuin pahin krapula koskaan. :yuck: lisäksi päänsärky jatkuu nyt toista päivää. Siihen on pakko ollut ottaa panadolia, joka ei ihan kamalasti edes tunnu auttavan. :sorry:
 
Täällä on pahaolo nyt iskenyt kunnolla päälle. Ja se on pahinta iltaisin... Illat menee sohvalla viltin alla keskittyessä siihen ettei tarvitse oksentaa. Kuin pahin krapula koskaan. :yuck: lisäksi päänsärky jatkuu nyt toista päivää. Siihen on pakko ollut ottaa panadolia, joka ei ihan kamalasti edes tunnu auttavan. :sorry:

Ota 1g panadolia :Heartpink
 
Ota 1g panadolia :Heartpink
Sen olen ottanut ja eilen sen 3 päivässä. Hirvittää ottaa niin suuri määrä, mutta ilmankaan ei pärjännyt. Itsellä vielä migreeni, niin en halunnut sen muuttuvan sellaiseksi kaiken huonon olon lisäksi. :sorry: Tänään kokeilin väkisin juoda kupin kahvia aamusta, jospa se auttaisi pitämään päänsäryn kurissa. :inpain:
 
Sen olen ottanut ja eilen sen 3 päivässä. Hirvittää ottaa niin suuri määrä, mutta ilmankaan ei pärjännyt. Itsellä vielä migreeni, niin en halunnut sen muuttuvan sellaiseksi kaiken huonon olon lisäksi. :sorry: Tänään kokeilin väkisin juoda kupin kahvia aamusta, jospa se auttaisi pitämään päänsäryn kurissa. :inpain:

Ei siitä onneksi pitäisi olla mitään haittaa, ainakin sairaalassa ne koko ajan tyrkytti sitä ja onhan se totta, että lääke on parempi vauvalle kuin kipu ja stressi. Jopa tramalia olisin saanut. Ymmärtääkseni jos on pakko, voi myös syödä buranaa.
 
Kuulemma tukisukat voi auttaa ettei muodostu niin paljoa suonikohjuja, en sit tiedä miten tapauksessa jos on jo niitä..mutta voi olla että sukat auttaisi kipuiluunkin :)

Mä haluan uskoa että nää menkkakivut on vain kohdun kasvukipuja..edellisissä ei ole ollut mut ne menikin kesken :rolleyes: tai no spontaanissa km oli, mutta silloin alkoi vuotokin..
Mullakin lievästi tunne, et ois tehnyt vatsalihaksia :hilarious:

Joo mulla itseasiassa oli viime raskaudessa, mutta en vaan oppinut kiitä käyttämään. Nyt tarvii etsiä ne ja ottaa käyttöön!
 
Joo mulla itseasiassa oli viime raskaudessa, mutta en vaan oppinut kiitä käyttämään. Nyt tarvii etsiä ne ja ottaa käyttöön!

Mun ollut pakko käyttää nyt hyperin takia, mutta jos raskaus jatkuu niin ehkä käytän pidempäänkin kun täytyisi :) täytyy vaan ostaa uudet kun nykyiset alkavat hapertumaan
 
Tänään on vähemmän raskausoireita :shifty: tissit ei niin kipeät, onneksi menkkakivut vähentyneet. Tuntuu kyllä pissalla käynnin yhteydessä hetken menkkakipuja.
Hirveet seksihimot..tosin ei oltu kuukauteen miehen kanssa tehty mitään yhdessä.. toivottavasti ei tarkoita että mennyt kesken kun yhtäkkiä himottaa, tosin ehkä olen vain tervehtynyt hyperistä jne :p
 
Mun ollut pakko käyttää nyt hyperin takia, mutta jos raskaus jatkuu niin ehkä käytän pidempäänkin kun täytyisi :) täytyy vaan ostaa uudet kun nykyiset alkavat hapertumaan
Kuinka monet sulla on ja käytätkö tavallisia sukkia niiden kanssa?
 
Takaisin
Top