Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt kävi näin, että alkiota ei enää näkynyt ultrassa :smiley-angry017 mieli on murheen murtama, huomenna haen hieman sairaslomaa :sad015 Joku limakalvo oli kohdussa, kertoi ultraaja, että siellä on ilmeisesti raskausmateriaalia edelleen ja keskenmeno on parhaillaan käynnissä. Piti se tämäkin sitten kokea:sad010 Toivottavasti seuraavalla kerralla nyytti saapuisi syliin asti:sad015:Heartred
Ja kaikkea hyvää teille muille odotukseenne, toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta:Heartred

Moikka kaikille!

Täällä 32 vuotias, kaksi lasta ennestään omaava odottaja. Viime raskaudesta aikaa lähes 7 vuotta, joten kaikki tuntuu taas uudelta ja jännittävältä!

Raskaus laskujen mukaan edennyt nyt viikolle 5+3 ja LA 18.11

Nyt oireina arat rinnat, palelua, nenän tukkoisuutta aamuisin, vihlontakipuja noustessa ja satunnaista lievää jomottelua alavatsalla. Pahoinvointi välillä hiukan nostanut päätään, mutta ei niin, että voisi sanoa siitä kärsivän.

Aikaisemmissa raskauksissa todella voimakasta pahoinvointia, joten vähän huolettaa, ehkä se vielä ehtii tulla.

Pelkoja on taustasta johtuen, yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 11, oireet loppuivat kuin seinään ja np ultrassa sikiön sydän oli pysähtynyt.

Toivon että nyt kaikki menisi hyvin ❤️ Millä viikolla teillä alkanut pahoinvointi, jos alkanut ?
Tein toissapäivänä testin, tuli sekunnissa kaksi tummaa viivaa, eli selvä positiivinen kyllä

Minulla ei myöskään pahoinvointia 5+2 menossa. Ei toki kaikille tulekaan...

Mulla yks isoimmista oireista on ihan kauhea palelu. Aivan erilainen kun talvipakkasilla, ihan luihin ja ytimiin menevä, jatkuva palelu, viikot nyt 6+0. Esikoisesta ei ollut tällaista, vaikka alkuraskaus oli keskellä talvea!

Täällä jääty viikon sairaslomalle oksentelun takia :yuck:

Mulla on enenevissä määrin repäisykipuja ja vihlontaa alavatsalla. Pahoinvointia on myös, mutta ei ole vielä ainakaan mennyt kovin pahaksi :confused:

5+0. Pienet juhlat kuudennen viikon kunniaksi :grin

Kova väsymys (varsinkin iltapäivällä). Illalla ei väsytä ja herään aamulla jo kuuden jälkeen (yleensä nukun yhdeksään ja herään vasta juuri kun on pakko aloittaa työt). Etova olo tulee ja menee. Eilen kahvia juodessa meinasi alkaa oksettamaan ja tänään sama lounaan kanssa. Jossen tietäisi niin en kyllä varmaan osaisi epäillä tämän perusteella raskautta. Muutamia vihlaisuja ollut tänään vatsassa. Rinnat on kipeät (epäilin tämän johtivan lugesteroineista, mutta kipu jatkui niiden jälkeenkin).

Onko kukaan koskaan kuullut, että vuorokausirytminmuutos olisi raskausoire? Olen aina ollut iltaihminen ja aamutorkuttaja - siis aidosti se tyyppi, joka torkuttaa 1-2 h joka aamu. Plussatestin aikoihin vuorokausirytmini kääntyi. Nyt herään ilman herätystä jo kuuden jälkeen täysin virkeänä :eek: Menen nukkumaan 12-1 välillä ja siis tästä huolimatta en saa enää unta aamulla. Todella outoa. Olen nyt 2 viikkoa syönyt aamupalan ja katsellut aamutelevisioita ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen :grinMielelläni nukkuisin sinne 8-9 asti kuten ennenkin, niin saisin vähän enemmän unta enkä olisi niin väsynyt iltapäivällä. Mies on vielä kovempi iltavirkku, joten en halua ruveta mennä nukkumaan aikaisemmin ja vähentää parisuhdeaikaa.

Onko kukaan koskaan kuullut, että vuorokausirytminmuutos olisi raskausoire? Olen aina ollut iltaihminen ja aamutorkuttaja - siis aidosti se tyyppi, joka torkuttaa 1-2 h joka aamu. Plussatestin aikoihin vuorokausirytmini kääntyi. Nyt herään ilman herätystä jo kuuden jälkeen täysin virkeänä :eek: Menen nukkumaan 12-1 välillä ja siis tästä huolimatta en saa enää unta aamulla. Todella outoa. Olen nyt 2 viikkoa syönyt aamupalan ja katsellut aamutelevisioita ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen :grinMielelläni nukkuisin sinne 8-9 asti kuten ennenkin, niin saisin vähän enemmän unta enkä olisi niin väsynyt iltapäivällä. Mies on vielä kovempi iltavirkku, joten en halua ruveta mennä nukkumaan aikaisemmin ja vähentää parisuhdeaikaa.

Täällä muuttui nukkumaanmenoaika 21-23 tienoille entisen puolenyön sijaan, ja alkuun heräsinkin helposti kuudelta. Parissa viikossa väsymys kasvoi niin, että aamulla väsyttää oli nukkunut kuinka paljon vain. Viikonloppuna nukuin kellon ympäri (21-9). On siis raskausoire, toiset raportoivat myös yöllä valveutumisesta. Mulle se tulee kuvaan mukaan yleensä vasta loppuraskaudessa.

Harkitse vielä, voisitko kuitenkin välillä mennä aikaisemmin nukkumaan, tarvitset lepoa. Tosin turhaan tätä sanon, luultavasti jossain vaiheessa vaan väsyttää illlalla niin, että tuntuu enemmän tajunnanmenetykseltä. Varsinkin alkuraskaudessa pitää mahdollisimman paljon helliä itseään. :Heartred

Täällä muuttui nukkumaanmenoaika 21-23 tienoille entisen puolenyön sijaan, ja alkuun heräsinkin helposti kuudelta. Parissa viikossa väsymys kasvoi niin, että aamulla väsyttää oli nukkunut kuinka paljon vain. Viikonloppuna nukuin kellon ympäri (21-9). On siis raskausoire, toiset raportoivat myös yöllä valveutumisesta. Mulle se tulee kuvaan mukaan yleensä vasta loppuraskaudessa.

Yöllä heräily on tuttua - pienikin stressi niin se tulee kuvioihin. Sitä on myös hoidettu lääkkeellisesti pahimpien työstressien aikaan vuosia sitten. Nyt olen nukkunut pari vuotta hyvin. Silloin tällöin heräilen aamuyöllä, jos jokin painaa mieltä. Siinä mielessä nykyinen etätyö toimii, nukun paljon paljon paremmin. Joskus nuorena minulla oli vaikeuksia nukahtaa, nykyään ei. Ensimmäistä kertaa elämässäni en saa unta aamuisin ja herään ilman herätyskelloa. Sen takia tämä on todella outoa. Ja työpäivät venyy ihan liian pitkiksi, kun olen tottunut avaamaan koneen heti aamusta ja työhön kuuluu, että hektisintä on noin 17-18 aikaan illalla. Lähinnä tuntuu siltä kuin olisin jossain lännessä työmatkalla ja heräilisin aikaeron takia tosi aikaisin :grin

Täällä on kanssa unirytmi muuttunut ihan selvästi! Nukahdan sohvalle jo ysin aikaan illalla (toissapäivänä vähän 20 jälkeen :hilarious:), mistä kömmin sänkyyn yhdessä miehen kanssa muutamaa tuntia myöhemmin. Sitten herään aina 03-04 pissalle ja valvon siinä välissä jonkun tunnin. Ja sitten nukun vielä n.7 asti, jolloin ihan virkeänä ylös. Tätä samaa kaavaa jatkunut nyt jo pari viikkoa.

Aiemmin menin nukkumaan 22-23 ja heräsin kelloon (aivan väsyneenä ja torkuttaen) 7-8 aikaan. Enkä KOSKAAN herännyt yöllä kertaakaan vessaan tai muutenkaan.

Muokattu viimeksi:
Mutta muuten edelleen tosi oireetonta. Ei mitään muuta kuin tissien turvotus ja kipu. Ei pienintäkään pahoinvointia, haju-yliherkkyyttä, mielitekoja tmv.

Pitäis varmaan olla vaan tyytyväinen, mutta en näköjään osaa muuta kuin huolehtia puuttuvista oireista. Pelkään että oireettomuus kertoo väkisinkin siitä, että joku on pielessä :smiley-ashamed008

Sinänsä ihana siis lukea, että muitakin vähäoireisia täältä löytyy, eli ei välttämättä tarkoita mitään huonoa!!! :smiley-angelic001

Mutta muuten edelleen tosi oireetonta. Ei mitään muuta kuin tissien turvotus ja kipu. Ei pienintäkään pahoinvointia, haju-yliherkkyyttä, mielitekoja tmv.

Pitäis varmaan olla vaan tyytyväinen, mutta en näköjään osaa muuta kuin huolehtia puuttuvista oireista. Pelkään että oireettomuus kertoo väkisinkin siitä, että joku on pielessä :smiley-ashamed008

Sinänsä ihana siis lukea, että muitakin vähäoireisia täältä löytyy, eli ei välttämättä tarkoita mitään huonoa!!! :smiley-angelic001

Ihan sama täällä! Tänään oli ehkä ekaa kertaa vähän heikko olo aamulla, mutta helpotti kun sain ruokaa. Oli ehkä enempi nälkä kuin pahoinvointi. Muutamana päivänä ollut sellainen "krapulainen" olo, mutta sen voi välttää syömällä pieniä annoksia pitkin päivää eikä siis odottaa nälkää. Olen harrastanut samaa painonpudotus-projektin aikana aiemmin, joten sinänsä tuttua puuhaa. Varmaan olisi eri juttu, jos ei ehtisi syömään parin tunnin välein :wink Iltaisin ollut vähän normaalia enemmäb makeanhimoa.

Eiköhän meidän pienet voi ihan hyvin ja ehkä meillä on vaan käynyt tuuri, kun on päästy suht oireettomina tähän asti ❤

Tein 2 tuntia sitten elämäni ensimmäisen raskaustestin. Tunnin päästä toisen. Plussaa näytti molemmat. En tiennyt että raskaus on minun kohdalla mahdollinen, mutta vahvasti siltä näyttää... Laskurin mukaan la 20.11. Joten tässä sitä mennään!

Joo, ihan tutulta kuulostaa! Mulla on monia ystäviä, jotka ei voineet kertaakaan pahoin raskausaikana. Jokainen reagoi omalla tavallaan hormonaalisiin muutoksiin

Takaisin