Millaisia raskausoireita sinulla on?

Teillä menee varmasti kaikki hyvin tällä kertaa. :)

Mullakin alkoi muistaakseni 6+ (tai ehkä 5+, en muista tarkalleen) pahoinvointi, kun odotin esikoista. Lähinnä aamupäivisin oli etovaa oloa. Tavallaan mäkin toivon, että jotain vähän selkeämpiä oloja olisi. Toisaalta ei taas kaipaa sitä ollenkaan.
Kiitos :Heartred Samoin teillä varmasti menee hyvin :smiley-angelic003

Nyt se pahoinvointi löysi mut :sad001 tänään 5+6. Kaks tuntia lounaan jälkeen on karsein olo.. Eilen käytin koirat eläinlääkärissä ja tällä kertaa kaikki puhdistusaineiden yms. tuoksut otti nenään, piti välillä käydä ulkona ottamassa raitista ilmaa. Tänään jäi myös ekaa kertaa ruoka syömättä. Koko ajan palelee ja välillä iskee hirvee väsymys.

Olipa lohdullista, että täällä muutkin ovat palelleet. Kyllähän kodissa on toki viileämpää, mutta en minä yleensä tällainen vilukissa ole, että tarvitsen kahta vilttiä sohvalla:grin

Pahoinvointi on alkanut oikeastaan vasta tällä viikolla kunnolla, mutta toistaiseksi olen välttynyt pöntön halaamiselta. Yleensä kyse on vaan siitä, etten tunnista enää nälkää. Huomasin muuten maanantaina, että kasvomaski ei varsinaisesti helpota jos etomisaalto puskee päälle.

Rinnat vieläkin tosi kipeät, pari kertaa päivässä on menkkakipumaisia fiiliksiä. Viimeiset neljä yötä olen herännyt 1,5-2h liian aikaisin, mutta tästä en valita. Olen muuten nukkunut niin hyvin, että huonounisena se on tuntunut suorastaan ihmeeltä. Nyt siis 7+2.

No ei minkäänlaista oiretta. Lievää väsymystä ehkä. Ja maha nippailuja ja sit jos aivastus tulee niin samalla tulee repäisykipu. Mut eipä oo oireita nimeksikään. Toki nyt vasta se aika kun menkat olisi pitänyt alkaa joten onhan tässä aikaa. Rinnatkaan ei oo kipeet!

Mulla ei yleensä ole kummempia raskausoireita ollut. Poikaraskaudessa oli eniten kuvotusta ja yökkäilyä, mutta silloinkin oksensin vain yhden kerran viimeisellä kolmanneksella. Tytöistä en koskaan.
Nytkin on ollut vain lieviä oireita, tosin viikotkin vasta rv4+1. Alamahassa lievää juilimista. Nännit ovat välillä vähän vihloneet. Imetän vielä, niin ehkä siksikään rinnoissa ei kummempia tuntemuksia. Lisäksi olen miettinyt, että ovatko nenän limakalvot raskaudesta vai lämmityskaudesta johtuen ärstyneet. Vertakin tullut parina aamuna ja muutenkin joutunut niistämään, vaikkei käsittääkseni ole mitään flunssaa. Maha mulla on ihan turvonnut ja mahan koko hyppäsi taas suoraan sinne puoleen väliin raskautta kokoiseksi.:yuck:

Minulla eka raskaus ja menossa vasta 4+1. PAS alkuinen. Ollaan vielä tosi alussa ja vähän hirvittää siksi vielä edes puhua raskaudesta :nailbiting:

Pysyvin oire ollut huonot yöunet. Heräilen jatkuvasti ja aamuisin nousen ylös suhteellisen virkeänä. Iltaisin väsyttää ja haukotuttaa. Menkkamaisia kramppeja ollut nyt parina päivänä. Niihin olen kahtena yönä myös herännyt. Ne hieman huolettaa, toisaalta ne kertoo että jotain tapahtuu. Muut oireet tulee ja menee. Kahtena päivänä yökötti, nyt ei enää. Rinnat on välillä arat ja välillä ei. Välillä aivastuttaa. Valkovuoto alkanut lisääntyä. Tuntuu, että hulahtelee ja pitää ravata tarkistamassa ettei menkat alkaneet. Siinäpä se, toki ollaan vasta tosi alussa. Kumpa pienellä ois tarrasukat jalassa :Heartblue

Täällä ihan käsittämätön väsymys päällä koko ajan, yötkin vähän huonompia unenlaadulta. Pitäis jaksaa taaperon kanssa touhottaa koko ajan... Ei meinaa saada mitään myöskään aikaiseksi. Jospa menisi pian ohi!

Mulla on nyt parina päivänä ollut orastavaa pahoinvointia heti, jos yhtään alkaa tulla nälkä. Esim. tänä aamuna söin puuroa 8-8.30-aikoihin ja 9.30-aikoihin piti jo syödä klementiini. Se kyllä helpotti heti oloa.

Onneksi tulin lukemaan teidän muiden oireita tai paremminkin oireettomuutta, saan ehkä taas itselleni hiukan mielenrauhaa.
Mulla on ehkä iltaisin vähän kylmä ja parina päivänä on väsyttänyt vähän normaalia enemmän.
Muuten ainoat oireet ovat kasvaneet ryntäät ja välillä lievät menkkakipumaiset tuntemukset tässä 7+ viikolla.
Oma äitini oksensi koko raskauden kun odotti minua. Ei näköjään ole periytyvää.

Mulla on samat oireet ku mun molemmilla siskolla oli aikanaan sekä äitilläni (sekä itsellä edellisissä raskauksissa), eli ei oikeestaan mitään oireita. Meiltä löytyy sekä tyttöjä että poikia ja sama ollu kaikilla.
Mä oon vaan ainoo kellä on ollu vaikeet synnytykset.

Täälläkin aika minimaaliset oireet: väsymystä ja rintojen arkuutta ja repäisykipuja. Pahoinvointia on ihme kyllä tosi vähän. Edellisessä tyttöraskaudessa sitä oli koko ajan. Esikoisen (poika) raskaudessa pahoinvointia oli kans aika vähän. Saas nähdä kumpi tulee. En kyl odota yhtään enempää pahoinvointia :D

Mulla ei yleensä ole kummempia raskausoireita ollut. Poikaraskaudessa oli eniten kuvotusta ja yökkäilyä, mutta silloinkin oksensin vain yhden kerran viimeisellä kolmanneksella. Tytöistä en koskaan.
Nytkin on ollut vain lieviä oireita, tosin viikotkin vasta rv4+1. Alamahassa lievää juilimista. Nännit ovat välillä vähän vihloneet. Imetän vielä, niin ehkä siksikään rinnoissa ei kummempia tuntemuksia. Lisäksi olen miettinyt, että ovatko nenän limakalvot raskaudesta vai lämmityskaudesta johtuen ärstyneet. Vertakin tullut parina aamuna ja muutenkin joutunut niistämään, vaikkei käsittääkseni ole mitään flunssaa. Maha mulla on ihan turvonnut ja mahan koko hyppäsi taas suoraan sinne puoleen väliin raskautta kokoiseksi.:yuck:

Kuulostaa ihan multa :grin toki en enää imetä kuopusta. Mulla iltaisin aina kamalan kylmä ja mies raahasi mulle eilenkin sänkyyn kaksi extrapeittoa. Ja nenä ollut jotenkin kumman tukkoinen ja kuiva plussasta asti. Välillä myös kohdun seutua nipistää ja jotenkin se pelottaa et onko normaalia.

Täälläkin aika minimaaliset oireet: väsymystä ja rintojen arkuutta ja repäisykipuja. Pahoinvointia on ihme kyllä tosi vähän. Edellisessä tyttöraskaudessa sitä oli koko ajan. Esikoisen (poika) raskaudessa pahoinvointia oli kans aika vähän. Saas nähdä kumpi tulee. En kyl odota yhtään enempää pahoinvointia :D

Mulla oli kans esikoisesta (poika) lievää pahoinvointia ja kuopuksesta (tyttö) ei pahoinvointia. Nyt ei tässäkään raskaudessa oo pahoinvointia mut toki vasta RV 4+1 :smug:

Minulla menossa 7+4 ja aikamoisia menkkamaisia kipuiluja ollut eilen ja tänään, hetkittäin koviakin. Menee kuitenkin suht nopsaa ohi :bored: outoa. Pyyhkiessä muutamasti ollut nyt punertavaa, ei kuitenkaan joka vessakerralla. Eilen jo hätää kärsin mutta ilmeisesti voi olla tuntuviakin kipuja ilman suurempaa hätää. Täytynee seurailla. Ainahan sitä toki voi neuvolaan soittaa ja sen teenkin jos jatkuu tai kivut muuttuu kovemmiksi.

Pahoinvointi on ruvennu voimistumaan. Lisäksi on noita repäisykipuja. Kylmäkin edelleen vaivaa, mutta väsymys ei ole enää niin kova ja saanut paremmin nukuttua.

Tavallaan kiva että on oireita, mutta.... Etenkin toi pahoinvointi ärsyttää ku vaikea keskittyä töihin tai esikoiseen iltapäivisin ku tekisi mieli vaan maata silmät kiinni sohvalla/sängyssä. :sorry:

Mulla tänään kasassa 8+0 ja toissapäivänä alkoi sitten pahoinvointi :meh: Suhteellisen lievänä, mutta kyllä vähän jo elämää hankaloittaa. Maanantaiaamuna juoksin suoraan aamupalalta yökkimään ja koko päivän tunnustelin, että meneekö ohi, pitääkö mennä vessaan... Eilen oli tähän mennessä rankin päivä. Puolenpäivän aikaan alkoi kammottava päänsärky ja kuvotus, saattoi vaikuttaa, että olin ollut koko päivän maskin kanssa ja huoneessa oli vähän huono ilma, enkä uskaltanut juoda kovin paljon vettä. Töissä jo kävin vessassa ihmettelemässä ja sinnittelin päivän loppuun. Tosi kiva oli olla näytteenotossa huonovointisena :hungover:

Kotona pääkipu ei mennyt ohi ja illan aikana, anteeksi tarkka kuvailu, kaikki tuli suunnilleen ylös. Ihan vasta ennen nukkumaan menoa sai jotain syötyä varovasti. Siis ihan outo fiilis, että ällöttää ja samalla maha kurisee! Tänään ollut suhteellisen hyvä olo, mutta olen syönyt tyyliin tunnin-parin välein :angelic:

Mulla oli eilen eka ilta, et ainut mikä meni alas oli mandariini.. Liekö sitten vähäisen syömisen syytä, mut aamulla heräsin painajaiseen et olin ruotsinlaivalla ja aamiaisbuffassa oli kaikkia epämääräisiä lihoja esillä :lurking: yökkien nousin sängystä ylös aamupalalle.

En myös enää pysty antaa koirille ruokaa, vanhempi syö hampaattomuuden takia märkäruokaa ja se haisee karsealle. Toki ennen raskautta ei haissu mun mielestä millekään..

Siis tää on nyt aika naurettavaa mutta. Teki kauheesti mieli Kotipizzasta kotzonea, ja sitä sitten sain kun pääsin töistä. Söin hyvillä mielin puolikkaan kotzonen, ja kun olin syönyt, niin se pizzan haju leijaili täällä kotona niin kyökin sille hajulle:hungover:

Heippa! Varovasti siirtyilen tänne syyskuisiin ja tulin lueskelemaan oireistanne :grin mä tein testin edellispäivänä ja nyt olis 4+2. Rinnat on kipeät ja vihlasuja tulee kohtuun, myös kylmä on. Vähän tänään aamulla jopa puhisutti, alkaako huonovointisuus taas :hungover: Oon tutkinut kirjoituksia esikoisesta ja olen sillon kirjannut samat oireet tälle viikolle. Sillon repäisykivut oli niin kovia että varmistin neuvolastakin niiden olevan ok ja pyörryin kerran töissä :rolleyes: mielenkiinnolla odotan miten etenee, toivon että olis oireettomampi kuin viimeksi. Sillon oli kyllä kaikki mahdollinen :sour:

Muokattu viimeksi:
Noista menkkamaisista kivuista: jos ne eivät ole jatkuvia, ne liittyvät aika usein kohdun kasvamiseen. Joskus voi olla myös kipuja siksi, että suolistossa on ilmaa ja koska kohtu saattaa jo sitäkin painaa, voi tulla kipuja siitäkin.

Lähde tälle on toki internet (suunnilleen kaikki noista jutuista, jotka kertovat mitä tapahtuu milläkin raskausviikolla), mutta kuulostaa ihan loogiselta omaan korvaan. Itsekin olen saanut melkein joka päivä menkkakipumaisia "kohtauksia" viimeiset 2-3vk, nyt 8+1. Sanon sitä kohtaukseksi siksi, että se kestää 10-30min.

Takaisin