Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään 5+6 ja aamupäivän on saanut olla vähän väliä syömässä jotain, ettei pahoinvointi ylly. Onneksi olen hoitovapaalla, niin se on mahdollista. :woot:

Itsekin olen miettinyt, että oli muistaakseni ensimmäisestä enemmän oireita, tai siis rinnat kipeämmät. Nyt niissä on vain vähän arkuutta ja välillä on hetken aikaa menkkamaisia kipuja. Muutaman kerran on hetken etonut, mutta ne siinä. Kiva myös lukea, etten ole ainut. :wink

Itsekin olen miettinyt, että oli muistaakseni ensimmäisestä enemmän oireita, tai siis rinnat kipeämmät. Nyt niissä on vain vähän arkuutta ja välillä on hetken aikaa menkkamaisia kipuja. Muutaman kerran on hetken etonut, mutta ne siinä. Kiva myös lukea, etten ole ainut. :wink

Mustakin tuntuu, että ekassa raskaudessa tuntui enemmän turvotusta rinnoissa. Ehkä se tulee tällä kertaa myöhemmin.

Täällä pahoinvointi on lisääntynyt, etova olo vaivaa aamusta iltaan. Vielä ei ole oksennus lentänyt mutta lähellä se on usean kerran päivässä. Jatkuvasti on nälkä vaikka ei teekään mieli oikein mitään. Tuntuu että ainoa mitä himoitsen on hampurilaiset :confused005:laughing002 Väsymys on lamauttavaa. Ja töitä ei jaksaisi tän huonovointisuuden ja väsymyksen keskellä edes ajatella. Just oli pakko olla pari päivää saikulla kun ei vaan pystynyt toimimaan. Niin ja rinnat on edelleen tosi kipeät. Välillä tulee vähän ruskeaa paperiin vessassa käynnillä joka tietty vähän huolettaa. Mutta koitan ajatella et ehkä nää oireet ei ois näin voimakkaat jos olis kesken mennyt. Ja jos menee kesken niin eipä siihen pysty itse vaikuttamaan. Huomenna varhaisultraan...

Noista menkkamaisista kivuista: jos ne eivät ole jatkuvia, ne liittyvät aika usein kohdun kasvamiseen. Joskus voi olla myös kipuja siksi, että suolistossa on ilmaa ja koska kohtu saattaa jo sitäkin painaa, voi tulla kipuja siitäkin.

Lähde tälle on toki internet (suunnilleen kaikki noista jutuista, jotka kertovat mitä tapahtuu milläkin raskausviikolla), mutta kuulostaa ihan loogiselta omaan korvaan. Itsekin olen saanut melkein joka päivä menkkakipumaisia "kohtauksia" viimeiset 2-3vk, nyt 8+1. Sanon sitä kohtaukseksi siksi, että se kestää 10-30min.

Minulle sanoi eilen lapsettomuushoitaja, että ellei kivut ole jatkuvia ja niihin ei liity verenvuotoa, on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja :happy:

Itsellä "menkka"krampit helpottaneet nyt kahtena päivänä, mutta tilalla on muita mahakramppeja, jotka johtuvat nimenomaan ilmasta suolistossa. Vatsan toiminta on kyllä nyt ihan erilainen kun ennen. Hohhoijaa.. Ilmaa riittäis muillekin ja vatsa ei toimi. Lisäksi kohdun nipistelyä ja lievää menkkaoloa. Eilen hcg melkein 700 dpo17:hello2

Toi vatsan toimimattomuus oli myös mulla esikoisen kanssa ja vähän samoja merkkejä ilmassa. Se on aika tukalaa..

Täällä on ollut koko tämän viikon ajan aika samat oireet päivästä toiseen. Etova olo alkaa hiipiä aamupäivällä ja sitä kestää huimauksen sekaisena vähän yli puolenpäivän. Myös kova väsymys päivisin. Rintakipuja silloin tällöin myös. Tänään 5+6. Jännittää kovasti miten jatkuu. Tänään ollut vähemmän etomista mutta huimausta kyllä senkin edestä.

Täällä on kans tuota etovaa oloa aika ajoin. Ja ei kyllä katso kelloa tai johdu syömättömyydestä. Eilen klo 22 piti käydä yökkimässä vessassa, kerran vasta on tullut ihan ylös asti et jos tää tällaisena jatkuu niin hyvä. Muuten rinnat aristaa ja repäisykipuja on aika ajoin.

Mulla oli hyvä alkuviikko. Erehdyin ajattelemaan, että vähitellen oireet alkaisivat helpottamaan kun on kaksi kuukautta takana.

Mitä vielä. Eilen ja tänään (8+3) törkeä väsymys, ja melkein viikon poissa ollut etominen palasi. No, eipä ole korona-aikana onneksi menoja joita tarttisi jättää väliin väsymyksen takia.

Täällä pahin pahoinvointi kesti 2 viikkoa, nyt pari päivää ollut sen suhteen huomattavasti parempi olo. En silti hetkeäkään usko että näin vähällä selviäisin sen suhteen, kai nyt on vain parempi hetki ja kohta taas mennään. Tosin edelleen tietyt ruuat ällöttävät ja edelleen syötävä sitä mitä milloinkin mieli tekee. Nyt 7+2 ja väsymys on jotain ihan järkyttävää. Jaksaisin olla hereillä n. 5h kerrallaan ja sitten ihan ylitsepääsemätön väsymys. Töissä nukahtelin jokupv istualteen vaikka kuinka yritin laittaa vastaan. Ylihuomenna ensimmäinen neuvola, pitää ottaa siellä puheeksi.

Tällä hetkellä melko oireetonta täällä lukuunottamatta tuota järkyttävää väsymystä. Mulla oli myös töissä vaikeuksia pysyä hereillä, vaikka olen nukkunut noin 9h yöunia tällä viikolla. Normaalisti nukun 7h unet, nyt pakko käydä aikaisemmin nukkumaan että jotenkin selviää päivästä. Toivottavasti tämä hiljalleen helpottaa :rolleyes:

Jaahas tänään sit oo käyny yökkimässä parin tunnin välein. Muutenhan on koko ajan heikko olo. Saa nähdä miten selviän töissä kun en voi oikein kesken päivän käydä yökkäilemässä. Lisäksi kanssa jäätävä väsymys. Aiemmin en oo nukkunut päivällä mut nyt nukahdin kuopus kainalossa sänkyyn.

Turvottaa, usein on kylmä ja olen alkanut heräillä yöllä. Rintoja aristaa.. Päällimmäisenä oireena ehkä viikolta 5 alkaen hirveä nälkä koko ajan. Nyt viikko 7 ja ollaan menossa varhaisultraan katsomaan ensi viikolla että onko kaikki kunnossa

Mulla kans koko ajan olisi nälkä mutta kun ei edelleenkään tee mieli syödä mitään. Semmosia ihan miniannoksia pystyy syömään kerralla, mutta ei se nälkä niistä mihinkään häviä, eikä ees juuri helpota.
Tää(kin) aamu meni yökkäillessä, kamalaa hommaa kun ei ollut vielä ees syönyt mitään. Tuntu, että tukehtuu.

Mulla tullu nyt niitä menkkamaisia kipuja, luulen että kohtu kasvaa. Jännä nähdä, että vaikuttaako myös vatsan tulemiseen esille..

Kihla- ja vihkisormuksen jouduin ottamaan pois eilen, niin kova turvotus sormissa :sad001 harmittaa, ne on mulle niin tärkeitä ja "uusi" juttu edelleen, mentiin kihloihin -19 ja naimisiin -20.

Vaikka juon paljon vettä ja oon ollut tammikuun alusta herkkulakossa, ettei luulisi olevan syömistäkään tulee turvotusta. Toki liikkuminen jäänyt pahoinvoinnin takia ihan pariin lenkkiin koiran kanssa..

Tällä hetkellä vain se, että jatkuvasti pitää olla syömässä, jotta ei tule ärsyttävä olo. Ja makeat ei kiinnosta tippaakaan, onneksi joulusuklaat on tuhottu jo.

Täällä myös pitäis syödä melkein koko ajan, ettei tuu huono olo. Mitään tavallista ruokaa ei oikein tee mieli. Oon syöny pääasiassa lasten pussi smoothieita ja suolakeksejä. Ei pysty miettimään kovin monelle päivälle ruokia, kun ei sitte pystykään syömään. :wtf:

Väsyttää myös tavallista aikaisemmin illalla, mutta sitte uni ei meinaa riittää aamuun asti.

Täällä myös pitäis syödä melkein koko ajan, ettei tuu huono olo. Mitään tavallista ruokaa ei oikein tee mieli. Oon syöny pääasiassa lasten pussi smoothieita ja suolakeksejä. Ei pysty miettimään kovin monelle päivälle ruokia, kun ei sitte pystykään syömään. :wtf:

Väsyttää myös tavallista aikaisemmin illalla, mutta sitte uni ei meinaa riittää aamuun asti.

Mulla on just samanlaista väsymystä. Iltaa kohti alkaa väsyttää jo aikaisin, mutta sitten saatan heräillä jo klo 6 ja nuokkua siitä vielä hetken.

Täytyy lukea paremmalla ajalla teidän oireista tarkemmin, nyt äkkiä tuun päivittämään omat oireet!

6+0 (tai 6+4) ja jessus kun tissikipu on parissa päivässä pahentunut! Elämä vilisee silmissä aina rintsikoita poistaessa. Pahoinvointi on lievästi pahentunut myös. Kun tässä viikon aikana on tuntunut nälkäisenä ehkä ihan vähän sellaista kuvotusta mitä nälkäisenä normaalisti ei ole tuntunut, niin nyt muutamana päivänä on pitänyt varata syömistä käden ulottuville koska olo pahenee nopeasti. Parin tunnin välein pitäisi napsia jotain. Se onneksi auttaa. Kova jano. Yöhikoilu. Ja myös valvominen. Eilen tuli ihan hulluja mielialanvaihteluja.

Takaisin