Tänään 5+6 ja aamupäivän on saanut olla vähän väliä syömässä jotain, ettei pahoinvointi ylly. Onneksi olen hoitovapaalla, niin se on mahdollista. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Itsekin olen miettinyt, että oli muistaakseni ensimmäisestä enemmän oireita, tai siis rinnat kipeämmät. Nyt niissä on vain vähän arkuutta ja välillä on hetken aikaa menkkamaisia kipuja. Muutaman kerran on hetken etonut, mutta ne siinä. Kiva myös lukea, etten ole ainut.![]()

Väsymys on lamauttavaa. Ja töitä ei jaksaisi tän huonovointisuuden ja väsymyksen keskellä edes ajatella. Just oli pakko olla pari päivää saikulla kun ei vaan pystynyt toimimaan. Niin ja rinnat on edelleen tosi kipeät. Välillä tulee vähän ruskeaa paperiin vessassa käynnillä joka tietty vähän huolettaa. Mutta koitan ajatella et ehkä nää oireet ei ois näin voimakkaat jos olis kesken mennyt. Ja jos menee kesken niin eipä siihen pysty itse vaikuttamaan. Huomenna varhaisultraan...Noista menkkamaisista kivuista: jos ne eivät ole jatkuvia, ne liittyvät aika usein kohdun kasvamiseen. Joskus voi olla myös kipuja siksi, että suolistossa on ilmaa ja koska kohtu saattaa jo sitäkin painaa, voi tulla kipuja siitäkin.
Lähde tälle on toki internet (suunnilleen kaikki noista jutuista, jotka kertovat mitä tapahtuu milläkin raskausviikolla), mutta kuulostaa ihan loogiselta omaan korvaan. Itsekin olen saanut melkein joka päivä menkkakipumaisia "kohtauksia" viimeiset 2-3vk, nyt 8+1. Sanon sitä kohtaukseksi siksi, että se kestää 10-30min.

Täällä myös pitäis syödä melkein koko ajan, ettei tuu huono olo. Mitään tavallista ruokaa ei oikein tee mieli. Oon syöny pääasiassa lasten pussi smoothieita ja suolakeksejä. Ei pysty miettimään kovin monelle päivälle ruokia, kun ei sitte pystykään syömään.
Väsyttää myös tavallista aikaisemmin illalla, mutta sitte uni ei meinaa riittää aamuun asti.