Millaisia raskausoireita sinulla on?

Suosittelen lämpimästi pienipäistä sähköhammasharjaa tähän ongelmaan! Mulla myös raskauden aikana tosi ikävää pestä hampaita yökkäilyn takia, mutta sähköhammasharja on hyvä kun sillä ei tarvi tehdä samassa määrin edestakaista liikettä. Pystyy pesemään takahampaatkin kunnolla.

Mulla ei auta tuo sähköhammasharjakaan. Saan kyl yleensä suht hyvin pestyä mut sit kun rupee sylkemään niin sit alkaa yökkäily. Odotan mielenkiinnolla paheneeko tuo kun kuopuksesta oli jatkuvaa pahoinvointia ja illat oli pahimmat. Nyt on ollu onneks aamuisin ja todella pientä vielä.

Täällä kokoajan kamala vilu. Rinnat on turvoksissa. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt, toivottavasti ei tulekaan :smiley-angelic001 Viime raskaudessa reilu puoliväliin asti sai halailla pönttöä. Alaselkä on myös kipeänä ja ajoittain menkkamaisia kipuja. Nyt siis viikkoja 5+1

Täällä ihan samat oireet, nyt tosin 4+4 :)

Raskausoireista. Mulla on 2 lasta ennestään ja ekan kohdalla en ois tienny koko 42 viikon aikana että oon raskaana ellei vatsa ois kasvanu. Ei mitään oireita. Toisen kohdalla muuten sama mutta puolenvälin jälkeen oli jäätävät liitoskivut..

Nyt. Palelee, mutta ulkona on pakkanen niin saattaa olla siitäkin. Pari isoa finniä, niitä ei o vuosiin näkynyt. Mut siinäpäs se oikeestaan.

Eli eipäs ne oireiden puuttumiset välttämättä mistään kerro..

Mä olen edelleen aika oireeton, mutta nyt vatsa on turvonnut ihan ilmapalloksi. Näyttää kuin olisi jo vähintään puolivälissä :woot:

Mulla kans turvotus ollu melkosta, nyt ehkä vähän alkanu helpottaan mutta kaikki housut kiristää jo :wacky:

Mutta valkovuodon määrä on kyllä lisääntynyt selvästi, onko muilla sama? Oon välillä vähän ollu huolissaan etteihän oo mitään tulehdusta, mutta ei mitään kutinaa eikä kirvelyä oo kyllä ollut.. Mutta kauhuissaan sitä miettii jotain hoitamatonta hiivatulehdusta vaikkapa, mitä se voi aiheuttaa..:bag:

Nyt on alkanu väsyttää aivan sairaan paljon.. Kahden maissa töissä on ihan tuskaa, jos on palavereita niin pakko pitää kamera kiinni, että saa haukotella ja olla huonovointisen näköinen :wtf:

Mulla väsymys tekee huonon olon, mutta pahoinvointi loistaa poissaolollaan. On äklö olo, mut ei okseta. Toki voi johtua siitä, et itellä puuttuu oksennusrefleksi. Oon elämäni aikana oksentanut kahdesti, oksennustaudissa -94 ja noroviruksessa -12 :hilarious: ja tosiaan vain kerran molemmilla kerroilla.

Mulla kans turvotus ollu melkosta, nyt ehkä vähän alkanu helpottaan mutta kaikki housut kiristää jo :wacky:

Mutta valkovuodon määrä on kyllä lisääntynyt selvästi, onko muilla sama? Oon välillä vähän ollu huolissaan etteihän oo mitään tulehdusta, mutta ei mitään kutinaa eikä kirvelyä oo kyllä ollut.. Mutta kauhuissaan sitä miettii jotain hoitamatonta hiivatulehdusta vaikkapa, mitä se voi aiheuttaa..:bag:

Täällä myös lisääntyi noin viikko sitten ja ehdin lukemaan että se on ihan tavallista ja liittyy estrogeenitasojen nousuun.

On mullakin lisääntynyt ja muistaisin lukeneeni että se on ihan normaalia. Täytyy muistaa pitää paikat puhtaina ja tarkkailla noita oireita mitä mainitsit. Ilmakylpy on kivaa myös, ainakin omasta mielestäni:grin

Täällä myös lisääntyi noin viikko sitten ja ehdin lukemaan että se on ihan tavallista ja liittyy estrogeenitasojen nousuun.

No näin minäkin luin ja ehdin jo varalta olla yhteydessä lääkäriinkin chatin välityksellä. Kai tässä tulee jo vainoharhaiseksi :grin ehkäpä sen tulehduksen kuitenkin huomais..

Voihan kylmyys. Aiemmin oli lähinnä iltaisin/iltapäivisin kylmä, mut nyt tuntuu että ns kokoajan kylmä, tosin nää paukkupakkasetkin saattaa vaikuttaa asiaan :confused:

Muakin ihmetyttää ja pelottaa oireiden vähäisyys. Lievää huonoa oloa on päivän aikana ja vähän väliä tekis mieli syödä jotain. Ja vaihtelevasti päivän aikana turvottaa, mutta se voi johtua jo siitä kun oon puputtanut huonoja hiilareita ihan liikaa :banghead: Eilen kyllä mies sanoi et herranjestas kun tissit on kasvaneet :laughing002 En oo sitä niin ite huomannut kun käytän kotona lähinnä urheiluliivejä... Vielä pitäis viikko jaksaa odottaa ultraan. Mietin että pitäiskö käydä apteekissa ostamassa kuitenkin viikkonäytöllinen testi josko se nyt olis jo sen 3+. Testasin siis vaan yhden kerran sillon vuodenvaihteen jälkeen ja sillon tuli raskaana 2-3...

Uus oire huomattu: järkyttävä hiustenlähtö!

mulla taas normaalisti lähtee tosi paljo hiuksia, mut raskausaikana vähenee.. se oli yks merkki mistä aloin epäileen et oisko nyt tärpänny ku ei suihkun lattiakaivo ollutkaan tukossa :wink

mulla taas normaalisti lähtee tosi paljo hiuksia, mut raskausaikana vähenee.. se oli yks merkki mistä aloin epäileen et oisko nyt tärpänny ku ei suihkun lattiakaivo ollutkaan tukossa :wink
Mul lähtee normisti kans paljon, mut tää nykyinen on jo ihan next level :wacky:

Mulla sama juttu! Raskausaikana hiukset vaihteeksi pysyy päässä. :happy:

Mustakin tuntuu jotenkin kummallisen oireettomalta nyt. Mutta sitten tajusin, että mulla on vasta 4+6 viikot tänään, niin kyllähän niitä oireita ja oloja ehtii tässä tulla. :woot: Meillä on nyt tasan 2 viikkoa varhaisultraa ja kyllä jännittää.

Moi! Mä oikein toivon et tulisi oireita, kahdessa aiemmassa raskaudessa oli 6 viikolta alkaen järkyttävät pahoinvoinnit. Kun taas tänä kesänä kesken menneessä pahoinvointi ei ikinä alkanut ja 9 viikolla sitten todettiin, että oli mennyt kesken 6 viikolla. Nyt jännittää hirveästi odottaa edes sinne 6 viikolle ( nyt 4+1 ) :nailbiting:

Moi! Mä oikein toivon et tulisi oireita, kahdessa aiemmassa raskaudessa oli 6 viikolta alkaen järkyttävät pahoinvoinnit. Kun taas tänä kesänä kesken menneessä pahoinvointi ei ikinä alkanut ja 9 viikolla sitten todettiin, että oli mennyt kesken 6 viikolla. Nyt jännittää hirveästi odottaa edes sinne 6 viikolle ( nyt 4+1 ) :nailbiting:

Teillä menee varmasti kaikki hyvin tällä kertaa. :)

Mullakin alkoi muistaakseni 6+ (tai ehkä 5+, en muista tarkalleen) pahoinvointi, kun odotin esikoista. Lähinnä aamupäivisin oli etovaa oloa. Tavallaan mäkin toivon, että jotain vähän selkeämpiä oloja olisi. Toisaalta ei taas kaipaa sitä ollenkaan.

Nyt on 5+1 ja pitkin päivää semmosta kuin olis röyhy tulossa. Pukluolo siis, mutta ei onneksi yhtään niin paha kuin viime kierroksella. Toivon todellakin ettei tää tästä pahenisi.

Mulla on ollut nyt pari päivää kans jäätävän kylmä. Viltin alla oon aina kun mahdollista. Etova olo myös lisääntynyt. Vähän väliä pitää jotain syödä, että pystyy jotenkin olemaan. Päikkäritkin on tullu otettua joka päivä. Ja valkovuoto lisääntynyt myös, niinkuin aina muissakin raskauksissa.

Takaisin