Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tää on niin totta! Etätyöt on parasta tähän hetkeen. Tälläkin hetkellä olen yöpaidassa sohvalla peiton alla :grin:rolleyes::sleep002

Kumpa mäkin pärjäisin pelkällä läppärillä niin olisin ehdottomasti sohvan tai sängyn pohjalla tekee töitä. :grin

Mutta etätyöt kyllä helpottaa kun ei tartte aktiivisesti piilotella sitä huonoa oloa ja etenkin ruuan valitsemisen vaikeutta. Ei myöskään tartte toisten ruokia haistella toimistolla :grin

Etänä voi olla kunnon lökärit päällä ja ei varmasti paina vatsaa. :grin Mä en ihan sohvalla voi olla kun edessä pari isoa näyttöä, mutta näinkin menee hyvin. :happy:

Etäily on kyllä ihan pelastus! Voi apua tätä vellovaa yökkö oloa. Kahdessa ekassa raskaudessa oli järkyttävä pahoinvointi ja oksentelua vähintään puoliväliin. Toisessa ylikin. Toivon niiiiin kovasti että tää jäisi vaan aamupäivä kuvotuksiin. :woot:

Täällä vähän sellainen krapulamainen / vellova olo. Huippaa ja etoo. Tosi täsmällisesti alkaa aina aamulla samaan klo aikaan ja loppuu yleensä 13 aikaan. :wacky:

Minulla sama rytmi! :grin Tosin ei huippaa mutta kaikki yököttää eikä mikään maistu (paitsi mauton/makea pieninä annoksina) ja on sellainen vetämätön ja saamaton olo. Heräämisestä klo 13 saakka, sitten taas iltaa kohti palailee.

Milloin teillä muilla alkoi pahoinvointi? Mulla ollut vasta yksittäisinä hetkinä pari kertaa kuvottavaa oloa. Lähinnä kummastelen sen puuttumista :woot: muutenkin mietin, että ihmeen vähän tuntuu olo raskaanaolevalta.

Jotenkin tosi vaihtelevaa on oireiden suhteen. Aamuisin heräilen ennen kelloa, mutta en enää joka yö pitkin yötä. Tää siis näköjään monilla syyskuisilla oireena :rolleyes: Tsemppiä kaikille heräilijöille:sleep011
Turvotusta on, mutta vähän vähemmän nyt parina päivänä. Vatsa toimii paremmin kuin plussauksen aikoihin, mutta ilmavaivoja on, ei kiva :grin rintojen kipuilu vaihtelee, joka päivä on kipeät, mutta joku hetki enemmän, toisena vähemmän tai ei melkein ollenkaan. Outoa.
Vatsakivut ja menkkamaiset krampit jatkuu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Menossa vasta 5+1 tai 5+2.

6+0 alkoi täällä vähitellen paheneva pahoinvointi.

Milloin teillä muilla alkoi pahoinvointi? Mulla ollut vasta yksittäisinä hetkinä pari kertaa kuvottavaa oloa. Lähinnä kummastelen sen puuttumista :woot: muutenkin mietin, että ihmeen vähän tuntuu olo raskaanaolevalta.

Jotenkin tosi vaihtelevaa on oireiden suhteen. Aamuisin heräilen ennen kelloa, mutta en enää joka yö pitkin yötä. Tää siis näköjään monilla syyskuisilla oireena :rolleyes: Tsemppiä kaikille heräilijöille:sleep011
Turvotusta on, mutta vähän vähemmän nyt parina päivänä. Vatsa toimii paremmin kuin plussauksen aikoihin, mutta ilmavaivoja on, ei kiva :grin rintojen kipuilu vaihtelee, joka päivä on kipeät, mutta joku hetki enemmän, toisena vähemmän tai ei melkein ollenkaan. Outoa.
Vatsakivut ja menkkamaiset krampit jatkuu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Menossa vasta 5+1 tai 5+2.

Mulla alkoi pahoinvointi tosi lievänä joskus 6. viikolla, yleensä silloin jos pääsi tulemaan nälkä. On voimistunut koko ajan vaikka ei (onneksi, kai) kauhean paha ole vieläkään, nyt 9. viikon lopulla. Myöskin yleisimmästä versiosta poiketen mulla pahenee olo iltaa kohti ja aamuisin/päivällä on hyvinkin oireetonta - töiden kannalta oikein hyvä.

Aiemmissa raskauksissa muistan ihmetelleen, kun rintojen kipeytyminen mainitaan monessa paikassa alkuraskauden oireeksi, mutta itselläni sitä ei mainittavasti ollut. Tässä raskaudessa se oli ensimmäinen oire ennen plussatestiä ja jatkuu edelleen 6+0. Melko lievää etovaa oloa on ollut aaltomaisesti, mutta se menee usein pian ohi. Olisipa etätöitä niin kuin monilla täällä! Vaan ei, joka päivä sorvin ääreen.. Onneksi on pahoinvointi pysynyt toistaiseksi kurissa!

Jaha puhelin pomppas...
Ei liity suoraan oireisiin, mutta...
Mä oon nyt aivan pihalla... Oon saanu joku neljä eri laskettua aikaa xDddd... 28.syyskuuta..30 syyskuuta.. 3 lokkakuuta ja 4 lokakuuta... Mitä ihmettä... :D mihinköhän ryhmään sitä oikeen joutais. Ilmottauduin tännekkin siltä varalta että sattuukin olemaan oikea :D

Mut joo asiaan.. Perus oireisiin on kuulunu rintojen arkuun... Ne on muute kasvanukki :O (mies on innoissaan, hih :cat:) sitten on ollu lievää pahoinvointia, yleensä alkaa iltapäivällä. Kuukautismaisia kipuja myöskin, joista en tykkää kyllä yhtään! Onneks ei ole vuotoja tms.

Muokattu viimeksi:
Mä oon ollut nyt ihan älyttömän väsynyt viimeisimmät päivät. Voisin vain makoilla sohvalla koko päivän... :sleep011Ei kuitenkaan ole ihan mahdollista 1-vuotiaan kanssa. Onneksi hän nukkuu päikkärit.

Aiempien oireitten seuraksi on ilmestynyt järjetön palelu, hrrr.

Mulla alkoi ihan kauhee pahoinvointi! Mikään ei maistu ja aamusta iltaan oksettaa :grumpy: ja tekisi mieli vain maata sängyssä tai sohvalla:wacky:

Kävin vahingossa lokakuisissa valittamassa kuinka olen tänään kuumehouruissani joutunut oksentamaan pahaa oloa kun en ollut muistanut syödä. Karmea päivä. Onneksi olotila paranee heti kun syö. Aamulla oli pahoinvointia myös ja ihan silmänräpäyksessä se katosi. Paha olo katosi myös nyt illalla siihen oksentamiseen ja rusinoiden syömiseen vessan lattialla:confused:

En missään nimessä väitä, että mulla alkaisi raskausvatsa/kohtu näkymään (koska on vasta 9+1), mutta viimeiset kaksi päivää mun alavatsa -siis siinä heti häpykummun yläpuolella- on näyttänyt selkeästi erilaiselta ja myös tuntuu erilaiselta. En sitten tiedä mitä siellä tällä hetkellä vielä tapahtuu ja mikä meinaa puskea esiin (virtsarakko, suolet, alien?), mutta jotain siellä nyt vaan tapahtuu:happy:
Olen siis lyhyt ja hoikka, eli ehkä ahtaus vatsassa johtuu tästä. Jännittävää!

Täälläkin on ollut aamuyöstä heräilyä. Tosin aiemmin en saanut unta, nyt sentään nukun jotenkuten, eli semmoista hyvin pinnallista unta viimeiset 1-2h ennen kuin herätyskello soi.

Ja tää pahoinvointi vaan pahenee päivä päivältä. :hungover: Tosin nyt on iltaisin ollut parempi olo, ei täysin normaali, mutta selvästi parempi kuin muuten. Ja olo tosiaan muistuttaa pahaa krapulaa, ei tarvitse yökkiä tai oksentaa, mutta olo on todella järkyttävä, melkein tuntuu välillä siltä että se oksentaminen saattaisi jopa helpottaa olotilaa :grumpy:

Voi mä niin muistan just ton fiiliksen esikoisesta:meh: kuvailin aina et ihan kun ois oksennustauti ja krapula samaan aikaan ja toivoin et tulis ennemmin vaiks kerran ylös ja menis ohi kun koko päivän kestävä etova olo. Jännitän miten nyt käy... jo nyt 4+4 etovaa olo aamuisin, mutta tällanen on vielä siedettävää..

En missään nimessä väitä, että mulla alkaisi raskausvatsa/kohtu näkymään (koska on vasta 9+1), mutta viimeiset kaksi päivää mun alavatsa -siis siinä heti häpykummun yläpuolella- on näyttänyt selkeästi erilaiselta ja myös tuntuu erilaiselta. En sitten tiedä mitä siellä tällä hetkellä vielä tapahtuu ja mikä meinaa puskea esiin (virtsarakko, suolet, alien?), mutta jotain siellä nyt vaan tapahtuu:happy:
Olen siis lyhyt ja hoikka, eli ehkä ahtaus vatsassa johtuu tästä. Jännittävää!

Onko ensimmäinen vai useampi raskaus/lapsi? Mulla vasta 5+3 ja iltaisin etenkin erilainen maha, sellainen alamahan pieni kumpu. Kolmas lapsi :)

Mulla on oudosti iltaisin sekä kunnon ruoan jälkeen koko vatsa kuin oisin 6kk raskaana, ihan siis ylävatsakin nousee jo esiin ja osuu rintoihin :confused005
Mulla kolmas lapsi tulossa mut en muista et edellisistä ois tällasta ollu alle puolenvälin.. :scratch
siis mulla on tunne et tää ois pidemmällä mut max kuukauden. Todella outoo. Noh, selviää tiistaina ultrassa missä mennään.

Takaisin