Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on myös valtava maha. Neljä lasta olen synnyttänyt ja kahdeksas raskaus. Kai se juuri siitä sitten johtuu, että monta raskautta takana.
En usko, että olisi useampaa kyydissä, kun ei raskaustestit mitenkään kauhean voimakkaasti vahvistuneet. En tiedä voiko siitä päätellä mitään?:grin Mulla on kolme yötä varhaisultraan. Jospa tämä raskaus sitten konkretisoituisi, jos sieltä elämää löytyy.:joyful: Edelleenkään ei melkein mitään raskausoireita.

Mä oon ihan loppu tähän etovaan ja vetämättömään oloon. Tällä hetkellä todellakin ottaisin mielummin sen, että olis normiolo ja stressais sit et onko loinen hengissä.

Muistan viime raskausen aikana lukeneeni, et just noi mun syömät mama vitskut aiheuttaa pahaa oloa. Mut mul ei viime raskaudessa ollu pahaa oloa juurikaan niin söin niitä ja ostin niitä nytkin kun tuttu tuote jne. Mut nyt mietin pitäiskö kuitenki testata olla ottamatta niitä jos tää olo tuleeki niistä? Onkohan kuin vaarallista olla pari kolme pvää ilman niitä monivitamiineja? En syö muita vitskuja lisäks.

Kuten monella muullakin, niin täällä myös etova ja vellova olo lähes aamusta iltaan. Ekassa raskaudessa olin tosi pahoinvoiva ja oksentelin paljon! Toisessa olo oli jokseenkin normaali. Nyt olotilat lähempänä ekaa, mutta en kuitenkaan ole oksentanut. Mitään ei tee mieli syödä, mutta pakko vain jotain popsia, koska syömättömyydestä tulee entistä huonompi olo :depressed:

Mitä vitamiinimerkkiä Mörkö käytät? Voisihan sitä kokeilla jotain toista merkkiä välillä ja sitten syödä loppuraskaudesta kesken jääneen purkin loppuun.

Mä oon ihan loppu tähän etovaan ja vetämättömään oloon. Tällä hetkellä todellakin ottaisin mielummin sen, että olis normiolo ja stressais sit et onko loinen hengissä.

Muistan viime raskausen aikana lukeneeni, et just noi mun syömät mama vitskut aiheuttaa pahaa oloa. Mut mul ei viime raskaudessa ollu pahaa oloa juurikaan niin söin niitä ja ostin niitä nytkin kun tuttu tuote jne. Mut nyt mietin pitäiskö kuitenki testata olla ottamatta niitä jos tää olo tuleeki niistä? Onkohan kuin vaarallista olla pari kolme pvää ilman niitä monivitamiineja? En syö muita vitskuja lisäks.

Mitä vitamiinia syöt? Onkohan mullakin tästä kii hmm... Ainakin aiemmin on toisen merkin mama vitamiinit aiheuttanut pahaa oloa ku mitä nyt syön.

Mulla alkoi eilen pahoinvointi :yuck: ällöttää, mutta en oo oksentanut. Aaltoilevaa on, syönti auttaa mutta sitten taas hetken päästä alkaa oksettaa :grin toisaalta oon tästä onnellinen! Tätä on ooteltu.

Mietin, että voisiko sen monivitamiinin testata ottaa illalla? Ei ainakaan olisi päivällä huono olo siitä.

Ei ollut siitäkään mitään apua siis.:rolleyes:
Mä olen jotenkin jämähtänyt noihin Multi-tabs raskaus monivitamiineihin. Joskus ostin toista merkkiä ja voi että olivat vaikeita niellä, kun niin isoja. En ole koskaan huomannut mihinkään suuntaan oloissa vaikutusta näillä.

Täällä todella vähäoireinen raskaus. Viikkoja nyt 7+3. Rinnat semisti arat ollu alusta asti. Viikko sitten alkoi jonkinlainen pahoinvointi joka tulee ja menee. Jos syömisväli venyy niin alkaa ällöttää eikä tee mieli syödä. Mut siinäpä ne oireet :D Esikoisen raskausaikana oksensin tässä vaiheessa joka aamu.

Täällä pahoinvointi noussut ihan uusiin sfääreihin, illat menee vaan lamaantuneena peiton alla maatessa :sad001 nyt alkaa olla jo vaikeaa keksiä syömistä, esim. lihaa tai kanaa en pysty syödä ollenkaan.

Onneks on ens viikolla talviloma, en tiiä miten muuten kykenisin töihin tässä olossa.

Mä otan sen aina illalla vikana :meh: Minisunin mamavitamiini siis!
Mulla kans ihan sama! Jätin kyseiset vitaamiinit tauolle kolme päivää sitten ja olo on huomattavasti parempi. Edelleen on etovaa oloa, mutta muuten ero on kuin yöllä ja päivällä. Pitää vissiin hakea jonkun muun merkkinen vitamiini..

Mä otan sen aina illalla vikana :meh: Minisunin mamavitamiini siis!

En osaa kyllä varmana sanoo onko kuinka paha jos on välillä ottamatta. Ehkä kandee neuvolasta tarkistaa. Muistelisin että itellä ainakin tokassa raskaudessa huomasin jossain vaiheessa että olin unohtanut silloin tällöin ottaa vitskut. Mutta kaikki meni lopulta hyvin.

Ja toi iltaotto, harmi että kellonajan muutoskaan ei sulla auta. :sad001 Oon syönyt kaikissa raskauksissa just tota mama vitamiinii ja ekoissa voin pahoin (otin silloin aamusin/päivin/iltasin) ja tässä raskaudessa ollut päivii kun en voi huonosti ja otan aina iltasin. Eli varmaan tosi yksilöllistä vaikuttaako vitamiinit oloon.

Näin mäkin olin ajatellut et jos ei kipuja tai vuotoa tule, en varhaisultraan mene... mutta näköjään sai oireettomuuskin jo miettimään sinne menoa :wideyed: Oon ajatellut et vaikka menisin, on vielä sillon aikaiset viikot ja keskenmeno silti mahdollinen... ja jos sykettä ei näkyisi tms olisi edessä taas uusi ultra ja satoja euroja... eli toisaalta mitä siitä hyödyn, hetkellisen rauhallisuuden joo mutta toisaalta taas pystyisin varmasti odottamaan vkoon 12... sit taas ajatus odottaa sinne asti tietämättä onko missään kohtaa kaikki ollut ok
Tuntuu hankalalta... neuvolassa höpöttää 1,5h asiasta minkä ei tiedä olevan ok? Olis kiva saada mielenrauha ennen sitä... ja jos sitten on jotain tapahtuakseen, ei sille mitään voi...
No en tiedä, kakspiippunen juttu :sorry:

esikoisesta en ylimääräisissä ultrissa käynyt.. miten ihmeessä selvisin :grin

Toi on tosi ymmärrettävää, että on epävarma olo ja mieli vaihtelee suuntaan ja toiseen. Hankala ja ahdistava alkuraskaus, voi kun menisi nopeesti vaan ohi nämä viikot. :oops:

Totta tuo, että keskenmeno voi tapahtua koko tän ekan kolmanneksen ajan. Jotenkin se suru siitä että varhaisultrassa näkyisi jotain ja sit meneeki kesken, en tiiä, olisko vaan kauheempaa sit. Mutta sit taas se epätietoisuus kun ei tiedä onko raskaus oikeassa paikassa tai edes alkanut. Sekin on tuskaa. :sorry: Save money or save nerves :nailbiting::happy:

Viralliset lähteet ei kai suosittele ottamaan kuin foolihappoa ja D-vitamiinia, jos äiti syö muuten normaalisti, eli tuskin on kauhean vaarallista! Vaikka tietysti jos huonon olon takia ei pysty syömään... Mutta ehkä se kannattaa kokeilla silti, jos vaikka pystyisi sitten syömään nornaalisti niin ei tarvitsisikaan lisävitamiineja?

Mulla kans tuo minisunin mamavitamiini. Hyvä vinkki ottaa iltaisin, pitää kokeilla. Harmi, ettei sekään oo kaikilla auttanu :confused:

Minäkin taidan vielä kokeilla ottaa illasta tuon Minisun vitskun, jos se auttaisi. Aiemmin otin aamupäivästä. Mietityttää vaan, että jos ne kaikki "haittavaikutukset" tulee sitten yöksi, niin saako nukuttua ollenkaan..

Täällä pahoinvointi noussut ihan uusiin sfääreihin, illat menee vaan lamaantuneena peiton alla maatessa :sad001 nyt alkaa olla jo vaikeaa keksiä syömistä, esim. lihaa tai kanaa en pysty syödä ollenkaan.

Onneks on ens viikolla talviloma, en tiiä miten muuten kykenisin töihin tässä olossa.
Täällä ihan sama meininki, paitsi että koko päivä menee lamaantuneena.. työt voi tehdä onneks etänä, mut tuskaisaa on!!

Ehkä käyn ostamassa foolihapon ja otan sen ja d-vitamiinin (sitä löytyykin kaapista näköjään). Jos jätän hetkeks sen maman pois sit... Saas nähä, luulen et ei auta, mut pakko testata :grin

Normi oireet taas täällä ja heti luottavaisempi mieli :rolleyes: pientä jomottelua ja aamulla lievää etovaa oloa mikä meni ohi :rolleyes:

Täällä menossa 9+5. Nyt näkyvimpänä oireena on hirveä väsymys. Minulla on ollut nyt pelkkiä aamuvuoroja ja viime viikolla nukuin ainakin kolmena päivänä päikkärit. Ei mitään mahdollisuuksia pysyä hereillä ja yhdeksältä illalla oon taas valmis nukkumaan. Tänään vapaata ja taas reilut tunnin päikkärit :wacky:

Edelleen pitää olla koko ajan syömässä tai tulee kammottava olo. Aamuyökkäilyt pysyneet nyt kurissa. Vähän paremmin on maistunut ruoka, mutta edelleen aika kevyttä ja raikasta tekee mieli.

Mulla tänään 7+5 ja väsymys on hurjaa. Lisäksi tuo huono olo koko ajan. Jotenkin tuntuu et tää raskaus on ollu kaiken rankin näistä kolmesta. Liekö johtuu et kuopus vasta 1v ja virtaa riittää niin ei oikein pääse samalla lailla lepäilemäänkään.

Takaisin