Useampi parempi yö takana, mutta tänä aamuna heräsin jälleen kerran viideltä saamatta enää unta. On tämä kyllä paradoksaalista: väsyttää, muttei pysy unessa

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Aika hauska! Mulla on lääkäreiden määritelmän mukaan samettinen iho, joten mulla on persikkakarvoitusta mm kasvoissa. Ei sitä oikein näe kuin tietyssä valossa, mä olen niin vaalea iholtani ja karvat ovat aivan vaaleita.Pahoinvointi tuntuu alkaneen jo vähän helpottaa nyt edellisenä parina päivänä (tänään 9+6), mutta eilen huomasin, että kasvojen kevyt haituvakerros on alkanut kasvaa pituutta. Onkohan kohta kunnon parta naamalla?
Onneksi en näköjään ole ainoa: Adele paljastaa raskauden aiheuttaneen hänelle parrankasvua: "Nimesin sen Larryksi" (iltalehti.fi)
Olisikohan poika tuloillaan...![]()

Väsymys menee pois esim kun lähtee harrastamaan liikuntaa. Maanantaina salitreenit PT:n kanssa meni paremmin kuin pitkään aikaan ja totesin että olipa kiva jumpata kun ei ollut mitään ikäviä tuntemuksia missään. Tänään 6+4.Mulla on tää pahoinvointi ihan älytöntä, yökin pitkin päivää ja koko ajan ihan kauhea olo ja etoo. Meinaa ihan paniikki iskeä, että miten tästä oikein taas selviää
Kuvailit suoraan mun olon, makaan vaan peiton alla ja yöllä heräilin kuvotukseen myös useastiTäällä ihan sama.. Alkaa olla henkisesti ihan hirveen raskasta, ei pysty tehdä muuta kuin maata peiton alla. Ja koko ajan pahenee, viime yönä ei meinannut ees uni tulla kun vatsassa velloi. Sitten heräsin kahdesti siihen että oksu on suussa ja hyppäsin istumaan. Mies säikähti, oli loppuyön vaan tarkistellut että hengitänkö.
Luin noita ulkomaisia ja kotimaisia raskauspahoinvointi sivustoja. Siellä mainitaan usein akupunktio, samoin kun mun esimies oli saanu akupunktiolla raskauspahoinvoinnin kuriin. Meidän kaupungissa akupunktiota tekee vaan urheilufysioterapeutit lihasvammoihin, mut löysin vyöhyketerapeutin. Hänen sivuilla luki et raskausvaivat ja ekana oli listatttu alkuraskauden pahoinvointi. Soitin ja kerroin tilanteesta, oli niin ihana kun vastaus oli että "joo kyllä me täällä sulle apu saadaan".
Perusvyöhyketerapiaa saa tehdä vasta rv12, mutta sanoi että tehdään akupainanta pahoinvointiin, sekä rentoutus. Kuulemma pahoinvointi saa kropan jännitystilaan, niin hyvä myös tehdä se.
Mun mielestä ei pahanhintainenkaan, 50e/h. Meen perjantaiaamuna, toivon todella että auttaa oloon. Muuten varmaan sitten sairaslomaa ensi viikolla kun tää talviloma loppuu..
. Joka päivä ollut myös nyt etovaa oloa/yökkäilyä ilman että mitään nousee ylös kuitenkaan
.Huhuh, minulla on kyllä tämä pahoinvointi ihan älytön! En oo viikkoon poistunut kotoa ja maannut vain sohvalla ja sängyssä.. en kykene mihinkäänetoo koko ajan, oksennus lentää ja kaikki ruuan syöminen on taistelua.. Ei oikein pysty mitään ajattelemaankaan muuta kuin tätä selviytymistä, alkaa ahdistaa..

Kiitos, kun jaksat vastata ja mahtavaa, että sulla on helpottanut! Tuo toivoa tähän omaan synkkyyteen! Mulla on nyt ehkä 6+6 tai 7+2.. oon miettinyt kanssa, että milloinkahan pystyn poistumaan kotoa edes seuraavan kerran. Katselin niitä vyöhyketerapioita ja niitä oli täällä useampia, mutta en vielä uskalla lähteä kotoa..Voi tsemppiä kovasti, tiedän niin tuon tunteen
Mullakin meni samoissa tunnelmissa tämä viikko, mutta nyt yllättäen alkoi helpottaa (ehkä 8+4 alkaen?). Mutta ahdistus oli jo sitä luokkaa, että itkin iltaisin miehelle henkistä ja fyysistä pahaa oloa. Olin jo tosi ahdistunut jatkuvasta pahasta olosta. Tänään pääsin ekaa kertaa ulos viikkoihin, käytiin laavulla paistamassa makkaraa. Aurinko paistoi, ei ottanut savun- tai makkaranhaju nenään, pahoinvointi pysyi poissa ja tuntui että oon uudestisyntynyt.
Mulla auttoi kun jätin äitiysvitamiinin pois ja otan foolihapon yötä vasten. Mies tuo aamulla sänkyyn pienen "ennakkoaamiaisen", usein esim viinirypäleitä, suolakeksejä ja kylmää vettä. Syön sen ennenkuin nousen sängystä. Illalla odotan 30 min pystyasennossa iltapalan jälkeen ja otan 15 ml Gavisgonea yöksi. Lisäksi syön 1/4 kokoisia annoksia entiseen verrattuna, parin tunnin välein. Ja tietenkin eilen vyöhyketerapiassa tehty akupisteiden painanta! Vaikka toki olo alkoi helpottaa jo ennen sitä, mutta sieltä sai niin kokonaisvaltaisen rennon olon kroppaan. Vyöhyketerapeutti sanoi että pahoinvointi saa kropan jumiin, ja tosiaan kun käsitteli niitä jännityspisteitä jalkapohjissa, tunsin hartioissa ja yläselässä kuinka lihasjumit napsahteli auki. Viime yönä nukuttu pitkään aikaan ilman yläselkäkipua! Luulin että se on tullut jatkuvasta makaamisesta, mutta olikin näköjään pahoinvoinnin sivutuote.