Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tällä hetkellä jäätävä väsymys,pieni kuvotus plus mystinen nokkosihottuma puhkesi,mulla ei yleensä ole iho-ongelmia . Hiemanko säikähdin sunnuntai aamuna kun tuli kutiava ihottuma,joka levisi silmissä


Sitten oon itkuherkkä (en yleensä itke) ja tulee repäisykipuja toisinaan.
 
Ei ole suuremmin oireita dpo12, rinnat kipuilee/turvottaa, hengästyttää, vatsaa nippailee.. vkloppuna oli lieviä menkkakipuja. Olikohan muuta..
 
Tietääkö joku mistä tää jatkuva yöheräily johtuu? Kaikki muut oireet on tähän asti ollu semmosia ymmärrettäviä ja kestettäviä mut tää yökukkuminen on ihan todella kummallista. Normaalisti siis nukun aika lailla tarkasti koska työt alkaa aina samaan aikaan. Nyt yöt menee pätkissä ja heräilen kellontarkasti aina parin tunnin välein. Vielä ei tarvis kehon valmistautua heräilemään
 
Tietääkö joku mistä tää jatkuva yöheräily johtuu? Kaikki muut oireet on tähän asti ollu semmosia ymmärrettäviä ja kestettäviä mut tää yökukkuminen on ihan todella kummallista. Normaalisti siis nukun aika lailla tarkasti koska työt alkaa aina samaan aikaan. Nyt yöt menee pätkissä ja heräilen kellontarkasti aina parin tunnin välein. Vielä ei tarvis kehon valmistautua heräilemään
Mä oon kuullut, että tää johtuu siitä, että kroppa valmistautuu jo yöheräilyyn vauvan kanssa. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa. Mulla on sama vaiva, nukahtaminen on vaikeempaa ja sitten heräilen jatkuvasti.

Lisäksi mulla on ällötystä ja pientä pahaa oloa, tuntuu, että munasarjat on ihan solmussa ja hajuaisti on parantunut. Rinnat tuntuu raskailta, muttei vielä ainakaan oo oikeesti kipeet.
 
Tällä hetkellä jäätävä väsymys,pieni kuvotus plus mystinen nokkosihottuma puhkesi,mulla ei yleensä ole iho-ongelmia . Hiemanko säikähdin sunnuntai aamuna kun tuli kutiava ihottuma,joka levisi silmissä


Sitten oon itkuherkkä (en yleensä itke) ja tulee repäisykipuja toisinaan.
Täällä toinen nokkosihottuma. Tosi "kiva". Eka päivänä heräsin ja huulet oli niin turvoksissa, että sain ihan ilman yrittämistä duck facen. Toisena päivänä oli turvonnut toinen poski ja silmän ympäristö :eek: Nyt onneksi on helpottanut, mutta edelleen käsiä vähän kutittaa.
 
Tietääkö joku mistä tää jatkuva yöheräily johtuu? Kaikki muut oireet on tähän asti ollu semmosia ymmärrettäviä ja kestettäviä mut tää yökukkuminen on ihan todella kummallista. Normaalisti siis nukun aika lailla tarkasti koska työt alkaa aina samaan aikaan. Nyt yöt menee pätkissä ja heräilen kellontarkasti aina parin tunnin välein. Vielä ei tarvis kehon valmistautua heräilemään
Syytä voin vain arvailla, mutta saat sympatiaa. Mä oon yleensä ihan järjettömän hyvä nukkumaan. Lapset kun kyselee multa supervoimia, ne ei odota edes vastausta vaan sanoo, että äitin supervoima on nukkuminen. Nyt viikonloppuna katsoin keskellä yötä Brittany runs a marathon leffan sekä yhden jakson NCIS:ää, koska en vaan enää jaksanut pyöriskellä sängyssä ja odottaa että uni tulisi uudelleen... Lopetin kaiken muun kofeiinin paitsi aamukahvin ja nyt oon pari yötä nukkunut lähes normaalisti. Edelleen heräilen öisin, mutta nukahdan myös uudelleen melkein heti.
 
Täällä toinen nokkosihottuma. Tosi "kiva". Eka päivänä heräsin ja huulet oli niin turvoksissa, että sain ihan ilman yrittämistä duck facen. Toisena päivänä oli turvonnut toinen poski ja silmän ympäristö :eek: Nyt onneksi on helpottanut, mutta edelleen käsiä vähän kutittaa.
Aijai! Mulla oli ekana päivänä sormet niinku nakit!ja silmän ympäristö turposi kivasti

Eilen oli niinku olis kunnon botox annokset olisi ruikattu huuliin ja kämmenet oli turvonnu. Puhumattakaan siitä itse ihottumasta. Kääk.

Tänään jo helpompaa,kutisee toki ja en oo vielä peiliin katsonut.
Tuntuu ihan hölmöltä,kun mulla ei IKINÄ ole ollut nokkosihottumaa elämäni aikana. Ei edes ensimmäistä odottaessa:bored:
 
Mä olin tänään autolla liikenteessä ja aloin itkeä kun näin päiväkotiryhmän ylittämässä tietä ja autot pysähtyi antamaan heille tietä ja lapset vilkutti autoille. Haha, mua alkaa taas itkettää kun edes ajattelen asiaa :laughing001 Lisäks oon todella väsynyt, eilen nukahdin jo kahdeksalta ja nukuin lähes hyvin koko yön.
 
Tietääkö joku mistä tää jatkuva yöheräily johtuu? Kaikki muut oireet on tähän asti ollu semmosia ymmärrettäviä ja kestettäviä mut tää yökukkuminen on ihan todella kummallista. Normaalisti siis nukun aika lailla tarkasti koska työt alkaa aina samaan aikaan. Nyt yöt menee pätkissä ja heräilen kellontarkasti aina parin tunnin välein. Vielä ei tarvis kehon valmistautua heräilemään



Tää on kamalaa!! Varsinkin kun on tottunu siihen että nukkuu super hyvin yleensä o_O
Mulla on selkeesti välillä hyviä ja välillä huonoja öitä, voi olla että taisi muuten helpottaa vähän kun kahvi ei enää maistu yhtä hyvin. Mä oon ymmärtäny jostain että liittyy vauhdilla lisääntyviin hormonitasoihin (mikä lie oikea termi) joten oon sitten koittanu olla tästä onnellinen! :hilarious: eikä kyllä yhtään auta tähän väsymykseen että kukkuu yöt!
 
Luulen kans et tässä vaiheessa heräily liittyy enemmän elimistön muutoksiin ja uuteen tilanteeseen. Minulla oli kans ihan alussa tätä samaa. Valvoin yöllä. Nyt 6+2 ja nukun jo paremmin.
 
Oireita odotellessa...mitä tässä nyt muutamat kilarit on tullut miehelle mitättömistä asioista vedettyä ja itku on herkässä.:bag: Muutoin on virtaa vaikka muille jakaa, vaikka en edes nuku hyvin. :wideyed::hello2Mutta odottelen ekasta raskaudesta tuttua pahoinvointia. :help Tosin mulla on vahva fiilis, että nyt on tulossa tyttö ja toivon, että raskaus olisi erilainen (lue helpompi :wink) tämän myötä. Jää nähtäväksi.
 
TURVOTUS! Paino on pudonnut, mutta havahduin siihen, ettei toppatakki meinaa mennä kiinni ja katsoin sitten sivuprofiilia peilistä niin näytän sille, että olisin ainakin puolessa välissä raskautta :hilarious: jos tää tämmösen jatkuu niin en taida joululoman jälkeen pystyä pitämään tätä salassa :hilarious:
 
Mua turvottaa kanssa. Kuulemma voi laskea tämän alun jälkeen.
Vähän alkanut pelottamaan ettei ole suurempia oireita..
Nyt ei tunnu rinnatkaan niin kipuilla, mutta kai nämä voivat aaltoilla..
 
Hei kaikki!

Mulla tuli eilen hailura testiin, kuukautisista 3+5 ja oviksesta 3+2. Viisi päivää ovulaatiosta alkoi jo rinnoissa tuntua ja alhaalla painetta, mutta ei meinannut uskoa, että voi niin ajoissa. Eilen oli jo niin selvät oireet, kunnon turvotus, rinnat meinaa räjähtää, tukka muuttui rasvapalloksi ja niin paha olo, että pakko oli testata. Tänään saanut halata pönttöä o_O Meillä oli lokakuussa keskenmeno, niin hirveitä riemun tunteita ei vielä uskalla tuntea.
 
Pahoinvointi on saapunut. Vielä en ole oksentanut. En pysty syömään oikein mitään kunnon ruokaa. Ainut mikä menee on leipä ja mehu.
Tätä osasin odottaa, kun esikoisesta oli pitkä pahoinvointi. Te jotka olette kokeneet saman varmasti samaistutte siihen kuinka henkisesti raskasta on olla syömättä kunnolla monta viikkoa. Viimeksi loppui vasta vk 17. Toivottavasti nyt aikaisemmin:smiley-angelic001
 
Esikoisesta oksensin joka päivä vkolle 15 saakka. Nyttenkin olen oksentanut jo kahdesti. Tänään töissä pidätteli pahaa oloa, kun työkaverin kuppinuudelit haisi aivan kamalalta:lurking: muuten on ollut vielä vähäoireista. Kumpa säästyis siltä lamaannuttavalta väsymykseltä:rolleyes:
 
Nyt iski mullekin kunnon turvotukset. Sormus tuntui aamulla kireämmältä ja vatsa on ihan pyöree :wideyed: hitto kohta tulee joku töissä onnittelemaan, muahan siis esimies onnitteli jo syyskuussa vaikka en ollut raskaana, tää koronavuosi toi mulle 6 kiloa lisää kun olin just onnistunut laihtumaan reilusti. Mun kokoisessa ihmisessä toi 6 kiloa on valtava ero. Kohta tarvii hitto takkikaupoille lähtee :facepalm:

Pahoinvointia on nyt enemmän ku ekassa raskaudessa, joka oli käytännössä täysin oireeton alussa. Periaatteessa kivahan se on että nyt sentään olo tuntuu siltä että on raskaana eikä oo semmonen fiilis että onkohan siellä muka oikeesti joku mutta hnnnggh :inpain: :hilarious:
 
Täälläkin pahoinvointi vaan pahenee, oksu tulee joka päivä. Etominen ei lähe hetkeksikään pois. Aikamoista taistelua, aamut on pahimmat. Aloitan heräämisen neljältä, kun oksettaa. Juon trippiä ja torkun, kunnes pitää nousta. Ja se nouseminen on ihan tuskaa:yuck::arghh:
 
Mulle on alkanut tulla etomisaaltoja.

Koittakaa jaksaa pahoinvoinnin kanssa :Heartred Hurjaa on miten niin pieni voi aiheuttaa niin isoja oireita.
 
Mulla on koko ajan ollut kipuja. Sellaisia menkkamaisia mitä oon käsittäny et aika monilla on. Siitä en niin oo ollu huolissaan mut nyt sattuu kyllä selkeästi vasemmalle puolelle ja tätä on ollut aina välillä. Onkohan tää nyt merkki että kasvaa väärässä paikassa vai onko mitään muuta syytä miksi tod. näk. vasen munasarja juilii?
 
Takaisin
Top