Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tuntuu, että on vähentynyt alavatsan tunteet ja se ensiturvotus.
Luin alkion kehitysvaiheista ja pari päivää sitten kiinnittymisen pitäisi olla täysin valmista. Oireet väheni juuri tuossa pari päivää sitten ja mietin, että voiko alavatsanippailut sen vuoksi vähentyä, että kiinnittyminen on jo tehty ja nyt siellä alkaa ns. hienovaraisempaa kehitystä. Rinnat alkoivat turvota tuossa samaan aikaan, mutta tosiaan alavatsakrampit/viillot ja isompi turvotus väheni päivässä tosi vähään.
Tietysti tää aiheuttaa pientä huolta (semipaniikkia) ja kun on ensikertalainen, että voiko tästä vetää mitään johtopäätöksiä? :sour:
Onko teillä ollut tällaista?
 
Mulla tuntuu, että on vähentynyt alavatsan tunteet ja se ensiturvotus.
Luin alkion kehitysvaiheista ja pari päivää sitten kiinnittymisen pitäisi olla täysin valmista. Oireet väheni juuri tuossa pari päivää sitten ja mietin, että voiko alavatsanippailut sen vuoksi vähentyä, että kiinnittyminen on jo tehty ja nyt siellä alkaa ns. hienovaraisempaa kehitystä. Rinnat alkoivat turvota tuossa samaan aikaan, mutta tosiaan alavatsakrampit/viillot ja isompi turvotus väheni päivässä tosi vähään.
Tietysti tää aiheuttaa pientä huolta (semipaniikkia) ja kun on ensikertalainen, että voiko tästä vetää mitään johtopäätöksiä? :sour:
Onko teillä ollut tällaista?


No nyt kun sanoit niin vähän on kyllä ehkä se enin nippailu hellittänyt :)

Musta tuntuu et on pari päivää ollu turvotusta muualla kropassa..(sormet, kasvot..) mutta ehkä sen syynä on tosi huonot yöunet tästä kukkumisesta johtuen. Toivon todella et viikonloppuna saisi ladattua akkuja huolella!

Mulla myös närästys on saapunut ystäväkseni. Se on tuttua kahdesta edellisestä raskaudesta ja alkanut heti aluksi. Esikoisesta se oli ensimmäinen oire mistä aloin epäilemään että jotain on nyt muuttunut :Heartpink
 
Muistelisin että esikoisesta olisi ollut näillä samoilla viikoilla enemmän kivuliaita kohdun repäisy kipuja. Nyt on ollut huomattavasti lievempään ehkä enemmän pientä venymisen tunnetta.
Heräsin syömään oli pakko :shifty: pahoinvoinnin pystyy vielä välttämään kun syö riittävän usein.
 
Mulla kanssa älytön nälkä, vatsan nippailut ja rintojen aristaminen hellittävät, eikä mitään muita oireita ole tullut tilalle:dontknow
 
Täällä rinnat turvonneet entisestään ja nännit kipeytyneet. Ja sitten tämä pahoinvointi, se on nyt jatkuvasti päällä. Huolettaa kuinka pahaksi äityy, tuntuu että jo nyt vaikuttaa psyykkeeseen. Ei pysty ajattelemaan kunnolla, ja työpäivä on yhtä selviytymistä. Mitään ei tee mieli ja veto ihan pois. Voisi vaan paeta peiton alle:eek: Nukkuminen on turvapaikka, siellä ei tunne etomista.
 
Mä katsoin leffan The Holiday, ja itkin tai olin silmät kyynelissä melkein koko leffan ajan. Vaikka se onkin ihana hömppäleffa niin epäilen että hormoneilla saattoi olla osuutta asiaan :laughing002 Mahassa ihmeellinen pieni tunne, olisko se sit sitä kohdun venymistä.
 
Mä katsoin leffan The Holiday, ja itkin tai olin silmät kyynelissä melkein koko leffan ajan. Vaikka se onkin ihana hömppäleffa niin epäilen että hormoneilla saattoi olla osuutta asiaan :laughing002 Mahassa ihmeellinen pieni tunne, olisko se sit sitä kohdun venymistä.
Hih. Leffasamikset. Just katsoin saman elokuvan tällä viikolla. Ihan mun suosikki. Tosin mä oon ollut jotenkin tunnekylmä koko alkuraskauden, niin tämäkään ei heilauttanut. Mutta eiköhän ne hormonit täälläkin tee tehtävänsä ennen pitkää
 
Mä katsoin leffan The Holiday, ja itkin tai olin silmät kyynelissä melkein koko leffan ajan. Vaikka se onkin ihana hömppäleffa niin epäilen että hormoneilla saattoi olla osuutta asiaan :laughing002 Mahassa ihmeellinen pieni tunne, olisko se sit sitä kohdun venymistä.
Hormonit jyllää myös täällä! Muutamat pikkuitkut tänään, mutta erityisesti olen tänään bongaillut miehen lojuvia kamoja ja häneltä jääneitä rästihommia, joiden hoitaminen venyy ja venyy :angry4:angry9

Olipa hyvä, että tunnistin nyt hormonihöyryksi:angel12 niin yritän himmailla:rolleyes:
 
Mun Oura-sormus on kertonut jo pari viikkoa, että "ota rauhallisesti, leposykkeesi on normaalia korkeampi ja et ole välttämättä palautunut eilispäivän treeneistä". Tästä arvasin jo ennen plussaa, että olen raskaana, koska en ollut treenannut mitenkään erityisen paljon.

Nyt on sitten iltavilut alkanut. Tämä sama oire oli myös esikoisen aikana. Ja mahdollisesti myös toisen kanssa, mutta se oli niin hektistä aikaa, että en muista juuri mitään...

Mäkin huomasin mun Ourasta ekana että plussa luultavasti tulee lämpötilojen ja sykkeiden takia. Onko sulla miten Oura nyt reagoinut?
 
Mäkin huomasin mun Ourasta ekana että plussa luultavasti tulee lämpötilojen ja sykkeiden takia. Onko sulla miten Oura nyt reagoinut?
Mulla tuli yhdestä rasvasta nokkosihottumaa viikko sitten, niin en oo pystynyt käyttää sormusta. Täytyy toivoa, että se jotenkin sopeutuu tuohon "uuteen normaaliin" leposykkeeseen eikä koko ajan valita huonosta palautumisesta. Miten sulla?
 
Jouduin aamulla riisumaan sormuksen sormesta kun turvotti niin ylösnousun jälkeen :hungover: aikaisemmissa raskauksissa turvotusta on ollut mutta ei näin aikaisin. Olen myös aikaisemmissa kärsinyt rannekanavaoireista ja käyttänyt siihen lastaa öisin ja nyt jo välillä tunnistan sen kolottavan tunteen keskellä yötä mutta ei vielä pahana ole tullut. Toivon että tämä vaan ohimenevä vaihe kun hormonit nousee vauhdilla ja häviäisi ainakin vielä toviksi pois...
 
Mulla tuli yhdestä rasvasta nokkosihottumaa viikko sitten, niin en oo pystynyt käyttää sormusta. Täytyy toivoa, että se jotenkin sopeutuu tuohon "uuteen normaaliin" leposykkeeseen eikä koko ajan valita huonosta palautumisesta. Miten sulla?

Ahaa! Mulla se on huudellut ”korkeasta sykkeestä” ja ”kohonneesta lämpötilasta” jo jonkun aikaa ja kehottanut lepäilemään. Tänään pitkästä aikaa oli ”yleinen valmiustila hyvä” ja vähän pelästyinkin että mitäs nyt mutta lämpötila oli edelleen +0,3 ja tosta sykkeestä en tiedä. Aiemmissa raskausyrityksissä on Oura tiennyt aina päivää ennen kuukautisia että vuoto alkaa kun lämpötila on romahtanut ja nyt on pysynyt siinä +0,1 - +0,4 joten siitä jo tiesin että plussa todennäköisesti tulee. Sitä tosiaan mietin että sopeutuuko tähän uuteen sykkeeseen vai mitä tapahtuu mutta toisaalta on varmaan ihan hyvä ”ottaa rauhassa” nyt muutenkin.
 
Aamukahvi jäi juomatta :wideyed: ei vaan pystynyt edes mukiin kaatamaan ja nyt ei herää tähän päivään ollenkaan...
 
Ahaa! Mulla se on huudellut ”korkeasta sykkeestä” ja ”kohonneesta lämpötilasta” jo jonkun aikaa ja kehottanut lepäilemään. Tänään pitkästä aikaa oli ”yleinen valmiustila hyvä” ja vähän pelästyinkin että mitäs nyt mutta lämpötila oli edelleen +0,3 ja tosta sykkeestä en tiedä. Aiemmissa raskausyrityksissä on Oura tiennyt aina päivää ennen kuukautisia että vuoto alkaa kun lämpötila on romahtanut ja nyt on pysynyt siinä +0,1 - +0,4 joten siitä jo tiesin että plussa todennäköisesti tulee. Sitä tosiaan mietin että sopeutuuko tähän uuteen sykkeeseen vai mitä tapahtuu mutta toisaalta on varmaan ihan hyvä ”ottaa rauhassa” nyt muutenkin.

Joo, toivotaan että sopeutuu. Mä oon toistaiseksi jatkanut treenejä ihan normaalisti, kun vielä ei vatsa rajoita mihinkään suuntaan. Esikoisen kanssa pystyin hyvin tehdä kahvakuulatreenejä vielä viimeisen kolmanneksen aikanakin. Nyt on vähän lajit vaihtunut, mutta toivon että pysyisin yhtä hyvässä kunnossa loppuun asti...

Näihin seurantavempeleisiin liittyen... Mulla on Fitbitin urheilukello, jonka appiin oon merkinnyt myös oman kiertoni. Nyt kun plussasin, yritin etsiä sieltä vaihtoehtoa "olen raskaana", kun muuten se on ehdottanut viikon välein että "kuukautisesi alkavat tänään" ja oon vaan siirtänyt niitä eteenpäin. Siellä ei ole sellaista vaihtoehtoa ollenkaan :wideyed: Ovulaation voi merkitä ja paljon muita ominaisuuksia, mutta tällainen yksi pieni seikka siitä apista on unohtunut kokonaan :smiley-angry003
 
Mua vaan paleltaa ja tällä hetkellä ei oikein ruokakaan maistu. Nännit arat mut tosi vähäisiltä tuntuu oireet kaikenkaikkiaan.
 
Joo, toivotaan että sopeutuu. Mä oon toistaiseksi jatkanut treenejä ihan normaalisti, kun vielä ei vatsa rajoita mihinkään suuntaan. Esikoisen kanssa pystyin hyvin tehdä kahvakuulatreenejä vielä viimeisen kolmanneksen aikanakin. Nyt on vähän lajit vaihtunut, mutta toivon että pysyisin yhtä hyvässä kunnossa loppuun asti...

Näihin seurantavempeleisiin liittyen... Mulla on Fitbitin urheilukello, jonka appiin oon merkinnyt myös oman kiertoni. Nyt kun plussasin, yritin etsiä sieltä vaihtoehtoa "olen raskaana", kun muuten se on ehdottanut viikon välein että "kuukautisesi alkavat tänään" ja oon vaan siirtänyt niitä eteenpäin. Siellä ei ole sellaista vaihtoehtoa ollenkaan :wideyed: Ovulaation voi merkitä ja paljon muita ominaisuuksia, mutta tällainen yksi pieni seikka siitä apista on unohtunut kokonaan :smiley-angry003

Toivotaan parasta! Onko sulla muuten vaikuttanut treeniin aiemmin alkuraskauden pahoinvoinnit / väsymykset? Oon lueskellut täältä kokemuksia ja monilla tuntuu että paha olo vie ihan kaikki voimat.

Outo toi Fitbit! Luulisi että raskaus on asetus siinä missä muutkin. Mä oon huomannu monissa saman et esim. nää kuukautisapit tai muut mitkä ilmeisesti on kaikki jotenkin kytköksissä mun iphonen terveysappiin niin koko puhelin huutaa kans jatkuvasti ”kuukautisesi ovat myöhässä!!!” En silti koe että raskauden takia pitäis lopettaa kaikkien käyttö tai siis joo luonnollisesti kuukautiskalenteria ei tarvi käyttää mut muuten? Ja sama toi Fitbit. Onko oletus et jos tulee raskaaksi niin lakkaa käyttämästä..
 
Mulla on Fitbitin aktiivisuuskello, ja ärsyttää kans sama juttu. Mut viel enemmän ärsyttää se tossa Cluen menkkasovelluksessa. Merkkasin positiivisen testin, mut koska en halua siirtyä nyt maksulliseen versioon, niin siinä lukee koko ajan "period starts tomorrow" :shifty::shifty:
 
Toivotaan parasta! Onko sulla muuten vaikuttanut treeniin aiemmin alkuraskauden pahoinvoinnit / väsymykset? Oon lueskellut täältä kokemuksia ja monilla tuntuu että paha olo vie ihan kaikki voimat.

Outo toi Fitbit! Luulisi että raskaus on asetus siinä missä muutkin. Mä oon huomannu monissa saman et esim. nää kuukautisapit tai muut mitkä ilmeisesti on kaikki jotenkin kytköksissä mun iphonen terveysappiin niin koko puhelin huutaa kans jatkuvasti ”kuukautisesi ovat myöhässä!!!” En silti koe että raskauden takia pitäis lopettaa kaikkien käyttö tai siis joo luonnollisesti kuukautiskalenteria ei tarvi käyttää mut muuten? Ja sama toi Fitbit. Onko oletus et jos tulee raskaaksi niin lakkaa käyttämästä..

Mä en oo kummankaan aiemman raskauden kanssa kärsinyt erityisen pahoista alkuraskauden oireista. Väsymystä vähän enemmän ja iltaisin aina kylmä, mutta muuten ihan ok. Esikoisen kanssa harrastin vielä joukkueurheilua ja kävin ihan normaalisti treeneissä ja peleissä alkuraskauden ajan, kunnes sain jalkavamman ja kausi oli paketissa sen takia. Toisen kanssa elämä tuntui olevan niin hektistä töiden ja yksivuotiaan kanssa, että en oikein muista enää mitään koko alkuraskaudesta, mutta kai se siis ihan normaalisti meni :rolleyes:

Googlailin tuosta Fitbitistä tietoa ja on tää ominaisuus näköjään niiden kehityslistalla. Mutta yleinen mielipide tätä koskevissa keskusteluissa tuntui olevan, että tämä on vain miesten suunnittelema appi :laughing002
 
Mulla on Fitbitin aktiivisuuskello, ja ärsyttää kans sama juttu. Mut viel enemmän ärsyttää se tossa Cluen menkkasovelluksessa. Merkkasin positiivisen testin, mut koska en halua siirtyä nyt maksulliseen versioon, niin siinä lukee koko ajan "period starts tomorrow" :shifty::shifty:
Äh. Todella ärsyttävää. Ovuview oli semmonen mitä oon käyttänyt aiemmin ja se oli muistaakseni ilmainen + tunnisti myös raskauden. Itse en vaan millään haluaisi lähteä taas vaihtamaan sovellusta, kun sitten kaikki historiadata jää toiseen...
 
Takaisin
Top