Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon pannut nyt merkille hengästymisen. Kävelen pysäkiltä työpaikan pukkariin ja vaihdan työvaatteet, niin hirveä puuskutus :laughing002
 
Oon pannut nyt merkille hengästymisen. Kävelen pysäkiltä työpaikan pukkariin ja vaihdan työvaatteet, niin hirveä puuskutus :laughing002
Tämäkin on muuten totta. Ja jalat menee hapoille jyrkässä ylämäessä ja portaissa, joita kuljen joka päivä.
 
Itkuisuus. Aivan sekopäinen poraaminen ties mistä..eilen illalla syynä ensitreffit alttarilla. Mies koitti olla nauramatta ja lopulta mä kyyneleet poskilla itkin ja nauroin yhtä aikaa tajuten että vähän ehkä hyrrää korvien välissä.

Aamulla töihin ajaessa sain itteni jo lähes kauhun valtaan ajatuksesta että koululaiset jäi nukkumaan yläkertaan ja miten ne sieltä sit pelastautuu jos alakerrassa syttyy tulipalo..että tervetuloa hormonit ja tervemenoa terve järki...vähän alkaa huomaamaan että ei ihan normaalilla olotilalla enää porskuteta eteenpäin :wideyed:

Ja rinnat on kipeet. Tai enemmänkin jotenkin nännit on tosi arat ja nyt aamulla kun heräs vatsaltaan nukkuen niin heti tuntu epämukavalta. Onneks ei rintsikat päällä tätä tunnetta.
 
Nyt on sellainen insomnia menossa että hyvä jos saan 3h nukuttua. Tämä siis erityisen kiva lisä kun on tuo 9kk esikoinen jonka kanssa pitää jaksaa olla valveilla koko päivä. Toivottavasti saisi unta pian koska olen tosi loppu. Myös järjetön kylmyys, nukun leggingsit, verkkarit ja huppari päällä ja välillä pidän sisällä takkia koska tärisyttää. Varmaan väsymys pahentaa tätä.
 
Nyt on sellainen insomnia menossa että hyvä jos saan 3h nukuttua. Tämä siis erityisen kiva lisä kun on tuo 9kk esikoinen jonka kanssa pitää jaksaa olla valveilla koko päivä. Toivottavasti saisi unta pian koska olen tosi loppu. Myös järjetön kylmyys, nukun leggingsit, verkkarit ja huppari päällä ja välillä pidän sisällä takkia koska tärisyttää. Varmaan väsymys pahentaa tätä.


Mulla tää onneks vähän vaihtelee, yhden yön nukun ja toisen kukun..tasaa vähän :D eikö teillä 9kk nuku siis päiväunia olleskaan?
 
Mulla tää onneks vähän vaihtelee, yhden yön nukun ja toisen kukun..tasaa vähän :D eikö teillä 9kk nuku siis päiväunia olleskaan?
Nukkuu kahdet päikkärit jotka kestää noin 1h kummatkin ja niiden aikana yleensä teen ruokaa/siivoan tai harjaan meidän pitkäkarvaiset kissat
 
Itkuisuus. Aivan sekopäinen poraaminen ties mistä..eilen illalla syynä ensitreffit alttarilla. Mies koitti olla nauramatta ja lopulta mä kyyneleet poskilla itkin ja nauroin yhtä aikaa tajuten että vähän ehkä hyrrää korvien välissä.

Aamulla töihin ajaessa sain itteni jo lähes kauhun valtaan ajatuksesta että koululaiset jäi nukkumaan yläkertaan ja miten ne sieltä sit pelastautuu jos alakerrassa syttyy tulipalo..että tervetuloa hormonit ja tervemenoa terve järki...vähän alkaa huomaamaan että ei ihan normaalilla olotilalla enää porskuteta eteenpäin :wideyed:

Ja rinnat on kipeet. Tai enemmänkin jotenkin nännit on tosi arat ja nyt aamulla kun heräs vatsaltaan nukkuen niin heti tuntu epämukavalta. Onneks ei rintsikat päällä tätä tunnetta.

Tää kuulostaa niin tutulta, mulla ihan samoja oireita! Mä kans liikutun vaikka mistä, muutenkin oon aika herkkis mutta nyt vielä tavallista enemmän. Ja samoin oon välillä paniikissa milloin mistäkin, ja myös hermot menee paljon nopeammin kuin yleensä. Nännit arat ja mahallaan ei voi nukkua. Maha siis ihan turvoksissa edelleen, ja nälkä mut ei tee mieli syödä.

Mut koko ajan tarkkailen oloani ja mietin onko oireet vähentyny, ahdistavaa!
 
Tää kuulostaa niin tutulta, mulla ihan samoja oireita! Mä kans liikutun vaikka mistä, muutenkin oon aika herkkis mutta nyt vielä tavallista enemmän. Ja samoin oon välillä paniikissa milloin mistäkin, ja myös hermot menee paljon nopeammin kuin yleensä. Nännit arat ja mahallaan ei voi nukkua. Maha siis ihan turvoksissa edelleen, ja nälkä mut ei tee mieli syödä.

Mut koko ajan tarkkailen oloani ja mietin onko oireet vähentyny, ahdistavaa!


Juu jatkuvasti tuntosarvet pystyssä et eikö yhtään ällötä mikää, eikö närästys ala ollenkaan ja mitä ihmetta kun riisuu rintsikat nii ei satukkaa?! Tai että miks en jo juokse keskellä yötä pissalle!! Jos kaikki menee hyvin niin tulee oleen hyvin pitkät ajat edessä :D
 
Nukkuu kahdet päikkärit jotka kestää noin 1h kummatkin ja niiden aikana yleensä teen ruokaa/siivoan tai harjaan meidän pitkäkarvaiset kissat


Jos perheessä toinen aikuinen niin onnistuisko rytmittää niin että ruoka ja kissat hoituis sit kun joku muukin kotona? Että saisit vähän huilata ite sillon kun lapsikin :)
 
Mäkin tarkkailen koko ajan oireita. Ja tänään aamulla tuli taas vähän tuhruvuotoa, vaikka eilen ei yhtään. Olen koko ajan varpaillani, että meneekö tämäkin kesken.

Mullakin on nännit kipeät, jos vaikka riisun paidan ja välillä rintoja kihelmöi.
 
Muokattu viimeksi:
Jos perheessä toinen aikuinen niin onnistuisko rytmittää niin että ruoka ja kissat hoituis sit kun joku muukin kotona? Että saisit vähän huilata ite sillon kun lapsikin :)
Joo siis suurin ongelma on varmaan se että itse myös olen ylisuorittaja ja teen pääsääntöisesti kaiken itse. Pitää pyytää miestä osallistumaan nyt vähän enemmän
 
Mulla on kauhea väsymys sekä vatsan rentoutuminen/pullahdus. Suoli on laiskistunut ja hengästyttää kävelyllä pikkumäissäkin.
 
Tänään on selkeesti etominen noussut uudelle tasolle:hungover: Huh, saa töissä keskittyä tosissaan. Vähän jännityksellä odotellaan kuinka pahaksi menee, RV kuitenkin vasta ”5+1”o_O
 
Mua on alkanut taas palella ihan kauheasti, eilen illalla taas alkoi. Ja lisäks on alkanut kans hengästyttää ihan pienestäkin!
 
Mun Oura-sormus on kertonut jo pari viikkoa, että "ota rauhallisesti, leposykkeesi on normaalia korkeampi ja et ole välttämättä palautunut eilispäivän treeneistä". Tästä arvasin jo ennen plussaa, että olen raskaana, koska en ollut treenannut mitenkään erityisen paljon.

Nyt on sitten iltavilut alkanut. Tämä sama oire oli myös esikoisen aikana. Ja mahdollisesti myös toisen kanssa, mutta se oli niin hektistä aikaa, että en muista juuri mitään...
 
On tämä piinallista. Eilen heitin jo pyyhkeen kehään ja olin ihan varma keskenmenosta, kun vessareissulla hulahti pönttöön kirkasta verta ihan kunnolla. Tuosta on nyt 24h, mutta sen jälkeen ei ole mitään tullut siteeseen saakka, vain ruskeaa vähäistä tuhrua pyyhkiessä välillä. Mitään kipujakaan ei ole. Kesän spontaanista keskenmenossa ruskea tuhru muuttui aika nopeasti runsaammaksi ja kun verta alkoi tulla, vuoto ei enää loppunut. Ja oli myös alavatsa- ka -selkäkipuja. Nyt ei ole. Joten ehkä tässä edelleen ollaan raskaana. Yritän selvitellä josko johonkin pääsisi tarkistamaan tilanteen, mutta eipä ultrassa mitään vielä näillä viikoilla näy.
 
Muokattu viimeksi:
On tämä piinallista. Eilen heitin jo pyyhkeen kehään ja olin ihan varma keskenmenosta, kun vessareissulla hulahti pönttöön kirkasta verta ihan kunnolla. Tuosta on nyt 14h, mutta sen jälkeen ei ole mitään tullut siteeseen saakka, vain ruskeaa vähäistä tuhrua pyyhkiessä välillä. Mitään kipujakaan ei ole. Kesän spontaanista keskenmenossa ruskea tuhru muuttui aika nopeasti runsaammaksi ja kun verta alkoi tulla, vuoto ei enää loppunut. Ja oli myös alavatsa- ka -selkäkipuja. Nyt ei ole. Joten ehkä tässä edelleen ollaan raskaana. Yritän selvitellä josko johonkin pääsisi tarkistamaan tilanteen, mutta eipä ultrassa mitään vielä näillä viikoilla näy.

Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Muistin tämmöisen keskustelun, jos se piristäisi sua: https://forum.vau.fi/threads/verinen-vuoto-raskausaikana.1599990/
Ehkä se on joku pieni kysta tai hematooma. Pidän peukut pystyssä sulle :Heartred
 
On tämä piinallista. Eilen heitin jo pyyhkeen kehään ja olin ihan varma keskenmenosta, kun vessareissulla hulahti pönttöön kirkasta verta ihan kunnolla. Tuosta on nyt 14h, mutta sen jälkeen ei ole mitään tullut siteeseen saakka, vain ruskeaa vähäistä tuhrua pyyhkiessä välillä. Mitään kipujakaan ei ole. Kesän spontaanista keskenmenossa ruskea tuhru muuttui aika nopeasti runsaammaksi ja kun verta alkoi tulla, vuoto ei enää loppunut. Ja oli myös alavatsa- ka -selkäkipuja. Nyt ei ole. Joten ehkä tässä edelleen ollaan raskaana. Yritän selvitellä josko johonkin pääsisi tarkistamaan tilanteen, mutta eipä ultrassa mitään vielä näillä viikoilla näy.


No on kyllä todella piinallista! Toivotaan että pääset jonnekkin katsomaan että mikä siellä tilanne! Pidä meidän ajantasalla! Kovasti tsemppiä täältä! :Heartpink
 
Takaisin
Top