Millaisia raskausoireita sinulla on?

Puristaako muilla housut / tuntuuko maha aralta? Olen huomannut että jos pidän melkein mitä tahansa housuja, löysiä tai kireitä niin resori alkaa ahdistamaan ja "särkemään" mahaa pienen ajan jälkeen. Onneksi on etätöissä niin voi hillua kotona yöpaidassa ilman housuja :D
 
juu, ei voi mitään tiukempia housuja pitää, alushousutkin pitää valita sen mukaan että jää mahd alas ja ei ole tiukat :rolleyes:

nyt kun helteet hellittää niin joutuu varmaan lähtemään housuostoksille että saa jotain päällepantavaa ihmisten ilmoille. onkohan liian aikaista harkita jotain mammahousuja laughing7
 
juu, ei voi mitään tiukempia housuja pitää, alushousutkin pitää valita sen mukaan että jää mahd alas ja ei ole tiukat :rolleyes:

nyt kun helteet hellittää niin joutuu varmaan lähtemään housuostoksille että saa jotain päällepantavaa ihmisten ilmoille. onkohan liian aikaista harkita jotain mammahousuja laughing7

Onneksi nykyajan mammahousut on niin hyviä ettei niistä välttämättä kukaan erota onko sellasia vai tavallisia.. ja ne ei ainakaan purista vatsaa eli antaa mennä vaan :grin ite jouduin muutenkin alussa viimeksi ainakin kääntelemään sitä joustavaa mahaosaa, ennenku maha kasvoi enempi. Täälläkin meinaa turvottaa, ei kyllä vielä tarttis :banghead:
 
Mulla on edellisestä raskaudesta niitä äitiys leggareita, ja ne oli niin mukavia että pidin niitä vielä pitkään synnytyksen jälkeen. :rolleyes: Pitää varmaan kohta kaivaa ne jostain kaapin perältä, vaikka viellä ihan normi pöksytkin kyllä menee. Käytän aika usein legginssejä, niin ne joustaa. Mut en kyl kestä yhtään sellasta kiristävää oloa. :facepalm:
 
Farkkuja ja muita jäykkiä housuja ei pysty yhtään pitämään. Resorilliset menee vielä.
 
Joo turvottaa ja iltaisin etenkin ihan järkky turvotus. Kun kaksi raskautta jo takana niin tässä kyllä tuo vatsan iho aika helposti venyy jo nyt xD
Koko ajan nälkä, vois mussuttaa jotain koko ajan. Kun kävin kaupoilla kaverin kanssa joka ei siis tiedä et oon raskaana niin huomasin et mä vaan mietin koko ajan ruokaa (oman pääni sisällä siis) xD
 
Ehdin jo toivoa, että ehkä tällä kertaa pääsee helpommalla kuin viimeksi, mutta nyt rv 6+0 on kyllä mennyt taas huonommaksi olo :sad001 Ei meinaa hereillä pysyä ja on aika huono olo, kiva yrittää jaksaa esikoisen kanssa kun haluaisi vaan maata sohvalla. En ole vilä oksentanut, mutta ei sekään taida kaukana olla.
 
Ainiin onko muilla vatsa sekaisin? Mulla on aina aamuisin. Ja siis illalla ja yöllä saattaa jo tuntua että poreilee vatsassa

ja hermo on kyllä kireemmällä.. :sad001
 
Muokattu viimeksi:
tänään alkoi alavatsan kouraisut liikkeelle lähtiessä. Samaten kun eilen kävin nukkumaan niin oli vaikea löytää hyvää asentoa.

Ilmeisesti vaan kohdun kasvamisesta johtuvaa, toivottavasti ainakin.
 
Alavatsaa nippailee mullakin ja välillä vihlaisee aika kovaakin. Kai ne on kohdun kasvukipuja. Odotus-sovelluksessa ainakin puhutaan että niitä tässä kohtaa voi olla.
 
Anteeks pakko valittaa vaan jatkuvasti tänne kun kenellekään ei voi vielä kertoa raskaudesta, mutta siis hyi hitto kun on paha olo, ja siis turvottaa niin paljon että pitää peitellä vatsaa. Eilen mun kaveri katsoi mun vatsaa ja tänään mun äitikin! :eek: Toivottavasti eivät ole tajunneet:eek: aamulla tein virheen kun menin käymään asioilla että söin vaan pelkän banaanin ja join kahvin, no pari tuntia myöhemmin iski niin paha ja oksettava olo että:arghh: kohta pitäis lähteä lasten kanssa mummolaan ja en tiedä miten selviin kun kamala väsymys ja oksettaa
 
Esikossa oksensin huolella puoleen väliin asti. Kaksi seuraavaa meni vähän helpommalla.

Nyt oiretta on vaikka mitä.. Alkuun pissatti koko ajan.. Siitä vähän tiesin epäillä moista.
Sitte alkoi alavatsan juiliminen ja selän jomotus.. Vähän ku menkat olis tulossa.. Välillä helpottaa ja sit taas tulee.. Taas tänään on semmoset jo kolotukset et jo pelottaa onko menossa kesken. Tissit on niin kipeet ja turvoksissa että liivit kun illalla saa pois ni on taivaassa
Vatsa on turvoksissa ja paha olo.. Vielä on sisällä pysynyt mutta kyllä saa olla lähellä pyttyä
Väsyttää ja vituttaa

Nyt 6+0 ja melkosesti pelottaa että pysyykö tää tähti kyydissä. Pelottaako muita?
 
Pakko kysyy et onko muilla unettomuutta tai levottomuutta öisin?

Tää on ihan hullua.. Oon aina ollut hyvä nukkumaan mutta nyt herään öisin monta kertaa, pyörin sängyssä, kädet/olkapäät särkee ja tuntuu ahdistavilta..

Öistä on tullut ihan painajaisia ja koko ajan vaan väsyttää.
 
Pakko kysyy et onko muilla unettomuutta tai levottomuutta öisin?

Tää on ihan hullua.. Oon aina ollut hyvä nukkumaan mutta nyt herään öisin monta kertaa, pyörin sängyssä, kädet/olkapäät särkee ja tuntuu ahdistavilta..

Öistä on tullut ihan painajaisia ja koko ajan vaan väsyttää.

Täällä ainakin! Ja on tosi rasittavaa, aamuisin tuntuu niinkuin ei olis nukkunut juuri ollenkaan. Töiden jälkeen oon ihan poikki, mutta sitten kun pitäis nukkumaan mennä, niin aivot alkaa käydä ihan täysillä ja uni häviää. Heräilen kans ja välillä on kylmä, sitte taas kuuma, sitte taas kylmä.. :banghead: tähän lisänä vielä viime yölle tosi sekavia unia. Hohhoijaa :hungover:
 
Saan kyllä yöllä unta, mutta saatan herätä aamuyöllä ja sitten on vaikea nukahtaa uudestaan.
 
Täällä ainakin! Ja on tosi rasittavaa, aamuisin tuntuu niinkuin ei olis nukkunut juuri ollenkaan. Töiden jälkeen oon ihan poikki, mutta sitten kun pitäis nukkumaan mennä, niin aivot alkaa käydä ihan täysillä ja uni häviää. Heräilen kans ja välillä on kylmä, sitte taas kuuma, sitte taas kylmä.. :banghead: tähän lisänä vielä viime yölle tosi sekavia unia. Hohhoijaa :hungover:
Mullakin just tällaista! Ja sitten myös herään aikaisin. Tänäänkin kuudelta. Haukottelu alkaa puolilta päivin, kun väsyttää.
Mutta tuon ja tunteiden vuoristoradan lisäksi mulla ei ole mitään oireita ja se on todenteolla alkanut pelottaa. Onneksi varhaisultra on maanantaina. En kestä odottaa yhtään pidempään tietoa siitä onko masussa elämää vai onko vaan tuulimuna.
 
Täällä nyt 6+2 ja varsinkin tämä aamu on ollut taistelua oksentaako vaiko ei. Toistaiseksi olen selvinnyt. Päivisin on tosi hyvä ja virkeä olo, kunnes illaksi iskee jäätävät mahakivut / närästykset / turvotukset. Yritän syödä pieniä ja kevyitä aterioita mutta viimeistään kuuden aikaan maha on kuin tiiliskivi enkä kykene mihinkään muuhun kun sohvalla makoiluun.

Viikko sitten oltiin vielä kovinkin oireettomia ja taisin toivoa että kumpa jotain tulisi niin tämä olisi todellisempaa. Mitä meninkään toivomaan :facepalm:
 
Pakko kysyy et onko muilla unettomuutta tai levottomuutta öisin?

Tää on ihan hullua.. Oon aina ollut hyvä nukkumaan mutta nyt herään öisin monta kertaa, pyörin sängyssä, kädet/olkapäät särkee ja tuntuu ahdistavilta..

Öistä on tullut ihan painajaisia ja koko ajan vaan väsyttää.

en tiedä onko nyt raskauteen liittyvää, kun oon unettomuudesta kärsinyt jo vuosia ennenkin. Mutta nyt on juurikin tuota että uni ei tule ja heräilee vähän väliä ja hyvää asentoa ei löydä millään.
 
Mulla myös ollut vaikeaa löytää hyvää asentoa öisin.. ja näen välillä tosi outoja unia, kuten yhdessä unessa tein itsemurhan. Enkä tällaista koskaan ole edes suunnitellut. Pelottavaa.
 
En tiedä kuuluuko tän otsikon alle, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin. Mulla on joinain päivinä alaselkä aika kipeä, yritän aina lievittää sitä lämpimällä kauratyynyllä.. aina näinä päivinä, kuten tänään, pelkään että onko tää alaselkäkipu huono juttu. Koko ajan saa pelätä kaikkia tuntemuksia. Tai niiden puuttumista.
 
Takaisin
Top