Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Väsyttää ja vatsaa turvottaa, rinnat on vähän arat. Esikoisesta mulla oli tosi kipeät rinnat, en voinut esim. nukkua mahallani. Toivottavasti ne eivät nyt tule yhtä kipeiksi.
 
Väsymystä, turvotusta ja ilmavaivoja, nämä jo ennen plussaa. Nyt myöhemmin kuiva kierto muuttui ja himot iski (mietittiin tätä miehen kans että vallan hullunkurista näinpäin, mutta tuntuu tiheät petipuuhat olevan silti fine :grin) ja rinnoista on tullu herkät. Ja itkin kun katselin ja tutustuin tulevaan synnytysosastoon somessa kun siellä oli kaikki niin söpöjä ja kivannäkösiä.:hilarious:
 
Oon herännyt viime päivinä klo 4.30 enkä oo enää saanut unta. Rinnat on arat, välillä lievää etomista ja huimausta. Kuumia aaltoja ja lieviä menkkamaisia jomotuksia/nippailuja.

4+0
 
Ennen plussaa: n. viikko oviksesta tunsin lyhyen pistävän kivun alamahassa, kiinnittyminen? Siitä sitten alkoi vasemman muniksen tuikkiminen ja menkkasäryt jotka oli vähän erituntuisia kuitenkin. Säteilivät myös alaselkään mitä ei mulla yleensä kuukautiskivut tee. Maitoa alkoi taas tihkua rinnoista enemmän vaikka imetyksen lopetin n. 1,5 kk sitten kokonaan ku maitoa ei tuntunut tulevan enää kuopuksen tarpeisiin. Näin myöskin hassuja unia, mm. että olen raskaana :grin Sitten ei tullut myöskään sitä herkkujen ahmimis vimmaa mikä tulee ennen menkkoja. Aivastelin, väsytti ja vasta närästys sai epäilemään että raskaana taidan olla. Sit oli vähän sellanen tunne että nyt on tärppi käynyt, mut sen kyllä kielsin viimeiseen asti kun kuopus tärppäs vasta lähes 4 v ehkäisyttömyyden jälkee ja tää nyt sitte napsahti kerrasta kun ehkäisy lähti paikaltaan:eek: Sitte on masu turvonnut, näytän kuin olisin pitemmällä raskaana.

Plussan jälkeen: nippailu alamahassa, väsymys (mutta heräilen kyllä öisin syöttää vauvaa ja vaikea nukahtaa uudestaan), jäätävä turvotus mahassa, närästää jotku ruuat. Nälkä heti herätessä. Ei tee edelleen makeaa mieli (tää on kyl hyvä!). Nyt rv 4+3 laskurin mukaan ja tänä aamuna malttamattomana testasin Digin, joka näytti raskaana 2-3 :Heartred
 
Mulla ei ole käytännössä mitään. Joinain päivinä on väsyttänyt normaalia enemmän, mutta ei mitään infernaalista, eikä mitään systemaattista, että en osaa sanoa johtuuko just raskaudesta vai jostain muusta. Samaten mulle tuli maanantaina yllättäen hillittömästi isoja, kipeitä finnejä. Finnejä mulla nyt on aina, mutta ei yleensä tällaisia. Keskiviikkona alkoi tiputella, josta jo kuvittelin ettei ole onnistunut, mutta kun vuoto ei kunnolla alkanut niin tuli ensimmäistä kertaa oikeasti tunne, että tässä voisi olla raskaana.

Esikoisestakaan mulla ei ollut mitään oireita kuin ehkä rv 9 alkaen.
 
Ei oo vielä muuta kuin ihan järkyttävä väsymys! Pelkään että tulee taas yhtä paha aamupahoinvointi kuin esikoistytön kohdalla:sad001 sillon oksensin kaikki aamut rv 6-11) Se oli niin hirveetä.
 
Järkyttävät ilmavaivat...ja väsymys, turvotus, satunnainen etominen, kaikenmaailman vatsanippailut.
 
Ruokahaluttomuus! Hirveä nälkä, mutta ei tee mieli syödä mitään.

Rv4+4
 
Ja nyt alkoi näköjään unettomuus. Voi ei. Väsyneenä en todellakaan ole parhaimmillani:sorry:
Nälkä ja janokin tässä. Ja pissattaa:grin
 
Väsyttää väsyttää eilen meinasin nukahtaa töissä tietokoneen eteen.. tissit kipeet ja mahaa nippailee
 
Vatsaa nippailee, pari finniä naamassa ja kauhea alakuloisuus!! Ihan kauhee oire toi kun välillä menee mieli ihan maahan! Selkeästi hormonit sekaisin (keltarauhashormoni noussut).
 
Viikonloppuna oli vähän pahoinvointia, mutta en oksentanut. Jonkin aikaa oli kyllä pakko maata sängyssä selkä ikkunaan päin, kun ulkona pilvet liikkuivat liian kovaa. Tänään on ollut taas hyvä olo.
 
Plussasin dpo10 ja oli parina päivänä ennen tätä jo aika selvät oireet, repäisykipuja ja menkkamaisia jomotuksia. Pahoinvointikin pääsi jo kuvioihin mukaan, mutta ei vielä onneksi kovin pahana. Viime raskaudessa pahoinvointi oli aika voimakasta ja kesti melkein raskauden alusta ihan loppumetreille asti :yuck: nyt uusia oireita odotellessa :angelic:
 
Mä oon ollut tänään niiiin väsynyt. Miehelle jo laitoin aamulla viestiä, etten jaksaisi nousta sängystä. Viimein sain itseni ylös ja lähdettiin tyttöjen kaa pyörillä uimaan. Just päästiin matkaan niin alkoi sataa. Tytöt ui hetken ja sit poljettiin jääkalikoina kotiin. Odotellaan saunan lämpiämistä. Saunan jälkeen oisin varmaan valmis yöunille, mutta pitää suunnata vielä yövuoroon Onneksi vähän ehtii nukkua ennen.
 
Voi tavaton tätä väsymystä! Nukuin viikonloppuna pitkät yöunet ja päikkäreitäkin varmaan neljätuntia jokapäivä ja silti oon ihan kuolemaväsyny. Lisäksi kuvaan astui etova olo, kokoajan tuntuu että pala kurkussa ja mahassa kiertää. Oikeen mitään ei tee mieli syödäkkään.. Ei ihan niin hehkee olo enää :wtf:
 
Väsyttää, ruoka ei maistu (mutta nälkä on), jano, etova olo. Herään kesken yötä ja juttelen miehelle sekavia/nään sekavia unia. :D
5+3
 
Takaisin
Top