Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään 9+0 ja pikkuhiljaa ehkä tuo pahoinvointi on helpottamaan päin. Ei se kokonaan sentäs pois ole, mutta vähän hellittää ja tulee harvemmin. Jossain vaiheessa oli aamupäivästä pitkälle iltaan kuvottava olo ja ruoat jäi kesken.. nyt enää aamupäivisin kuvottaa ja esim aamuisin hampaiden pesu on viho viimeinen juttu. Yrjö meinaa aina lentää.
Väsymys on aikalailla ennallaan, yöunet n. 10h niin sit pystyy toimimaan. Päiväunia silloin tällöin, nyt on onneksi ollut paljon vapaata niin on pystyny lepäämään ihan kunnolla, ehkä senkin takia olo on jo vähän parempi. On tää alku vaan aikamoista, tsemppiä vaan meille kaikille :yuck:
 
Täällä nyt 8+6 ja pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. En juurikaan oksentele - kiitos ja ylistys - joten tiedän olevani suht onnekkaassa asemassa. Muuten etova olo jatkuukin käytännössä kellon ympäri yksittäisiä hyviä hetkiä lukuun ottamatta ja rauhoittuu oikeastaan vain säännöllisellä syömisellä. Jatkuva syöminen taas kyllästyttää ja harmittaa, koska haluaisin tietysti välttää tarpeetonta painonnousua ja pitää hyvää huolta myös itsestäni. Onneksi mulle maistuu lähinnä kaikki terveellinen ja raikas tällä hetkellä. Pahoinvoinnin ja väsymyksen/korkean sykkeen takia myös treenaaminen on harmillisen ailahtelevaa - koitan tsempata, mutten halua piiskata itseäni epämukavuusalueelle, kun veto on käytännössä muutenkin niin vähissä. Kävely ja jooga toimivat tällä hetkellä parhaiten. Nukun sinänsä sikeästi, mutta heräilyt pahoinvointiin ja vessahätään toistuvat joka yö, mikä on tietysti vähän kuluttavaa. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja varsinkin niille, joilla se on paljon lamauttavampaa.
 
Tänne voin kai narista. Joka päivä iskee kello 6 illalla paha olo. Lähinnä kaikki tuore himottaa ja sitten makea sinappi ja kurkkusalaatti :grin . Tuosta kurkkusalaatista ja sinapista mies alkoi aavistella, että jaahas, mutta ei meidän historian takia uskaltanut sanoa mitään. Vaikka ollaan koettu monta menetystä, niin tää pahoinvointi on vaan edelleen jotain ihan karmivaa. Laitoin jo akurannekkeet käteen, kun tuntuu, että pyörii palan tunne kurkussa :bag:.
 
Oon onneksi selvinnyt hyvin vähäisellä etovalla ololla, mutta tää huimaus! Suihkussakaan en pysy tolpillani jos pesen hiuksia tai jos nostan kädet esim tyhjentäessä riskikonetta niin heti silmissä sumenee. Mulla on aina ollut matala verenpaine, joten neuvolassa varoiteltiinkin että päässä saattaa heittää keskiraskauden aikana etenkin, niin hieman stressaa miten tulen pysymään tolpillani siinä vaiheessa!
 
Aluksi oli kokoajan olo, että kuukautiset alkavat. No, eivät alkaneet. Sitten tuli se vessassa ravaaminen, kova pissahätä ihan kokoajan. Turvotti, olo kuin valaalla. Rinnat eivät ole kipeät, mutta nännien hipaisukin sattuu. Hajuaisti tuli paljon vahvemmaksi ja oli kokoajan nälkä. SItten tuli pahoinvointi, kokoaikainen. Kun iskee nälkä, tulee pahoinvointi, ja samalla vatsaan sattuu. Oksensin ekaa kertaa vasta viime viikolla. Ei pystynyt enään pidättämään. Nyt oksentelu kertoja 3kpl yhteensä, eli uskon, että vähällä selvitty näin 8+0, verraten tuttavien raskauskertomuksiin. :smiley-ashamed004
Eräs kaveri kehoitti aina öisin syömään jotain pientä, kun herää pissalle. On kyllä helpottanut aamupahoinvointia, kiitos hyvälle vinkille ja muumikekseille.
 
Oon onneksi selvinnyt hyvin vähäisellä etovalla ololla, mutta tää huimaus! Suihkussakaan en pysy tolpillani jos pesen hiuksia tai jos nostan kädet esim tyhjentäessä riskikonetta niin heti silmissä sumenee. Mulla on aina ollut matala verenpaine, joten neuvolassa varoiteltiinkin että päässä saattaa heittää keskiraskauden aikana etenkin, niin hieman stressaa miten tulen pysymään tolpillani siinä vaiheessa!

Joo! Suihkussa käynti on niin rasittavaa huimauksen takia. Haaveilen pienestä kylpyjakkarasta millainen mun mummolla oli aikoinaan. :wacky:
 
Heh, mulla on tässä ollu pari touhukkaampaa iltaa muuttovalmistelujen kanssa, ja sen jäljiltä mahassa on ollut vähän hassuja tuntemuksia. Ihan ku ois elohiiri tai jotain. Jospa pikkutyyppi olisi kuitenkin ihan ok, vaikka meikäläinen touhuaakin vähän normaalia enemmän.
 
Minä taas juhlin täällä varmaan liian ajoissa, kun raskausoireet ehtivät jo melkein poistua puolisentoista viikkoa sitten:angelic:Tämän viikon viime päivät ovatkin olleet TAAS kunnon pahoinvointia aamulla ja vieläpä extrana iltapäivällä ja illalla. Päätä särkee ja väsymys on työpäivän jälkeen melkoinen:bored:Nyt siis menossa 9+6. Oi, mut p.s. Odotan maanantain neuvolaa, jossa vihdoin kuulostellaan sydänääniä... Ekaan utraan vielä 2,5 vkoa aikaa..
 
Heh, mulla on tässä ollu pari touhukkaampaa iltaa muuttovalmistelujen kanssa, ja sen jäljiltä mahassa on ollut vähän hassuja tuntemuksia. Ihan ku ois elohiiri tai jotain. Jospa pikkutyyppi olisi kuitenkin ihan ok, vaikka meikäläinen touhuaakin vähän normaalia enemmän.

Varmasti on ok:HeartredMillä viikolla olet PinguP? Minä vedin ”vähän pidempää” matkaa pyörällä kotiin alkuviikosta - matkaahan kertyi 40km:woot:Pääosin liikuntamuoto tuntui tosi hyvältä, välillä kyllä hieman ahdisti mahaa (ja höllensin sitten housuja reilusti:grin), ei siis nyt varsinaisia kipuja, mutta kyllä sitä huomas olevansa aika tarkkana etenkin liikunnassa, että jos jokin yhtäkkiä ottaakin jo melkein kipeää mahaa, niin tuntuu, että liike pitäisi lopettaa. Joogassahan noita liikkeitä riittää... No, enpä ole todellakaan niin aktiivisesti treenaillut kuin ennen raskautta. Ei meinaa jaksaa...
 
Tänään 9+0 ja pikkuhiljaa ehkä tuo pahoinvointi on helpottamaan päin. Ei se kokonaan sentäs pois ole, mutta vähän hellittää ja tulee harvemmin. Jossain vaiheessa oli aamupäivästä pitkälle iltaan kuvottava olo ja ruoat jäi kesken.. nyt enää aamupäivisin kuvottaa ja esim aamuisin hampaiden pesu on viho viimeinen juttu. Yrjö meinaa aina lentää.
Väsymys on aikalailla ennallaan, yöunet n. 10h niin sit pystyy toimimaan. Päiväunia silloin tällöin, nyt on onneksi ollut paljon vapaata niin on pystyny lepäämään ihan kunnolla, ehkä senkin takia olo on jo vähän parempi. On tää alku vaan aikamoista, tsemppiä vaan meille kaikille :yuck:

Oi, olen kateellinen näistä 10 tunnin yöunista, Sintsi!:love7Mullakin kyllä unitarvetta riittäisi, mutta en vaan pääse arkisin yhtään aikaisemmin nukkumaan kuin ennen raskauttakaan eli puoli kahteentoista melkein usein menee. Viikonloppuisin voisinkin sitten nukkua helposti 12h ellei mies olisi tulossa hätyyttelemään:dead:
 
Varmasti on ok:HeartredMillä viikolla olet PinguP? Minä vedin ”vähän pidempää” matkaa pyörällä kotiin alkuviikosta - matkaahan kertyi 40km:woot:Pääosin liikuntamuoto tuntui tosi hyvältä, välillä kyllä hieman ahdisti mahaa (ja höllensin sitten housuja reilusti:grin), ei siis nyt varsinaisia kipuja, mutta kyllä sitä huomas olevansa aika tarkkana etenkin liikunnassa, että jos jokin yhtäkkiä ottaakin jo melkein kipeää mahaa, niin tuntuu, että liike pitäisi lopettaa. Joogassahan noita liikkeitä riittää... No, enpä ole todellakaan niin aktiivisesti treenaillut kuin ennen raskautta. Ei meinaa jaksaa...

Kiitos :) Omien laskujen mukaan 9+3, joten en usko että on oikeasti mitään tuntemuksia kohdusta vielä. Ehkä vaan nostelu ja kökkiminen pistää olemattomiin vatsalihaksiin tavallisesta poikkeavaa rasitusta. Jännä tunne joka tapauksessa!

Aika hurja kotimatka tuo sun 40 km, mulla kestäis kunto ehkä puolet tuosta. :grin Joogaa täälläkin menee, ja miehen kanssa harrastetaan yhdessä frisbeegolfia. Täytyy ottaa kesästä kaikki irti vielä kun ei maha ole harrastamisen tiellä. :rolleyes:
 
Taisin unohtaa mainita ummetuksen.. Aamulla iskee kipu, pakko päästä vessaan kakalle, no sitä joutuu vääntämään kyllä kunnolla. Ja tänään sen jälkeen tuli perässä ripulia, oi voi.
Mulla nyt 8+1 ja tuntuu, että pahoinvointi vain yltyy. Eilen piti oksentaan illalla töissäkin, tähän asti selvinnyt oksentamalla vain parina aamuna.
 
Täällä oireet vihdoin alkanu hellittää. Alussa oli jäätävä palelu, vessassa ravaaminen, etova olo ja ummetus. Turvottaa edelleen reilusti, ylävatsaa varsinkin ja tuntuu et mitää liivejä ei voi pitää. Nälkä on jatkuvasti...
 
Nyt menossa rv 8+6. Pahaolo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, mutta hampaita pestessä yökkäyttää vieläkin. :meh: vesi on alkanu maistumaan jotenkin pahalle ja siitä tulee vähän etova olo jos juo enemmän :yuck: Normaalit ruuat on onneksi alkanut taas maistumaan :)
 
Oi, olen kateellinen näistä 10 tunnin yöunista, Sintsi!:love7Mullakin kyllä unitarvetta riittäisi, mutta en vaan pääse arkisin yhtään aikaisemmin nukkumaan kuin ennen raskauttakaan eli puoli kahteentoista melkein usein menee. Viikonloppuisin voisinkin sitten nukkua helposti 12h ellei mies olisi tulossa hätyyttelemään:dead:
Mä olen kyllä viime viikot mennyt viimeistään puoli kymppi nukkumaan kun lapset nukahtaa.. normaalioloissa olen siis todellakin iltakukkuja ja aina menee 23-23.30 vähintään. Mut nyt ei vaan ole pystynyt valvomaan!
 
Tää on mun ensimmäinen ja olen jännityksellä odottanut pahoinvointia, vielä ei etovaa oloa enempää ole ollut, onneksi.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on pahoinvointi nyt vähentynyt, mutta vajaa viikko sitten mulla oli vuorokauden aivan joku käsittämätön kohtaus. En oikein edelleen tiedä, että oliko vain joku hetkellinen tosi paha raskauspahoinvointi kohtaus ja hormoonia vapautui, vai oliko mulla oksennustauti. Vuorokauden mulla ei siis pysynyt mikään sisällä. Jouduin ratiopharmin nesteytystä yrittää, kun edes vesi tai mikään ei pysynyt sisällä. Se nesteytys pysyi sitten kun koko päivän olin oksennellut kaiken. Seuraavana aamuna ei ollut mitään siis. Puoliso ei saanut mitään vaikka yleensä imee kaiken mitä itse sairastan.

Tänään tosin ollut järjeemttömän kuuma ja havahduin pyörälenkin jälkeen lämpöhalvauksen oireisiin. Mun näkökyky meinasin sekoilla. Meni ihan viilentämällä kroppaa, runsaalla juomisella ja kylmillä rypäleillä ohi. Mutta varoitan kovin. Tuntuu, että itsellä muutoin kroppa käy aika lämpimänä verenkierron lisäännyttyä,mmutta kyllä tämä lämpö vain nyt jo omat temput meinaa.
 
Täällä vaan ei helpota, puran nyt tänne harmitustani valittamalla :sad001

10+3 ja nyt oli pakko töissäkin jo luovuttaa sinnittely ja työterveys laittoi sairaslomalle 26.6. asti, arvioidaan sit tilannetta taas uudestaan.

Tuntuu että nukkuminen ainoa tila kun ei ole jotenkin huono-olo. Nyt alkanut päiväunetkin kostautumaan. Heräämisen jälkeen usein olo vielä huonompi ja lisäksi huimausta. Mut iltapäivästä silmät vaan painuu kiinni vaikka yöllä oisin nukkunu lähemmäs 10 tuntia.

Mieliala aika maassa kun ei pysty oikein mitään tekemään. Liikuntaa, varsinkin kuntosalia ja melomista, ikävä. Mut ehkä nyt kun ei enää tarvitse käyttää sitä kaikkea energiaa töissä niin päivästä löytyisi hetki kun pääsisi vaikka kävelylle. Kesälomalla olisi suunnitelmissa tehdä muutama pieni vaellus tai melontareissu ennen kuin maha tulee tielle, mut saa nähdä onko musta lähtijäksi. :sad001
 
Mulla pahoinvointi helpotti pari viikkoa sitten kunnolla, nyt 11+5. Mutta järkyttävä väsymys, pakko töiden jälkeen nukkua päikkärit... tuntuu kuin keho olisi lyijyä. Nyt pitäisi liikkua ja syödä terveellisesti=nukun aina kun pystyn ja haaveilen roskaruuasta valveillaoloajan :oops: Ja turvotus iltaisin on...kamalaa :eek:
 
Mies just nauro, että ei taida juhannuksena jäädä kenellekään epäselväksi että oon raskaana. Tää turvotus... 8+4 menossa.. Ja en haluais vielä kertoa
 
Takaisin
Top