Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä 10+1 ja kipuja ollut yllättäen koko päivän... Kävin aamulla labrassa, sain sinne kyydin äidiltäni kun meillä ei ole autoja. Vähän korona-varovaisena aattelin reippailla ja kävellä kotiin (sellanen vähän alle 4 kilsan lenkki). Itse lenkillä ei tuntunut ollenkaan pahalta, mutta loppupäivä on mennyt kipujen kanssa kamppaillessa. Koko alavatsa on kivikova ja turvonnut ja selkeästi muljahtelee. Vähän pelottaa että nyt tein jotain väärin kun yhtäkkiä repäisin tuollaisen lenkin. Normaalisti kyllä kävelen paljon ja kahden-kolmen kilsan lenkit on mennyt helposti, mutta nyt selkeästi meni yli:sorry:
 
Onx muille alkanut tulla toispuoleisia vatsakipuja viikolla11+0, mietin et onko tää niinku munasarjan kohdalla vai suolessa..mutta sillai aaltoilevana jomotteluna ihan yllättäin tän päivän ollut...
 
Onx muille alkanut tulla toispuoleisia vatsakipuja viikolla11+0, mietin et onko tää niinku munasarjan kohdalla vai suolessa..mutta sillai aaltoilevana jomotteluna ihan yllättäin tän päivän ollut...
Mulla on nyt koko viikon 11 (10+1 jälkeen) ja ehdin jo stressata, mutta neuvolan mukaan ihan normaalia kun kohtu kasvaa!
 
Mulla on nyt koko viikon 11 (10+1 jälkeen) ja ehdin jo stressata, mutta neuvolan mukaan ihan normaalia kun kohtu kasvaa!
Joo näin mäkin ajattelen et ihan vaaratonta kun ei oo kovenevaa eikä jatkuvaa. Mutta ilkeen tuntuista
 
Tää pahoinvointi on ihan kamalaa.. oksettaa koko päivän ja kaikki ruuat tökkii. Tänään oli pakko soittaa pomolle että en pysty tulee iltavuoroon on niin heikko olo tää lämpötila ei yhtään helpota oloa, eikä se et kaikki hajut tekee niin pahaa. Nimimerkillä hoitokodissa töissä... saako sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Pakko käydä huomenna lääkärissä nimittäin.
 
Joo näin mäkin ajattelen et ihan vaaratonta kun ei oo kovenevaa eikä jatkuvaa. Mutta ilkeen tuntuista
Sitä neuvolassa sanottiin juuri, että kunhan välillä hellittää eikä vuoda niin ei tarvitse stressata. Tuskaista se on kuitenkin, tuntuu ettei pysty kävelemään normaalisti pystyssä kun heti sattuu! Ja toinen minkä olen huomannut on että kivut pahenee kun rakko on tyhjä niin ärsyttää käydä vessassa:confused:
 
Tää pahoinvointi on ihan kamalaa.. oksettaa koko päivän ja kaikki ruuat tökkii. Tänään oli pakko soittaa pomolle että en pysty tulee iltavuoroon on niin heikko olo tää lämpötila ei yhtään helpota oloa, eikä se et kaikki hajut tekee niin pahaa. Nimimerkillä hoitokodissa töissä... saako sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Pakko käydä huomenna lääkärissä nimittäin.

Kyllä saa saikkua! Ja kannattaa hakea, ei tää kuumuus ainakaan helpota jos on huonoja oloja. Oon joutunu hakeen välillä pari päivää viikossa mutta mulla on fyysisesti rankka työ ja kuumuus vie aivan mehut ja tekee huonon olon joten oon aivan surutta kävelly työterveyteen. En ala itseäni kiusaamaan, kyllä ne työt odottaa mutta tää on mun vika raskaus joten en aio itseäni kiusata jos voimat loppuu.
 
Mulla oli pari viikkoa sitten 2 päivää ihan yhtä oksentelua ja olinkin päivät saikulla. Ei olisi tullut muuten mitään. Itse kerroin esimiehelleni, kun oon siis vakkari ja mulle on tullut lääkärikäyntejä. Ajattelin, ettei tarvii selitellä enempää. Tänään tuli ihan puskista taas illasta oksentaminen. Juhannuksena oli kovin normaali ihana olo ja pystyin syömään ja liikkumaan normaalisti ja pohdin, että oliko tämä pahin jo takana. Oon aivan kypsä tähän pahoinvointiin. :shifty: Ja kuumuuden näen kyllä osasyynä tähän myös, vaikka ahkerasti viilennetty ilmalämpöpumpuilla kotia. Paras investointi ikinä.
 
Siis tää unettomuus... Nukahdan joka ilta vasta yhden jälkeen ja jos yöllä kuuluu pieninkin räsähdys niin herään heti ja en saa enää unta. Useimmiten herään viiden aikaan kun kissa käy syömässä. Ja vaikka yrittäisi mitä tahansa kikkakolmosia niin uni ei vaan tule! Pyörin ja haukottelen johonkin kahdeksaan asti, sitten heti kun mies herää niin nukahdan uudestaan ja nukun kahteentoista. Yritä tässä nyt etätöitä tehdä kun loppupäivä menee aivan koomassa... Kolmatta viikkoa on jo tällaista ja alkaa pinna kiristyä... Kaverilla tätä jatkui viikolle 20 asti:nailbiting:
 
Siis tää unettomuus…

Jännä kuulla miten erilaisia oireita voikaan olla :smiley-ashamed004
Musta tuntuu, että mä en oo koskaan nukkunut näin hyvin! Oon ihan koomassa, herään käymään vessassa pari kertaa yöllä ja sitten nukahdan taas sekunnissa, kun pääsen takaisin vuoteeseen.
En sitten tiedä vaikuttaako se, että on niin fyysisesti raskas työ ja taistelen väsymystä pitkin päivää. Ennen joi kofeiinia pysyäkseni hereillä ja nyt raskauden aikana en lainkaan.
Aivan kamalaa on iltavuorot töissä, joiden jälkeen on aamuvuoro seuraavana aamuna.
 
Siis tää unettomuus... Nukahdan joka ilta vasta yhden jälkeen ja jos yöllä kuuluu pieninkin räsähdys niin herään heti ja en saa enää unta. Useimmiten herään viiden aikaan kun kissa käy syömässä. Ja vaikka yrittäisi mitä tahansa kikkakolmosia niin uni ei vaan tule! Pyörin ja haukottelen johonkin kahdeksaan asti, sitten heti kun mies herää niin nukahdan uudestaan ja nukun kahteentoista. Yritä tässä nyt etätöitä tehdä kun loppupäivä menee aivan koomassa... Kolmatta viikkoa on jo tällaista ja alkaa pinna kiristyä... Kaverilla tätä jatkui viikolle 20 asti:nailbiting:

Eikä, siis mulla ihan samaa! Tai nukahdan illalla kuin tukki (onneksi) mut heräilen yöllä pieniinkin ääniin (kuten koiran läähätykseen, mihin en tosiaankaan normaalisti herää) ja sit vaan pyörin ja hyörin tunteja enkä saa uudestaan unen päästä kiinni. Usein siirryn sitten sohvalle nukkumaan, välillä se auttaa ja välillä ei. Ihan superraskasta.:dead: Vielä kun on kaksivuotias, jonka kanssa pitää olla skarppina lomailemassa päivät niin ei edes pysty aamulla nukkumaan pidempään. Nyt vielä ollut jo pari viikkoa jatkuva pahoinvointi, en oksenna mutta tuntuu siltä kuin olisi koko päivän jatkuva krapula, joka päivä... Ja niinä öinä kun on nukkunut ekstrahuonosti, tietää että seuraavana päivänä on vielä huonompi olo...:depressed: Hassua, kun ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan.
 
Mulle on nyt ilmestynyt suunpieliin ja leukaan punaista, kutiavaa ja hilsenäistä ihottumaa. Googletin, että sekin voi tulla raskauden mukana. Jotenkin ihosta voi tulla yhtäkkiä auringolle herkempi ja aiheuttaa ihottumaa. Canoderm voide on mulla auttanut onneksi. :happy: Muuten on iho muuttunut parempaan suuntaan, entinen akne on hävinnyt kokonaan. Onko muilla iho ongelmia tai muutoksia?

Tänään kävin myös poistamassa pari microdermal-lävistystä rinnasta, lävistäjä totes et en ole ainut, joka tulee poistattamaan ne raskauden vuoksi. Kuulemma raskauden aikana tulehtuvat helposti, kun keho pyrkii "sylkemään" ulos kaiken mikä ei siihen kuulu. Sanoi, että olisi varmaan pyrkineet pintaan myöhemmin, jos en olis tullut niitä nyt poistattamaan.
 
Mulle on nyt ilmestynyt suunpieliin ja leukaan punaista, kutiavaa ja hilsenäistä ihottumaa. Googletin, että sekin voi tulla raskauden mukana. Jotenkin ihosta voi tulla yhtäkkiä auringolle herkempi ja aiheuttaa ihottumaa. Canoderm voide on mulla auttanut onneksi. :happy: Muuten on iho muuttunut parempaan suuntaan, entinen akne on hävinnyt kokonaan. Onko muilla iho ongelmia tai muutoksia?

Tänään kävin myös poistamassa pari microdermal-lävistystä rinnasta, lävistäjä totes et en ole ainut, joka tulee poistattamaan ne raskauden vuoksi. Kuulemma raskauden aikana tulehtuvat helposti, kun keho pyrkii "sylkemään" ulos kaiken mikä ei siihen kuulu. Sanoi, että olisi varmaan pyrkineet pintaan myöhemmin, jos en olis tullut niitä nyt poistattamaan.

Hyvä että löytynyt voide joka auttaa, ihottumat on joskus tosi inhottavia. Mulla ollu sama finni leuassa plussasta asti, yleensä finnejä ei tule o_O Ja limakalvot on aivan järkyttävän kuivat kaikkialla. Silmissä, nenässä ja alhaalla. Siis varhaisultrassa se kätilö ei meinannu ensin edes saada sitä ultralaitetta laitettua, vaikka siinä onkin liukastetta.. :eek: Ei onneksi vakavaa mut välillä varsinki silmissä tosi epämukava tunne kun tuntuu kun olisi hiekkaa, ja muuallakin vähän kivuliasta välillä.
 
Mikä tilanne kaikilla on muuten pahoinvoinnin suhteen? :dead:Kertokaa myös viikot, niin on helpompi suhteuttaa. Nimim. valoa tunnelin päässä?! :hilarious: Täällä nyt rv 11+1 ja edelleen tulee näitä totaaliöklötyspäiviä, jolloin tekis vaan mieli maata hämärässä peiton alla. :grumpy:
 
Mikä tilanne kaikilla on muuten pahoinvoinnin suhteen? :dead:Kertokaa myös viikot, niin on helpompi suhteuttaa. Nimim. valoa tunnelin päässä?! :hilarious: Täällä nyt rv 11+1 ja edelleen tulee näitä totaaliöklötyspäiviä, jolloin tekis vaan mieli maata hämärässä peiton alla. :grumpy:

Varsinaista pahoinvointia ei tule jos vaan ei syö välisellä. Mulla on vähän väliä sellainen olo että.maha on täynnä ja ei vaan pysty syömään mitään. Sitten vain yritän juoda smoothieta ja muita nestemäisiä mitkä menee helpommin alas kuin mikään keitetty ruoka. Viikot nyt 11+2.
 
Mikä tilanne kaikilla on muuten pahoinvoinnin suhteen? :dead:Kertokaa myös viikot, niin on helpompi suhteuttaa. Nimim. valoa tunnelin päässä?! :hilarious: Täällä nyt rv 11+1 ja edelleen tulee näitä totaaliöklötyspäiviä, jolloin tekis vaan mieli maata hämärässä peiton alla. :grumpy:

Tsemppiä :Heartred Täällä 11+0 ja pahoinvointi helpotti viime viikon puolivälissä. Sen jälkeen on tullut hetkittäisiä pahoinvoinnin aaltoja, jotka menee kuitenkin nopeasti ohi. Sellaista pitkäaikaista sänkyyn vievää pahaa oloa ei ole onneksi enää ollut ja ruokakin maistuu jo paremmin. Eilen esimerkiksi ruokailuväli venähti melkein viiteen tuntiin ja ainoa tunne oli nälkä, ei lainkaan sitä hirveää voimattomuutta ja etomista, joka vielä viikko sitten oli varma vieras, jos syömisiin tuli yhtään pitempää väliä.
 
Täällä rv 13+3 ja pahoinvointia edelleen. Toki hiukan vähemmän kuin aikaisemmin mutta edelleen vaan jatkuu..
Lisäksi tää iha järkyttävä väsymys ei vaan ota loppuakseen millään. Hb kin katsottiin ja kunnossa oli.. Tässä toivoo vaan että vähän olo jo helpottaisi tässä toisella kolmanneksella :happy:
 
Pääsin ekaa kertaa kunnolla sängystä ylös viikko sitten eli sillon oli 11+5, 6 viikon makaamisen jälkeen.. nyt kokoajan parempaan suuntaan ja paha olo iskee enää oikeastaan vaan iltasin jos sillonkaan. Väsymystä ja heikotusta on kyllä vielä mutta niin ihanaa kun ei enää tarvii miettiä oksentamista!

Viikonloppuna oli pienet paniikin hetket kun yhtäkkiä huomasin että tuli verta housuihin ihan kunnolla.. lähdettiin päivystykseen ja pääsin lääkärin ultrattavaksi, onneksi kaikki näytti olevan hyvin sikiöllä. Kaikkein todennäköisimmin siis jostain istukan reunasta on vuotanut verta, sekin jo onneksi loppui. Huhhuh:Heartred ja lääkäri sanoi että tällaista vuotoa voi kyllä tulla vielä raskauden aikana.
 
Takaisin
Top