Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hei kaikki! Liityin vasta forumille ja viikkoja käynnissä 10+6, etova olo vaivaa iltaisin ja päänsäryt alkanut tulemaan kuvioihin mukaan. Muutaman päivän putkeen ollut Väsymys painaa, nukun paljon ja joka päivä päiväunetkin maistuisi, onneksi tällä hetkellä lomailen ja pystyn nukkumaan. :)
Vatsa rupeaa olemaan jo iltaisin todella pallo ja ummetuskin vaivaa.
Kuitenkin tuntuu siltä kuin ei juuri mitään oireita olisi, kun voin kuitenkin pääasiallisesti ihan hyvin.
Siksi välillä huolestuttaa onko kaikki hyvin kun oireita ei tunne koko ajan. Mutta hyvä näin❤️
Todella monet ruuat ällöttää, ollaan menossa mökille pidemmäksi aikaa saareen ja mietin mitä sinne ostan kun pelkään ettei maistu. Vaikeaa on tuon syömisen kanssa.
Mutta rakastan tätä pientä masua ja siellä kasvavaa ihmistä jo niin kovin paljon.
Tsemppiä kaikille odottajille! ❤️
 
Täällä 14+2 ja ihan jäätävät päänsäryt on alkanut häiritsemään! Kaksi päivää putkeen on tullut sellaisia ihme päänsärkykohtauksia että vaan monen tunnin päikkärit auttaa... Jotenkin tuskaista kun on nyt pitkään ollut jo parempi fiilis ja sitten iski taas uusia oireita kehiin.
 
Mä olen tällä hetkellä lähes oireeton. Arkojen rintojen kaverina on enää otsakipu kuumassa. Jälkimmäinen onkin kaverina koko raskauden. Sauna, liian lämmin vesi, kuuma auto ja helteet nyt ainakin aiheuttaa otsaan kipua. Onneksi se on lähinnä epämiellyttävä tunne, koska viluisena ihmisenä en pärjää ilman saunaa. :p
 
Täällä 14+2 ja ihan jäätävät päänsäryt on alkanut häiritsemään! Kaksi päivää putkeen on tullut sellaisia ihme päänsärkykohtauksia että vaan monen tunnin päikkärit auttaa... Jotenkin tuskaista kun on nyt pitkään ollut jo parempi fiilis ja sitten iski taas uusia oireita kehiin.

Sama alkanu mullakin, nyt 12+5. Ihan lamaannuttavia päänsärkyjä. Panadoli (paramax 1000mg) ja niskahieronta on auttanut. Kokeile niitä. :) Olin aikasemmin teratologiseen tietokantaan yhteydessä muussa asiassa, niin sanoivat että panadolia ja vastaavia tuotteita voi huoletta syödä sen 1000mg kolmesti päivässä vaikka koko raskausajan. Muista myös katsoa että juot riittävästi vettä.
 
Mites teillä on menny ruokailut? Tai onko painossa näkynyt muutoksia?

Mä oon itseasiassa hieman yllättynyt, kuinka vähän ruokahalu on raskauden aikana muuttunut. Mitään erikoisempia himoja ei oo, mutta ei myöskään määrällisesti oo tullut enempiä syötyä.. Toki normikesäherkutteluita on ollu useammanki kerran viikkoon, mutta siinäpäs se. Huolissani jo googlailinki ( :angelic: ), että mikä on normaalia.

Ekoilla viikolla paino nousi ehkö n. kaksi kiloa, kun joutui pahoinvointia pidättelessä syödä niin tiheästi. Nyt se painonnousu onkin sitte tuntunu stoppaavan. Viikko 18 tässä just pyörähti käyntiin.
 
Mites teillä on menny ruokailut? Tai onko painossa näkynyt muutoksia?

Mä oon itseasiassa hieman yllättynyt, kuinka vähän ruokahalu on raskauden aikana muuttunut. Mitään erikoisempia himoja ei oo, mutta ei myöskään määrällisesti oo tullut enempiä syötyä.. Toki normikesäherkutteluita on ollu useammanki kerran viikkoon, mutta siinäpäs se. Huolissani jo googlailinki :)angelic:), että mikä on normaalia.

Ekoilla viikolla paino nousi n. kaksi kiloa, kun joutui pahoinvointia pidättelessä syödä niin tiheästi. Nyt se painonnousu onkin sitte tuntunu stoppaavan. Viikko 18 tässä just pyörähti käyntiin.

Yleisesti ottaen, mun ruokahalu on ollut aika kadoksissa. Alussa paino nousi pari kiloa todennäköisesti ihan vaan nesteiden kertymisen takia, syöminen oli sellaista parin tunnin välein jonkun pienen välipalan närppimistä (hedelmiä, smoothieita, jugurttia, suolakeksejä) mutta mitään kovin suuria määriä ei vuorokaudessa tullut syötyä. Kun se pahin huonovointisuus helpotti eikä jatkuville välipaloilla ollut tarvetta, tuli kausi ettei ruokaa oikein tehnyt mieli. Sitäkin kesti useamman viikon, ja esim. yhtenä suht aktiivisena päivänä (mm. parin tunnin kevyehkö vaellus tunturissa) ruokalistalla oli perusaamupalan lisäksi yksi Lidlin calzone (eväänä patikoidessa) ja Knorrin Snack Pot -pasta. Koko päivänä. Paino putosikin ennen viime viikon toista neuvolaa yhteensä noin 4 kg, eli pari kiloa lähtöpainon alle. Sieltä se kuitenkin pikkuhiljaa alkaa taas nousta, nyt ruokaa tekee jo ihan eri tavalla mieli. Ruuan laittaminen sen sijaan on ihan nounou, esim. jauhelihan paistaminen alkaa vaan ällöttää. Jos ei mies ehdi kokkaamaan, niin sitten menen helposti leipälinjalla tai ostan esim. kaupan palvelutiskistä jotakin, jotta vältyn kokkaamiselta. :smiley-ashamed008

Suklaata ja karkkia voisin syödä ihan urakalla, mutta joku roti siinä on onneksi pysynyt mukana ainakin toistaiseksi.
 
Muokattu viimeksi:
Mites teillä on menny ruokailut? Tai onko painossa näkynyt muutoksia?

Mä oon itseasiassa hieman yllättynyt, kuinka vähän ruokahalu on raskauden aikana muuttunut. Mitään erikoisempia himoja ei oo, mutta ei myöskään määrällisesti oo tullut enempiä syötyä.. Toki normikesäherkutteluita on ollu useammanki kerran viikkoon, mutta siinäpäs se. Huolissani jo googlailinki ( :angelic: ), että mikä on normaalia.

Ekoilla viikolla paino nousi ehkö n. kaksi kiloa, kun joutui pahoinvointia pidättelessä syödä niin tiheästi. Nyt se painonnousu onkin sitte tuntunu stoppaavan. Viikko 18 tässä just pyörähti käyntiin.
Mulla on paino pysynyt samana, tosin heittää kilon-pari aina päivän aikana. Ruokailu on oikeastaan tosi samanlaista kun ennen raskautta, ainoana erona että herkut on jääneet pois. Söin aikaisemmin paljon etenkin pullaa ja keksejä, nyt saa pakolla välillä syödä pullaa jos on tarjolla. Etenkin mun lemppari eli voisilmäpulla saa aikaan vaan etovan olon! On tehnyt myös paljon mieli raikasta syömistä, joten appelsiinimehua, hedelmiä ja marjoja on tullut syötyä/juotua paljon!
 
Helpottavaa kuulla, että suunnilleen samaa rataa menee teilläki. Mulla on myös tiedostamatta jäänyt keksit/karkit/suklaat pois, mutta normikesäruuat ja takeawayt kyllä maistuis :angelic:

En mä ollut ajatellutkaan ennen viime neuvolakäyntiä, että olis pitänyt jo kiloja tulla mutta lääkärin reaktio oli painoasiaan jokseenki outo ja sitten perään kysymykset ruokavaliosta. Normaali BMI:ssäkin kun joka tapauksessa oleskelen, niin tuntui kummalta. Toisaalta hyvä, että huolehtivat - jos asian niin päin kääntää :)
 
Pahimmat etomiset ja väsymys alkaa jo haihtua, rinnat vielä hieman arat. Uutena ”oireena” huomasin Linea negran ilmestyneen navan alle, yllättävän selvästi jo näkyy tässä vaiheessa.
 
Takaisin
Top