Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt 12+3 ja ihan niinkuin alkaisi pikkuhiljaa helpottaa. Muistelen, että esikoisesta olisi aikaisemmin jo helpottanut kuvotus ja väsymys. Jännä muuten, onko muillakin näin: aina kun joku himo iskee, syön sitä (esim. kiinalaista tai grilliruokaa) ja muutama päivä myöhemmin sitä samaa aiemmin himoitsemaansa ruokaa ei voi edes kuvitella syövänsä, kun muisto tuosta ruuasta kietoutuu muistoon pahasta olosta. Jo ajatus oksettaa. Viime raskaudessa ostettiin grilli juuri kun olot oli pahimmillaan ja meni varmaan pari vuotta, ennen kuin teki mieli taas grillailla :depressed:
 
Nyt 12+3 ja ihan niinkuin alkaisi pikkuhiljaa helpottaa. Muistelen, että esikoisesta olisi aikaisemmin jo helpottanut kuvotus ja väsymys. Jännä muuten, onko muillakin näin: aina kun joku himo iskee, syön sitä (esim. kiinalaista tai grilliruokaa) ja muutama päivä myöhemmin sitä samaa aiemmin himoitsemaansa ruokaa ei voi edes kuvitella syövänsä, kun muisto tuosta ruuasta kietoutuu muistoon pahasta olosta. Jo ajatus oksettaa. Viime raskaudessa ostettiin grilli juuri kun olot oli pahimmillaan ja meni varmaan pari vuotta, ennen kuin teki mieli taas grillailla :depressed:

Mulla on kanssa menny just näin! Hirveesti on ruokia mitä ei voi enää edes ajatella :meh: nyt koittanu syödä mahdollisimman "kepeitä" ruokia esim. Peruna, jogurtti tms. niistä ei tule ällö olo :)
 
Täällä myös 12+3, ja vaikka pääosin onkin ihan hyvä olo, aiheuttaa ruoka edelleen ällötyksiä ja päänvaivaa. Nyt pitäis esim osata suunnitella mökkireissun ruokailut, sieltä kun ei ihan pikkujutun takia viitsi kauppaan vaivautua, niin vaikeeks menee kun en oikein osaa sanoa mitä edes tänään kykenis syömään. :bored: Mökillä myös ruuan säilyvyys on yksi haaste, pelkällä maakellarilla mennään, joten tässä on nyt tuplasti haastetta "normaaliin" verrattuna. Niin, ja hajuherkkis oon edelleen. Isosisko varoitteli jo ettei hänellä tuo herkkyys häipynyt mihinkään raskauksien välissä/jälkeen.:depressed:
 
Nyt 12+3 ja ihan niinkuin alkaisi pikkuhiljaa helpottaa. Muistelen, että esikoisesta olisi aikaisemmin jo helpottanut kuvotus ja väsymys. Jännä muuten, onko muillakin näin: aina kun joku himo iskee, syön sitä (esim. kiinalaista tai grilliruokaa) ja muutama päivä myöhemmin sitä samaa aiemmin himoitsemaansa ruokaa ei voi edes kuvitella syövänsä, kun muisto tuosta ruuasta kietoutuu muistoon pahasta olosta. Jo ajatus oksettaa. Viime raskaudessa ostettiin grilli juuri kun olot oli pahimmillaan ja meni varmaan pari vuotta, ennen kuin teki mieli taas grillailla :depressed:

Sama juttu. Ei tosin onneks päde ns. turvaruokiin, kuten perunaan ja sitrushedelmiin. Tietyt taannoin himotut safkat kyllä oksettaa nyt pahemman kerran. Esim. tikka masala, jossa kalaa. Ennen tykkäsin tosi paljon, nyt menee kylmät väreet pelkästä ajatuksesta. Huh.

Jostain syystä mä kärsin tällä hetkellä (rv 11+6) eniten ilta- ja yöpahoinvoinnista.
 
Onko kellään maha sekasin vähän väliä? Ikävää kun yhtäkkiä aina menee sekasin maha. Oon varma et mulla hormoonit vaikuttaa sama ovulaation aikaan aina maha oli kuralla ja menkkojen... Ärsyttävää vaan kun tuntuu et ei uskalla syödä mitään tai on oltava vessa lähellä :woot:
 
Mulla ihan päinvastoin. Ummetusta ollu jo kuukauden, vessassa pystyy käydä ehkä joka toinen päivä ja mahakin on sen näkönen :sour:
 
Toistaiseksi vatsa on toiminut ihan normisti, koputan puuta! On varmasti vaikeeta jos ummettaa, joskus siitä kärsineenä muistan vaan kovat kivut. :sad001

Mulle ei edelleenkään meinaa ruoka maistua. :bored:
 
Mulla ihan päinvastoin. Ummetusta ollu jo kuukauden, vessassa pystyy käydä ehkä joka toinen päivä ja mahakin on sen näkönen :sour:
Mulla myös! :hungover:
Mietin jo, että pitäisikö käydä apteekista hakemassa jotain helpotusta pehmittämään vatsaa.. Mulla on ennen toiminut vatsa tosi aktiivisesti, varsinkin aina kun joi kahvia. Nyt kun sitä kahvia ei voi juoda pahoinvoinnin takia, niin tuntuu, että kun jotain tulee ulos, se on vain pari pientä papanaa ja sitäkin saa ähkiä tosissaan. Olo on kuin täyteen puhalletulla ilmapallolla.
 
Mulla myös! :hungover:
Mietin jo, että pitäisikö käydä apteekista hakemassa jotain helpotusta pehmittämään vatsaa.. Mulla on ennen toiminut vatsa tosi aktiivisesti, varsinkin aina kun joi kahvia. Nyt kun sitä kahvia ei voi juoda pahoinvoinnin takia, niin tuntuu, että kun jotain tulee ulos, se on vain pari pientä papanaa ja sitäkin saa ähkiä tosissaan. Olo on kuin täyteen puhalletulla ilmapallolla.

Ilmasitpas hauskasti, mut joo I know the feeling :grin Mulla kans yleensä turhankin aktiivinen vatsa joka vielä pahentunu hirveesti jos on vähänkään stressiä. Siis sinänsä tää on hyvä et nyt en oo kuukauteen myöhästyny yhestäkään tapaamisesta ku ei oo sitä stressivatsa ongelmaa :hilarious: Mut onhan tää nyt pirun epämukavaa kyllä.
Oon kans miettiny jos hakis jotain apteekista mut pitäs tutkia mitä saa ja ei saa käyttää. Pegorionia aina suositellaan, mut se aiheuttaa mulle niin pahaa ja kivuliasta närästystä johon ei närästyslääkkeetkään auta, ni se ei oo ees vaihtoehto. :wtf:
 
Magnesium on sellanen joka mulla ainaki auttaa ummetukseen, ja saa käyttää raskaana :) Etenkin oksidi muodossa.
 
Hei! Täälläkin ilta ja yö pahoinvointia, ainakun alkaa kuvittelemaan et nyt mennään parempaan suuntaan pahoinvoinninnknssa niin alan oksentaa viimeksi aamulla kun tulin yö vuorosta. Ja joo joitain syötyjä ruokia ei tee enään mieli. Mulla vatsa toimii välillä tosi liukkaasti mutta on jo ollu muutaman vuoden ongelma, eli ei oo ummetusta. Toivottavasti alkaako pahoinvoiti kohta olla jo kaikilla takana.
 
Ensimmäinen raskaus ja mietin et voiko jo tässä kohti nivelet löystyä (14+0)? Tuntuu et lantion seutu ei kestä treeniä (kipeytyy) ja tänään leikkimielinen jalkapallopeli jäi himmailuksi kun tuntui et lonkat ei kestä yhtään. Itellä erittäin yliliikkuvat nivelet ja lonkkien kaa ollu ongelmia ennenkin.
 
Mulle on annettu synnärillä magnesiamaitoa sektioden jälkeen, että alkais suoli toimia. Eikä sitä oo kyl tarvinnutkaan ottaa kuin pari semmosta lääkemittaa niin johan pelittää. Sitä pitäs saada ihan YA:sta.
 
Mulla myös! :hungover:
Mietin jo, että pitäisikö käydä apteekista hakemassa jotain helpotusta pehmittämään vatsaa.. Mulla on ennen toiminut vatsa tosi aktiivisesti, varsinkin aina kun joi kahvia. Nyt kun sitä kahvia ei voi juoda pahoinvoinnin takia, niin tuntuu, että kun jotain tulee ulos, se on vain pari pientä papanaa ja sitäkin saa ähkiä tosissaan. Olo on kuin täyteen puhalletulla ilmapallolla.
Mulla oli tota samaa just yks päivä ja nyt haalea haamu testissä... :angelic:
 
Mulla oli tota samaa just yks päivä ja nyt haalea haamu testissä... :angelic:
Hetken miettisin, että mistä haaleasta haamusta on kyse, mutta huomasin, että sulla siis laskettu aika maaliskuussa :joyful: Onnea!
Mulla ei tossa alkuvaiheessa ollut ummetusta, tuli nyt vasta jälkeenpäin. Nyt siis 11+3 menossa.
 
Mä olen alun kestokrapulan ja alakuloisuuden jäliltä aika oireeton tällä hetkellä. Mua väsyttää ja sit kun se menee pahaksi, ni myös huono-olo tulee kaveriksi. Onneksi se helpottaa nukkumalla.
 
Väsymys on lisääntynyt. Nukun päiväunet joka päivä ja menen ajoissa nukkumaan. Myös pahoinvointi jyllää. Tuntuu, että mulla on nää oireet pahimmillaan nyt rv 13+. Häntäluun ajoittainen kipuilu on myös yksi oire, jonka yhdistän raskauteen.
 
Väsymys on lisääntynyt. Nukun päiväunet joka päivä ja menen ajoissa nukkumaan. Myös pahoinvointi jyllää. Tuntuu, että mulla on nää oireet pahimmillaan nyt rv 13+. Häntäluun ajoittainen kipuilu on myös yksi oire, jonka yhdistän raskauteen.

Toivottavasti pahoinvointi ja toki muutkin vaivat helpottaa piakkoin. Itse olen sen suhteen päässyt kyllä helpolla verrattuna äitiini, siskooni ja kavereiheni. Paitsi, että lähes tulkoon kaikkii muut pystyy ja osaa nauttia raskaana olosta toisin kuin mä. :sorry:
 
Onkos muilla raskaus tuonut iho-ongelmia mukanaan? Mulla alkoi jo alkuraskaudesta kukkimaan ja edelleen jatkuu. Jotenkin ajattelin että kyllä se sitten helpottaa kun keho tottuu hormoneihin, mutta ei :sad001 vaikuttaa että mulla olis kyse ruusufinnistä.
 
Onkos muilla raskaus tuonut iho-ongelmia mukanaan? Mulla alkoi jo alkuraskaudesta kukkimaan ja edelleen jatkuu. Jotenkin ajattelin että kyllä se sitten helpottaa kun keho tottuu hormoneihin, mutta ei :sad001 vaikuttaa että mulla olis kyse ruusufinnistä.

Mulla on, poskissa ja kaulassa molemmin puolin semmosta pientä hormoninäppyä :confused: Esikoisesta tuli selkää hirveesti näppyjä, nyt näköjää vaihtanu paikkaa.
 
Takaisin
Top