Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mun täytyy sanoa että mä taas nukun niinku tukki joka yö ja väsymys on iltaisin silti jotain kamalaa. Aamuisin oon kyllä virkeä mut illat on pahoja ja oireet tuntuu olevan täysin suhteessa väsymykseen. Iltaisin oireilu siis kovempaa. Viime viikko oli tosi raskas niin sit ku oli ne kaksi vapaapäivää, niin olin ihan kuoleman kielissä. Mut kun sai ne kaksi päivää levättyä ja nukuttua, niin nyt on taas paremmat olot.

Nyt vasta alkanut hienoinen pahoinvointi. Tosin eilen oli koko päivän jotenkin todella voimaton olo.

Menossa 6+2. Tissit on arat, ehkä vähän kasvaneet tai sitten luulen vain. Viimeyönä oli vähän etova olo joka meni aamuun mennessä ohi. Muuten ei mitään. Hajut ei vielä edo. Väsy iskee illalla aikaisin, meinaan nukahtaa sohvalle mutta sit kuitenkin yöllä valvon niinkuin normaalisti.

Täällä vähän vaihtelevia oireita. Nyt siis viikkoja 6+5. Rinnat on ollu kipeät jo ennen plussatestiä. Välillä saattaa iskeä ihan hirveä väsymys, yleensä en nuku ikinä päikkäreitä mutta nyt on välillä pakko. Muutamana päivänä on ollut vähä rusehtavaa vuotoa, se huolettaa. Mutta toivottavasti vain kuuluu asiaan..
Vielä ei ole ainakaan kauheasti ollut pahoinvointia, kerran olen oksentanut. Toivotaan että pysyy myös näin :)

6+5. Lievää etomisen tuntua joka on nyt laajentunut pelkästä aamusta päivään ja iltaan. Oikeastaan iskee päälle jos pitkä väli syömisillä.

Kaamee nälkä iltaisin, yleensä pärjään tyyliin leivällä mut nyt menee toinen kunnon ruoka.

Illalla tulee myös väsy aiemmin ja töissä haukotuttaa. :rolleyes:

Pahoinvointi pysyy edelleen ihan jatkuvana. Onko teillä ideoita syömisiin? Mitään ei tee mieli, paitsi vahva salmiakki tuntuisi siltä, ettei tökkisi niin pahasti... Saan kyllä syötyä leipää ym., vaikkei mieli teekkään, mutta kaipaisin jotain vinkkejä tähän.

Eikä auta säännölliset syömiset, olo on etova koko ajan.

Itse en onneks kärsi pahoinvoinnista kuin satunnaisesti. Muistelen kuulleeni, et B6-vitamiini auttaisi pahoinvointiin. Kannattaa googlettaa!

Pahoinvointi pysyy edelleen ihan jatkuvana. Onko teillä ideoita syömisiin? Mitään ei tee mieli, paitsi vahva salmiakki tuntuisi siltä, ettei tökkisi niin pahasti... Saan kyllä syötyä leipää ym., vaikkei mieli teekkään, mutta kaipaisin jotain vinkkejä tähän.

Eikä auta säännölliset syömiset, olo on etova koko ajan.

Sama vika. Oon yrittänyt pärjätä sillee et syön paljon naposteluporkkanoita (babyporkkanoita?) ja tuorekurkkua. Jokin raikas tekee olosta hetkellisesti siedettävän. Plus et jos nyt syön about koko ajan jotain (vaikka ei sinänsä tee oikein mitään mieli) niin kiloja kertyy jo ennen ensimmäistäkään neuvolaa :rolleyes:
Tänään oli hammaslääkäri ja olin siellä sillee et hetki, vähän puhaltelen tässä ensin... Hammaslääkäri kuvitteli, et jännitän niin paljon. Sanoin sit kyllä et ei, etoo vaan niin pahasti koko ajan :grin

Jatkuva nälkä... Nälkä, nälkä, nälkä. Vatsa alkaa kurnimaan jo 1-2h päästä edellisestä syönti kerrasta ja vaikka annoskoko on samanlainen kuin ennen raskautta, niin en täyty enää samalla tapaa vaan jää nälkä.

On kyllä aivan mummo-olo, ku ei vaan pysty valvoo yhdeksää pidempään. :D

Täällä oireet toistaiseksi ovat olleet aika maltillisia. Ekaa lasta, kun tässä odotellaan, niin ei ole aikaisempia kokemuksia, eikä tiedä mitä odottaakaan. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, mutta väsymystä on ainakin (asiaa ei auta, että kahvin juonti piti pudottaa minimiin) ja lisäksi tunteet vähän herkillä ja välillä vilutusta. Muuten ei ole oireita vielä ole tullut. Jännittää mahdolliset pahoinvoinnit todella paljon ja miten selviän niiden kanssa töissä, jos tulevat koska en halua vielä paljastaa työpaikalla tätä tilannetta. Lisäksi kuljen töihin julkisilla pidempää matkaa, niin en tiedä miten selviän pitkistä matkoista jos tulee pahoinvointikohtauksia... :o

Mä alan olemaan aika loppu tähän pahoinvointiin :arghh: Tänään on ollut vain pieni pätkä ilman pahoinvointia ja koko ajan pahenee. Mä en ole vielä joutunut oksentamaan, mutta lähellä alkaa olemaan.

Casamaria, kannattaisko kokeilla niitä pahoinvointirannekkeita? Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen kuullut niitä kehuttavan. Tai se B6-vitamiini?

Eilen illalla alkoi todella etomaan ajatus parsakaalista ja fetasta jota olin syönyt yhtäaikaa päivää ennen. Oksettaa kyllä vieläkin ajatus. Yöllä paleli ja nukuin taas pitkään kuin tukki, loppui ne virkeänä aamulla heräämiset. Nyt on sellainen olo kuin olisin tulossa kipeäksi, paleltaa ja on lievästi krapulainen olo.

Mä hain just tänään lounaalla noi pahoinvointi rannekkeet apteekista. Toivon edes placebo -vaikutusta. Ei se ota, jos ei annakaan.

Casamaria, kannattaisko kokeilla niitä pahoinvointirannekkeita? Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen kuullut niitä kehuttavan. Tai se B6-vitamiini?
Mulla on ne, enpäs muistanutkaan. Täytyypi taas kokeilla. Viimeksi ne ehkä auttoi....

Mulla toimi tänä aamuna se, että kun nousin ennen kellon soittoa veskiin, join samalla pienen lasin tuoremehua. Olin varannut myös suolakeksejä yöpöydälle ja mutustelin niitä pari kellon soittoa odotellessa. Tänään ainakin toimi täydellisesti!

Mulla tulee vesi ylös. Aamulla yökin vedet silmissä tyhjää kun olin vissiin niin kuivana, mutta päivällä kun join ison lasin vettä piti juosta oksentamaan kesken koulutuksen. Mulla oksentaminen selvästi helpottaa oloa.

Mullakin olo helpottaa kyllä hetkellisesti sit ku se oksennus tulee. Mut mieluummin silti oisin oksentamatta :joyful: Eilen koira meinas jäädä ulkona tulilinjalle...

Tänään ei taas keksi mitä söis. Ois pitäny tajuta ostaa noita suolakeksejä.

Tää paha olo rupee olee samaa luokkaa kuin esikoisesta. :hungover: Sillon vaan pysty lepäilee koko ajan ja nyt hirvee morkkis kun ei jaksa pojan kaa normaalilla tavalla touhuta. Pahoinvointi jatkuu koko päivän ja vaihtelevasti. Tänään aamulla oli ihan jees mutta eilen taas jo 8 aikaan sellanen Manaaja-elokuvan oksennuskohtausta muistuttava episodi.

Illat on ihan parhaita kun on vihdoin selvinnyt päivästä ja pitkä yö lepoa on vasta edessä. Itkua eilen väänsin iltasella kun ei ois halunnu mennä nukkumaan kun sitte tulee taas aamu ja pitää alottaa alusta. :meh:

Miehelle kyllä pojot tällä kertaa siitä että se oikeesti yrittää ymmärtää ja auttaa niin paljon kun ehtii ja pystyy. Ja mä tietysti kiitokseksi raivoon sille hormonipuuskissani jostain väärin ladatusta pyykinpesukoneesta. :smiley-angry019:smiley-ashamed008

Rv 6+2 - 6+6

Takaisin