Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on nyt 7. viikko menossa ja aivan hirveä olo. Eilen oksensin monta kertaa, kaikki syöty tuli ulos, enkä saanut viime yönä kunnolla nukuttua, koska on niin älyttömän paha olo. Mitäköhän töissä olemisesta tulee, jos olo on tämä... Onko kellään teistä kokemusta sairaslomasta raskauspahoinvoinnin takia? Oletteko saaneet sitä työterveyshuollon kautta vai mistä?
 
Mä olen hakenut työterveyden kautta ja se oli ihan normaali lääkärikäynti. Sain viikon (esikoisen raskaudessa). Eipä siinä sen kummempaa, kannattaa mennä jos ei ole työkuntoinen. Tsemppiä! :)
 
Mä olen hakenut työterveyden kautta ja se oli ihan normaali lääkärikäynti. Sain viikon (esikoisen raskaudessa). Eipä siinä sen kummempaa, kannattaa mennä jos ei ole työkuntoinen. Tsemppiä! :)

Kiitos tsempeistä! Täytyy tosiaan varmaan mennä työterveyslääkärille jos tämä jatkuu. Pari viikkoa mulla on siis jo ollut etovaa oloa ja oksentelua joitain kertoja, mutta nyt tää on kyllä ihan uudelle tasolla. Oksennan heti jos nousen ylös sängystä
 
Tänään rv10+2 ja nyt alkaa pahoinvointi hieman tasoittua. Vain aamuisin ja yleensä iltapäivällä ja illalla lentää oksennus. Onneksi aina ennen ruokailua... Kävin puntarilla ja paino ei ole noussut eikä tippunut. Turvottaa kylläkin hurjasti erityisesti iltaisin. Rinnat on turvonneet ja erityisesti nännit kipeät. Iltaisin viluttaa aivan kauheasti ja rintoja tuikkii, joskus myös päänsärkyä. Mitähän vielä :hilarious: vahvat on raskausoireet olleet tällä kertaa. Eilen yritin kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta istukka piti aivan järkyttävän kovaa suhinaa ja pulputusta, ettei kuulunut muuta. Taitaa olla istukka etuseinämässä, kun niin kovaa meteliä pitää...
 
Mul on ihan kamala olo koko ajan. Mikään ei maistu. En ole oksentanu kertaakaan mut lähellä on ollut tooosi monta kertaa
 
Väsymystä ja sellainen yleinen heikko olo ollut nyt vikat pari päivää. Ei okseta eikä kamalasti oo etovaakaan oloa, mutta ruokahalu huono ja tulee edelleen semmoisia pieniä röyhtäyksiä, vaikkei varsinaisesti närästäkään.
 
Mul on ihan kamala olo koko ajan. Mikään ei maistu. En ole oksentanu kertaakaan mut lähellä on ollut tooosi monta kertaa
Sama täällä. Hedelmiä saan alas jonkun verran, muusta tulee paha olo. Myös ihan pelkkä vaalea leipä auttaa huonoon oloon, jos on nälkä päässyt kauheen kovaksi. Silloin olo on kaikista kauheimmillaan jos ei oo saanu syötyä ja ois pakko syödä et olo helpottais, mut siltikään ei pystyis mitään syömään. Tää alkaa olee töissä aika esittämistä, enää ei voi syödä lounasta töissä vaan pitää lähteä lounaalle muualle:sour: lisäksi nännit on tosi kipeät ja kosketusarat. Ne on niin kivikovat kokoajan että oikein sattuu:joyful::depressed:
 
Tänään rv10+2 ja nyt alkaa pahoinvointi hieman tasoittua. Vain aamuisin ja yleensä iltapäivällä ja illalla lentää oksennus. Onneksi aina ennen ruokailua... Kävin puntarilla ja paino ei ole noussut eikä tippunut. Turvottaa kylläkin hurjasti erityisesti iltaisin. Rinnat on turvonneet ja erityisesti nännit kipeät. Iltaisin viluttaa aivan kauheasti ja rintoja tuikkii, joskus myös päänsärkyä. Mitähän vielä :hilarious: vahvat on raskausoireet olleet tällä kertaa. Eilen yritin kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutta istukka piti aivan järkyttävän kovaa suhinaa ja pulputusta, ettei kuulunut muuta. Taitaa olla istukka etuseinämässä, kun niin kovaa meteliä pitää...

Mää oon ajatellu, että se kova suhina olis valtimo, koska niissä on niin kova virtaus ja ainaki omassa kropassa suhinaääni kuuluu juurikin tuossa kohtaa, missä isot verisuonet kulkevat anatomiankartassa. Molemmilta puolilta kuuluu kyllä syke, mutta vasemmalta selkeemmin ja oikeelta kuulosteltuna kuulostaa enemmän sellaselta ruoskaniskulta ja suhinan yhdistelmältä. Mutta tämä vain minun ajatelmaani, voin olla ihan pihalla omine tulkintoineni. :sorry:
 
Mää oon ajatellu, että se kova suhina olis valtimo, koska niissä on niin kova virtaus ja ainaki omassa kropassa suhinaääni kuuluu juurikin tuossa kohtaa, missä isot verisuonet kulkevat anatomiankartassa. Molemmilta puolilta kuuluu kyllä syke, mutta vasemmalta selkeemmin ja oikeelta kuulosteltuna kuulostaa enemmän sellaselta ruoskaniskulta ja suhinan yhdistelmältä. Mutta tämä vain minun ajatelmaani, voin olla ihan pihalla omine tulkintoineni. :sorry:

Mä olen vertaillut miehen vatsan ääniin ja uskon, että erotan mikä on valtimoista kuuluvaa suhinaa. Toi istukan virtaus on jotenkin epäsäännöllisempää ääntä. Mutta kappas tänään sieltä suhinan keskeltä kuului tasainen jumputus keskisykkeellä 160. Love! Kyllä oli hymy korvissa!
 
Mulla on alkanu kaikki oireet jo helpottaa tai lähes kadota kokonaan. Ainoastaan väsymys on edelleen jäätävää, enkä usko asian helpottuvankaan, ainakin viime raskaudessa kesti väsymys ihan loppuun saakka.
 
Mä olen vertaillut miehen vatsan ääniin ja uskon, että erotan mikä on valtimoista kuuluvaa suhinaa. Toi istukan virtaus on jotenkin epäsäännöllisempää ääntä. Mutta kappas tänään sieltä suhinan keskeltä kuului tasainen jumputus keskisykkeellä 160. Love! Kyllä oli hymy korvissa!

Okei! Pittääpä kuunnella avoimemmalla mielellä, yleensä keskityn vain etsimään sitä The Ääntä ja koitan poissulkea kaiken muun siitä ympäriltä :joyful:

Minkä merkkinen vehje sulla on? En malta odottaa, et ittekki saan kuuluviin, jos nyt on päästy nii pitkälle et jotain kuuluis.:)
 
Mulla ei paljon oireita oo ollutkaan missään vaiheessa, väsymystä ja etovaa oloa joo mutta nekin alkaneet väistyä. Tissit herkät kyllä. Tänään ois 9+2. Alkaa kärsivällisyys ultraa odotellessa loppua mutta ens viikolla ois labrat ja 27.päivä se ultra. Koitan malttaa sinne asti. Toivotaan että tää ois vaan ollut helppo alku ainakin :nailbiting: esikoisen kohdalla oksentelin viikon verran niin ettei sängystä ylös päässyt ennenku oli oksennus suussa.

Niin ja lisäystä vielä, tuntuu kyllä kans että maha ois jo pullistunut. Voiko se olla vaan niin että se kohtu siellä alkaa tekemään työtään varhaisemmin kun mitä ekan kohdalla.
 
Kyllä mulla on selkeästi alkanut kohtu tuntumaan aikasemmin nuorempien lasten kohdalla kuin esikoisen kanssa. Nytkin lääkäri sano Rv7 että kohtu jo selkeästi kasvanut, itsekin löydä kohdun yläreunan aika korkealta jo :happy: mulla ei siis niinkään vatsan pömpötyksestä nää kun tuota massaa muutenkin
 
Täälläkin tekee aika tiukkaa saada varsinkin ulkohousut kiinni :grin

Ja tämä väsymys on ihan järkyttävää :confused: yöunia tullut nyt vapaapäivinä 11-12 tuntia kun normaalisti nukun 7 tuntia :wideyed:
 
Mä tunnen kohdun jo tosi selvästi, noin 4 sormen mittaa navan alta eli suurinpiirtein keskellä alavatsaa. Toki tää on kolmas raskaus mutta tokassakin kohtu nousi tosi nopeasti.
 
Okei! Pittääpä kuunnella avoimemmalla mielellä, yleensä keskityn vain etsimään sitä The Ääntä ja koitan poissulkea kaiken muun siitä ympäriltä :joyful:

Minkä merkkinen vehje sulla on? En malta odottaa, et ittekki saan kuuluviin, jos nyt on päästy nii pitkälle et jotain kuuluis.:)

Mulla on angelsounds doppleri ja latasin kännykkään samaisen appin, jolla voi nauhoittaa sydänääniä. Siksi en ollutkaan huolissani vaikkei the ääntä kuulunut, kun kännykän ruudulla kuitenkin välillä vilahti nuo yli 160 sykkeet ja tiesin ettei ne omat ainakaan ole. :grin ja ajattelin tosiaan, että jos istukka noin metelöi, niin sen täytyy toimia. :rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Edz
Täälläkin tekee aika tiukkaa saada varsinkin ulkohousut kiinni :grin

Ja tämä väsymys on ihan järkyttävää :confused: yöunia tullut nyt vapaapäivinä 11-12 tuntia kun normaalisti nukun 7 tuntia :wideyed:
Komppaan täysin. Väsymys aivan järkyttävää ja turvotus alkaa jo tuntua. Farkut ahdistaa alamahalta...
 
Mulla on angelsounds doppleri ja latasin kännykkään samaisen appin, jolla voi nauhoittaa sydänääniä. Siksi en ollutkaan huolissani vaikkei the ääntä kuulunut, kun kännykän ruudulla kuitenkin välillä vilahti nuo yli 160 sykkeet ja tiesin ettei ne omat ainakaan ole. :grin ja ajattelin tosiaan, että jos istukka noin metelöi, niin sen täytyy toimia. :rolleyes:

Ai siihen on appikin olemassa, taidan kuitenki pysyä ihan karvalakkiversiossa :)
 
Raskausviikoilla 7-9 etominen ja pahoinvointi olivat pahimmillaan - ei meinannut maistua kuin mehut ja hedelmät. Nyt mennään jo viikolla 10+5 ja pahoinvointia on vain aamulla, normaalitkin ruuat maistuvat jo. Nyt tosin rinnat ovat todella arat ja mahaa vihloo välillä. Itsellä ensimmäinen raskaus ja pahoinvoinnin vaikutus elämänlaatuun yllätti kyllä pikkuisen!
 
Takaisin
Top