Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä taas hiukset rasvoittuvat tosi nopeasti. Mietin, että onko tääkin nyt raskausoireita vai mistä tämä muutos johtuu :wideyed:
 
Muokattu viimeksi:
Onko muille tullut finnejä? Alkaa vähän hävettää kulkea näin 36v, kun naama on ku teini-ikäisellä. Ja finnejä tulee myös leuan alle ja kaulaan ja niskaan. Kyllä kuluu peitevoidetta :grin
Kyllä vain. Ihan järkyttävää ku isoja paiseita tullut monta :inpain: no ei auta muuta kun kestää..
 
Hei! Täällä menossa viikot 9+5 ja toista lastani odotan. Esikoisesta muistan kyllä n. kk: n päivät kestäneen, lähinnä aamupahoinvoinnin, mutta tämä raskaus on kyllä yllättänyt huonovointisuudellani. Lähes jatkuva huono olo ja jos vähänkin erehdyn syömään jotain rasvaisempaa ruokaa, saan kärsiä siitä koko loppupäivän, ihan hirvittävä turvotus ja närästys ja vetämätön olo. Syön nälkääni, mutta en voi sanoa minkään oikein maistuvan hyvältä....kauankohan tätä vielä kestää..? Vie jo koko elämän ilon, ku ei oikein missään vaiheessa ole ns. normaali olo. Tää väsymys on kyllä myös ihan karsea, eikä tuo kilpparin vajaatoiminta taida yhtään helpottaa asiaa, ku ekat labratki vasta tulossa.

Löytyykö kanssasisaria, joilla kilpparin vajaatoiminta ja miten sen kanssa oot pärjänny nää raskausoireet?
 
Kuulostaa tutulta Äitykkä-77! Jotenkin hirveen herkillä koko ajan ja ei mitään kontrollia tunteisiin, ne vaan vyöryy...

Toinen, mikä on uutta mulle, on yölliset vessakäynnit. Joka yö herään, että bingbong vaan. Pahoinvointi on onneksi alkanut väistymään, ei loppunut, mutta tulee enemmän aaltomaisesti ja menee pois.
 
Tänään tullut heräämisen jälkeen kolme oksennusta ja kello on 10. Vaikeaa saada mitään aikaan töissä. Olot alkoi kyllä viime viikolla vähän paranemaan, päivässä saattaa olla hyviäkin hetkiä, etenkin iltaisin. Odotan jo niin kovasti että pahoinvointi väistyy :grumpy:
 
Huono olo ja pahin väsymyspiikki alkaa väistyä, halleluja! Jäätävät tunnemyrskyt siellä negatiivisissa tunteissa sen sijaan jatkaa vahvasti vellomistaan. Jestas kun kaikki itkettää :sad015
13+0
 
Tällä hetkellä ilmavaivat ja kiukkuisuus vaivaavat. Onneksi oksentelut ja väsymys ovat jääneet jo pois :grin mutta kyllä mä vielä odottelen sitä lupailtua toisen kolmanneksen energisyyttä
 
Mulla aamuoksut jäi vasta vkolla 15 ja nyt kohta rv17, uni maistuu 9-10h yössä. Työpäivän jälkeen on ihan naatti.

mielialan vaihtelua ei ole ollut yhtään. Mutta sellaista masentunutta mielialaa ja vetäytymistä, onneksi sekin helpottaa. Yöllä pitää käydä kerran veskissä. On päiviä, kun on ihan pohjaton nälkä. Jopa niin, että ärsyttää koko syöminen varsinkin kun ei oo oikein ruokahalua.
 
Tällä hetkellä ei ole muuta kuin finnit ja vessassa saa ravata ihan jatkuvasti :banghead:
 
Vessassa saa ravata vielakin, ummetus, vasymys ja kivut miloin missakin. Eilen ukko totesi etta jopas on vatsa kasvanut.
 
Pissattaa koko ajan, myös yöllä. Tissit ja etenki nännit on kasvanu ja kipeytyny!
 
Ihan älytön väsymys koko aika ja inhottaa, kun töiden jälkeen haluaisin vain nukkua seuraavaan aamuun, jotta jaksan töissä. Työni ei ole edes rankkaa vaan perus toimistotyö. Olen perunut useita tapaamisia vain koska väsyttää.

Nyt uusimpana jatkuva päänsärky eikä mulla ole ikinä päänsärkyä normaalisti...
 
Ihan älytön väsymys koko aika ja inhottaa, kun töiden jälkeen haluaisin vain nukkua seuraavaan aamuun, jotta jaksan töissä. Työni ei ole edes rankkaa vaan perus toimistotyö. Olen perunut useita tapaamisia vain koska väsyttää.

Nyt uusimpana jatkuva päänsärky eikä mulla ole ikinä päänsärkyä normaalisti...

Mulla oli kans jossain vaiheessa, ehkä 15-16 viikoilla päänsärkyä lähes joka päivä vaikka ei normaalisti ikinä. Se oli tosi kurjaa ja oli pakko ottaa välillä särkylääkkeitäkin. Lisäksi mulla on ollut silmät tosi herkät esim. Valolle ja helposti sen takia tullut huonoa oloa lisäksi. Voi olla, että hajataitto on jotenkin nyt pahentunut tms. o_O
 
Jatkuva nälkä ja makean himo, ärsyttävä jatkuva väsymys, liitoskivut, vessassa saa juosta etenkin öisin, nenä tukossa ja tissit turvoksissa :D
Mahakin on yllättävästi kasvanut, tosta ylämahaltakin jo pömpöttää. Nähtävästi toisen kanssa maha kasvaa nopeammin kuin esikoisesta. Vähän kyllä huolettaa tuleeko liian nopeesti painoa, kun koko ajan tekis mieli syödä:shifty:
 
Mulla alkoi 17. rv: lla väsymys viimein hellittää. Olinkin jo oottanut sitä paljon puhuttua energiabuustia. Viime vkl: na innostuin siivoamaan talon oikein perusteellisesti, mut se kyllä kostautui sitten selän jomotuksena ja supisteluina, joten ei ehkä passaa noin kovaa urakkaa enä ottaa keralla. Huomasin, että etetenkin isojen mattojen puistelu saa jäädä puolison hommaksi jatkossa. Nyt huomaa, että paremmin jaksaa kaikkea, mutta näyttää vastaavasti siltä, että mitään riuhtovia liikkeitä ei sovi enää tehdä.
 
Mä oon kans huomannut, että kumarteluun liittyvät hommat (kuten lattian kuuraaminen juuriharjalla tai lapsen kanssa legorakentelu lattian rajassa) alkavat olla hankalia. Isommat nostelut olen kans alkanut jättää puolisolle.
 
Eipä täälläkään enää nostella! Nyt rv 17+5. Myös omien kengännauhojen sitominen alkaa olee työlästä :facepalm: Onneks tulee kesä
 
Takaisin
Top