Millaisia raskausoireita sinulla on?

Oon mä normaalia väsyneempi. Joka päivä tekis mieli nukkua päikkärit vaikka en nuku päikkäreitä koskaan, ja illan mittaan meinaan torkahdella vähän väliä.

Mulla ollut reilun viikon ajan lievää pahoinvointia. Tänä aamuna sit meni jo oksentamiseksi :hungover: ja väsymys on kyllä myös iskenyt

Täällä päässä oksennettu nyt neljä päivää. Erityisesti aamulla, mutta myös muutaman kerran pitkin päivää... Ei ollut viimeksi tällaisia olotiloja. Huh. Todella vaikea laittaa lapselle aamupalaa, kun joutuu juoksemaan oksentamaan siinä välissä. Ja toinen tulee oven taakse rynkyttämään, että mitä äiti tekee siellä?

Täällä päässä oksennettu nyt neljä päivää. Erityisesti aamulla, mutta myös muutaman kerran pitkin päivää... Ei ollut viimeksi tällaisia olotiloja. Huh. Todella vaikea laittaa lapselle aamupalaa, kun joutuu juoksemaan oksentamaan siinä välissä. Ja toinen tulee oven taakse rynkyttämään, että mitä äiti tekee siellä?
Hui, tsemppiä sinne! Itse vasta esikoista odotan niin pystyn sentään rauhassa vain sängyssä lepäilemään huonoa oloa pois... Superäitejä olette kyllä kaikki te ketkä näiden vointejenne lisäksi huolehdit pienistä lapsista :Heartbigred

Mä just tänää aamulla sanoin miehelle että musta tuntuu ku en olis raskaana ollenkaan, kaikki oireet on niin lieviä tai ei ollenkaan, enkä kyllä muista että näin helpolla tätä alkua olisin päässyt missään odotuksessa, vaikka kaikissa on oireet ollu tosi minimaalisia, mut ei näin kuitenkaan! Ei tietoakaan pahoinvoinnista, ei edes etovaa oloa ole. Voi toki olla että kun viikot on vasta 5+3 ettei vielä ole alkanutkaan kunnolla, mutta jos tää menee näin loppuun asti niin helpolla pääsen! :happy119

Täällä krapulainen olo jatkuu. Pysyy melko hyvin kurissa säännöllisellä syömisellä. Oksua ei ole tullut ja toivottavasti ei tuliskaan.

Täällä pahoinvointi jatkuu. Aamuyöstä tuli eka oksu, aivan vetämätön ja etova olo koko ajan. Jännittää miten huominen työpäivä sujuu:sour:

Tänään sit nukahdin tossa illalla kasin aikaan. Halusin hetken lepuuttaa silmiä kun oltiin saatu lapset nukkumaan, niin heräsin puol tuntia myöhemmin ja tajusin että jaahas, olin sit nukahtanu :grin Tää tämmönen väsymys on kyllä ihan vierasta munlaiselle duracelille o_O :grin

Mulla aina iltaa kohden turvotus pamahtaa, mut tänään illalla maha oli niin turvoksissa että mua fyysisesti ihan oksetti. Olis tehny mieli oksentaa kun tuntu että niin kiristää vatsaa. :wacky: Millonkohan sitä pitää äitiysvaatteet kaivaa esiin, rv 6+0

Mulla kans pahoinvointi vaivaa päivittäin, joskus enemmän, joskus vähemmän... joudun jo tosissaan kamppailemaan, ettei tule oksennus. Kohta sekin ilo alkaa. :hungover:

Jostain syystä rasvainen ravintolaruoka tuntui helpottavan oloa.

Oksentelu ja todella voimakas pahoinvointi jatkuu... Oksentelun jälkeen tänään iltapäivällä sain huolestuttavan alavatsan kipukohtauksen. Kesti 5-10min ja oli sellaista tylppää jäytävää kipua koko kohdun alueella. Meni jalkoihinkin ja etureisiä alkoi vihlomaan ja pistelemään. Itku tuli, kun ensimmäinen ajatus oli keskenmeno.. No, se meni itsestään ohi. Nyt sitten odotellaan huomisaamua, että jatkuuko pahoinvointi vai loppuuko oireet. Sitten tiedän.. Mitä muuta tuollainen voimakas kipukohtaus voi edes olla tässä vaiheessa. Ei se supistuskaan vielä voi olla

Oman elämän sankaritar, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. :) Voihan se olla kohdun kasvukipuja tai vastaavaa. Etenkin kun sulla tais olla yks synnytys takana (?), niin voi olla että kaikki muutos kohdussa ja vatsassa tuntuu selkeemmin ja rajummin. Ainakin ite huomannu et mitä useempi raskaus ja synnytys, niin sitä selkeemmin tuntuu, välillä myös just kipeemmin.

Oksentelu ja todella voimakas pahoinvointi jatkuu... Oksentelun jälkeen tänään iltapäivällä sain huolestuttavan alavatsan kipukohtauksen. Kesti 5-10min ja oli sellaista tylppää jäytävää kipua koko kohdun alueella. Meni jalkoihinkin ja etureisiä alkoi vihlomaan ja pistelemään. Itku tuli, kun ensimmäinen ajatus oli keskenmeno.. No, se meni itsestään ohi. Nyt sitten odotellaan huomisaamua, että jatkuuko pahoinvointi vai loppuuko oireet. Sitten tiedän.. Mitä muuta tuollainen voimakas kipukohtaus voi edes olla tässä vaiheessa. Ei se supistuskaan vielä voi olla

Mulla oli kolmannessa odotuksessa näitä kipukohtauksia mutta sillon just kun kohtu kasvoi enemmän. Ne on inhottavia mutta ei vaarallisia. Tossahan voi olla kyse jos olet rankasti oksennellut niin vatsan kramppaamisesta tms joka vaan tuntuu sinne kohdun alueelle.. Älä vielä pelästy! Raskauteen liittyy monenlaisia tuntemuksia ja jotkut on epämiellyttäviäkin kun se kohtu kasvaa!

Mulla on alaselkä ja piriformis lihas alkanut vaivaamaan aina välillä.. Voiko se näin aikaisin jo alkaa? Mulla siis ennenkin ollut tuon piriformislihaksen kanssa ongelmia mutta nyt kun tulin raskaaksi niin tuli takaisin.

Täälläkin ihmeellistä kohdun/kohdunkaulan vihlontaa.. En muista, että esikoista odottaessa olisi näin aikaisin ollut tämmöistä. Toivottavasti kuuluu vain kohdun kasvamiseen :nailbiting: yksi keskenmeno takana niin sitä pelkää sitten kaikkia kipuja..

Alkaa noi uniongelmat käydä oikeesti raskaaksi. En muista koska viimeksi olisi ollut yö, jolloin nukuin sikeesti. Taas aamuyöstä asti hereillä ja nyt töissä ihan puoliteholla :meh:

Kiitos lohdutuksen sanoista. Ainakin raskausoireet jatkuneet tänään, kuten muinakin aamuina. Eli oksentelulla... Eikä vastaavaa kipukohtausta ole tullut toista. Torstaina olisi jo ensimmäinen neuvola, niin täytyy siellä sitten purkaa sydäntä. :bored:

Takaisin