Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tsemppiä oireettomille huolestuneille täältä myös, vieläkään ei oireita vaikka pitäis olla jo 6+0 ilmeisesti. Pitää varmaan varata aika varhaisultraan, ei tätä jännitystä kestä!
 
Ei kai oireettomuus mitään meinaa? Eiks km voi tapahtua, vaikka oireet olisi kovatkin ja päinvastoin? Aika hermoja repivää :bag:
 
Joo ei raju oksentelu tai oireet takaa sitä että kaikki olis hyvin. Vaikka kovasti neuvolassa näin väittivät "ainakin tietää että siellä jotain tapahtuu kun on noin rajut oireet" joo ei ihan mene niin.

Tsemppiä kaikille oireiden ja oireettomuuden kanssa kamppaileville.
 
Se on vaan tosi kurjaa kattoo kun raskaus äpissä vaihtuu viikot ja tällä viikolla on sitä ja tätä ja huimausta ja suuria tunteita jne päläpälä.. ni itellä ei mitään.. Ei alussa ollu kun menkkajomoja kun lopetin mun terolut kuurin (luteaalivaiheen tuki) mut sen jälkeen ei mitään :dead: :facepalm: ei edes aaltoilevasti :sorry: noh viikko viel murjotettavaa :bag:

Kovasti tsemppiä kuitenkin oireiden kanssa kamppaileville:love7
 
Minä odotan kauhulla pahoinvoinnin alkua. Olen kertaalleen ollut raskaana noin 15v sitten (km viikolla ~8) ja se pahoinvointi oli jotain ihan järkyttävää. Yritän uskotella itselleni ettei tällä kertaa välttämättä sellaista edes tule :rolleyes:

Minulla oli eilen melko stressaava päivä ja huomasin, että alavatsalla oli kipua enemmän aiempaan verrattuna...
 
Mun ärsyttävin oire tällä hetkellä se, että herään aamuisin 0330-04, vaikka saisin posottaa unta 6 saakka. Ihan vaan herään pirteenä, vaikka unta olis takana vasta 5-6 tuntia. Ekassa raskaudessa en muista että olisi alussa jo ollut, loppuraskaudessa valvoin kaikki yöt kello 02-05. Huuuuh, tää on kamalinta nyt.

Muita oirieta on palelu, alavatsan turvotus, nippailut siel ja tääl. Alotin sopivasti uuden harrastuksen hetki ennenku plussasin, ja edellisissä treeneissä hengästyin niin kokonaisvaltaisesti, vaikken tehnyt edes täysiä.... Hah.

Ja mieliala kiihtyy nopeasti super kiukkuun, jos jokin asia ärsyttää :D
 
Mulla on kans alkanut tuo heräily. Viimeksi oli loppu raskaudesta vasta mut nyt näemmä jo alkuraskauden aikana alkaa. Herään joka yö 3 ja 4 välillä enkä meinaa saada enää nukuttua. Päädyn sitten torkkumaan ja pyörimään sängyssä.

Myös palelua on edelleen ja oksentelua vaikka en enää sillai koe pahoinvointia mitä oli aiemmin. Tavallaan yhtäkkiä vaan tulee oksennus..
 
Alavatsassa ollu nipistelyä ja jomottelua plussaamisesta asti. Tällä viikolla pahoinvointi paheni ja torstaina oli pakko todeta, etten kykene töihin, kun olin aamuyöstä asti jutellu wc-ankalle. Viikolla seitsemän vasta mennään joten tuskin tää olo on tästä hetkeen paranemassa. Raskaus kuitenkin etenee normaalisti ja eilen näkyi syke ultrassa, joten kestettävä tää nyt vaan on. :puke_r
 
Joo siis välillä ihan miettii että miksi. Miksi halusin tätä kun tiesin että tässä käy kuitenkin taas näin. Ja miksi olin näin tyhmä. Silti lapsi on hyvin toivottu mutta tää alkuvaihe on henkisesti (ja näemmä fyysisesti) todella raskas mulle. Olen miettinyt useamman kerran jo aborttia tämän oksentelun vuoksi ja muistan että mietin viimeksikin. Mutta no kyllä tää varmaan tästä.. päivä kerrallaan eteenpäin..
 
Joo siis välillä ihan miettii että miksi. Miksi halusin tätä kun tiesin että tässä käy kuitenkin taas näin. Ja miksi olin näin tyhmä. Silti lapsi on hyvin toivottu mutta tää alkuvaihe on henkisesti (ja näemmä fyysisesti) todella raskas mulle. Olen miettinyt useamman kerran jo aborttia tämän oksentelun vuoksi ja muistan että mietin viimeksikin. Mutta no kyllä tää varmaan tästä.. päivä kerrallaan eteenpäin..
tsemppiä! kuulostaa rankalta! josko loppuis rv12 mennessä.
 
Toivottavasti loppuisi. Viimeksi loppui noin viikolla 12-13 joten sitä odotellessa.
 
Joo siis välillä ihan miettii että miksi. Miksi halusin tätä kun tiesin että tässä käy kuitenkin taas näin. Ja miksi olin näin tyhmä. Silti lapsi on hyvin toivottu mutta tää alkuvaihe on henkisesti (ja näemmä fyysisesti) todella raskas mulle. Olen miettinyt useamman kerran jo aborttia tämän oksentelun vuoksi ja muistan että mietin viimeksikin. Mutta no kyllä tää varmaan tästä.. päivä kerrallaan eteenpäin..

Voi tsemppiä Fuji! Ymmärrän todella hyvin.. tää jatkuva pahoinvointi vie kyllä mielialan matalalle. Ja on tullut sellaisia ajatuksia, että jos tää raskaus menee mönkään niin en tiiä uskallanko enää lähteä uudelleen yrittämään kun olo on niin kamala.
 
Voi tsemppiä Fuji! Ymmärrän todella hyvin.. tää jatkuva pahoinvointi vie kyllä mielialan matalalle. Ja on tullut sellaisia ajatuksia, että jos tää raskaus menee mönkään niin en tiiä uskallanko enää lähteä uudelleen yrittämään kun olo on niin kamala.


Joo ei tosiaan oo mitenkään helppoa. Enkä edes muistanut miten paha tää oli mut miehen mukaan samanlaista ollu ekassa.. niin se aika kultaa muistot :sad001 tsemppiä!
 
Tsemppiä niin oireista kärsiville kuin oireettomuudestakin kärsiville!

Mulla oireita ehkä nyt vähän vähemmän. Tai en tiedä, voi olla myös sitä, että oon tottunut.
Lämmöt on 37,2-37,5 c, rinnat aristaa (ehkä aiempaa vähemmän?), ilmaa riittää ja myös närästelee tai ainakin vichy oloon auttaa. Valkovuoto on keltaista ja erikoisen hajuista. Mieliteot vähentyneet. En ilmeisesti pääse varhaisraskauden ultraan, joten jännitysaikaa on paljon :confused:
 
Niin, ja itseasiassa nenä on nyt ollut tukkoinen "ilman syytä" :inpain:
 
Minulla on eilisillasta lähtien ollut hiukan pissatulehdus-fiilis. Olen rampannut vessassa epäilyttävän usein eikä tätä ihan raskauden piikkiin pelkästään voi laittaa. Kirvelyä ei ole, mutta sellainen epämukava tunne.
Meillä on työterveydestä tarjolla etälääkäri-palvelu ja taidanpa pyytää sieltä lähetteen näytteeseen, jotta ei tarvitsisi ihan vessaan muuttaa asumaan pissahommien takia. Näytteen pääsen antamaan joka tapauksessa vasta huomenna, mutta se helpottaa paljon kun saa muuten sähköisesti nämä hommat hoidettua.
 
Mulla ainoa oire on menkkojen poisjäänti. Tänään tosin vasta 4+4 eli tilanne voi muuttua vielä moneen otteeseen. Ensimmäistä, kun odotin oli kyllä myös melko oireeton raskaus. Huonovointisuutta oli jossain vaiheessa, mutta en muista yhtään milloin ja miten pitkään jatkui.
 
Mä valitin jo eilen oireettomuutta, ja alkuun aamullakin oli petollisen hyvä olo, mutta aamiaista miettiessäni tajusin ettei tee mieli syödä mitään. Söin väkisin pussillisen miniporkkanaa ja muutaman broileripullan (muut vaihtoehdot ällötti vielä enemmän) ja siitä lähtien onkin sitten ollut tasaisen tappava pahoinvointi ja väsymys. :shifty:
 
Mulla taas alkoi heti aamusta oksentelu.. join huonoksi onneksi vissyä aamulla vähän mutta ei auttanut kun taas sappinesteitä myöden kaikki ulos ennen aamupalaa.. olisin niin tyytyväinen että tämä loppuisi jo.
 
Mulla taas alkoi heti aamusta oksentelu.. join huonoksi onneksi vissyä aamulla vähän mutta ei auttanut kun taas sappinesteitä myöden kaikki ulos ennen aamupalaa.. olisin niin tyytyväinen että tämä loppuisi jo.

Voi ei, toivottavasti löytyisi edes joku juoma joka pysyisi sisällä. :sad001 Mulla on aina vissy tökkinyt alkuraskaudessa, parhaiten uppoaa Kevyt Olo ja vastaavat mehu-kivennäisvedet - mutta niissä on sitten sitä sokeria joka ei verensokerin puolesta nyt passaa. :sorry:
 
Takaisin
Top