Millaisia raskausoireita sinulla on?

Itellä oireita on ollu jotain, rinnat kivistää ja aamulla ekaa kertaa huonoa oloa. Aamupalan jälkeen meinas pala lentää, mutta meni ohi. Reilu pari vk varhaisultraan. On hassua ku oikein muka toivois että alkais oksettamaan aamuisin.
 
Mulla on kans ollu aika oireeton tähän asti. Mitä nyt ummetusta ja hirveä nälkä, mut muuten ei mitään :sorry: vielä ei uskalla iloita oireettomuudesta ku varhaisultraki on vasta ens vkon tiistaina :banghead:
 
Saanen lohduttaa teitä joilta rusehtavaa vuotoa tulee! Mulla kaksi onnistunutta raskautta joissa vuotelin välillä rv 15 asti. Oli siis vain hematoomat jotka vuoteli aina välillä.. mutta voi siis johtua ihan jostain harmittomasta; toivottavasti teilläkin. Mutta tiedän tunteen, se pelästyttää..
:smiley-angry017
 
Mulla oli viime raskaudessa kahdesti tosi rajua vuotoa. Toisella kerralla niin, että ajoin kotoa päivystykseen tuplasiteet housuissa, auton penkillä kaksi pyyhettä ja muovikassi (ja siis pyyhkeisiin vuoti tosi paljon). Sairaalassa ultrassa kaikki hyvin. Jäin viikoksi tarkkailuun ja iv-antibiooteille. Vähän se vielä vuosi, mutta sitten rauhoittui. Kohdun suulla oli iso hematooma, joka vuosi. Kun vatsa kasvoi ja hematooman paikka siirtyi, loppuivat vuodotkin. Eli toivoa on :Heartpink
 
Täällä häiritsee eniten menkkatyyppiset kivut (7+6). Buranaa on mennyt joka päivä 2 viikkoa kun ei vaan pysty olemaan ilman. Ja mulla on aika korkea kipukynnys. Selviättekö muut ilman lääkkeitä? Lääkäri kyllä sanoi, että tässä vaiheessa burana vielä ok....epäili syyksi kohdun kasvua ja ehkä endon jättämää arpikudosta mikä hannaa kohdussa venymistä vastaan. Kauankohan näitä "kasvukipuja" voi jatkua?
 
Kasvukipuja voi olla ihan tosi pitkälle. Itse pärjään ilman lääkkeitä mutta toisaalta mulla ei kaiketi ole kohdussa muita arpia kuin sektioarpi. Ja siis nyt on lähes päivittäin kuitenkin sitä kasvukipua/menkkajomotusta..
 
Mulla oli viime raskaudessa kahdesti tosi rajua vuotoa. Toisella kerralla niin, että ajoin kotoa päivystykseen tuplasiteet housuissa, auton penkillä kaksi pyyhettä ja muovikassi (ja siis pyyhkeisiin vuoti tosi paljon). Sairaalassa ultrassa kaikki hyvin. Jäin viikoksi tarkkailuun ja iv-antibiooteille. Vähän se vielä vuosi, mutta sitten rauhoittui. Kohdun suulla oli iso hematooma, joka vuosi. Kun vatsa kasvoi ja hematooman paikka siirtyi, loppuivat vuodotkin. Eli toivoa on :Heartpink

Ai kauhea! Taisit sillon kirjoittaa tästä tuonne joulukuisiin jotain jos oikein muistan. Tosi kamala tilanne :sad001
 
Täällä alkoi tänään tulla rusehtavaa tiputteluvuotoa :sad001 Saa nähdä, oliko oireettomuus kohdallani huono merkki. Ei tässä voi muuta kuin seurata tilannetta ja toivoa parasta! Esikoista odottaessa oli myös alkuraskaudessa vuotoa, joka ei sitten onneksi ollut haitallista, mutta se oli ihan punaista verta eikä ruskeaa kuten tämä.
millä viikoilla menet? itsellä vuoti rusehtavaa viikko/välillä kirkasta. kiinnittymisvuotoa tais olla, kun testi vielä kolmen viikon jälkeenki plussa. neuvolastakin näin sanottiin.
 
Täällä häiritsee eniten menkkatyyppiset kivut (7+6). Buranaa on mennyt joka päivä 2 viikkoa kun ei vaan pysty olemaan ilman. Ja mulla on aika korkea kipukynnys. Selviättekö muut ilman lääkkeitä? Lääkäri kyllä sanoi, että tässä vaiheessa burana vielä ok....epäili syyksi kohdun kasvua ja ehkä endon jättämää arpikudosta mikä hannaa kohdussa venymistä vastaan. Kauankohan näitä "kasvukipuja" voi jatkua?
Mulla kans aika kovia kipuja päivittäin, ja itekkin epäillyt että endon takia ehkä pahempaa? mutta oon toistaseksi pärjännyt pelkällä kuumavesipullolla. Kannattaa kokeilla :happy:
 
Täällä häiritsee eniten menkkatyyppiset kivut (7+6). Buranaa on mennyt joka päivä 2 viikkoa kun ei vaan pysty olemaan ilman. Ja mulla on aika korkea kipukynnys. Selviättekö muut ilman lääkkeitä? Lääkäri kyllä sanoi, että tässä vaiheessa burana vielä ok....epäili syyksi kohdun kasvua ja ehkä endon jättämää arpikudosta mikä hannaa kohdussa venymistä vastaan. Kauankohan näitä "kasvukipuja" voi jatkua?
voi ei toivottavasti ei kestä kauaa noin pahana!
Itsellä vain menkkatyyppistä ja lääkkeitä otaan vasta kun sattuu tosissaan.
sektioarpi vähän jännittää, mut ei ainakaan tässä vaiheessa oo kipeämpi. onko täällä sektion jälkeen uutta raskautta kokenutta, että osaisi kertoa tuliko millaisia/missä vaiheessa kipuja raskauden aikana?
 
Mulla ilmeisesti viikkoja nyt 7+1 ja täytyy sanoa et reilun viikon ajan olo ollut aika kamala. Oksentelua, ripulia, jatkuvaa pahoinvointia, yökkäilyä ja hirveetä väsymystä ja heikotusta. Sydän hakkaa välillä tosi kovin ja pyörryttää, mikä varmaan johtuu tuosta oksentelusta...

Esikoisen kohdalla tässä vaiheessa oli aamuoksentelua, mutta en muista että olo olis ollut näin paha. Nyt saattaa yrjö lentää mihin tahansa aikaan päivästä.

Toivottavasti tää olotila menee pian ohi! Rajoittaa tosi paljon lapsen kanssa touhuamista ja ihan arkiaskareitakin, liikunnan harrastamisesta puhumattakaan :confused:
 
millä viikoilla menet? itsellä vuoti rusehtavaa viikko/välillä kirkasta. kiinnittymisvuotoa tais olla, kun testi vielä kolmen viikon jälkeenki plussa. neuvolastakin näin sanottiin.

Kuukautisista laskettuna olisi 6+5, mutta epäilen että ovulaatio olisi ollut myöhemmin ja tällöin olisi vähemmän, ehkä 5+6 vasta. Tarkkaa tietoa ei kuitenkaan ole.

Vuotoa ei ole onneksi tullut enempää! Olisipa ollut jotain vaaratonta vain. Ajattelin varata varhaisultraan ajan, mutta en ihan vielä, että varmasti näkyy sitten jotain jos on näkyäkseen.
 
Olo aivan kamala alaselkä tulessa kaiken aikaa, etova olo ympäri vuorokauden ja koko ajan on syötävä tai juotava ettei oksennus tule töissä saa olla taskussa pastillit ja pähkinät että saa ottaa suuhun. Yöllä saa herätä siihen kun oksettaa ja päiviä 7+1 ☺️
 
Tänään on tuntunut ekaa kertaa tissit oikeasti aroilta ja ruoanlaitto aiheutti etovaa oloa. Laitoin vielä ruokaa josta yleensä tykkään kovasti mutta nyt ei meinannut mennä alas kun haju ja ruoan suutuntumakin ällötti :hungover: Rusehtavaa vuotoa ei ole sen eilisen vähän jälkeen onneksi tullut
 
Mulla on nyt muutama aamu ollut samanlaiset, eli herään ja samantien iskee nälkä ja huono olo. Meen keittiöön laittaa pojille aamupalat ja sitten aivan puskista alkaa yökkiminen mikä ei meinaa loppua. Kestää hetki kun saan siinä itseni kasailtua ja jotain syötyä. Lisäksi kun siinä touhuan ja tehdään lähtöö päiväkotiin niin tulee tuskanhiki ja pyörryttää. Mut otan nää kyl ilolla vastaan :)
 
Mulla on selvä triggeri tohon yökkimiseen. Mun ei tarvitse muuts kuin kävellä meidän keittiöön aamulla/jos tulen ulkoa tms.. en tiedä mikä tuolla muka haisee mutta tämä siis toistuu pitkin päivää..
 
Onko teillä siis muilla, että valkkaria tulee aikalailla?. Kun ite vähän väliä aattelee että ”nytkö menkat alko” mutta ei siellä oo ku valkkaria... Aika kostiaa on. :happy119
 
Onko teillä siis muilla, että valkkaria tulee aikalailla?. Kun ite vähän väliä aattelee että ”nytkö menkat alko” mutta ei siellä oo ku valkkaria... Aika kostiaa on. :happy119

Jep, sama täällä. Ainakin ajoittain lisäksi melko kellertävää toi valkkari.
 
Täällä alkoi nyt sitten kauhea flunssa. Yöllä ei juuri saanut nukutuksi, kun niin kipeä kurkku ja nenä tukossa. Onko muilla iskenyt flunssaa alkuraskaudessa? Kuumetta ei vielä onneksi ole, kun se ilmeisesti voisi olla haitallista sikiölle tässä vaiheessa. Panadolia on kyllä ollut pakko ottaa, että pystyy mitään nielaisemaan. :sad001

Ja tänään tuli myös ensimmäinen kunnon yökötys, kun yritin juoda vähän kahvia. Maistui niin hirveälle, että piti yökätä monta kertaa.
 
Takaisin
Top